/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Sikkerhed ved handel eller FUP?
Fra : ingelein
Vist : 477 gange
50 point
Dato : 10-05-16 16:39

Hej jeg har fundet nogle sko på nettet, som jeg gerne vil købe til gemalen.
Rabat Sebago Triton Slip On Navywhite Blå Herrer Flats Sebago 18106502
Men online shoppen ser mere end fupagtig ud:
Www.kaninspor.dk
Alle oplysninger vedrørende ovennævnte sko og også betingelserne ser halvt danske, halv google oversatte ud.
Hvordan finder man ud af at det er et FUP FIRMA ?
Ingelein
Ps. Hvor kan man undersøge det eller evt melde det firma?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-05-16 16:48

Der mangler dansk CVR nummer, og de bruger bl.a. Hong Kong Post, så mon ikke det er noget Kineseri?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 10-05-16 17:28

Hold fingerene væk. Ingen cvr nummer, ingen dansk adresse.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 10-05-16 17:29

Om det er fup eller ej, kan jeg ikke udtale mig om, men her kan du se, hvor firmaet er registreret

Citat
Registrant
Handle: WW2893-DK
Name: wang wei
Address: chuanhuiquhuanghelu37hao
Postalcode: 351100
City: zhoukou
Country: CN
Phone: +86 3948926611

https://www.dandomain.dk/domain/domain-soeg?search=kaninspor.dk

Når du ser på denne side

https://www.google.dk/#q=kaninspor.dk

Så vil du se, at der står "ship to Odense Danmark Denmark."

Men meget af det, der bliver sendt fra Kina, der kan du ikke være sikker på, at det er den originale vare du får leveret.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-05-16 17:38

Ligner noget Google har prøvet at oversætte
http://www.kaninspor.dk/-ezp-1.html

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-05-16 17:55

Ja, det lyder også til at være for godt til at være sandt. Google oversættelsen fik heller ikke points hos mig. og så måjeg da også undre mig over navnet"kaninspor". Mon ikke det også vil gåsådan med mine penge? Flygtige som et kaninspor.
Men hvor melder man sådan et firma, man har mistanke til?
Ingelein...... Bare rolig, jeg er jo opmærksom på at det sikkert er Fup.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-05-16 18:20

Citat
Men hvor melder man sådan et firma, man har mistanke til?

Hvis ikke siden er oprettet i DK/ Dansk udbyder - tror jeg det er som at stikke næsen ud af vinduet..

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 10-05-16 18:59

Kontroller websiden her, dette er en officiel dansk side.

https://www.emaerket.dk/

Falcham

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-05-16 19:20

@mig-selv
Jeg skrev jo sel i indledningen at det var en google eller automatisk oversættelse.
Ingelein

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 10-05-16 20:28
Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-05-16 20:40

Jeg har adskillige gange over nettet købt varer i Kina. De er altid kommet.
Ulempen er at beskrivelsen ofte er så dårlig at man må gætte, eller håbe på hvad man får.
Hvis værdien er over ca 75 kr lægged der import moms på ved toldkonterollen. Derudover vil postdanmark have et honorar på 120 kr for at lade pakken passere tolden. Det er nærmest røveri.

Du får en opkrævning , som skal betales hvorefter der i praksis går ca. 1 uge før du får pakken.
Postdanmark forsinker pakker fra kina med ca. 2 uger i alt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-05-16 08:33

Jeg HOLDER MIG TIL LANDE INDENFOR EU. DET ER JO HELT VILDT AT POSTVÆSNET SKAL HAVE NÆSTEN 200 kr. For at fortolde en pakke. Endnu et tiltag mellem stat og postvæsen. Er det ikke ved at være lidt korrupt? Staten nedlægger de lokale toldkamre i større byer og giver postvæsnet fuldmagt til at fortolde varer på borgernes regning?
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 10-06-16 11:00

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-06-16 16:38

Jeg kan oplyse at jeg i dag har fået besked om at www.kaninspor.dk er lukket af bagmandspolitiet. Det kan altså betale sig at indberette tvivlsomme hjemmesider til
https://www.emaerket.dk/forbruger/tips-guides-og-gode-raad/anmeld-en-fupbutik.
Ingelein