/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Gratis sikkerhedspakke.
Fra : AnneKan
Vist : 1035 gange
25 point
Dato : 22-12-15 23:17

Kender nogen herinde til, hvor på nettet, jeg kan finde en god, gratis og gerne dansk sikkerhedspakke.
Det skal være en pakke, som jeg er dækket fuldt med.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-15 23:39

Sikkerhedspakke? Jeg tror du selv skal sammensætte en pakke hvis den skal være gratis
Dansk - så er Avast et godt bud på et antivirusprogram men der skal mere til, for eksempel Malwarebytes Antimalware som også er på dansk, gratis udgaven kører kun når du starter den for at scanne men den er rigtig god til at finde uønsket software på computeren:
https://www.malwarebytes.org/antimalware/ lige før du afslutter installationen skal du fjerne markering ved at starte en gratis prøveperiode af betalingsversionen

Mit forslag er Bitdefender antivirus i gratis versionen, den er ikke på dansk men du mærker ikke til at den er der, den beskytter bare uden at gøre noget væsen af sig:
http://www.bitdefender.com/solutions/free.html sammen med Malwarebytes Antimalware er du rigtig godt klædt på til internettets trusler, nå ja der er lige en ting mere også en gratis fra Malwarebytes som beskytter browseren:
https://www.malwarebytes.org/antiexploit/ også der skal du fjerne en markering til sidst i installationen hvis ikke du vil starte en gratis prøveperiode af betalingsversionen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-12-15 00:54

Citat
dansk sikkerhedspakke.

Til HVAD??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-12-15 00:59

AVG er gratis - Mallwarebytes også og de holder normale Virus/ andet væk = eneste ulempe er at de er 1-2 uger efter købeudgaven/ manuel opdatering - samt der kan dukke popup´s op med KØB PROGRAMMET.
Mallwarebytes beskytter ikke fuldt ud i gratis udgaven.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-15 02:33

Malwarebytes Antimalware beskytter ikke i gratisversionen men den kan fjerne det som smutter forbi antivirusprogrammet derfor bør man huske at scanne cirka 1 gang om ugen, der kommer ingen popop om at købe programmet hvis man husker at fjerne markering der hvor der bliver spurgt om man vil starte en gratis prøveperiode, det er i det sidste vindue inden man klikker på Afslut eller Finish

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-15 02:37

Citat
Det skal være en pakke, som jeg er dækket fuldt med.
husk at den største sikkerhedstrussel er den som betjener computeren, der er ingen programmer som kan forhindre brugeren om at klikke på noget som der ikke burde være klikket på, men nogen programmer kan forhindre brugeren i at komme ind på de fleste suspekte internetsider, men den slags programmer er ikke gratis

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-12-15 19:06
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-12-15 19:21

Måske kan du finde pakken her http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-15 09:11

Du skal bruge en firewall, et antivirusprogram og antispy-/ad-/malware program(-er).

Alt dette fås i een pakke fra Checkpoint software (Zonealarm free: Firewall + anti-virus/spyware)
Selve 'motoren' i antivirusprogrammet er på licens af Kaspersky antivirus, som er noget af det absolut bedste der kan købes for penge!

..men Zonealarm fås i gratis version ..kun på engelsk.

http://download.cnet.com/ZoneAlarm-Free-Antivirus-Firewall/3000-2239_4-75708651.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-15 10:11

Molokyle...................tak og nu prøver jeg din fine henvisning til Zone-alarm, i windows 10.
Det er vel i orden at den har slået win 10´s egen sikkerhed fra.
i øvrigt fandt scanningen ingen fejl på min comp.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-15 14:48

Jep... det er iorden. Den ER opdateret til at køre Win10 og som altid bliver dit 'forhåndværende' program sat på 'pause' under installation af Zonealarm.

Det (Zonealarm) spærrer for al anden 'trafik', medens det installeres.

Dvs. : Det (Zonealarm); slår først dit 'nuværende' Antivirusprogram og firewall fra, når installationen er klar til brug.

Derefter kan du afinstallere og slette dine nuværende sikkerhedprogrammer.

Det ka' (næsten) ik' gå galt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-12-15 13:20

Citat
Dvs. : Det (Zonealarm); slår først dit 'nuværende' Antivirusprogram og firewall fra, når installationen er klar til brug.

