/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Stolt.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 943 gange
50 point
Dato : 13-12-15 17:51

Yderst sjældent, jeg bliver rost så meget - og sjældent er det, at jeg er blevet så stolt over en kommentar fra en Kandu-bruger. Jeg ved nu, jeg er på rette spor.
fun2 skriver;
Citat
Jeg gad ikke læse alle kommentarerne, så at idioten Tommy havde udtalt sig,
Tak, fun2. Du har netop reddet min jul. Jeg vil nyde flæskestegen og den ikke halalslagtede and fra Gråsten Fjerkræ endnu mere......Selvfølgelig, først efter jeg har været i kirken og fået læst Juleevangeliet.

Som Mutti Gretchen altid siger; Ja ja, min dreng. Guds ord er altid en trøst i disse multi-kulti forvirrende tider.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-15 20:24

Slap nu bare af Tommy, du er jo ikke dum, slet ikke en idiot,
du har bare lidt højere drejede synspunkter,
måske grundet din militære karriere og din interesse for jagt.

Jeg håber ikke den and vi får juleaften er halal slagtet?
Det vil jeg helst ikke tænke på, når jule freden sænker sig...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-15 09:29

Hmmm.... man kan mene om Tommy hvad man vil...

...også at han er en idiot, men at man ikke gider læse de andre brugeres kommentarer af denne grund er da tåbeligt, hvis man ønsker at give sin mening til kende. Endnu mere tåbeligt overhovedet at skrive det. Hvis man ikke ønsker at indgå i dialog skal man holde sin bøtte og fingrene væk fra tastaturet. Helt ærligt: Hvad rager det os andre hvad fun2 mener, hvis hun/han selv ikke vil involvere sig i debatten?

Desuden går der rygter i tråden om, at såvel brugeren som spørger og brugeren hvis svar accepteres, er een og samme person. Dette skal jeg ikke kunne tage stilling til og har ingen mening om, da alle brugere her på kandu.dk for mig at se er anonyme. De eneste som vil kunne verificere dette postulat og evt. tage affære er kandu teamet selv.

Det skal lige siges at jeg intet har imod hverken fun2 eller Tommy som brugere. Deres mentale habitus fremgår med al tydelighed af deres kommentarer ..vi kan alle have en 'dårlig' dag ind imellem. Nogen oftere end andre
Som personer/individer kan jeg ikke tage stilling til deres karakter og åndsevner. Jeg kender dem ikke personligt.

Tommy's mange indlæg vil jeg betegne med eet ord: Rabiate.

Så Tommy... nu fik du ros igen og endnu en ting at glædes over under julemiddagen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-15 09:32

Jeg ser med spænding frem til Kaptajnens næste indlæg. Jeg gætter på det bliver noget med:

Molo din gamle beton-kommunist. Hvis der nogen som har rabiate holdninger i særklasse, så må det være dig!

Så... nu slipper du for at skrive det selv
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-12-15 21:29

Citat
Molo din gamle beton-kommunist. Hvis der nogen som har rabiate holdninger i særklasse, så må det være dig!
Næææh Molo, betonkommunist vil jeg ikke bruge, da betegnelsen "betonkommunister" er blevet et udvandet ord.....efterhånden.

Jeg vil hellere drage lære af historien fordi, derved får du bedre øje på koblingen til det segment, du hører ind under - og sværger til. For ikke det skal blive for indviklet, lad os skrue tiden tilbage og starte i året 1939 og frem til dags dato....sådan nogenlunde...men ikke nødvendigvis i kronologisk rækkefølge.

Datoen 17. september 1939...... siger dig garanteret ikke en skid, vel..?

17. september var den dag, da én af dine....arh, lad os herefter kalde det for "Jeres".......Nå men, den 17. september 1939 var en stor dag for Jeres store helt - nemlig, kammerat Stalin. Stalin skulle den dag indløse sin halvdel af den aftale han havde med Hitler. Hitler havde, som bekendt, den 01.09. september angrebet Polen og besat halvdelen og ifølge aftalen, skulle Stalin ha' resten. Hvilket udløste 65000 dræbte polske soldater og 420.000 polske fanger, som blev sendt til Sibirien. (Gulag) Hvor mange - eller få, som kom hjem igen vides ikke.
Senere - godt 1 år efter, kom Stalin og Hitler gudskelov i krig med hinanden.

England gik som bekendt i krig med Hitler. I forbindelse med Churchills krigserklæring, udtalte den kulturradikale avis Politiken, i en længere artikel; "Churchill er en meget farlig mand"
Mærk dig ordene; Ikke Hitler, men Churchill.

