/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Faste faner i Win 10
Fra : vedikkealt
Vist : 418 gange
500 point
Dato : 19-04-16 16:16

Hej med jer

Jeg har opdateret fruens PC til Win 10 og bruger Explorer.

Men nu er både idyllen og fruens faste faner forsvundet og jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg får dem gendannet.

Mon nogle her har en forståelig step by step vejledning ?

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-16 17:23

Jeg ved ikke om det er dette:

Åbn en hjemmeside
Klik på stjernen
Gem i nu kan der vælges med pilen mellem "favoritter" og "favoritlinje"
Favoritlinje er måske de faner der savnes.
Gem

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-04-16 17:30

Når du har startet IE går du op i menu linjen og trykker på Funktioner. Rul nu ned til Internetindstillinger og tryk på den. I det vindue der nu åbne kan du under fanen generelt skrive de sider du vil have til at åbne, se eksempel her http://peecee.dk/upload/view/458810

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-04-16 20:33

# bentjuul

Jeg kan ikke finde knappen Funktioner.

Men jeg har søgt siden frem med internet indstillinger og her kan jeg fint se fruens favorit sider skrevet ind, og jeg har prøvet at slette dem og gen indskrive og trykke på anvend, men det hjælper ikke.

Ikke sjovt at være PC amatør.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-04-16 20:57

Du skal både trykke Anvend og derefter OK

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-04-16 21:31

# bentjuul

Det var desværre ikke løsningen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-04-16 21:50

Prøv igen at gå i Indstillinger - nu skal du vælge Skift hvordan websider vises på faner og tryk på knappen Faner. I det nye vindue sæt flueben i Aktiver fanegrupper - tryk herefter OK og genstart computeren.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-04-16 22:14

# bentjuul

Der er flueben i Aktiver fanegrupper...men uden virkning.

Og har genstartet og skrevet faneønsker ind og trykket på Anvend og OK

Hmmmm ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-04-16 22:24

og webadresserne er skrevet ind som her under hinanden http://peecee.dk/upload/view/458810 hvis ja, så har jeg ikke flere ideer.......
Nu er det vel ikke Edge browseren du bruger?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-04-16 22:32

# bentjuul

Når jeg åbner en side står der i et split sekund det du skriver Edge men det har jeg ikke set før nu, jeg anede ikke der var forskel, for min er ikke Edge men er også opdateret til Win 10

Men det er kommet automatisk ind sammen med opdateringen til Win 10.

Beklager at jeg ikke har set det før nu, da det måske er afgørende.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-04-16 22:33

# bentjuul

Og Ja....teksten er indskrevet som det du viste på sidste billede.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 19-04-16 22:39

Jeg går ud fra at det er edge browseren du bruger.

Er det dette du mangler.
Billede fra browseren "edge"
http://peecee.dk/upload/view/458818

Hvis du vil bruge den gamle Internet Explorer - findes den her:

start > alle programmer > rul ned til "windows tilbehør" >
højreklik på Internet Explorer og vælg fastgør til start eller proceslinjen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-16 22:47

Edge er det blå "e" med et lille hak i. (findes synligt som standard i win 10)

Internet Explorer er det blå "e" med en gul ring (findes som standard i win 10 .....gemt lidt af vejen)

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-04-16 23:00

# Eyvind

Som amatør hader jeg bare når nogle tror de gør noget nemmere, når det ender med at blive endnu mere besværligt.

Jeg har nu sat maskinen i gang med at blive til Win 8.1 igen, ved ikke hvor lang tid det tager men håber det bedste

Så kan de beholde der Edge for dem selv.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-04-16 23:38

# Eyvind

Fruen har lige beordret mig til at give dig MAX point for din indsats, for nu er hendes PC kommet tilbage til gamle dage....og så er hun med igen og fuldt tilfreds.

Og jeg slap med en advarsel.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-04-16 23:40

Tak for svaret Eyvind.

Se mit sidste svar i tråden her

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-16 10:34

Ok - og jeg bruger også win 8.1 til mange ting som win 10 ikke kan.
Selv Xp kommer i brug en gang i mellem.

Det gøres bl.a. med løse harddiske som har hver sit styresystem.