NEEEEJ, venligst ikke udbred denne forkerte viden, "nuværende"
Det er dog rigtigt at de fleste kendte Firewall & Antivirus produkter kan og vil håndtere Microsoft Firewall og Defender, men alle andre produkter bør man afinstallere før man installere andet tilsvarende produkt, da der ellers kan ske meget utilsigtet komplikationer.

Så proceduren er altid at man først downloader det nye produkt man ønsker at bruge, og selvfølgelig helst fra/på en maskine som er beskyttet allerede.

Er det kun antivirus delen så, behøver man ikke gå offline, men kan i en arbejdsgang først fjerne gammelt Antivirus produkt, og lige bagefter installere det nye.

Men er det firewall delen, så bør man hive netværksstikket ud, eller i det mindste ha tænkt igennem hvad beskytter maskinen mens lokal firewall udskiftes.
EKS. er PCen på Internettet via 3/4G dongel er din maskine helt udbeskyttet under processen. Men har du en Router foran så har 99,9% af disse indbygget firewall, og med mindre du har åbnet for porte eller installeret dumme P2P programmer på din PC, så vil der ikke komme "noget" ind på PCen mens du laver denne udskiftning.

PS. Men eks. Symantec er meget kendt for give problemer hvis ovenstående procedure ikke følges. (specielt på XP, hvor flere har måtte installere XP helt om grundet netværks laget/softwaren var total ødelagt)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-15 14:24

Tak og det ser ud til at være gået godt. Trådløs og netstik blev taget fra under installationen, da den alligevel var for langsom, til de frække sider.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-15 08:59

JegErHer -> Der er noget du har misforstået. Du har tydeligvis ikke prøvet at installere Zonealarm.

Det er korrekt at;
Citat
Det er dog rigtigt at de fleste kendte Firewall & Antivirus produkter kan og vil håndtere Microsoft Firewall og Defender, men alle andre produkter bør man afinstallere før man installere andet tilsvarende produkt, da der ellers kan ske meget utilsigtet komplikationer.

Dette gælder bare ikke Zonealarm!

Zonealarn installeres 'inaktivt' og 'aktiveres' ikke FØR du afinstallere andre antivirusprodukter.

De 'indbyggede' som Microsoft Firewall og Defender deaktiveres også, men det er de som regel allerede hvis du har brugt et andet antivirusprogram som f.eks. Bulldog, Avast! eller AVG. Disse kan du afinstallere EFTER du har installeret Zonealarm. Der opstår INGEN konflikter, da Zonealarm ikke kan aktiveres før.

Jeg udbreder ikke en forkert viden. Det er dig som i denne forbindelse kløjs i omstændighederne under installationsprocessen for Zonealarm. Man behøver ikke gå offline tage netstik ud og alt muligt, som man bør gøre ved andre producenters antivirus og firewall. Det er jo bl.a. det som er det 'smarte'.
Dette ER der taget højde for i Zonealarms løsning.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-15 09:09

Ps. For at præcisere:

Dit nuværende antivirusprogram vil fortsat virke efter hensigten også selvom du har hentet og installeret Zonealarm. Det er Zonealarm som IKKE virker FØR du afinstallere dit nuværende program. I samme sekund dit nuværende antivirusprogram 'deaktiveres' ved afinstallation, så 'aktives' Zonealarm øjeblikligt (..såfremt du har installeret det i 'forvejen')!

Dermed er du ikke ubeskyttet på noget tidspunkt. (..og behøver derfor ikke gå offline)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-15 20:06

Molokyle glemmer at fortælle at Zonealarm spørger på engelsk når der noget som brugeren skal tage stilling til.
Der er til almindelig brug ikke nogen grund til at have andre firewall end den som er indbygget i Windows (gælder ikke forældede udgaver som XP og tidligere versioner)
Avast antivirus er på dansk og Malwarebyte Antimalware er på dansk og kan løse sikkerheden på langt de fleste computere, kun hvis man bruger torrent sider eller andre af internettes grå hjørner har man brug for mere avancerede programmer til at lukke af.
Jeg vil stadig anbefale Bitdefender i gratisudgaven, godt nok er den på engelsk men når den er installeret mærker du ikke noget til at den er der, den beskytter godt uden at gøre noget væsen af sig, den kræver et logind med en e-mail adresse men når det er sat op så kører det og sammen med Malwarebyte Antimalware i gratisudgaven (på dansk der skal scannes en gang imellem og det skal selv sørge for) og en ansvarlig bruger der ikke klikker på hvad som helst er det nok til at beskytte en Windows computer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-15 22:57

o.v.n. ->
Citat
Molokyle glemmer at fortælle at Zonealarm spørger på engelsk når der noget som brugeren skal tage stilling til.