Hitler tog som bekendt røven på Jeres kammerat. Her tænker jeg så: Gudved, hvordan verden havde set ud, hvis disse to massemordere havde fortsat deres venskab...? Tjaaaa.... den socialdemokratiske fodnote-politik, havde nok ikke eksisteret. Og Lasse Budtz....bare for at nævne én ud af mange, havde nok aldrig været mistænkt for sovjetisk medløberi.

Nå, det var ikke det vi skulle tale om. Det kan vi bruge en anden god gang til. Vi må videre med dit segments heltegerninger.

Polen er nu besat.........Engentligt lidt sjov med Jer kommunist/radikale/socialdemokrater, I har så pisse travlt med de "ulovlige" besættelser foretaget af Israel. I taler aldrig om det polske område, som russerne stjal - og endnu ikke, anno 2015, er leveret tilbage.....Det har vi aldrig hørt noget brok over..???? Nå videre.........Polen er nu besat af kammeraterne, Adolf og Josef.
Hitler må videre. Han besætter - som alle ved - Danmark den 9. april om morgenen (onde tunger påstår, at Hitlers drenge var ankommet allerede den 8. om aftenen. Det skal jeg ikke gør mig klog på. Snak med de Radikale og Socialpamperaterne om det)

Besættelsen var da heller ikke mange dage gammel da Buhl udtalte disse berømte landsforræderiske ord; "…den, som begår sabotage eller hjælper med dertil eller
overfor myndighederne tilbageholder viden om sabotageplaner eller undlader at medvirke til
opklaring af sabotage, handler mod sit fædrelands interesse.”
Dermed havde den svigagtige regering ligefrem opfordret til stikkeri. Alt imens Stauning holdt tale for studenterne, om tyskernes geniale planøkonomi og opfordrede dem til, at finde sin plads i det "nye europa" Sjovt nok egentligt, Hitler kaldte det "Neuropa" .......Nå, det er nok tilfældighedernes spil.

Krigen sluttede -og hvad så nu..? Det kulturradikale/socialdemokratiske segment manglede nye ideologier at "frelse". Amerikanerne, som havde stor andel i europas befrielse kunne ikke bruges - de var kapitalistsvin - og blev lagt for had. Kærligheden blev efterhånden, som årene gik, uddelt til Sovjetunionen - og især til alverdens despoter, som f.eks. Mao, Pol Pot, Stalin, Marx, Che Guevara, Lenin, Honecker. Massemordere hele bundtet -og alle, meget store helte i dit segment, Molo.
Sovjet stod for fald - og faldt. Næsten samme dag som muren faldt, så vi Kommunisten Ole Sohn, senere SF'er og til sidst socialdemokrat, stå og kysse med massemorderen Erich Honecker ved en kommunist parade.

Venstrefløjs segmentet manglede nu nye ideologier som erstatning for de gamle masse morderiske ideologier, som nu var væltet af det folk, som havde den tvivlsomme ære i, at leve og bo i helvedet. En ny skulle vælges og kærligheden blev erklæret til en anden totalitær ideologi - nemlig Islam. En ideologi, som betragter kvinder som anden rangs borger. Småpiger bliver brude, homoseksuelle bliver hængt, æresdrab, jøder og kristne skal slås ihjel eller finde sig i, at blive dhimmier/slaver. Kort sagt, hvor islam-ideologien vinder frem vinder ufreden.

Molo, det var en kort beskrivelse om det segment, du tilhører.
Du kalder mig rabiat, det skal du ha' lov til! For, når ordet, rabiat, kommer fra socialist-segmentet er det en ren hædersbevisning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-15 16:09

Altså...
Nu er den sådan at jeg intet kendskab har til hverken Russisk revolution, Gulak, Josef eller Polen. Heller ikke har jeg hilst på alle de andre du nævner f.eks. de dersens: Guevara (..en Sydamerikansk drink?) samt Stalin (Stål på Russisk?) & det der: Pol Pot (.. her som jeg gik og troede, at det var noget man ruller joint's af )

Jeg er opvokset på Ama'r og mit intellektuelle niveau blev grundlagt i en Grundtvig-Goldisk Kommuneskole: SVS. (Skolen ved Sundet).

Jeg gik på fritidshjem ( http://www.ohb.minisite.dk/http---ohbaerentzen-dk ) i fritiden og ellers boede med farmor/farfar samt mor/far på samme matrikel i samme 2 familiehus (1. & 2. sal + 2 garager i sammenhæng: Gul musten, kvadratisk i Jugend-stil).

