/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Siger du #Neger# ?
Fra : ElvenaR
Vist : 496 gange
15 point
Dato : 14-02-16 19:19

Siger du Neger ?

Jeg gør ikke.

Men, utroligt mange, er kede af, at "man ikke må" ...

- Men de kan da bare gøre det alligevel - Internt. Tror ikke, at politiet har tid til at komme, af den grund.

Jeg gør det ikke - Fordi "Negerne" selv siger, at de ikke kan lide ordet.

Har aldrig sagt "Negerbolle" eller "Negerkys" - Ikke på grund af racisme -
Men fordi, jeg synes det lød tåbeligt. Så, hellere flødebolle.

Min Fars skolekammerat, Kaj sagde "Negersved" om kaffe. Da jeg var barn ...

http://www.dr.dk/nyheder/kultur/sprogeksperter-begraver-negeren-altid

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 14-02-16 19:57

OG ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-02-16 20:22

Neger kommer af det latinske/italienske Negro, og betyder bare farven sort,
ikke noget nedsættende i det.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 14-02-16 20:40

Næh, det skulle man ikke tro. Men det siger Negrene jo, at de ikke vil kaldes ...

Af en eller anden grund ...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-16 20:56

Det var da værre med de Danske sange der engang blev vist/spillet i DR (pladeparaden?) samt indspillet på film med? mener Ibbermand, med ordenene NIGGER.

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 15 point
Dato : 14-02-16 21:21

negroid

(af sp., port. negro sort (mand) + gr. -id), som vedrører el. er karakteristisk for medlemmer af den negride race....
Fra Gyldendal
Altså neger så det er i Danmark forbudt at sige neger til en negroid men man må godt sige negroid http://denstoredanske.dk/Special:Opslag?q=negride%20race&area=
kaukasid - europid, (efter bjergkæden og området Kaukasus + gr. -id), person, som tilhører den hvide menneskerace; sammenlign med europid.
Ja så er det nemmere at sige neger og hvid asiater og araber end at være Radikal Venstre korrekt!
Jeg ved ikke hvorfor at man ikke må råbe til en neger på fodboldbanen: "Ind over til en nikker!"
Men det må man altså ikke - hvorfor tænker jeg på "Perletand"?
MV2

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 14-02-16 21:22

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 14-02-16 23:33

Hvad er problemet med lille-bo og elefantens vuggevise (den originale) samt bogen om "Lille Sorte Sambo"? hvis vi læser i de gamle leksika bliver tingene sagt og troet lidt anderledes - og hvad så?

I dagens Danmark får vi domme for at sammenligne Islamismen´s og Nazismen´s ideologier, hvor der er sammenlignende fraser om jødedommen - Vi er i dag så bange for at genere islamismens følgere at vi dømmer danskere for noget alle ved er sandt! Se mandens skriverier her:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/12743953_10153913272265682_5898173375172145992_n.jpg?oh=9a7560545ad43fee7fa9d438fc15bc5c&oe=5734CB1B
MV2

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 15-02-16 05:46

Jeg har ikke noget "problem" med Lille Bo's sang !

Den er da sød - Og har en god "morale" ...

T*A*K til ALLE for jeres svar ....

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 15-02-16 05:47

***** _ Tak for svaret modersvilje ......

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-02-16 14:28

OK

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-16 16:11

Akja, det er fand`me utroligt, hvad vi ligger under for. Hvad vi finder os i.

Hvad skal jeg sige til bagerjomfruen, hvis jeg ønsker at købe en Jødekage....en Israelsk kage??? Så vil hun nok svare, at de kun fås i Israel.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-02-16 17:29

Jeps, jeg siger Neger, Eskimo, Asiat, Skandinav, Jøde, Lollænder, Sjællænder, Jyde, Fynbo....Osv.
Og jeg mener, at Obama er en Neger og Cameron er en europæer.