/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ingen responce på meddelelsesbox
Fra : lham
Vist : 438 gange
200 point
Dato : 26-02-16 09:10

win xp sp3

Tekst " Det drev eller den netværksforbindelse , som genvejen " Easy photo.ink " refererer til er ikke tilgængelig . Kontroller at disken er sat rigtigt i eller netværksresoursen er tilgængelig og prøv igen"

så er der en ok box som der ikke sker noget ved at trykke på

trykker jeg på Ctrl alt og Delete samtididig kører maskinen igen , men efter kort tid kommer medelelsen igen

jeg fatter ikke hvad det er for noget med rigtig isat disk og netværksresourcen -den er tilsluttet mit wifi netværk

ønsker instruktion i hvordan tingene normaliseres -evt lidt forklaring på hvad det handler om

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-02-16 10:57

Du har åbenbart et program der hedder Easy Photo. I programmets indstillinger er der sandsynligvis mulighed for at angive placering af billeder osv. En af disse placeringer kan programmet ikke få kontakt med, det kan så være lokalt på maskinen, på dit netværk, eller i skyen, alt efter hvordan det er sat op. Du er nødt til at ind i programmet og kontrollere de indstillinger der handler om placering af filer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-16 12:50

Ryd op på din PC, det kan være en genvej der ikke findes.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 26-02-16 15:19

rydder op hver dag med ccleaner od ugentlig med malware-antimalmalware er der yderligere jeg bør forsøge med af programmer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-16 17:35

Denne bruger jeg en gang i mellem til at rydde op.
https://www.google.dk/#q=iobit+malware+fighter
Som leder dig til deres hjemmeside iobit com

Rul ned og tag den frie.

Den vil ger sælge et udvidet program.....................men det siger bare nej til.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-16 21:53

Du har ryddet for grundigt op og en genvej virker ikke mere
Citat
rydder op hver dag med ccleaner od ugentlig
hvorfor så tit? så meget skidt kan du ikke samle på en uge at det skulle være nødvendigt, hver gang du kører et oprydningsprogram risikerer du at slette noget som ikke skulle være slettet, et ordentligt oprydningsprogram burde lave en backup som du kan gå tilbage med, har Ccleaner ikke det?
Jeg rydder aldrig op med den slags programmer, hverken Ccleaner eller Iobit eller andre, engang for mange år siden brugte jeg Ccleaner og måtte geninstallere Windows XP, siden den gang har jeg nægtet at bruge Ccleaner, Windows er også blevet bedre til selv at rydde op med de nyere versioner

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-16 22:29

Citat
netværksforbindelse , som genvejen " Easy photo.ink " refererer til er ikke tilgængelig

Og du har vel ikke en ´server´ stående, som du har slukket for.
Citat
den er tilsluttet mit wifi netværk

HVILKET er tilsluttet...............? har DEN kode til dit netværk eller HVAD snakker vi/ du om

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-16 22:35

NB Wice regcleaner og andre lignende har indbygget backup - og sletter DET noget som ikke burde slettes, har du rodet med programmets grundindstillinger og sikkert fået et STORT advarsel skilt med = PAS PÅ, du er nu på herrens mark og alt kan ske.
Har selv prøvet den tur som OVN beskriver - og det er i Ekspert-indstillinger der er rodet med.
Det kan muligvis også være man har kørt med ´multi´ boot.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-16 22:38

Citat
hvorfor så tit?

Nu er mit system virtuelt og lige glad med den slags ting - men den salgs burde kun bruges en gang pr måned/ højest, og i forbindelse med fjernelse af programmer osv - ikke som daglig ´rengøring´.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-16 10:34

Se om der i Start skulle ligge en henvisning til Easy photolink:

Start -> Kør... -> skriv; msconfig -> vælg fanen Start -> fjern flueben fra Eays photolink ...eller hvad som kunne tænkes at henvise dertil
..tryk [Ok]

..og Genstart pc'en.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-16 10:38

RETTELSE: Easy Photolink -> Easy Photo eller Easy Photo.ink (..modulet/linket tilhører sandsynligvis et eller andet billedredigeringsprogram du bruger ..eller har brugt, men måske slettet igen?)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-02-16 11:07

Kode
HVILKET er tilsluttet...............?Mundlam har DEN kode til dit netværk eller HVAD snakker vi/ du om

det kan godt være det ikke hedder et wifi netværk, det er vist bare en router med trådløs udgang

bruger kun ccleaner dagligt for ikke at fylde for mange unødvendig GB på maskinen ( på en dag kan det jo godt løbe op i 500 gb-og så til register-jeg har aldrig i 10 år registrret fejl der kunne henføres til ccleaner

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-02-16 20:05

et wifi netværk.............................router med trådløs udgang - er det samme.

Men spørgsmålet er om gemmer dit fotoarbejde et andet sted.
Eller kræver det program måske at du har den oroginale CD liggende i skuffen mens du arbejder med programmet.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-16 09:55

Du skal ikke prøve alverdens oprydning for at løse dette problem. Hvis du stadig har programmet installeret skal som jeg tidligere skrev ind i programmets indstillinger og tjekke alle fil /folder placeringer, og evt. Rette dem.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-02-16 14:35

Nu har jeg søgt lidt på nettet. Det ser ud til at easy photo.ink er et link til online bestilling af blæk, så det er nok en eller anden henvisning til en netside der ikke eksisterer mere. Bare en tanke. https://www.google.dk/search?q=easy+photo.ink&oq=easy+photo.ink&aqs=chrome..69i57.6485j0j4&client=tablet-android-lenovo&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 15-03-16 08:29

Tak for svaret Brassovitski.

Ved en pludselig indskydelse ophævede jeg min pauseskærm i kontrolpanel-det må have været der der er links de ikke virker.
Livet går videre uden Pauseskærm :)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-03-16 09:07

Citat
Ved en pludselig indskydelse ophævede jeg min pauseskærm i kontrolpanel-det må have været der der er links de ikke virker.
Livet går videre uden Pauseskærm :)
Jeg tror så at du i pauseskærm opsætningen har valgt et Easy Photo bibliotek/folder, hvor pause skærmen skal kigge efter billeder.