/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Skal du se Melodi Grand Prix i aften ?
Fra : ElvenaR
Vist : 445 gange
20 point
Dato : 13-02-16 07:02

Som overskriften lyder :
"Skal du se Melodi Grand Prix i aften ?"

Min viv og jeg skal - Af tradition - Sammen med vore børn, svigerbørn og børnebørn.
Vi hygger os sammen, tre generationer. Og giver sangene points. Vinder, måske, en sodavand eller en Yankie Bar.

Hvilken dansk eller udenlandsk sang, synes du, er et fint Melodi Grand Prix Hit ?

Jeg kunne godt lide denne her, fra Spanien, som blev No. 2 :

Venlig Hilsen * Jørn *

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 13-02-16 07:06

bare det at hulda er med er grund nok til ikke at se det

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-02-16 07:44

Nej.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-16 08:11

Nix.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-02-16 10:23

Jeg kunne aldrig finde på at bruge tid til et sådant misbrug af licenspengene!
MV2

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 13-02-16 10:58

nix

Kommentar
Fra : persens

Dato : 13-02-16 11:40

Synes efterhånden, at indlæggene i KanDu.dk bliver mere og mere uinteressante.
Hvis tendensen fortsætter, kommer man vel snart ned på niveau med Ekstrabladets "Nationen"

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-02-16 11:43

Licenspengene er da spildt og misbrugt, alligevel.
Hvad enten man ser på l....et eller ej ...
J ...

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-02-16 11:53

Så kom selv med et spændende indlæg - petersens - Hvornår gør du det ?

Kommentar
Fra : persens

Dato : 13-02-16 12:13

Jeg har brugt, og bruger KanDu, for at få et godt råd eller et godt tip for at få løst et problem,
og skriver ikke "spændende indlæg", som du åbenbart mener at gøre, hvilket jeg ikke er ganske enig i!

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-02-16 12:44

Jeg har, aldrig, påstået, at jeg skriver "spændende indlæg" !

Bryder du dig ikke om mine indlæg, så spring dem over.
Hvor svært kan det være ?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-16 13:56

Citat
bare det at hulda er med er grund nok til ikke at se det

Enig. Jeg får røde knopper, af de Heick`er. Det lyser ud af dem, at de selv mener at være guds gave til alt folket.

Bortset fra det, er Melodi Grand Prix`et noget skrammel.

Næh, så hellere se National Geographic, Mokka eller Frihuset.

M.

Kommentar
Fra : persens

Dato : 13-02-16 14:04

ElvenaR, du skriver, at du aldrig skriver spændende indlæg (du brugte selv vendingen), så her må der være tale om en vis form for selverkendelse.
For at kommentere dine indlæg, er jeg nødt til at læse dem, hvor svært kan det være at forstå?

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-02-16 15:18

Jeg er sikker på, at Hr. Mosebaek ville se med, hvis der komme sådanne toner .

Eller bedre :

I øvrigt er jeg selv mere til Beatles, Elvis, Charlie Parker, Janis Joplin, Jimi Hendrix, Bruce Springsteen, Cream, And So On ....

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-02-16 15:43

Da Olsenbanden (Brødrene Olsen) vandt med "Smuk som et stjerneskud", skulle Danmark holde Grand Prix året efter. jeg sendte ind i to konkurrencer. Vandt to billetter til semifinalen. Gav dem til vore døtre. Ville gerne selv, men jeg er jo en god Far . Næste dag kom der to billetter til finalen. Dem ville pigerne hellere have. Og det fik de. Da jeg jo er en god Far - Men jeg var så i Parken dagen før. Rollo and King væltede huset. Særligt da Signe kom ind. Det var STORT. De blev No.2 - efter et plagiat nummer fra Østland. Estland ? Men det var "Walking The Diansour" - Som en anden gruppe havde spillet, og en kopi. Mener jeg ... men de vandt alligevel https://www.youtube.com/watch?v=lVAzSeCZBRE

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-16 16:05

Citat
Jeg er sikker på, at Hr. Mosebaek ville se med, hvis der komme sådanne toner .

Du må jo nærmest være synsk, ElvenaR.

Min allerførste grammofon plade, var med Rocking Ghost. Den hvor de står med brune indkøbsposer over hovedet. Tror det var Lady of Spain & The White Bridge. Da var de jo et instrumental band. Og var allerbedst på det tidspunkt. Efter min mening med to af DK bedste. Nemlig Svend Bonavent Larsen trommer og Timm Bo Madsen guitar. Begge er desværre død i dag.

De har ind imellem, ført en lidt omskiftelig tilværelse. På et tidspunk, vist i 80`erne, var der lidt uro. Det resulterede i to Rocking Ghost bands. Men nu kører det igen, med nogle af de gamle medlemmer.

M.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-02-16 17:29

Citat
Jeg kunne godt lide denne her, fra Spanien, som blev No. 2 :

Ny udgave af "Rør ved mig så jeg føler at jeg lever"

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-02-16 17:47

Det er den spanske, som er originalen ! Lesia & Lusienne er en kopi ...Ellers god.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 20 point
Dato : 13-02-16 19:07

Takker for oplysningen om melodigrandprix.
Det vil jeg da så tænde for!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-16 19:46

Jeg keder mig lidt ...efter en god frokost i Helsingør med familien. Nu er jeg hjemme igen
...så jeg ser det sgu nok alligevel ..hvis jeg ellers ka' holde mig vågen længe nok?

Nu ser vi? ...men jeg ska' i hvert fald ryge først!
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-02-16 20:00

*****_Tak for svaret katekismus .... Kommer NU ....20:00

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-16 20:23

Citat
Jeg keder mig lidt

Konen insisterer på at se melodonte gran priks......men det gør jeg ikke. Er gået ombord i "Django the last killer", på puteren.

Bagefter ta`r jeg lige "Django...$10,000 Blood Money".

Hyg jer!

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-16 21:33

Slukkede igen inden det var færdigt ...men No. 8 var det bedste nummer i mine øren
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-16 21:41

Mosebaek -> Præcis ...nu er min overbo; Russiske Bøsse-Igor (..vi kalder ham bare idag ...IGÅR!) ..kommet på besøg med sin 'ven'; Alex.
..så vi ser nu: The Hatefull Eight istedet ( http://www.imdb.com/title/tt3460252/ )
</MOLOKYLE>