Min opdragelse bestod af lige dele ateisme (= nul kirkegang, ...men døbes og konfirmeres skulle jeg da ) ..og fritidshjemmets kommunistiske praksis og pædagogik. Fællles-, møder, måltider, udflugter og fysiske aktiviteter. Ligestilling mellem køn (= fællesbad) ..hende Helle ..Lennart's søster, var sgu også en flot pige ..uden tøj på ...og jeg VAR 9), flertalsdemokrati ...med 'lempelige' regler (..igen af flertallet bestemte) for de som stemte imod

Sådan er jeg opvokset ..i mine unge dage. Siden er har jeg lært:

Det er ikke alle som synes, at det sådan samfundet skal 'regeres'

..men jeg holder fast med mine blødende fingernegle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-12-15 17:27

Citat
Altså...
Nu er den sådan at jeg intet kendskab har til hverken Russisk revolution, Gulak, Josef eller Polen. Heller ikke har jeg hilst på alle de andre du nævner f.eks. de dersens: Guevara (..en Sydamerikansk drink?) samt Stalin (Stål på Russisk?) & det der: Pol Pot (.. her som jeg gik og troede, at det var noget man ruller joint's af
Har du virkelig intet kendskab til det?
Ingen historieundervisning i folkeskolen/gym..?

Du tilbeder altså en ideologi, du intet aner noget om

Samme melding fra civile tyskere med i '45 "vi troede da ikke - og havde vi vidst"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-12-15 20:00

Måske sku' vi lige bringe en oplysning.

Verdens bedste sted at bo Ifølge den seneste kåring. For 12. år i træk lander Norge på førstepladsen over lande, hvor der er godt at bo, mens Danmark fastholder en fjerdeplads.

1. Norge............Ikke medlem af EU

2. Australien......Ikke medlem af EU

3. Schweiz.........Ikke medlem af EU

4. Danmark.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-12-15 20:22

Underforstået på 4. pladsen Danmark, medlem af EU.

Jeg tror at vi er lidt mere afhængige af vore naboer end de tre andre over os.
Norge har jo overskud af olie og andet i et stort land med megen fremtidig alternativ energi.

Australien er jo langt væk og hvem har det så der har det godt der,
vist ikke de oprindelige beboere?

Og Schweiz har jo altid haft en neutral rolle,
men mon ikke deres bankmonopol snart får en ende??

Og de vil snart blive presset med langt billigere priser fra flere nabolande
selv tager vi til Østrig eller Frankrig på ferie...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-15 22:14

Den dag Australien kommer med i EU eller Norge bliver genforenet, så står verden ikke længere.

Lige meget hva', så er det bedste sted på jord?

AMA'R!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-12-15 00:09

Citat
Australien er jo langt væk og hvem har det så der har det godt der,
vist ikke de oprindelige beboere?
En meget meget interessant betragtning: "Vist ikke de oprindelige beboere"

Citat
Og Schweiz har jo altid haft en neutral rolle,
men mon ikke deres bankmonopol snart får en ende??
Schweiz har et ægte demokrati. Regeringen, som er et Forbundsråd, består af syv ministerier:
Udenrigsministeriet
Indenrigs- og videnskabsministeriet
Justits- og politiministeriet
Forsvars-, civilforsvars- og sportsministeriet
Finansministeriet
Økonomi- og erhvervsministeriet
Miljø-, trafik-, energi- kommunikationsministeriet
Samt en Forbundskansler, som ikke er medlem af regeringen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-15 08:39

Tommy ->

Når jeg skriver : Kender ikke... er det fordi de tilhørte en tid og et samfund jeg ikke var del af.

Jeg forholder mig kun til de socialistiske idealer som blev omsat til handling i det miljø jeg opvoksede op i. Jeg kan nævne: Afskaffelse af kønsopdeling i skolen. Afskaffelse af lærerens ret til at afstraffe eleverne korporligt. Indførelse og omdeling af vitaminpiller og skole-mælk i spisefrikvarteret. Samme pasningsmuligheder (vuggestue, kravlestue, børnehave og fritidshjem) og skolegang for alle uafhængigt af forældrenes indkomstniveau ...og mere af samme skuffe. Det samme gjaldt muligheden for at blive taget hånd om, når man blev for gammel til at klare sig selv.

Der er muligt at det ikke alene var socialisternes fortjeneste, men det var små og vigtige tiltag for at skabe større lighed, når det kom til udfoldelsesmuligheder og almene livsbetingelser.

Siden firserne er det gået den 'anden vej'. Klassesamfundet er på vej tilbage i højeste gear og accelererede under AFR regeringen med AFR's latterliggørelse af 'rundbordspædagogik' og den da- og nuværende favorisering af eliten og dens børn. Denne kurs er blevet fulgt uden slingren og rysten på hånden af de efterfølgende regeringer.

At Mao, Pol Pot, Stalin, Marx, Che Guevara, Lenin, Honecker tog socialismen/kommunismen som gidsel i kamp om international magt er ikke den socialistiske ideologi's fortjeneste. Du sætter i den forbindelse kikkerten for det blinde øje.

