/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Chrome update og XP
Fra : lham
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 31-01-16 09:56

Min chrome browser er begyndt at meddele at den ikke mere vil update da min maskine er XP-sp3

Er det noget jeg skal tage mig af ( win understøtter jo heller ikke længere xp-og den kører da stadig uden problemer !! ) Det er et par maskiner med programmer som ikke vil køre på win 10 så jeg vil gerne beholde XP

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-01-16 09:58

Der er jo også nogle der stadig kører uden sikkerhedssele i trafikken, det går jo også ganske udmærket...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 31-01-16 10:09

Citat
Der er jo også nogle der stadig kører uden sikkerhedssele i trafikken, det går jo også ganske udmærket...

Dårlig sammenligning. Kørsel uden sikkerhedssele kan bedst sammlignes med ikke at have antivirus eller firewall installeret. Windows XP kan bedst sammenlignes med kørsel med veteranbil. Sidstnævnte kan i mange tilfælde godt have en sikkerhedssele ligesom at Windows XP godt kan have både antivirus og firewall.

Citat
Min chrome browser er begyndt at meddele at den ikke mere vil update da min maskine er XP-sp3

Jeg tror ikke at det er noget som du behøver at tage dig af. Der er reelt blot tale om en information om at der ikke kommer en nyere version af Chrome til din maskine. Hvis du blot sørger for at have en antivirus og firewall som fungere i XP så kan du være nogenlunde rolig.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-16 11:21

Afinstaller den og installer Firefox. Mig bekendt er der ingen problem med Firefox og XP.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 31-01-16 11:59

Citat
Afinstaller den og installer Firefox. Mig bekendt er der ingen problem med Firefox og XP.

Hvis han nu godt kan lide Chrome så er der da ingen grund til at afinstallere den. Men han kan da sagtens installere Firefox så han kan have begge.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 31-01-16 12:27

Jeg har fra Google udover Chrome også goggle kalender og en webmail på goggle.
Vil de på nogen måde blive påvirket/ændret ved sletning af chrome og overgang til firefox ?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 31-01-16 12:32

Citat
Jeg har fra Google udover Chrome også goggle kalender og en webmail på goggle.

Jeg ved ikke med Goggle Kalender, men webmail bliver næppe påvirket, for den køres udelukkende fra Goggle's webserver.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-16 14:01

Jeg kan fint administrere min Google konto i IExplorer, jeg har tjekket Firefox, og der er heller ingen problem. Gå til www.google.dk og log på din konto, så kan du jo tjekke det ud inden du evt sletter Chrome. Jeg kører stadig Chrome på min Vista bærbar og ignorerer bare beskeden om support ophør, der findes nok en løsning på nettet som kan forhindre at den dukker op, men det har jeg ikke undersøgt nærmere.