Vrøvl o.v.n. Jeg skrev:
Citat
..men Zonealarm fås i gratis version ..kun på engelsk.

Så hvad er dit problem? Hvad er det som du ikke forstår?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-15 23:02

Ps. Jeg mener ... resten af mine indlæg og vejledninger er da skrevet på korrekt Dansk!
Disse kan vel ikke misforstås eller drages i tvivl ...oder?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-15 01:19

Jeg forstår skam udmærket og har prøvet Zonealarm - og smidt den ud igen netop på grund af at den spørger om både dit og dat i tide og utide, det kan være et problem hvis ikke er alt for stærk ud i engelsk, det var såmænd den eneste grund til at jeg skrev ovenstående indlæg
Jeg mener stadig at det er unødvendigt med en ekstra firewall den medfølgende antivirus er sikkert udmærket men du skriver som om du har patent på sikkerhedsløsninger, der er andet end det du bruger som kan bruges og som er meget nemmere at have med at gøre
Citat
vejledninger er da skrevet på korrekt Dansk
eller mangel på vejledning, hvor skriver du at Zonealarm vil spørge på engelsk? Du skriver slet ikke noget om hvordan programmet opfører sig efter installationen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-15 08:37

o.v.n. ->

Så må jeg heller lige komme ind på hvorledes programmene 'opfører' sig:

De opfører sig præcis som alle andre firewall's og antivirusprogrammer.

Slår man advarsler til; så bliver man advaret hver gang der er trafik ind/ud eller anden 'mystisk' opførsel (f.eks. at der bedes om adgang til systemfiler fra div. programmer og services).

Slår man advarsler fra? Så får man ingen advarsler.

I begge tilfælde vil programmerne dog pop'e op, hvis der mødes reelle trusler som står opført i virusdefinenitionerne (gælder antivirus delen) eller hvis programmer man ikke selv har startet pludselig beder om internetadgang (gælder firewall delen).

Selvfølgelig får man både advarsler om cookies, PUP's og Virus mv. hvis man skanner med antivirusprogrammet ...om så man har slået advarsler til eller ej.
Intet nyt under solen i den forbindelse.
Citat
..den spørger om både dit og dat i tide og utide, det kan være et problem hvis ikke er alt for stærk ud i engelsk

Altså: Nej, det gør programmerne ikke medmindre man beder derom.

Som i de fleste andre antivirusprogrammer og firewall's går man med livrem og seler, så advarsler er slået til som default (standard ...for de som ikke forstår engelsk), men det er ikke svært at finde ud af at slå advarsler fra.

Lad os ikke tærske mere langhalm på denne kendsgerning.
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 25 point
Dato : 30-12-15 16:20

Citat
molokyle
JegErHer -> Der er noget du har misforstået. Du har tydeligvis ikke prøvet at installere Zonealarm.

Jo jeg har og endda også langt tilbage at produktet endnu ikke var i GOLD (altså kun en beta version).
Og også det samme med Symantec.
Men begge har været kendt for ikke at hører på deres Advanced Users, og netop ZoneAlarm og Symantec har over mange mange år givet problemer, og ved produkt skift og ved samkørsel (ZoneAlarm Firewall only / Symantec Antivirus only).
-Bare Goolgle "zonealarm symantec conflict"
Dette har også været en af grundene til jeg er gået væk fra begge producenter.

Men det er der rat at vide ZoneAlarm er vågnet lidt op efter dyb søvn, gør bare ikke jeg med det samme tror på dem, vil krave en del år og beviser.

Citat
o.v.n.
Jeg mener stadig at det er unødvendigt med en ekstra firewall den medfølgende antivirus er sikkert udmærket men du skriver som om du har patent på sikkerhedsløsninger, der er andet end det du bruger som kan bruges og som er meget nemmere at have med at gøre

"unødvendigt" er et stort/bredt ord, og farligt at bruge i dette fora uden ekstra forklaring.
Microsoft Firewall & Antivirus ligger ikke ret højt på kvalitet/beskyttelses listerne hos anerkendte review/test firmaer.
Med anerkendte mener jeg firmaer som ved hvad de snakker om og ikke har interesse konflikt, og selv der bør der ligge velbegrundet information med.
https://www.av-test.org/en/news/news-single-view/internet-security-packages-the-best-products-at-modest-prices/

Når det er sagt så ja, mange vil være tilfreds med Microsoft Essentials, da den er meget bruger venligt for folk uden interessere for at sætte sig ind i Internet Sikkerhed og Privat Liv.
Og bruger man ikke maskinen til andet end let Office samt "generelt" Internet Browsing (holder sig mainstream/ikke Snavset Sider), samt har Windows Update og Heimdal eller andet Automatisk Opdatering software lagt ind, Ja vil de sikkert ikke ha brug for bedre.