Historiefortælling afhænger af hvem der fortæller den.

Jeg kan nævne et utal af kapitalistiske regimer som med lige så stor ildhu lod deres herskerdrømme gå ud over de respektive befolkninger. Jeg nævner i flæng Chile, Uganda, Haiti, Spanien, Tyskland, Italien, Japan m.fl.

Det var ikke ligefrem lykken at tilhøre de lavere klasser i disse magtimperier.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-15 08:55

Hov jeg så lige du havde fået sneget Carl Marx ind, da jeg copy/paste'ede fra dit indlæg.

Har du noget belæg for at slå ham i hartkorn med de andre diktatorer du nævner?

Hans ideer blev i den grad fordrejet og manipuleret af de såkaldte "kommunistiske" rædselsregimer.

Når man omtaler Hitler-tyskland, Franco-spanien og Mousolini-italien, siger man da ikke i samme åndedrag Nietzsche eller James Henry Hammond.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-12-15 13:57

Citat
At Mao, Pol Pot, Stalin, Marx, Che Guevara, Lenin, Honecker tog socialismen/kommunismen som gidsel i kamp om international magt er ikke den socialistiske ideologi's fortjeneste. Du sætter i den forbindelse kikkerten for det blinde øje.
Gør jeg det?? Det tror jeg næppe.

Mig bekendt - du forstod så ikke hvorfor jeg nævnte Marx - det gjorde jeg fordi, at Marx skrev det kommunistiske manifest, og blev derved inspirationskilden netop for, Vladimir Lenin, Trotskij, Josef Stalin, Tito, Ho Chi Minh, Mao Zedong, Che Guevara, Fidel Castro, Daniel Ortega, Hugo Chavez, og sikkert et par andre djævle som jeg ikke lige kan komme i tanker om...

Citat
Jeg kan nævne et utal af kapitalistiske regimer som med lige så stor ildhu lod deres herskerdrømme gå ud over de respektive befolkninger. Jeg nævner i flæng Chile, Uganda, Haiti, Spanien, Tyskland, Italien, Japan m.fl.
Meget interessant iagttagelse du har gjort der.
Kunne du uddybe hvorfor du mener, at lige netop Spanien, Tyskland og Italien var kapitalistiske?

Tyskland var Nationalsocialistisk og antidemokratisk, antiparlamentarisk og bygget op omkring et autoritært førerprincip.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-15 16:43

Tommy ->
Citat
Marx skrev det kommunistiske manifest, og blev derved inspirationskilden

Netop... præcis som https://da.wikipedia.org/wiki/Ayn_Rand ..er inspirationskilde for den nuværende i Danmark (..og EU) siddende elite.

Folkestyret er dødt. Vi har stiltiende set til; at dette er blev afviklet til fordel for plutokratiet over hele det politiske spektrum, med Godsejere, DJØF'er og Ingeniører ved rorpinden ...og det selv uden den mindste form for refleksion over egne evner, bidrag og nytteeffekt, samtidig med med den ringeste navigationserfaring og forudseenhed tænkelig!

Vi bevæger os mod en politisk stenalder!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-12-15 17:58

Citat
Folkestyret er dødt. Vi har stiltiende set til; at dette er blev afviklet til fordel for plutokratiet over hele det politiske spektrum, med Godsejere, DJØF'er og Ingeniører ved rorpinden ...og det selv uden den mindste form for refleksion over egne evner, bidrag og nytteeffekt, samtidig med med den ringeste navigationserfaring og forudseenhed tænkelig!

Vi bevæger os mod en politisk stenalder!
Så okay da. Men siden du så svinger ad den vej, giver det mig en ubændig lyst til at spørge - det er ihvertfald den konklusion, jeg er kommet til igennem mange de "filosofiske strøtanker" jeg har gjort mig, når jeg vandrer alene rundt i skoven.

1. Hvorfor tror danskerne vi har demokrati i landet..?

2 Demokratiet i Danmark dør langsomt - men sikkert.

Enig??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-12-15 18:05

Citat
det er ihvertfald den konklusion, jeg er kommet til igennem mange de "filosofiske strøtanker" jeg har gjort mig, når jeg vandrer alene rundt i skoven.
Nonsens

Jeg prøver igen:
det er ihvertfald den konklusion jeg er kommet til - set gennem de "filosofiske strøtanker" jeg har gjort mig - når jeg vandrer alene rundt i skoven.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-15 08:51

Nøiiiiihh... Tommy tænker store tanker

Joeh... jeg ser også demokratiet praktiseret i Danmark, som en sutteklud. Politikerne ser nemlig ikke sig selv som folkets repræsentanter. De indgår snarere en pagt eller alliance med en bestemt trosretning, som lover dem en karriere og høj placering i erhvervslivet efterfølgende, såfremt at de skulle blive nedkæmpet af deres modstandere fra andre trosretninger eller vraget af deres egne vælgere eller foresatte ypperstepræst (partileder). Går det ikke deres vej? Så kan man altid konvertere til en anden tro og følge pengene. De gør derfor hvad der står i deres magt for at 'please' deres mæcen og dennes interesser. Folket er af mindre betydning.

