/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
virus
Fra : jensviggo
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 23-02-16 08:49

Min bærbar er ramt af virus, efter at have downloaded youtube downloader med et link herfra kandu.
Har fjernet downloader, men det hjalp ikke. Virus rammer tilsyneladnde kun kandu?
Virus er en til flere reklamer for regnbeskyttelse fra "fantastiske tilbud fra eventursport"

Jeg har ABP installeret, men den kan ikke fjerne det, Defender (win 10) kan heller ikke klare det.

Hvad gør jeg, eller hvad kan jeg gøre?

Dette er sendt fra min stationære

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 23-02-16 11:18

Kør scanning med Superantivirus og malwarebytes.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 23-02-16 11:30

Ok hvor ka. Jeg hente dem mon uden at slæbe mere med

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-02-16 11:36
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 23-02-16 13:24

Hej Webnoob. Nu har jeg installeret og kørt begge programmer på min stationære pc, uden problemer, en del blev fundet og fjernet, nu kommer jeg så til den bærbare. Jeg er spændt på om jeg kan få lov til at installere i "fred" og køre programmerne, jeg håber.
Under alle omstændigheder vender jeg tilbage.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-16 14:53

Ellers prv AdwCleaner, den prøvede jeg efter at Klaudi havde anbefalet den u et spørgsmål, den er god til at finde og fjerne den slags skidt:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
hos mig kom der et vindue hvor der at Bleepingcomputer behøvede min hjælp, det vindue kan du bare lukke og så hente programmet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-16 14:55

For en anden gangs skyld er Unchecky et godt lille gratis program at have installeret, den forhindrer mange "tilbud" i at komme ind sammen med gratis programmer:
http://unchecky.com/

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 24-02-16 06:19

Det gik nogenlunde, men fandt 5042 objekter alle pup.optional, hvad det så end betyder, det tog 42 minutter og alle er quaratired, ikke slettet, eller bare sat i karantæne?
Kan nu ikke komme på nettet for at chekke, skriver DNS_probe_finished_no_internet
Kan altså ikke komme på nettet.

Så problemet er absolut ikke løst endnu-langtfra, opgiver ikke endnu, men jeg kan ikke løse opgaven selv, jeg må have mere hjælp fra jer.
Godt jeg har den stationære til at kommunikere på/med
mvh jensviggo

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 25-02-16 11:01

Tak for svaret webnoob. Men kan nu ikke komme i kontakt med ikonerne på skrivebordet. Hvis jeg f.eks vil åbne ikonet Google, kommer jeg ikke videre, den prøver men der sker intet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-02-16 14:50

Hvad hvis du starter iexplore og laver en ny genvej til skrivebordet?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 26-02-16 09:14

det vil jeg prøve, er lige i gang med at lave en total fabriksindstilling, foreløbig er der gået 20 timer og 9 minutter og den står på 100 % gendanner system, og 99 % opdaterer system

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-02-16 14:25

Han nu gendannet til fabriksindstillinger. ok