/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Renommé eller?
Fra : vagnr
Vist : 446 gange
200 point
Dato : 29-01-16 09:18

Det er lykkedes blå blok og sosserne på rekordtid at få Dks gode navn og rygte ødelagt på grund af nogle stort set symbolske stramninger!

EU-kommissionens næstformand siger, at 60% af "flygtningene" ikke er forfulgte, men fattige (hvilket IKKE er asylgrund!)

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-01-26-eu-kommissaer-over-halvdelen-af-asylsoegerne-er-oekonomiske-flygtninge

og her kan man se, at Dk godkender 82% af "flygtningene", i procent 3 gange som Frankrig, over det dobbelte af UK, kun Bulgarien ligger højere med 91%!*

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-01-29-se-kortet-danmark-godkender-naestflest-asylansoegninger-i-eu-og-sverige-er-ikke

Og så er det jeg undrer mig over, hvorfor "vi" ikke bare, stille og fredeligt, strammede op på vores godkendelsespraksis, så vi i stedet for 82% godkendte ca. det halve, omtrent på niveau med Tyskland, og bevarede vores internationale dukseimage?

"keine hexerei, nur behändigkeit!"

Hvad mener I??

*Bulgarien er enten meget langsomme til at behandle sagerne, (ud af ca 27000 ansøgere de sidste to år er ca 11000 godkendt), eller ??

Tabel 2 på første side

http://www.asylumineurope.org/sites/default/files/resources/sar_asylum_statistics_october_2015.pdf

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 210 point
Dato : 29-01-16 09:52

I stedet for at forlænge fristen for sammenføringer,
skulle vi have afvist flere der først kom alene,
nu er det upopulært, ingen vil undvære at se deres børn i 3 år.

Og det med at inddrage personlige smykker er noget af det dummeste man kan gøre.

Og hvem vil til Bulgarien, det fattigste land i Europa?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-01-16 11:03

Weekendavisen har her til morgen tankevækkende/bekræftende indlæg om samme emne...

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 29-01-16 14:19

En noget klodset formulering og en snes "Akarier" har skabt ravage.
Vi bør i stort omfange dele opslaget fra den danske ambassade i USA.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-16 02:19

Du har en pointe der vagnr
Det der kan bekymre mig omkring vort renomé, når det kommer til internationalt syn på Danmark som nation, beskrives bedst med mit debatindlæg i dagbladet Politiken omkring at få flygtninge (asylansøgere) i arbejde vha. indslusningsløn, som foreslået af toptosserne i CEPOS:
Citat
Hov.... hedder en sådan skelnen mellem nytilkomne herboende udlændinge og alle andre på arbejdsmarkedet ikke diskrimination? Nu kammer de da helt over i CEPOS. Med omverdenens i forvejen stille mumlen om nazime i Danmark fuldender dette forslag om forskelsbehandling af borgerne billedet og sætter kronen på værket. Gennemføres dette? Er det ikke usandsynligt at eksporten vil styrtdykke og at CEPOS endnu engang har skudt ved siden af ...og sig selv i foden. Der er en stor chance for at vi ender som Sydafrika under apartheid-styret med handelsboykot og hva' ve' jeg.

Kilde: http://politiken.dk/debat/ECE3035880/indslusningsloen-er-vejen-til-job-for-flygtninge/

Derudover vil det også fjerne den sidste rest af anstændighed i forhold til lavtlønnedes mulighed for at forsørge sig selv med et fuldtidsjob.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-16 09:10

Ps. Gad vide hvad CEPOS vil foreslå næste gang det talende jakkesæt Mads Lundby Hansen toner frem på skærmen med håndholdt mikrofon?

Børnearbejde?

Jeg kan lige høre ham for mit indre øre:

Det er helt nødvendigt at børn så tidligt som muligt bliver forberedt på det arbejdsliv som ligger forude. Derfor har vi i CEPOS analyseret os frem til at en fornuftig brug af børns fritid bedst kan gå med at klæde dem på til at komme ud på arbejdsmarkedet og blive selvforsørgende. Vi er i CEPOS sammen med virksomhederne villige til at udstede en garanti for at børnene uden problemer vil kunne finde et job. Der skal selvfølgelig tages hensyn til denne arbejdsstyrkes begrænsede kompetancer hvorfor vi foreslår at der laves opsamlingssteder, hvor arbejderne GRATIS vil blive transporteret til og fra arbejdspladsen. Lønnen skal forhandles mellem forældrene og arbejdsgiveren. Vi peger på at en fornuftig dagløn for en 12 timers arbejdsdag bør ligge omkring 110 kr

..og mere af den slags nonsens

Hvis vores renommé alligevel er ødelagt i udlandet behøver vi ikke tage hensyn til hvad FN og Red Barnet ville synes om dette.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-01-16 09:34

CEOPS-tosserne og deres sympatisører fra LA er typisk unge mennesker, der har nydt godt af velfærdsstaten fra vugge til færdiguddannelse, og nu sidder på toppen af pyramiden!

Så får deres livs store chok, de opdager at de skal have muldvarpeskindet op af lommen og betale skat for at andre kan få samme muligheder

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 05-02-16 20:14

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-16 21:18

Selv tak

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-16 09:07

Citat
afvist flere der først kom alene

Man kan da ikke afvise en flygtning med den begrundelse at vedkommende er rejst alene.

Jeg tvivler også på at det er noget man kan finde lovhjemmel til.

</MOLOKYLE>