/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Driver til Medion
Fra : pirt03
Vist : 424 gange
100 point
Dato : 15-02-16 16:12

Jeg har købt en gammel brugt Medion USB flatbed scanner. Den virkede ved købet. Jeg fik ingen driver eller scannersoftware med, og har prøvet at finde noget på nettet. Indtil nu ingen held. De drivere der burde virke (Medions hjemmeside) virker ikke. Er der nogen der ligger inde med den originale CD - den må da virke.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-02-16 16:30

Du kunne give dette program en chance - det er nemlig genialt

http://www.iobit.com/en/driver-booster.php

Fix & Opdatering end 200.000 Drivers hurtigt og sikkert
Forbedre spil Erfaring og pc'ens ydeevne med up-to-date drivere!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-16 16:39

Medion driver finder du på Medions hjemmeside:
http://www.medion.com/dk/service/download/
fortæl hvad scanneren hedder hvis vi skal hjælpe med at lede

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 15-02-16 16:47

o.v.n.
Selvfølge skal I kende model nr. Undskyld

MEDION SCANNER MD 90070
Har prøvet at downloade til w7 fra Medions hjemmeside, men det virker ikke.

Marken: Nu får jeg vel ikke alt mulig ragelse med i købet hvis jeg kører Driver Booster??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-16 16:48

Har du prøvet hér? : https://www.medion.com/dk/service/download/driver.php
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 15-02-16 16:53

Molokyle: Ja jeg har prøvet den.

Hvis ikke jeg havde set scanneren virke før køb, ville jeg tro det var den der var noget i vejen med.

Som sagt: Er der nogen der har en original CD??

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 15-02-16 16:53

Ring til Medion på 70 21 20 24 (kl. 8,30 - 22,00) de er så flinke og de kan henvise til hvor du kan hente en driver mm. til scanneren, for det er ikke sikkert den ligger på den danske side, og det kan også være de kan sende et link direkte til driveren.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-02-16 17:48

Citat
Marken: Nu får jeg vel ikke alt mulig ragelse med i købet hvis jeg kører Driver Booster??

NEJ! det kan jeg forsikredig du ikke gør - det er som før nævnt kun gode stabile programmer fra Iobit som jeg til stadighed har haft og har meget glæde af...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-02-16 18:58

Citat
Er der nogen der ligger inde med den originale CD - den må da virke.

Glem alt om den fra skiven, der er en grund til at de har lavet opdateringer af driveren.
Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor det skulle være nødvendigt at installere en driver og en opdatering dertil men jeg gætter på at den ene ikke er til scanneren men til USB interfacet.

Husker du at fjerne usbkablet inden du installerer?

Og hvilket styresystem drejer det sig om

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-02-16 08:30

Jeg fandt driveren her
http://www.medion.com/dk/service/start/_product.php?msn=50021410&gid=
Hvordan har du installeret driveren?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-02-16 13:35

Citat
Den virkede ved købet.

Har selv scanner/printer, og de virker ikke på Win10.
Kan du ikke se scanneren i Enheder og printere? hvis den findes burde den virke - har du prøvet at scanne gennem Office / Words
Har du prøvet noget af de gratis scanner programmer der findes på nettet, de kan til tider virke:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=free%20scanner%20software

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-02-16 13:38

Citat
Har prøvet at downloade til w7

Nogle bruger drivere til Vista eller Win8 - og du henter vel det der passer til systemet 32/64bit

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 16-02-16 22:09

Tak for alle råd. Jeg prøver dem systematisk af. Indtil nu uden held. Jeg forsøgte at ringe til Medion, men det var håbløst at komme igennem - så jeg sendte en mail.
Ja, ja - jeg giver ikke sådan op.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-02-16 12:30

Nej, neeej, neeeej .... NNEEEEEJJJJJJJJ !!!

Hvad tænker jeg dog på! Måske en Alzheimer light!!!

Jeg downloadede igen for 117. gang driveren fra Medions hjemmeside. Denne gang fulgte jeg processen nøje, og jeg så, at den foreslog at gemme i en mappe med navnet MEDION.
Så var det (endelig) at jeg kom til at tænke på, at det da var et lidt mærkeligt sted at gemme en driver. OG pludselig slog det mig, at det slet ikke er driveren jeg downloade, men blot de programmer, der er nødvendige for at "skabe" driveren.
Kort fortalt jeg fandt MEDION mappen og dér lå så forskellige mapper. Jeg åbnede en W7 mappen og kørte en setup fil og SÅ blev driveren gemt. Jeg har installeret ScanWizard (den lå også i MEDION-mappen) og NU kører det.

FOR F..... DA, så mange spildte timer for mig og spildt ulejlighed for jer, blot fordi jeg ikke lige tænkte mig om. Eneste undskyldning; Havde jeg haft original CDen var alt dette jo ikke sket - så havde installationen bare kørt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-16 17:53

Citat
Havde jeg haft original CDen var alt dette jo ikke sket - så havde installationen bare kørt.Hihihihihi

Ja, hvis du kører XP, det skal en opdateret driver til for at køre Vista eller nyere.