/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad kan man forvente i jagtleje
Fra : bodillouise
Vist : 676 gange
100 point
Dato : 10-02-16 19:48

Vi har ca. 10 ha i et stykke op ad skov. Det ligger på vestsjælland.
Der er råvildt, hare, lidt fasaner, perlehøns mm. Hvad kan man forlange i jagtleje ?
Da jeg er helt grøn i dette ville jeg gerne vide om der er nogle ting man skal skrive i kontrakten ? Maks. Antal stykker vildt der må skydes, fodring mm ?

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 60 point
Dato : 10-02-16 20:21

10 Ha. Tjaeee... hvis der er remiser og måske en sø ligger prislejet 175/250 kr. pr. Ha...
Måske mere - og måske mindre..? Det er liebhaveri i højeste potens.

Citat
Maks. Antal stykker vildt der må skydes, fodring mm ?
Antal vildt som må skydes, det tror jeg ikke du skal skrive noget om. Men lej det ud til seriøse jægere, disse er også interesseret i, at området ikke bliver overskudt, samt at foretage den nødvendige fodring.

Citat
perlehøns
Der er ikke jagttid på perlehøns. Er du sikker på, det er perlehøns..?

Knæk og bræk med jagtudlejningen

Tommy.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-02-16 21:31

>Knæk og bræk med jagtudlejningen

Knæk og bræk for at du i stedet freder uskyldige dyr og fugle for sådan en unødvendig jagt.
Har du brug for pengene, ellers kan du jo i stedet skabe en fredet oase for søde dyr og fugle...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-02-16 07:19

perlehøns

Hvis jeg var dig ville jeg afspærre hele området med hegn, gerne elhegn, da der er stor sandsynlighed for, at en vis forfatter fra Jylland har inficeret dine arealer !!!!!
Tror du ikke der er tale om agerhøns ? Sidder disse fugle i kasser ude i terrænet ?? Hvis dette er tilfældet, er der ingen tvivl! Så har han være på besøg !!
Så skal du passe på , for inden længe står han på din trappe med en kontrakt til underskrivelse, omhandlende leje af de 10 ha.

Du kan jo også gøre som vegetaren svendgiversen skriver, så der er flere muligheder Jeg er mest tilbøjelig til at støtte Kaptajn Tommys synspunkter. Også jeg vil ønske held og lykke med forehavenet !

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-02-16 14:51

10 ha er for lidt til almindeligt forekommende jagt. Det kan være svært at opnå kuglefang samt undgå, at hagl falder på naboens revir. Hvis arealet ligger op til naboens skov, kan man heller ikke opstille en stige.
En anden almindeligt forekommende misforståelse er så, at udlejeren ikke skal stille med krav om andel i det nedlagte vildt eller andet uvedkommende. Stiller udlejeren krav, ønsker ingen at leje arealet, med mindre man er desperat.

Nemlig.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-02-16 17:54

4000 + 4 perlehøns og når de er leveret skal der sættes 6 flere ud.
Lej det ud til en gammel pensionist som kan tusse lidt rundt på de 10 ha. og hygge sig med det.
Når man betaler og lejer for noget jagt, er det op til jægeren hvordan han forvalter tingene på reviret.
Hvis kemien passer kan man eventuelt aftale en 5 årig periode, det giver som reel den effekt, at den pågældende tager " ejerskab" for reviret med tilsvarende pasning af tingene, og en etisk bedre afskydning.
Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-02-16 18:01

Nej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PROTEST!!!!
Vi skal ikke have flere perlehøns i Danmark. De kæfter op og laver alt for meget ballade.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 11-02-16 21:45

Griner griner griner skulle ha stået agerhønse.
Det er fint med ikke at drive jagt på vildt men hvis jeg ikke gør på mit jord gør naboen på han jord.. Noget af jorden ligger op til nabo skov, men hvis man sætter skydetårn op i modsatte ende er man lagt fra afstandskrav til naboskæl.
Jeg har en jager som kunne tænke sig at gå på jagt. Første omgang vil vi kun binde os for et år ( ved ikke om vi syntes det bliver for meget med at have andre på vores jord).
Vi har pt. Ingen remiser, men der er et lille vandhul. Vi vil muligvis plante lidt remise midt i marken. Jeg ved godt at 10 ha ikke er meget, men helt umuligt burde det ikke være at leje dem ud.
Men jeg må nok sige at hvis man kun kan få omkring 2000 kr om året, ved jeg ikke om jeg gider have besvær med at have nogle gående på mit jord.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-02-16 14:11

Det er fint med ikke at drive jagt på vildt men hvis jeg ikke gør på mit jord gør naboen på han jord..
Spændende tilgang, skal du have decimeret bestanden i området, så er holdningen jo god nok, men hvis det er vildtets tarv du er bekymret omkring, er metoden vel næppe gangbar, altså hvis naboen jager skal du også have en økonomisk gevinst ud af dine 10 Ha.