Men gør de mere end dette, eller bruger de forældet software så skal der meget mere til.

Et eks.
Bruger modtager en mail med vedhæftet kode som udføres på deres maskine, vil Microsoft beskyttelse ikke tænke/stoppe denne kode i at kunne tilgå Internettet, ZoneAlarm vil mange forstår ikke Advarsel som ZoneAlarm kommer med, og vil give koden lov til at kører, for de har jo modtaget mailen fra en ven, og vil se indholdet !!!!. Sætter man så ZoneAlarm til at tilbage holde besked/advarsel, ja så vil mange tænke hov der er noget som ikke virker, for jeg har jo åbnet mailen og vil se vedlagt indhold, så hvorfor kommer det ikke frem. Hvorefter mange desværre vil begynde at ændre opsætningen !!!.
Hvem er "mange" i ovenstående, ja det er ikke dem med erfaring og som tit hjælper andre.

Jeg har haft mange maskiner igennem hænderne, og sat dem op med alt også beskyttelse, og for at se dem senere totalt snavset til, og bruger sig de har ikke gjort noget/det.
Disse bruger bør aldrig få Administrator Adgang, og de programmer som er installeret bør automatisk holdes opdateret, og helst uden bruger stilles nogen spørgsmål.

MEN AnneKan
Citat
Kender nogen herinde til, hvor på nettet, jeg kan finde en god, gratis og gerne dansk sikkerhedspakke.
Det skal være en pakke, som jeg er dækket fuldt med.

Sådan en pakke findes ikke, Du kan ikke få alle 5 ting, ( En pakke, God, Gratis, Dansk, Fuldt dækket) og slet ikke det sidste "dækket fuldt med", det fåes kun ved afkobling fra alt andet, ja også fra Internettet.
Men der findes gratis moduler på dansk, nærmeste "pakke" løsning er "Microsoft Essentials"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-15 22:55

Citat
"unødvendigt" er et stort/bredt ord, og farligt at bruge i dette fora uden ekstra forklaring.
hvis du læser mine indlæg så vil du se at det firewall delen jeg mener er unødvendig for brugere af Windows 7 - 8 -8.1 og 10 jeg anbefaler en antivirus løsning og det er ikke Security Essential jeg mener, den kører slet ikke på Windows 8 - 8.1 og 10 der er den slået sammen med Defender som heller ikke er nok, skal programmet være på dansk så vil Avast sikkert være en udmærket løsning som en del af en pakke man selv skal sammensætte hvis det skal være gratis
Citat
"unødvendigt"
det er ikke den indbyggede Defender jeg mener kun firewall

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-15 08:00

JegErHer -> Jeg gennemlæste dit link til av-test.org. De har så vidt jeg kan se ikke testet den gratis løsning fra Checkpoint (Zonealarm). Jeg gætter på at forskellen mellem betalingsversionen og den gratis er muligheden for (24-timers) support, flere funktioner og detaljer i indstillingerne, hurtigere udrulning af opdateringer mv. Der er nok ikke den store forskel i hverken ydelse eller spyware/virus detektion.

Da Checkpoint scorer i den bedre halvdel af testene, så vil jeg stadig mene det er en respektabel løsning ...et mulehår bedre end Avast! og AVG.

Det er en fuldstændig troværdig beskrivelse af problemerne med f.eks. E-mail vedhæftninger og advarsler du kommer med. Det er også min erfaring at mindre kompetente brugere 'kludrer' i det, når det kommer til firewall's og advarsler ..uanset fabrikat. En firewall er aldrig mere sikker end den bruger som betjener den. Takker man tillad til alt som dukker op (..for så virker dét som jo ellers ville blive spærret ), så er en firewall ikke meget bevendt. Det kan vi hurtigt blive enige om.
Nå men... Godt Nyår til jer alle
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 31-12-15 12:18

Security Essential er "bare" Windows Firewall & Windows Defender, at Microsoft senere har "indbygget" dele af Security Essential direkte i Windows versionen, gør man ikke kan hente/installere Security Essential, for man har jo allerede dele af den !!

