/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Windows10/Windows7
Fra : Otnob
Vist : 414 gange
300 point
Dato : 12-01-16 18:54

Hvis jeg downloader Windows10 og vil bruge den, vil så Windows7 ligge og fylde på disken eller kan den fjernes?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 310 point
Dato : 12-01-16 18:56
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-16 18:59
Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 12-01-16 19:02

Hej Eyvnd!
Tak for det hurtige svar, har set på din henvisning og det ser ud til at være muligt at fjerne Win7.
Har du selv prøvet det?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-01-16 20:03

Jeg syntes ud fra egen erfaring at du skal vente med at slette win 7, da der sker mystiske ting og sager med win10 og Edge som hos mig pludselig forsvandt (altså Edge) så mit råd er at vente!
MVH,
MV2

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-01-16 20:27

Citat
Edge som hos mig pludselig forsvandt (altså Edge)

Det er nu ikke noget tab, dårligere browser findes vist (næsten) ikke...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-16 20:51

Citat
Hej Eyvnd!
Tak for det hurtige svar, har set på din henvisning og det ser ud til at være muligt at fjerne Win7.
Har du selv prøvet det?

Nej det har jeg ikke, men snakket med en del som har.

Jeg bruger selv et andet system:

Kopierer win 7 eller win8 over på en harddisk, som et image der kan geninstalleres.
Og så har jeg opgraderet til win 10.
Så jeg har to udgaver af win 10 og både win 7 + 8 som reserve.

Det er programmet Aomei som laver disse backup.

Men altså - win 10 er ikke så dårligt når det bliver rettet lidt op med rigtige drivere osv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-16 13:56

Citat
Det er programmet Aomei som laver disse backup.

http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-16 16:54

Og den freeware som jeg brugerer god nok
Det første jeg så gør er at lave en recue cd og så bruge den i live tilstand - altså boote maskinen via Aomei.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 13-01-16 17:13

Jeg må konstatere at der ikke er nogen som har erfaring med at downloade Windows10, men Eyvind er kommet med nogle gode links m.m.Jeg vil vente med Windows10 til jeg anskaffer mig en ny PC.
Tak for indlæggene

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 13-01-16 17:13

Tak for svaret Eyvind.