Derfor skrev jeg også at vi som styreform i Europa har fået et plutokrati:

https://da.wikipedia.org/wiki/Plutokrati

..og det er en styreform som er alt andet end demokratisk, men sådan går det når rendyrket kapitalisme udmøntes i praksis som regeringsform. Alt bliver til pengepolitik og målt på økonomisk gevinst til kapitalen.

Så i dét lys er vi enige

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-12-15 18:36

Aaarh, det var nu ikke det jeg tænkte på. Det, som du postulerer er kommunist-pis som ingen gang har på jorden.

Næææh, det jeg tænkte på var såmænd demokratiet - eller mangel på samme, rundt om i kommunerne og regionerne

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-12-15 20:23

I sidste uge fastslog Torben Tranæs, direktør i SFI i Børsen på baggrund af sine forskningsresultater, at 'Danmark står over for en ekstra regning på 11 mia. kr., hvis beskæftigelsen for indvandrere ikke stiger dramatisk de næste par år'…Hverken Løkke eller Mette Frederiksen fortæller sandheden til folk.”

Hvor skal vi hente de penge henne?
Husk, penge kan kun bruges én gang!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-15 08:43

Pengene ER hentet: Afskaffelse af efterløn, dagpengereform, kontanthjælpsreform, de facto afskaffelse af førtidspension, skolereform, omprioriteringsbidrag fra kommunerne mm.

Så pengene ligger der ...parat til at blive overdraget de mest velhavende Danskere og virksomheder ...samt udenlandske firmaer med filialer i Danmark.

Der er indført arbejdstvang for ledige. Det kommer også til at gælde indvandrere. Bare vent om et års tid kan du gratis få poleret din bil og klargjort din båd, luet i din have og slået din græsplæne, vasket dit tøj, malet stakittet, vasket dine trapper, fejet dit fortorv, pudset dine vinduer og al muligt andet kedeligt arbejde som du normalt enten ville skulle lave selv eller betale i dyre domme for at få gjort.

Det kræver selvfølgelig at man har ejerbolig, bil, båd og sommerhus, men det har beslutningstagerne jo som oftest, så den lov skal nok gå glat igennem. Jeg venter bare på at en eller anden stiller foreslaget i folketinget. Vi kan jo gætte på hvem det bliver?

Mit bud er Mette Frederiksen. Hun har jo erfaring i at træde på de som ligger ned, fra sin tid som beskæftigelsesminister.

Nu jeg lige er omkring beskæftigelsespolitik så har det altid undret mig siden nyttejob blev indført:

Begår man kriminalitet som udløser en fængselsstraf, så kan man i stedet blive dømt til samfundstjeneste.

Bliver man arbejdsløs og må søge om kontanthjælp? Så bliver man straks uden rettergang idømt 3 mdrs. nyttejob.

Jeg har meget svært ved at få øje på forskellen. Det skulle da lige være at man som nyttejob'er bliver iført en selvlysende grøn arbejdsdragt, således at man er til at skelne fra de andre kriminelle:

http://peecee.dk/upload/view/455532
</MOLOKYLE>

.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-12-15 20:28

Citat
Pengene ER hentet: Afskaffelse af efterløn, dagpengereform, kontanthjælpsreform, de facto afskaffelse af førtidspension, skolereform, omprioriteringsbidrag fra kommunerne mm.

Så pengene ligger der ...parat til at blive overdraget de mest velhavende Danskere og virksomheder ...samt udenlandske firmaer med filialer i Danmark.
Nej Molo, pengene er brugt - og bliver brugt på flygtninge og migranter.

Jeg læste -et eller andet sted - at udkants kommunen Lolland Falster, har brugt i 2015, 25,5 mill. alene på flygtninge og migranter og er nødsaget til at skære 25 fuldtidsstillinger væk i ældreplejen.

De højtuddannede flygtninge burde, som vagnr utallige gange har påpeget, bruges i ældreplejen, f.eks. som numsetørrer, bleskifter -og skubbe de gamle en lang tur i naturen.
De sværere er nok: Kan vi få dem til det???

Borgmesteren er socialdemokrat. Bare så du ikke unødigt giver de borgerlige skylden.

Men i øvrigt mangles der arbejdskraft. Der mangles 80.000 i landbrug/gartneri og ca. 18.000 i industri og service.
Og stadig er antallet af bistandsmodtagere det samme. Der er noget, som ikke rimer.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-15 08:13

Citat
De sværere er nok: Kan vi få dem til det???

