/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Ny farveprinter køb
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 15-04-16 17:52

Jeg er på jagt efter en ny farveprinter men udvalget er enormt, så at trawle al den informaiton igennem er noget uoverskuelig.

Er der nogen som kan foreslå en billig printer - og gerne billig i drift - og måske endda en laser printer (omend det ikke er et krav).

Familien printer ca. 50-100 sider om året - mest skoleopgaver og lign. og mest sort/hvid - og aldrig foto.

Nogen gode bud ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-04-16 18:22
Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 15-04-16 23:39

med så få sider om året skal I droppe INK-Jet, da blækket tørre ind før I får det brugt.
Ja Laser koster mere i opstart men pengene kommer tilbage ved besparelser til INK patroner.

Personlig ville jeg vælge en HP eller Brother, og med Netværks tilslutning.
Dobbelt siddet spare papir og gør man skal slæbe mindre, men igen det kommer an på ens krav.

http://www.pricerunner.dk/cl/26/Printere?man_id=302&attr_116=2004189&attr_117=7930#man_id=302%2C11563&loadGuide=1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-04-16 03:11

50 - 100 sider om året og ingen billeder, så kan det vist bedst betale sig med en billig blækprinter, jeg kender godt nok ikke til laserprintere men blækprintere er billigere i indkøb og med det lille forbrug i har betyder det ikke alverden at blæk er dyrere end laserprint pulver.
Vælg et anerkendt mærke som for eksempel Canon eller HP, du kan nemt finde en printer til under 500 kr.
Et eksempel på en Canon 3 i 1 printer:
https://www.proshop.dk/Printer/PIXMA-iP2850/2434030
Eller denne her fra HP, den købte jeg sidst jeg var i Bilka som suplement til min Canon der driller i tide og utide, det er vist nok ikke printerens skyld men jeg købte (for)billigt blæk og så kan jeg ikke læse udskrifterne uden rensning hver gang printeren skal bruges, HP printeren kan gå på hjemmenetværket og printe fra alle husets enheder, jeg kan anbefale den som en hurtig og billig printer, HP printere kan være ret kræsne med blæk og vil helst have original blæk:
https://www.bilka.dk/elektronik/printere-og-blaek/alt-i-en-printere/hp-deskjet-3630-all-in-one/p/100216276?event=32&point=16

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 16-04-16 08:30

Jeg har haft problemer med noget kopi-blæk-patroner (uorig. Canon)som holdt op med at virke efter 2-5 siders print. Måske årsagen var at der gik nogle måneder imellem jeg printede - så måske problemet er for lidt printning - og at blækket størknede.

Måske hælder jeg mest til en laserprinter - som vel burde undgå dette ?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-04-16 09:34

hold jer langt væk fra kopi blækpatroner jeg har ikke kunne få dem til at virke på min canon og hp

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 16-04-16 10:36

Hold jer væk fra kopi blækpatroner!!!!????

Jeg har en canon printer, og bruger næsten altid kopi patroner, - Jeg er fuld tilfreds med min leverandør hos hvem det er ca. halv pris.

Jeg kræver at få en udskrift der levere den farve originalen har.

Jeg gør en del i kunstprodukter.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-04-16 10:38

laserprinter til under 500,- :

http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/printere/laserprintere-sort/hvid/brother-laserprinter-hl1110-li?cid=ps_950201400000

Med 2500 sider toner med.

Mine tidligere blækprintere tørrede altid ud, og med de få farveprint jeg havde behov for gik jeg over til en brother DCP 1610w som også har en scanner/kopi del til 850,-

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-16 11:44

Få print om året = S/H laserprinter
Jeg har en HP HL2135w som nu hedder http://www.brother.dk/printers/laser/hl-l2340dw.
Den kører fint.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-16 13:39
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-04-16 14:09

Citat
Familien printer ca. 50-100 sider om året - mest skoleopgaver og lign. og mest sort/hvid - og aldrig foto.

