/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Bærbar PC
Fra : Fynboerne
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 06-01-16 13:05

Jeg har en bærbar PC på omkring 4 år. Den har været meget langsom i lang tid, så jeg har fjernet alt på den og kørt noget rensnings program. Nu vil den bare genstartes hele tiden. Jeg trykker F( og har afprøvet alle mulighederne der kommer frem uden held.
Er den bare til at smide ud, eller kan jeg gører noget?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-01-16 14:08

Det tyder på du er nød til og geninstallere Windows. Skriver Windows noget når du bliver bedt om at genstarte eller genstarter den bare selv? Vi må ha' lidt og arbejde med.

Accepteret svar
Fra : fox_mulder

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-16 17:07

du kan prøve at smide windows cd i og se om den vil lade sig reparere selv

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-16 05:18

Citat
Den har været meget langsom i lang tid, så jeg har fjernet alt på den og kørt noget rensnings program.

Det er næsten dømt til at gå galt, på forhånd..

Gør som skrevet - sæt din DVD i drevet og lad den reparere windows

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-16 08:51

Fjern ALT med en shredder som DBAN: www.dban.org

Derefter kan du lægge Ubuntu (LINUX) ind som operativsystem (..fra en installations CD/DVD):

http://www.ubuntu.com/download/desktop

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-01-16 09:15

Til webnoob
Når den skal genstartes, kommer denne oplysning og det er lige meget om jeg trykker på OK eller på krydset oppe i hjørnet, så genstarter den og kommer til samme punkt igen.

"Konfiguration af systemet kunne ikke fuldføres. Hvis du vil prøve at fortsætte med konfigurationen, skal du genstarte computeren."
Jeg har taget nogle billeder af skærmen på PCen, når den er kommet med oplysninger, når jeg har trykket F8, men kan ikke se jeg kan lægge dem ind her.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-01-16 09:17

Til fox_mulder
Jeg har et problem, jeg fik ikke en Windows 7 CD med da jeg købte min PC. Jeg har en CD med Windows XP som jeg har prøvet med, men det gav ingen resultat.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-01-16 09:19

Til molokyle

Kan ikke finde ud af, om det du beskriver, kan downloades til en CD eller hvad. Kan jo ikke downloades direkte til den skadede PC.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-16 13:03

Næeh... Du skal i begge tilfælde lave en BOOT'able cd/dvd vha. en ISO fil (..på en anden PC !):

1.) http://www.dban.org/faq/burning

2.) http://www.ubuntu.com/download/desktop/burn-a-dvd-on-windows

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 12-01-16 11:24

Tak molokyle
Jeg har lånt en CD med windows7 så nu skal jeg bare have netværket til at virke på den.

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 12-01-16 11:24

Tak for svaret fox_mulder.