Benyttes de samme metoder som over for arbejdsløse (fratagelse af retten til at få udbetalt overførselsindkomst)? Så går det nok skal du se

Nej, der mangles ikke arbejdskraft (jo, højtuddannet og relevant). Hverken industri, landbrug eller gartnereri mangler fok til stillinger de ikke kan få besat. Dels slår de ikke stillingerne op, dels rekrutterer de arbejdskraften i udlandet fordi det er billigere.

Det er nemt nok at skaffe nye folk : http://arbejdsudleje.dk

Næeh... tallende fremkommer som som resultat af en fortælling om for højt omkostningsniveau pga. overenskomsterne. De mangler KUN folk hvis de kan få dem til en lavere løn.

Iøvrigt er kun en lille del ar kontanthjælpsmodtagere i stand til at arbejde. Bla. for mange som eller ville have fået førtidspension (f.eks. psykisk syge og handikappede), nu i stedet i årevis bliver sendt rundt i resurseforløb medens de modtaget kontanthjælp. Narkomaner og alkoholikere er heller ikke stort bevendt på arbejdsmarkedet.

Hvis virksomheder VIRKELIG manglede arbejdskraft kan de henvende sig til fagforeningerne, men det gør de ikke. Hvis de endelig skal bruge Dansk(-talende) arbejdskraft henvender de sig her:

1.) http://politiken.dk/oekonomi/arbejdsmarked/ECE2687640/nyt-effektivt-erhvervshus-skal-faa-koebenhavn-vaek-fra-bundplacering/
2.) https://www.linkedin.com/company/københavns-erhvervshus

De er eksperter i at skaffe gratis arbejdskraft i form af erhvervspratik og løntilskuds job udført af dagpengemodtagere visiteret og rekrutteret af Jobcenteret. Jeg ved det, for jeg har adskillige gange været kontaktet med henblik på et offentligt løntilskudsjob. Dette er dog ingen åbning til jobmarkedet, da der ofte er tale om tidsbegrænsede stillinger (barsel osv.), altså vikarjob. Den ledige får intet ud af dette da man ikke arbejder på normale vilkår, men arbejder for sin understøttelse uden ret til feriepenge, pension og optjening af dagpengeret. Desuden er der ansættelsesstop for alle ufaglærte i offentlige virksomheder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-15 08:46

Ps. Iøvrigt finansieres flygtninge med u-lands bistandskroner:

http://politiken.dk/indland/ECE2987053/den-stoerste-modtager-af-dansk-ulandsbistand-er-/

Penge som iflg. DF skulle bruges på f.eks. ældre, men pengene kan jo kun bruges een gang
..og det har man så i stedet tænkt på skulle være til at finansiere flygtningeudgifter
..og til skattelettelser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-12-15 12:07

Citat
Det er nemt nok at skaffe nye folk : http://arbejdsudleje.dk
Ja det er jo logisk nok. Du skriver jo selv:
Citat
Iøvrigt er kun en lille del ar kontanthjælpsmodtagere i stand til at arbejde.

Meeeeeeeeeen.....når alt kommer til alt, så har de fleste bistandsklienter fået at vide fra venstrefløjen - i misforstået humanisme, - at de er syge, og det ville være åh så synd for dem, hvis de skulle ud og tjene til føden.

I øvrigt har vi talt om topskattelettelser før, og jeg har via link -bla. fra England vist og dokumenteret , at topskattelettelser er gavnlig for dansk økonomi. Endda med masser af milliarder.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-15 17:40

Citat
...når alt kommer til alt, så har de fleste bistandsklienter fået at vide fra venstrefløjen - i misforstået humanisme, - at de er syge, og det ville være åh så synd for dem, hvis de skulle ud og tjene til føden.

VÅS !!! BEVIS din påstand!

Det er jo sådan nogle forløgnede historier man hører i ammestuen, i skurvognen eller på kroen.

Du har vist ALDRIG været på 'bistand' Tommy?

Din påstand er jo grebet ud af den skindbarlige BLÅ luft.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-15 17:46

Topskattelettelser er til gavn for ...de velhavende ..med masser af milliarder. Så langt er vi enige

...resten vil jeg nok overlade de hjemløse, flygtninge og arbejdsløse om at dømme om
Englændere eller ej ...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-12-15 22:58

Citat
...resten vil jeg nok overlade de hjemløse, flygtninge og arbejdsløse om at dømme om
Her ser vi et rigtigt socialist udsagn. Du tror vel, Molo, at samfundet bliver rigere af, at alle betaler 100% i skat og 100% i afgifter.....Det giver godt nok 200% men i socialisterne verden kan pengene jo bruges 2 gange.

