/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skype Smartfone og PC
Fra : lukas2502
Vist : 351 gange
500 point
Dato : 09-05-16 09:25

Er det muligt at bruge Skype imellem en Smartpfone og en PC?
Hvis det er muligt hvordan gør man det så. Er det gratis eller???

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-05-16 09:41

Ja det kan du godt, det eneste det koster er dit data forbrug.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 09-05-16 10:05

Nu skrev jeg imellem en Smartpfone og en PC, gør det nogen forskel om det er fra PC til Smartpfone, fra en PC koster data jo ikke ekstra at overføre, men for Smartpfone. Men hvor stort dataforbrug der er ved at bruge Skype som telefonforbindelse???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-16 10:43

Citat
Nu skrev jeg imellem en Smartpfone og en PC

Så bruger du bare WiFi eller blåtand

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 09-05-16 11:34

Citat
Så bruger du bare WiFi eller blåtand
?????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-05-16 11:49

WIfi og Buetooth ..rækker vel ikke længere end ca. 150 Meter?

SKYPE du'er over hele kloden ...såframt man er 'koblet' på?

Så JO: Man kan godt kommunikere via SKYPE; mellem PC og Smartphone.

https://www.skype.com/da/download-skype/skype-for-android/

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 500 point
Dato : 09-05-16 15:51

Som udgangspunkt er Skype gratis. Så længe begge er koblet til internettet kan de snakke sammen. PC er forbundet til internettet via en internetudbyder som kræver en abb. Mobilen er på internettet via mobilt bredbånd, som er dit dataforbrug i mobil abb., eller via WiFi. Så længe mobilen er på et af de nævnet netværk så kan de snakke sammen på Skype. Så er der også muligheden at man køber Skype kredit så kan man ringe fra Skype til rigtige telefon numre, både fastnet og mobiler.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-05-16 16:05

Du skal installere skype på smartphonen, og åbne den med en konto. Det er gratis, men kræver internet.
Så er det helt op til hvordan du har internet på din computer eller skype.

Hvis du har telefonabonnement med en vis mængde data inkluderet, kan du skype med disse i en vis tid ,inden det koster flere penge.
er du på en "gratis" wifi på et hotel eller restaurant i udlandet kan du skype med det og ringe hjem uden at det koster flere penge.

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 09-05-16 16:17

Tak for svaret webnoob.