/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 10 pro: Conexant audio??
Fra : BerndJ
Vist : 523 gange
200 point
Dato : 26-12-15 11:00

Har lige downloaded og installeret Win 10 ... og det fungerer for så vidt ganske udmærket. MEN der dukker ved opstart en fejlmeddelelse op:

"Smart Audio.
Conexant audio device could not be found."

Hvordan får jeg denne til at forsvinde?? Jeg kan ikke finde et program som hedder Smart Audio - skal Win bruge denne? Skal jeg forsøge at downloade det fra nettet? - Eller er det måske "rester" fra Win 7??

Summa summarum: jeg vil gerne undgå ovenfor anførte fejlmeddelelse - hvordan??

På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-15 11:42

Prøv at åbne Enhedshåndtering, er der nogle gule spørgsmålstegn der?
Har du lyd på computeren?
Enhedshåndtering finder du ved at højreklikke på flaget nede til venstre

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 26-12-15 11:46

Der er lyd på computeren.
Har lige åbnet Enhedshåndtereingen: under Enheder for lyd er der ingen problemer / gule tegn ... MEN i toppen under Andre Enheder er der Ukendt Enhed med udråbstegn.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-15 13:37

Prøv at finde ud af hvad dit lydkort hedder, det står i Enhedshåndtering under Enheder til lyd video og spil, find en Windows 10 driver på producenten hjemmeside og installer driveren
Eller find driver CD til dit bundkort hvis du har den og den er rigelig ny max. cirka 3 år
Eller fortæl hvad bundkortet hedder, navn og alle numre + bogstaver, så vil en her på Kandu sikkert hjælpe dig med at finde drivere til chipset som også burde dække lydkortet hvis ikke det er et lydkort du har eftermonteret

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-12-15 14:10

Prøv at installere Slimdrivers, og udfør en scan, programmet vil så komme med forslag til opdatering af forældede drivers, måske løser det problemet.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 26-12-15 15:27

Lydkort: når jeg opdaterer driveren kommer svar fra Microsoft at den optimale driver er allerede installeret.

Bundkort: hvor finder jeg navnet på bundkortet? Er det det samme som "Processorer"?

Pcen er helt ny: hp probook. Der fulgte 2 cdere med:
1) Operating system dvd win pro 10
2) Application and driver recovery dvd

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 26-12-15 16:36

Slimdrivers siger at alle drivere er up-to-date.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 200 point
Dato : 26-12-15 17:12

Citat
Slimdrivers siger at alle drivere er up-to-date.

Øv! Så må der være en fejl i en applikation/program der bruger lydkortet.
Måske noget her: http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Audio/A-Conexant-audio-device-could-not-be-found-The-application/td-p/5399201
Hvad er den præcise modelbetegnelse på din notebook.
Prøv evt. denne: http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CARD/Conexant/Conexant-SmartAudio-HD-Driver-8661450-for-Windows-10-64-bit.shtml

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 26-12-15 17:18

Præcis modelbetegnelse:

HP ProBook 450 G3 notebook pc
Modelnr.: P4P19EA

Afprøver dine foreslag og vender tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 26-12-15 17:31

Tak for svaret Brassovitski.

Måske noget her: http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Audio/A-Conexant-audio-device-could-not-be-found-The-application/td-p/5399201

Her var løsningen!!! TAK!!!!

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 27-12-15 09:51

Når man opgradere til nyt OS, så bør man altid sikker sig man har de rigtige (fra Leverandør) drivers, og ellers at man finder nyeste drivers til netop denne OS version

http://www.windowsdeal.com/w/iobit-driver-booster-pro-discount-coupon-code/

Disse Driver tools, er gode til at give hints om der findes nyere drivers, og mener man selv det kunne blive bedre, ja så tager man en Image Backup, og prøver med disse nyere drivers.