/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Beboelse i kolonihave i aalborg
Fra : begga
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 30-01-16 19:18

Hej
1) Må man bo hele året i kolonihaver i Aalborg?
2) Bliver der ført tilsyn og hvilke konsekvenser har det hvis man gør det - altså bor der hele året?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-16 19:39

Mener du ikke ´sommerhus´ - du skal have fast adresse i huset, for at det er lovligt - kolonihavehus kender jeg ikke til, men kender ældre mennesker der bor der helårs ? lovligt eller? det må være Foreningen der står for den opgave, at anmelde til myndighederne.

Kunne tænke mig det samme gælder for helårs Campingvogne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-16 19:42

Citat
altså bor der hele året?

I DAGENS Danmark, sikkert en advarsel om at flytte hjem i varmen, hvem ´gider´tage sig af den slags nu til dags, det Offentlige sparer sikkert masser af penge på den salgs ´fiduser´ ingen hjælp til varme/el/ snerydning.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-01-16 20:23
Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 30-01-16 20:51

De par kolonihaver jeg har kendskab til, lukkes der for vandet i vinterhalvåret.....så giver det vel sig selv

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-16 21:29

Citat
http://www.aalborg.dk/media/1724244/bestemmelser_kolonihaver.pdf

Fint NOK - MEN? andre steder er de ´haver´ solgt som andet og tinglyst til helår´s brug og med samme rettigheder som almene huse - om reglerne er lavet om siden dengang, ved jeg ikke - jeg kan bare huske at visse mennesker tjente mange penge på de handler - om der så var tale om privat grund eller lejet grund (100 år eller der omkring), kan jeg ikke huske, men Nybolig tjente masser af penge på den slags handler (mener det er samtidig med/efter at man måtte bo hel årigt i sommerhuse), jeg kan huske de skiltede med det i Års (næsten midtby), men mener det er lavet helt om på nu til dags = samt der bor mennesker i husene hele året... og ALT om have forening er væk/ op med private plankeværk osv - MEN RET mig endelig...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-01-16 01:11
Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-16 06:39

I Odense gik man kolonihaverne efter sidste år grundet rapporter om helårsbeboelse.
Nogle af indvandrere, lige nord for Vollsmose ligger et større område hvor jeg selv observerede en del indvandrere ud og ind af området hele året, både i bil og til fods, så man får sine mistanker.
Men der foregår også en del salg af hash fra luskede biler på stedet om aftenen, i selve Vollsmose gider de ikke da politiet konstant ruller rundt.

I omtalte område er der bygget flere nye bygninger og ret store, så det er til flere personer med hyggerum og ikke bare et skur til redskaber og kaffebord til den pukkelryggede familie.
I foråret så jeg at nogen var i gang med at bygge et to etages hus og jeg tænkte at den går sgu ikke, ganske rigtigt var den øverste del væk en måned efter

Det gamle formål er forsvundet, nemlig et fristed fra stenbroen hvor man kan hygge og dyrke egne grøntsager, man burde formindske parcellerne og så maks. 30 kvm skur, lige nu er mange kolonihaver en meget billig form for sommerhus hvor folk bare griller og ikke dyrker mere mad end lidt persille.
I øvrigt mener jeg at salg af kolonihaver ret hurtigt blev stoppet da de fandt ud at nogle scorede kassen, det er så helt umuligt de steder hvor kommunen eller staten ejer området.

Godkendelse af svar
Fra : begga

Dato : 18-03-16 15:42

Tak for svaret LuffeA. Ja, jeg tænkte nok at der var regler og tilsyn i de store byer, hvor der er boligmangel.