/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikoner blinker
Fra : o.v.n.
Vist : 451 gange
200 point
Dato : 05-03-16 11:30

I aftes lagde jeg mærke til at alle ikoner på skrivebordet og på proceslinjen blev hvide og fik så deres normale billede, først kom der et lille timeglas ved musemarkøren og så blev ikonerne til hvide firkanter inden de igen vistes med billede, det skete med få minutters mellemrum hele tiden i de cirka 3 timer den bærbare med Windows 10 var tændt.
I dag sker det samme med min stationære Windows 10 computer, der går længere tid mellem blinkene men foreløbig har jeg observeret 4 blink og computeren har kun været tændt en time.
Har i set noget tilsvarende?
Kan nogen give en forklaring på fænomenet?
Windows og driver til grafikkortet er up to date

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-03-16 19:34

Kunne tyde på at det er skrivebordet der bliver opdateret, eller måske har du fået noget 'Skidt' på begge maskiner. Nu skriver du ikke noget om hvilket antivirus program du har, men jeg vil anbefale en scanning med.

1. Udfør en total scan med dit AntiVirus program.

2. Scan med Malwarebytes Antimalware: https://www.malwarebytes.org/mwb-download/thankyou/

3. Kør derefter CCleaner: https://www.piriform.com/ccleaner/download/standard

Hent min vejledning her: https://www.dropbox.com/s/ye7dsd1zz63a700/CCleaner%20-%20Vejledning.pdf?dl=0

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 200 point
Dato : 05-03-16 19:39

Måske dette løser problemet. Problemet skyldes åbenbart en eller anden opdatering af Windows, så det passer også ret godt med at du først oplevede det på den ene maskine og derefter på den anden.
http://www.thewindowsclub.com/disable-flashing-taskbar-buttons-windows

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-03-16 20:15

Jeg har Bitdefender og Malwarebytes Antimalware som sikkerhedsprogrammer og skidt på computerne kan udelukkes, Ccleaner bruger jeg af princip ikke.
Jeg vil prøve det du linker til i dit andet indlæg, den stationære opfører sig pænt nu og den bærbare tændes først når jeg rykker ind i stuen til TV tid så jeg ved ikke hvordan den vil arte sig i dag

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-16 12:06

Tak for svaret Brassovitski. det skyldes sikkert den seneste opdatering af Windows i onsdags, problemet ser ud til at være løst nu