Jeg kan da oplyse dig om, at danske fødevarer er 39% dyrere end i andre lande.
Men vi er ikke 39% rigere - snarere 50% fattigere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-15 08:20

Hvor er jeg dog træt af at folk piver over skatten. Sjovt nok er det altid de med de højeste indtægter der klynker mest højlydt. Det er yderst sjældent jeg hører samme jamenader fra håndværkersvende, trappevaskere, SOSU- og regøringsassistenter, butiksmedhjælpere mv. Næeh... Det er Ejendomsmægleren, direktøren og IT-konsulenten der sukker og jamre.

Skatten er høj i Danmark, men skatterne er højere i mange af de lande vi sammenligner os med. Hvis man begynder at se på hvad man har til rådighed i købekraft EFTER skat med de forholdsvise høje lønninger vi har her i andet, så ser det slet ikke så grelt ud for den alm. lønarbejder ....og da slet ikke for: Advokaten, Juristen, Bogholderen, Afdelingslederen, HR medarbejderen, den Kontorfuldmægtige, Revisoren, (Lokal-)Politikeren, TV medarbejderen, Ingeniøren, IT-eksperten, alle de små Håndværkmestre og ejere af mindre virksomheder i Servicefaget.

Fødevarer er steget mindre end lønningerne gennem de sidste mange år, så købekraften er steget, hvilket også kan læses af BNP, hvor privatforbruget står for ca. halvdelen. Væksten har været aftagende siden finanskrisen, men slet ikke på det niveau som den har været i andre Europæiske lande. Langtidsledigheden og den generelle beskæftigelsesgrad vi også kommet bedre ud af efter finanskrisen end de fleste andre Europæiske lande.

Det halter med investeringer i erhverslivet, som ellers skulle afføde arbejdspladser. Man bruger simpelthen ikke de virksomhedsskattelettelser som alle sukkede efter ..og FIK ..til investeringer, men alene til berigelse. Dette er Nordea's vurdering ...ikke min!

Iøvrigt kan du ikke alene måle 'rådighedsbeløb' ud fra dagligvare priser. Det vi betaler over skatten skal man i de lande du tænker på selv erholde. Så de to ting er helt usammenlignelige.

Du lever i en osteklokke. Ergo er du en OST ..Tommy

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-12-15 18:10

Citat
Skatten er høj i Danmark, men skatterne er højere i mange af de lande vi sammenligner os med.
Den påstand må du bevise.

Citat
Det halter med investeringer i erhverslivet, som ellers skulle afføde arbejdspladser. Man bruger simpelthen ikke de virksomhedsskattelettelser som alle sukkede efter ..og FIK ..til investeringer, men alene til berigelse. Dette er Nordea's vurdering ...ikke min!
Så har du selvfølgelig et link, hvor Nordea påstår dette.

Citat
Iøvrigt kan du ikke alene måle 'rådighedsbeløb' ud fra dagligvare priser. Det vi betaler over skatten skal man i de lande du tænker på selv erholde. Så de to ting er helt usammenlignelige.
Det har du forsåvidt ret i. Schweiz f.eks., betales der 3-5% af lønnen...regn så selv ud, hvem der betaler mest til sundhedsvæsnet. Sygehuse dér, er luksus-sygehuse med enestuer og kvalificerede læger - og du er rask når du er udskrevet. Modsat Danmark, her bliver du udskrevet endnu mere syg end da du kom, smækfyldt med Stafylokokker - altså, hvis du har overlevet.

Citat
Du lever i en osteklokke. Ergo er du en OST ..Tommy
En sten kan ikke flyve - det kan du heller ikke, Molo. Ergo er du en sten.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-15 08:35

ad. 1) Det har jeg dokumenteret tidligere, men da artiklen var trykt i Politiken, nægtede du at godtage sandhedsværdien.

ad. 2) Dette stod at læse i selvsamme avis igår.

ad. 3) Ja, jeg har for så vidt ret.

ad. 4) Eramus Montanus logik.

Nåmen så... : http://peecee.dk/upload/view/455625

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-12-15 16:30

Citat
Det har jeg dokumenteret tidligere, men da artiklen var trykt i Politiken, nægtede du at godtage sandhedsværdien.
Det erindrer jeg ikke. Kom nu med det link i stedet for al den udenomssnak.

Citat
Dette stod at læse i selvsamme avis igår.
Jeg spurgte ikke hvornår det stod i avisen, men blot, om du havde et lille link.

Citat
Eramus Montanus logik.
Nej, din osteklokke-logik.

