/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Send gmail til alle mine 1000 kontakter?
Fra : cristian2
Vist : 453 gange
40 point
Dato : 08-03-16 20:08

Mit simkort er gået ned (det ER tjekket - der er ikke noget at gøre), så jeg er nødt til at få alle mine Gmail-kontakter til at sende deres telefonnumre til mig. En ven har opfordret mig til at modtage svarene som "visitkort". Problemet er bare, at jeg tror de færreste får det gjort - så hellere få en almindelig mail hvor jeg copy paster telefonnumrene - selvom der der er tale om mange hundrede kontakter - nærmest 1000. Det bliver mange timers pillearbejde...

Hvordan gør jeg det smartest?

Mange tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-03-16 20:14

Hm........ Hvis det er vigtige kontakter, som du jævnlig har forbindelse med - og det ikke er arbejdsrelateret, ville jeg vente, til de ringede mig op, så får du også luget ud i kontakterne.
Skal måske ikke tages alvorligt, for jeg har kun 21 kontakter.
Ingelein

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-03-16 20:38

Hvorfor er det nu lige alle telefonfabrokanter tilbyder et pc backup program?? Har du ikke telefon numrene registreret på dine Google kontakter, altså på din Google konto? Hvis det er tilfældet rykker de med over på kontakter på telefonen så snart der er et nyt sim kort i og du logger på dine konto, såfremt synkronisering er slået til.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-03-16 21:09

Er du sikker på at alle dine kontakter ligger på SIM-kortet og ikke i selve telefonen? Hvis det er en smartphone er der meget stor sandsynlighed for at den slet ikke bruger SIM-kortet til at gemme kontakter på.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 08-03-16 21:23

Jeg har tjekket om numrene er på min google-konto, sim-kortet, telefonens lager. Spørgsmålet er hvordan jeg smartest henvender mig til mine mail-kontakter, modtager telefonnumrene og får dem overført til min egen telefon. (Fremover skal jeg selvfølgelig have lavet en anordning, så nye numre automatisk bliver kopieret til min google-konto).

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 08-03-16 21:47

Hvis du har dem som gmail kontakter kan du jo sagtens overføre dem til tlf.
Iphonne: https://support.google.com/mail/answer/3008051?hl=en
Android: https://faq.lookout.com/topics/22154034-how-to-restore-contacts-to-an-android-device

Eller har du kun deres mail-adresse på gmail?
Jeg vil også mene, at der skal oprydning til, hvis du har 1000 kontakter

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-03-16 00:06

Foresten, så mener jeg bestemt ikke at et SIM-kort kan rumme 1000 kontakter. De må på en eller anden måde ligge i selve telefonen.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 40 point
Dato : 09-03-16 14:57

Der findes et lille værktøj til min android tablet.
Jeg mener også, at det kan bruges til en telefon.

Programmet hedder X-plore og kan hentes hos Google play

Det er en brun mappe med gul fane og der er en skiftenøgle på ikonet.

Med det program kan du måske finde kontakterne.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 17-03-16 20:44

Tak for svaret Eyvind.