/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Eksterne overtager styringen af min comp
Fra : guenter
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 16-03-16 11:54

Da jeg sad og skrev en mail begyndte skærmbillede pludselig at ændre størrelse. Der blev zoomet ud og ind fra fra 10% til 500%. Jeg blev bekymret og lukkede alle programmer og slukkede for maskinen. Hvordan kan eksterne kræfter komme afsted med at styre min computer?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-03-16 12:03

Der findes visse typer af spyware som kan fjernstyre en pc, men det lyder ikke somom at det er det der er galt. Hvis det er en gammel billedrørsskærm kan der være problemer med højspændingen eller de kredsløb som styrer afbøjningen af elektronstrålerne. Er det en fladskærm kan det være grafikkortet eller noget i skærmen som har svært ved at finde ud af billedformatet.

Kommentar
Fra : guenter

Dato : 16-03-16 12:16

Den computer jeg arbejdede ved, da det skete, er en Medion Akoya med windows vista.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 110 point
Dato : 16-03-16 12:43

Så er det enten grafikkort eller skærm. Hvis nogen fjernstyrer din computer så viser det sig ved at andre flytter på musen eller skriver.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-03-16 12:49

Hvis du tror der er spyware på din maskine så prøv denne vejlending:
http://forum.spywarefri.dk/t/vejledning-til-rensning-af-windows/65176
Opret en bruger, når du når der til og upload de tekster de beder om.

Kommentar
Fra : guenter

Dato : 16-03-16 13:43

Af og til virker skærmdriveren ikke, og så er der sort skærm og jeg må genstarte. Når jeg stadig bruger den gamle maskine og ikke så meget den nye med Windows 10, så er det fordi jeg skal sætte mig ind i det nye styresystem. Men jeg må jo igang.

Tak for linket til Spywarefri.

Godkendelse af svar
Fra : guenter

Dato : 16-03-16 13:44

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-03-16 14:41

Er der et dedikeret grafikkort i maskinen, Tag strømstik fra, og prøv så at åbne maskinen, løsne grafikkortet og sæt det på plads igen, ved samme lejlighed kan du så rense den for støv indvendig.
Noget kunne tyde på en dårlig forbindelse.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-03-16 16:07

Velbekomme.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-03-16 18:54

Fandt du en løsning på problemet?