Windows Firewall er ikke intelligent, og er ligesom alt andet Microsoft først og fremmest konfigureret for Bruger Venlighed (med sigte på "Hverdags Brugere")
Hvorfor ser/hører man meget lidt om hvordan Windows Firewall konfigureres til at tillade udgående trafik ala. http://www.virtualprivateserver.dk/da/faq/vps/aaben-luk-port-i-windows-firewall
Jo fordi den del har Microsoft som standard åbnet en ladeport (fjernet vægen)
Kode
"Domain Profile" : Outbound connections that do not match a rule are allowed
"Private Profile" : Outbound connections that do not match a rule are allowed
"Public Profile" : Outbound connections that do not match a rule are allowed

Og de Rules de har oprettet er alle Allow/Tilladt typen, med andre ord alt udgående er altid tilladt efter Microsoft anbefalinger, også nye ting.

Med andre ord det Microsoft mangler er bedre kontrol & intelligents. Nogen prøver at stoppe virus/udgående trafik via eks http://www.secureaplus.com/Main/what_is_the_difference.php, men det giver ingen Smart/Intelligent overvågning på indgående "Zero Day Detection" selv om de lister dette, for eks. hvis Firefox pt er på deres WhiteList (Tilladt Liste), og der opdages en "Zero Day" sårbarhed, ja så lukker de jo ikke for Firefox, for så kan brugeren jo ikke Browse mere !!.

Når men folk som ikke har anden Firewall/beskyttelse foran deres PC, bør ikke Microsoft Firewall, for de har specielt behov for en meget bedre Firewall. Eks. dem med 3/4G Dongles/Modem, eller dem som går på andres eller public WIFI.

For lidt over et år siden, snakkede jeg med en som fornyeligt havde åbnet sin bærbar som åben/public WIFI hotspot og gav Internet adgang med få kbit, dette udløste at mange med WIFI slået til automatisk hopper på hans forbindelse !!. De fleste maskiner som gik på, kunne han uden ret meget besvær kom ind og se deres Filer. Og da han så senere aktiverede Proxy Broadcast, kunne han få endnu mere trafik information (så som brugernavn & kodeord).
Ikke han brugte denne adgang eller information til noget, men ville et bare se om han kunne, og to se hvor lidt folk beskytter sig og deres maskiner.

molokyle:
har du læst reviews på det site/link som du gav til ZoneAlarm Free Antivirus+Firewall, ikke det bedste billede, den ene som giver top mark, giver ingen begrundelse og er sikkert endnu en som ikke ved hvad de snakker om. Og der også en som direkte skriver om Konflikt med Microsoft Security Essential, hvilket jo ikke er det billede du giver.
Ikke at de få bruger reviews så gik det rigtige indtryk, men en skriver bla. også at Free versionen har mange begrænsninger i forhold til PRO.
PCMAG giver den bedre reviews, men så igen alt fra IT/Computer blade skal tags med et ekstra gram salt, ala Se&Hør og nyheder.
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2456175,00.asp

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 31-12-15 12:54

PS. undskyld min Browser stavekontrol rettede "ord" som jeg ikke lige fangede før jeg trykkede send på ovenstående. EKS "Ikke at de få bruger reviews så gik det rigtige indtryk" skulle ha stået "Ikke at de få bruger reviews så giver det rigtige indtryk"

AnneKan: som bentjuul henviser til http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/
Hvis du vil ha en pakke, får du den ikke gratis og på dansk.
Gratis kan du evt. bruge Comodo Internet Security
Dansk Kaspersky Internet Security, den koster penge, men er på dansk og en del bedre.

Personligt er jeg ikke til En Pakke løsning, da ingen er bedst til alt, og da jeg her http://www.kandu.dk/Spg175152.aspx kan se du nu har Mobil-Bredbånd, så anbefaler du holder fokus på en God Firewall.

