/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
C:\Users\Mit Navn\AppData\Local\T
Fra : ingelein
Vist : 402 gange
50 point
Dato : 02-03-16 22:35

Hej
I ovennævnte sti er de fleste filer temp filer. Hvornår bliver de slettet. Det ser også ud som om der er filer, som jeg ikke skal bryde mig om at slette.
I gamle dage gik vi ind og slettede temp. filer manuelt.
Min scanner fortæller mig at den gemmer i midlertidige filer. Jeg går ud fra at det er i ovennævnte mappe, hvor jeg har erstattet mit rigtige navn med "Mit Navn".

Jeg er ved at scanne - men filerne forsvinder i den blå luft, selvom jeg har angivet en destination.
Scanneren er en Canoscan F Mark ii.

Ingelein

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-03-16 22:51

Citat
Jeg er ved at scanne - men filerne forsvinder i den blå luft, selvom jeg har angivet en destination.
Scanneren er en Canoscan F Mark ii.

Det gør de ikke nej! De gemmes på den placering du har sat op i Scanner programmet.

Bemærk: Scannerene gemmer det scannede i den temp mappe du har angivet, men kun indtil du stopper scanningen. Hvis ikke du aktivt inde fra scanner programmet gemmer filen, bliver den slettet når du lukker scanner programmet. Sådan virker det i hvert fald på den Canon scanner (Multimaskine) min kæreste har, jeg husker ikke lige modellen, det er noget med MP i typebetegnelsen, hvis jeg husker rigtig.

Efter scanne processen vises den scannede fil i et vindue i scannerprogrammet (Ligger i temp mappen), hvis ikke du gemmer filen på en eller anden destination, slettes den så både i scannerprogrammet og i mappen temp.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-03-16 23:06

Tak, men jeg har jo angivet en destination for scanningen og den viser "tom mappe". jeg har oprettet en speciel mappe under billeder. Har prøvet flere gange, men ingen filer. Der er helt andet nyt scanner program med denne nye Canon scanner. Meget forskelligt fra de tidligere.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 60 point
Dato : 02-03-16 23:10

Citat
Min scanner fortæller mig at den gemmer i midlertidige filer

Og bare lige for at... mange filer bliver gemt som `prefetch?´ så de kan kaldes til rådighed øjeblikkeligt, men det kan så også give problemer.

Citat
Det gør de ikke nej! De gemmes på den placering du har sat op i Scanner programmet.

Og de burde blive slettet når scanning er overstået og billedet er lagt i den rigtige mappe? også valgt i scanner programmet.

Det samme sés ved udpakning af RAR/ komprimerede filer - samt ved redigering med diverse programer - når arbejdet er færdigt, flyttes det hele til den endelige mappe, og alt slettes i TEMP mappen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-03-16 23:14

Citat
angivet en destination for scanningen og den viser "tom mappe".

Nogle programmer er så ´dumme´ at du manuelt skal finde mappen du vil gemme i - altså ikke lade programmet vælge - får du ikke mulighed for at vælge mappen mauelt ? selvom det står på en popup.

Og kører du ikke MAC, med XP, så kan det være derfor at filerne ikke gemmes som de skal.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-03-16 19:31

Hej, når jeg har tændt for scanneren, valgt Scangear som er det program, med hvilket jeg vil scanne, bliver jeg straks i indledningen bedt om at skrive til hvilken destination den endelige fil skal skrives, så der er ikke noget at tage fejl af.
Teksten på pop-up vinduet lyder:
GEM INDSTILLINGER

Filnavn:.................Gardiner
Dataformat:...........Automatisk - fordi jeg senere vælger at scanne PDF.
Gem i:.................. (Mappeikon): 00100 HJEMMET

Nedenunder er der et andet felt man kan tjekke af - eller lade være
PROGRAMINDSTILLINGER

Åbn med et program: (Ikke flueben)
Send til et program: (Ikke flueben)
Send til en mappe: (Ikke flueben, men bør måske være samme destination som foroven.
Vedhæft til e-mail:
Start ikke nogen programmer:

Jeg har prøvet næsten alle indstillinger uden at få vist mine scanninger i den mappe jeg har valgt.
Jeg har også valgt start ikke nogen programmer. (Jeg går ud fra at man her kan starte PhotoShop og andre billedredigeringsprogrammer, når scanningen er færdig.

Mit spørgsmål kan sikkert kun besvares af een , som kender min scanner - alt andet gætværk er jeg selv mester for

Ingelein

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-03-16 23:15

Her er lige et gætværk. Når du har gemt en skanning/file så åben Windows stifinder/explorer og indtast filnavnet i søgefeltet, hvis filen er gemt vises den i resultatet og du kan se stien/placeringen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-03-16 23:38

Citat
Send til en mappe: (Ikke flueben, men bør måske være samme destination som foroven.

Jeps, det er her du mangler flueben.
Den med 'Send til et program' brugte jeg en del når jeg lige skulle retouchere lidt inden det blev flettet sammen til et færdigt dokument.
Men normalt vil jeg altid vælge at lade Scangear gemme direkte.

Troede ellers du købte Silverfast til at scanne med.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-03-16 00:03

@EXTERMINATOR
jeg vil forsøge det du skriver.
Jeg installerede både Silverfast og Vuescan og prøvede at scanne de relevante sider og dias med disse programmer. Det viste sig dog efterhånden at Scangear havde en særlig funktion, som eliminerer genskin fra de skannede siders tryk på bagsiden. senere har jeg læst mig til at man i silverfast kan få samme effekt ved at lægge en sort kartonside bag det, der scannes. Det er jo lidt mere bøvlet, når jeg skal scanne mange sider.

Vuescan er meget let at arbejde med, men den billige version til 300 kr indeholder ikke de ting jeg også vil sætte pris på.

Det ender nok med at jeg bruger Scangear, hvis jeg ellers kan få lov til at finde billederne.

Jeg sætter stor pris på programmet ULTRASEARCH som nogen herinde på KANDU skrev til mig om. Jeg installerer normalt ikke mere end højst nødvendigt af andet gratis kram.

Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 03-04-16 18:43

Tak for svaret mig-selv.