/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
FACEBOOK sende en besked
Fra : ingelein
Vist : 555 gange
50 point
Dato : 08-01-16 17:06

Hej - Jeg vil gerne skrive en besked til en gammel genfundet klassekammerat på FB. Når jeg på hendes profil taster "send besked" kommer der en pop- up med beskeden ...... er gået over til messenger og om jeg vil installere messenger. DET VIL JEG IKKE ! Hvordan kan jeg så sende hende en besked ?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-01-16 17:13

Det kan du ikke. Som FB skriver så er de gået over til Messenger.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-01-16 17:16

Hvorfor vil du ikke bruge messenger? Det er en glimrende lille app, der ikke gør nogen skade.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-16 17:45

Ja Ingelein hvad har du imod Messenger.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-01-16 17:53

Har læst mig til at man ved at acceptere messenger giver tilladelse til at man bliver "overvåger" og at FB KAN BRUGE ENS SKRIVERIER TIL DET DE HAR LYST TIL
Ingeborg

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-01-16 17:54

mener ikke at man selv bliver overvåger, men OVERVÅGET. Savner en red. knap.
Ingelein

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-01-16 17:55

Du bliver hverken overvåget mere eller mindre hvis du bruger facebook messenger.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-16 17:59

Ja det er et fedt om du bruger Messenger eller ej. Du kan jo selv bestemme om hvad du skriver, så vil det jo ikke blive brugt mod dig. ??. Og hvis du ikke vil overvåges skal du koble dig helt fra nettet og gå over til at sende alm. breve via Post Danmark.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-01-16 18:04
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 08-01-16 18:15

ingelein, af samme grund, som det der står i dit link, bruger jeg heller ikke facebook-messenger.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-01-16 18:31

Tak ans. Det bekræfter mig i at jeg ikke er helt tumpet.
Ingelein

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-01-16 18:35

Det er selvfølgelig helt frivilligt om man vil benytte facebooks services, er man ikke tryg ved dem, så skal man naturligvis ikke benytte dem. Det afskærer så en fra nogle muligheder, men det er et frivilligt valg.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-01-16 18:59

@fijala
Ja, men man behøver jo ikke at hoppe på enhver galej på internettet.
Ingelein

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-16 19:07

Tja det er ganske som forventet. Men nu er det jo tilbage i august, så det er ikke nyt. Men ja vil bliver overvåget, det gør du også via din mobil,via GPS i bilen osv osv. Men hvis man er så bange for det, så er det bare at lade være med at bruge de digitale medier. Vi kan ikke stoppe det, så det er bare at lære at leve med det. ??

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-01-16 19:47

Nu er jeg sådan stillet, at jeg kun i nødstilfælde bruger min mobil og GPS i bilen. Så jeg er ikke "afhængig" og lader mig ikke forstyrre af smartphonen i tide og utide.
Ingeborg

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-01-16 19:49

Tak for svaret ans. Elsker folk, der har samme mening som jeg, også selvom det ikke altid er rigtigt
Ingeborg