/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvordan sikrer man at se vigtig mail?
Fra : cristian2
Vist : 466 gange
40 point
Dato : 05-01-16 08:57

Jeg er skrevet op i en boligforening, som sender en email ud når der er en bolig ledig. Men svarer man ikke på mailen, ryger man uden varsel af listen (selvom man måske har stået på ventelisten i ti år). Ind imellem kan det godt ske, at der er en mail som jeg ikke når at se, hvis jeg modtager mange på én gang.
Hvordan sikrer jeg mig, at jeg får læst mailen fra netop denne boligforening? Kan jeg sætte en særlig alarm på den eller gøre noget andet?
Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-01-16 09:13

Det afhænger af, hvilket postprogram du anvender.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-01-16 10:20

I de fleste boligselskaber bliver man blot sendt bagest på listen hvis man ikke svarer, men man skal selvklart også have betalt det årlige gebyr.
Ved hurtigt at takke nej hvis man ikke lige kan flytte den næste måned er en måde at beholde sin plads på, de sender jo også ud til flere når der bliver en ledig lejlighed.

Men ikke at kunne nå at læse alle mails kræver vist andre tiltag end tekniske løsninger

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-01-16 10:28

i outlook kan du lade mails fra bestemte personer/ afsendere gå i en bestemt postkasse. så dukker mailen op i en mappe under indbakke. Kig under indstillinger, hvis du altså bruger outlook.
Jeg skriver fra min Ipad og kan ikke give dig step- by step anvisninger.
Ingelein

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-01-16 13:35

Du har vel en smartphone der kan modtage mail. Så er det bare at gribe i lommen efter den når der kommer advisering om mail.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-16 13:43

Du kan vel lade være at slette alle dine e-mail?
...FØR du har givet dig tid til, at undersøger hvor disse e-mail's kommer fra?

Så 'opdager' du dem nok

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 40 point
Dato : 05-01-16 17:27

Jeg har lavet en regel, hvor alle mails fra en pågældende går direkte i den mappe jeg lavede under min Indbakke.

Svært at give et trin for trin vejledning, når jeg ikke ved hvilket post program du bruger - jeg bruger selv Microsoft Outlook!

Clou

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-01-16 17:29

Clou - det er nok det jeg også anvender og har beskrevet
Ingelein

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 05-01-16 20:07

Citat
[B]Hvordan sikrer jeg mig, at jeg får læst mailen fra netop denne boligforening?[/B] Kan jeg sætte en særlig alarm på den eller gøre noget andet?

Her finder du svaret: Tilmed dig SMS-tjeneste hvis muligt

Nu ved jeg ikke hvilken boligforening du er medlem af i landet... med f.eks Århus bolig har de tillagt sig den service, at man kan tilvælge sig en sms tjeneste ved indtastning af sit mobil nummer i sine brugeroplysninger.
Efterfølgende modtager man sms hver gang nyt boligtilbud tilbydes.

VIGTIGT af man svare på alle boligtilbudet så man undgår at blive sat i bero.

McBobo

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-01-16 20:48

Citat
VIGTIGT af man svare på alle boligtilbudet så man undgår at blive sat i bero.

Jamen så kan man jo lige så godt kigge grundigt i sine mails.
Ingelein

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-01-16 08:52

Hvis du bruger appel kan du vælge at oprette den som VIP ??

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 06-01-16 11:19

Citat
Svært at give et trin for trin vejledning, når jeg ikke ved hvilket post program du bruger - jeg bruger selv Microsoft Outlook

Jeg bruger gmail

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 25-01-16 10:20

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 25-01-16 15:24

Velbekomme - håber du har fået det til at virke tilfredsstillende

Clou