Problemet med Review Point på Pakke løsninger er de gør det over et stort område, og tit noget man ikke ønsker/har behov for.
Citat
Antispam
Parental Control
Backup
Tune-Up

AntiSpam, vel de fleste bruge nu WEB mail som Gmail, hvorfor dette ikke giver værdi/mening
Parental Control, ha den joke var god.
Backup, øh nej tak skal nok selv styre hvor og hvordan mine data skal håndteres.
Tune-Up, Efter deres præference nej tak, ingen auto tuning her tak. Tune-Up programmer skal undersøge og komme med begrundet anbefalinger, ikke bare ændre indstillinger efter en leverandørs ønsker !!! "vi synes du skal bruge vores Sikker DNS Servere", ja sikkert så I kan følge med i alt jeg gør.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-16 09:20

Mere sikkerhed: Lad for Gud's skyld være med at installere div. gratis 'pakker' som lover dig en hurtigere PC. Det kan godt være at de reklamere med driver-update's til såvel bundkort, BIOS, disk's og grafikkort mm. (IObit: Advanced Systemcare f.eks.), men de lægger sig også, så godt som alle sammen, i din opstartssekvens (..i Start og systray [systembakken]), hvor de med sikkerhed æder af din båndbredde til ingen verdens nytte. Tjek hellere selv disse typer programmer for updates og scan din PC manuelt ..ikke vha. den indbyggede scheduler!

Ovenstående gælder nemlig også de meget populære (..og i realiteten gode) programmer som SAS (SuperAntiSpyware) og Ccleaner. Der er megen fornuft i disse egenskaber i købeversionerne, da det giver en vis form for on-line beskyttelse, men i gratisversionerne hvor denne beskyttelse ikke er implementeret, er det såmen bare spild af resourcer og båndbredde. Hvis du installerer sådanne programmer? Så sørg for at slå den automatiske opstart fra, så programmet ikke startes op sammen med Windows. (Det gør man som regel i programmets egne; settings/options/indstillinger).

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : AnneKan

Dato : 03-01-16 21:40

Tak for svaret JegErHer. Jeg besluttede i aftes sammen med min veninde at afprøve dit forslag med Microsoft Essentials. Så tak for det.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-01-16 18:07

øh du er velkommen, men med Microsoft Essentials er jeres valg jo ikke at gøre noget, da Windows 10 leveres med Windows Firewall & Windows Defender, som jo er modulerne i Microsoft Essentials.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-16 19:13

Ja, I valgte netop IKKE at gøre noget ved 'sikkerheden'
SMART !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : AnneKan

Dato : 31-01-16 18:30

Betyder det at Microsoft Essentials ikke er en sikkerhedspakke eller hvordan skal din sidste kommentar forstår Molekyle?

Kommentar
Fra : AnneKan

Dato : 31-01-16 18:33

Molekyle, der sku stå forstås og ikke forstår.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-16 19:45

AnneKan -> Jo, der en sikkerhed pakke: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/security-essentials-download

..men andre mener jeg er bedre. Døm selv: http://spyshakers.com/comparing/antivirus.php?AV1=ZoneAlarm&AV2=Microsoft_Security_Essentials

..og imod (næsten) alle andre produkter på samme side i link deruner
Citat
View more: ZoneAlarm vs Avast ZoneAlarm vs Norton ZoneAlarm vs Panda ZoneAlarm vs WebRoot ZoneAlarm vs McAfee ZoneAlarm vs Kaspersky ZoneAlarm vs Trend Micro ZoneAlarm vs AVG ZoneAlarm vs Malwarebytes ZoneAlarm vs Avira ZoneAlarm vs ESET ZoneAlarm vs BitDefender ZoneAlarm vs F-Secure ZoneAlarm vs BullGuard ZoneAlarm vs Ad-Aware

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : AnneKan

Dato : 01-02-16 18:03

Jeg har lige nu set at Norton har tilbud på sikkerhedspakke. Kender nogen noget til kvaliteten af dette produkt?, Det er Føtex der har den.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-16 20:47

Norton er sådan set Ok. Det er bare lidt 'gumpetungt'

Man skal f.eks. hente et program for at afinstallere det igen:

https://support.norton.com/sp/da/dk/home/current/solutions/kb20080710133834EN_EndUserProfile_en_us

Bøvlet procedure:

http://www.pchell.com/virus/uninstallnorton.shtml

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : AnneKan

Dato : 02-02-16 16:46

Nu hvor jeg er i gang med sikkerheden kom jeg til at tænke pá min smartphone. Den mener jeg da ikke at jeg har installeret nogen sikkerhed på. Skal jeg selv gøre det eller hvordan med det?. Jeg har en samsung.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-16 08:17

Avast! har en gratis antivirus løsning til mobil:

https://www.avast.com/da-dk/free-mobile-security

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : AnneKan

Dato : 09-02-16 21:44

Tak for dit svar molokyle vedr.sikkerhed til mobilen.