Tonga hvis nu det var lovligt eller jeg var BalleHørmeren, ville jeg sætte netop perlehøns ud på mine 10 HA af flere årsager og måske en enlig han påfugl for at få bas lyden med.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-03-16 15:49

De der 10 HA., kan også bruges til opdræt af vagtler - ikke til jagt, men til hundetræning.
Jeg har hørt, at flere jyske jægere omkring Horsens egnen søger revir til disse øvelser. Dog skal du investere i et drivhus til vagtelæggene - og du skal ha' masser af udhusplads, da jærgerne skal bruge udhuset til opbevaring af legetøjskampvogne, leverpostejsbakker, strømhalsbånd, piske, masser af øl, div. knortekæppe, ekstra gebis af mærket "Filipiner tyg" nissehuer og fåtegrafiapperatter af mærket Canon, samt et lager af usælgelige selvforfattet jagtbøger - bla. "Skrathuskeren 1" "Skratduskeren 2" og "Mit liv som Malge måntør"

Var det noget..?

Mvh.
Tommy.
Nu med nye jagtsokker

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-03-16 19:43

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 03-03-16 22:02

Tommy nu bor jeg heldigvis på Sjælland og ikke i Jylland.
Nej det var ikke lige helt hvad jeg havde tænk mig men det kunne da være en mulighed?? hvis bare der er penge i det. Mine naboer vil nok tro jeg er skør (hvis de ikke allerede tror det)

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-03-16 23:44

Citat
Nej det var ikke lige helt hvad jeg havde tænk mig
Åh Gudske lov.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-03-16 07:45

Åh gudskelov bor bodillåvise på Sjælland som nogle af os andre, så vi er fri for at skulle tage stilling til denne jyske tranlampes gøren og laden, men .......................................!!!!??????
Men Tommy med de nye jagtsokker, vistnok fra hør opvokset ved Holbæk Fjord, har sgu' ramt den jyske forfatter, biolog, "godsejer", og den største løgenhals nord for Alperne lige dér hvor John Faxe ramte bolden for mange år siden - mesterligt beskrevet, kære Tommy !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-03-16 08:16

En af mine bekendte, med kontakter til en hjemlig lokal flygtningeorganisation, mente at have hørt, at en vis "Godsejer" og "pamfletforfatter" til flygtningeorganisationen havde fremlagt et enestående tilbud. Efter pålidelig kilde havde bemeldte jærger og gådsejer tilbudt at formidle en ny lejr, som er beliggende syd for Horsens og Nord for Vejle. Det drejer sig om 10 ha land, hvor godsejeren vil opstille en hulens masse en-mandstelte. Så skulle det være nat med protester fra de mange flygtninge, som har klaget over mangel på privatliv. Det bliver spændende at følge projektet.
Den selvudnævnte godsejer mener også at kunne skaffe beskæftigelse til de mange flygtninge i jagtsæsonen - som klappere.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-03-16 09:03

Gad nok vide, om der er tale om det samme areal der for år tilbage var blevet "tilplantet" med hvide kors, men som måtte fjernes, da de forstyrrede trafikken på motorvej E45 ?? Vi er jo i det såkaldte bibelbælte mellem Horsens og Vejle, hvor de gamle stærke jyder (indre mission) vistnok stadig er særdeles aktive. Korsene skulle symbolisere de børn der aldrig kom til verden, men endte som aborter !
Man kan så undre sig over, hvad denne driftige forfatter og jæger har at gøre mellem de troende ?
I hvert tilfælde ikke noget med tro i gængs forståelse, men da der åbenbart er penge i foretagenet, er han der sgu' som et søm. Det samme gjorde sig gældende for en del år siden, da han var meget aktiv omkring "import" af fremmede kulturer fra Sydøstasien. Det var i hans engineer-tid, dvs. som søulk på et skiv a la Martha - han spillede Poul Richardt !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-03-16 09:44

Jeg husker den der med korsene. De har sgu altid været rabiate derovre. Men der manglede et kors.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-03-16 13:42

Det er godt, forfatteren aldrig har formået/evnet at fører sine gener videre, men fik importeret en færdigpakke fra de varme lande.

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 06-03-16 09:13

Tak for svaret Kaptajn-Tommy. Og de mange gode ideer.??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-03-16 15:34

Tak Tak.