/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
hjælp til kvote-2 ansøgning
Fra : slili
Vist : 638 gange
49 point
Dato : 13-02-16 20:25

Hej.

Jeg står i den situation, at jeg vil søge ind på mit drømmestudie via kvote 2.

Jeg har dog bare aldrig været god til at skrive ansøgninger. Og har svært ved at formulere en god ansøgning.

Jeg håber derfor der er nogen her der havde lyste til at hjælpe mig. Med at komme i gang. evt. Hvis i Selv har skrevet en ansøgning en gang før eller er i besiddelse af en må i 1meget gerne sende den til min mail som inspiration.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-02-16 22:13
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-02-16 23:14
Kommentar
Fra : slili

Dato : 15-02-16 10:32

tak for de gode llinks.

dem har jeg været inde og læse på tidligere.

Det jeg tænkte på mht. hjælpen var mere formuleringen og skrivningen af selve anøøgningen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-02-16 10:58

Dejligt at du har en mulighed for at søge dit drømmestudium........ men skriv lige, hvad det er, for du søger ind på. I studiet vil du konstant komme ud for at skulle skrive opgaver, som du selv er nødt til at formulere. Jeg går ud fra, at det ikke er på Journalisthøjskolen du søger ind. Så giv os en chance, hvis vi skal kunne hjælpe
Ingelein

Kommentar
Fra : slili

Dato : 16-02-16 17:00

ingelein.

Jeg vil søge ind på jura studiet.

Det er korrekt at jeg vil få en masse opgaver jeg selv skal skrive.

Men jeg føler ikke det er det samme.

Ved en ansøgning skal man fange læserens interesse og skille sig ud blandt de mange andre ansøgere.

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 49 point
Dato : 16-02-16 20:37

Jeg vil nødig skyde dine drømme ned, men hvis der er noget fag man skal være ordekskvilibrist til, er det vist i forbindelse med jura. Hvis du ikke er istand til selvstændig at skrive en fængslende ansøgning, går du meget hårde tider imøde. Sorry. Jeg har skrevet artikler i vores ugeblade i mange, mange år og har også arbejdet med mange "DJØFFERE" og her er der kun dem med gode formuleringsevner, som har fået jobs efter studiet. Så tænk dig godt om.
Jeg vil gerne hjælpe dig med at rette en ansøgning til, men du er nødt til at komme med essentielle input vedr. din person.
Ingelein

Kommentar
Fra : slili

Dato : 17-02-16 13:20

ingelein.

Jeg er udmærket klar over det du skriver.

Jeg læser i dag erhvervsjura og klarer mig ganske fint Har fået 5 7 taller i mine jurdiske eksaminer indtil videre.

Men jeg ønsker nu at skifte til en ren jura, da jeg ikke finder den økonomiske del af min uddannelse interessant..

Men det fint du siger tingene som de er.

Jeg synes dog ikke de to ting kan sammenlignes.

Jeg har ingen problemer med at skrive eksamens opgaver på 8+ sider på 4 timer, men nr det kommer til ansøgning er jeg virkelig dårlig til det.

Det kan måske skyldes jeg aldrig har skrevet en jobansøgning eller anden ansøgning før.

Men jeg er meget glad for du vil hjælpe.

Det betyder rigtig meget for mig.

Nu spørger du til til min person.

Er det noget vi evt. kan tage privat over mail.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-02-16 20:12

Ja, her på Kandu kan du skrive en personlig besked til mig
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : slili

Dato : 18-02-16 12:13

Tak for svaret ingelein.