Da det tyder på, vi har næsten ens behov hvad printere angår, kan jeg varmt anbefale min egen.
Canon PIXMA iP2700.
Nu har den måske andet type nr. Er 4-5 år gl. Pris dengang 299 kr. Aldrig problemer med indtørret blæk. Laver flotte udskrifter. Ikke kræsen med uoriginale patroner. Blæk leverandør: Inkclub. Som jeg med tilfredshed, har handlet med flere gange.

Bruger også selv efterfyld, fra Aldi. Det finder den sig også i.

M.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-16 14:39

alka farveprint kraver Farve/Color Printer, hvilket DCP 1610W ikke er.

Eyvind "få print om året" kan da aldrig styre om man har behov for farveprint eller ej.

Nul7 ja "kopi blækpatroner" kan hjælpe med at holde forbrugs prisen nede, men de helt billige giver dårlig resultat og/eller for mange problemer, og alle jeg kender som har testet sig frem, siger de tørrer endnu hurtigere ud, så kan man skal vide hvor meget man kommer til at skulle skrive ud, for at vælge hvornår det ene eller det andet bedst kan betale sig.

o.v.n. Det der bør styre om man køber INK eller Laser Printer, er om man har behov for Foto/Billede print, og hvor vigtigt det kommer så tæt normal Foto.

Blæk holder ofte ikke ½år efter første print, med andre ord man skifter ofte dem ud flere gange om året, og for den model o.v.n henviser til giver det ca. 300,- pr. gang.
Så med 2 opfyldninger er du oppe på samme pris som en laserprinter, som aldrig har disse udtørrings problemer.
Altså allerede indenfor garantiperioden vil din INK/Blæk printer ha kostet dig mere, og givet dig flere bekymringer.

https://www.proshop.dk/Printer/Color-LaserJet-Pro-CP1025/2422695?f~printere_teknologi=laser&f~printere_printerudgangstype=farve&o=1028

Ikke jeg personligt ville begrænse mig med ovenstående model, men ville bare lige vises prisen kan holdes lagt nede, hvis det er det man prioritere.
Mange ser sig bare blind på start prisen, og glemmer "drift" omkostninger (både penge og problemer)

Min FarveLaser er 6år gammel og har ikke givet mig problemer med udskrift en eneste gang, og farve toner der fulde med holdt 3år (printer mest sort/hvid, men engang i mellem også billeder)
Ja jeg har udskrevet Billeder/Foto på min Laserprinter og hængt dem op i rammer. De få Billeder/Foto som jeg ville ha i Foto kvalitet er bestilt online og er A3 eller større, giver flere muligheder og i længden spare mig en formue.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 16-04-16 18:42

Tak for svaret JegErHer.

Jeg tror jeg køber en farveprinter

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-04-16 18:54

JegErHer. Jeg har da

ikke skrevet noget om, at min printer er med farver??

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 17-04-16 07:39

alka, tja da spørgsmålet gik på en Farveprinter "Jeg er på jagt efter en ny farveprinter men udvalget er enormt", og den tekst/line skrev grundet få farve print, lå det lidt i luften, da printer navnet ikke siger noget om S/H eller Farve.

Thomas, ja at det ville blive en farveprinter havde jeg fanget
Husk de fleste Laserprinter bliver leveret med toner til ~700 sider, få med fyldt toner, men stadig væk svare det til en del blækpatroner, da disse standard ligger på ~180, så man skal altså mindst ud at købe 3 gange opfyldninger til en blæk printer før man får man kan printe samme antal sider ud. (ja printer til disse kan gøres mindre via større patroner eller kopi-blæk, men stadig noget man bør tænke over)

Held og lykke med din kommende farve printer

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 17-04-16 13:24

Jeg endte med at købe en farvelaserprinter:
http://www.edbpriser.dk/printer/canon-i-sensys-lbp7010c-id-5916825.aspx

Tak for hjælpen med alle de gode kommentarer.