Citat
http://peecee.dk/upload/view/455625
Lidt sent at ønske dig en god Jul, men et rigtigt godt nytår, det vil jeg ønske dig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-15 09:34

Link 1: http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/ECE2882742/mytedraeber-danskerne-betaler-ikke-mest-i-skat/

Link 2: http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/ECE2987923/dansk-oekonomi-ser-endnu-vaerre-ud-skuffende-saerdeles-skuffende/

Citat
Politiken har bedt cheføkonom i Nordea Helge Pedersen udlægge teksten.

»Noget andet, der i virkeligheden nok bekymrer mig lige så meget, er den fortsatte lave udvikling i virksomhedernes investeringer. Meget af den fremgang, der har været på det område, ligger inden for forskning og udvikling, og det er meget godt, men vi mangler også, at virksomheder investerer mere i maskiner og bygninger«.

Jeg tror du er ved at blive senil, siden du ikke du ikke husker mit 1. link du som pure afviste med en henvisning til at du ikke gad læse det Radikale nonsen, når det kom fra dén avis.

Selvom jeg evt. ikke kan finde linkhenvisninger kan oplysningerne jeg kommer med godt være korrekte. Hvad skal du bruge dem til? Linkene? Mange link på nettet er alligevel NUL og en PRUT værd, når det kommer til faktuelle spørgsmål om politske/økonomiske analyser. Link kan være lige så farvede som personerne bag dem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-12-15 23:34

Undskyld Molo, at jeg først kommer til taster nu.
Dig selv, og så de sjovnalister du henviser til er fuldstændig galt afmarcheret - men du er tilgivet, idet Dagbladet Politiken altid har rendt med en 3/4 vind - og det gælder begge dine links.

I Danmark har vi et ekstremt højt skattetryk – og desværre også en lang række ekstremister, som gerne forsvarer det.
Nogle af dem forsvarer det, fordi de selv nyder godt af det. Andre er bare nyttige idioter. Hjernevaskede af mainstream medier, som selv er på støtten.

Ser vi over en længere periode stiger skattetrykket ud fra devisen om to skridt frem og et tilbage. Tendensen er for opadgående.

Danmark er fanget i en ond cirkel:

Skattetrykket stiger og det ødelægger de private virksomheder, som danner grundlaget for skatteindtjeningen.

http://www.folkets.dk/node/934

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-15 08:46

Vi har et højt skattetryk. Det kan vi slet ikke blive uenige om.

Samtidig har vi nogen af verdens højeste lønninger. Det går lige O P op.

Det er der ingen som bliver fattigere af, vurderet ud fra købekraft.

Det er faktisk ikke overførselsindkomsterne eller de ufaglærtes lønninger som er problemet.

Det er de alt for høje afkast af uproduktive gevinster i finans- og bygesektoren som er vores største økonomiske problem. Især da (om-)fordelingen af disse gevinster er yderst skævt fordelt i forhold til befolkningssammensætningen set i nationaløkonomisk perspektiv. Pengene får simpelthen ikke lov at arbejde, men samles på få hænder, hvorfor dynamikken udebliver og uligheden øges.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-15 17:33

Er det egentligt ikke beskæmmende at se statsledere stå og stortude foran åben TV-skærm?

Af stortudende feminister kan nævnes Jens Stoltenberg - som desværre nu er Nato generalsekretær.
Hollande og Lars Løkke - og sikkert masser af andre tudeprinse og prinsesser.
Jeg erindrer for år tilbage, at have set et TV-klip, hvor Anker Jørgensen - også stortudende og flæbende fortalte, hvor forfærdelig verden var skruet sammen.

Vi - dvs, bla. jeg, fik den besked (af militæret) hvis I får lyst til at stortude, så gå i enrum og bliv der til I er klar til at træde i karakter. Befolkningen vil se handling - ikke en stortudende, flæbende fjols, som har påtaget sig det ansvar, at være leder.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-12-15 18:40

For en gangs skyld er jeg enig med dig Tommy,
vi skal ikke tude, men stramme ballerne.
Det lærte vi også hos de barske pionerer i Randers.

Men som gammel pensionist bliver min pension nu igen beskåret,
bare fordi jeg har lidt udenlandsk enke pension,
og det går også ud over min nye kone...

Efter en perfekt juleand, der ikke lugtede, men smagte himmelsk, så
igen i morgen, sikkert en mindst lige så god nytårsmenu hos min bror
og svigerinde, der fylder år nytårsaften.

Jeg synes ikke vi har så meget at være stolt af,
med flygtninge der må sove i telte,
og nu bliver det jo snart frost vejr.

Jeg kender mange nedlagte skoler med gymnastik sale, der står ledige.

Og jeg er sikker på at de nede i Schweitz har mere styr på det,
og også flere fra det tidligere Jugoslavien, til at lave det tunge arbejde.

Engang var jeg på skitur i Østrig med et uvejr,
og jeg spurgte tjeneren fra Kroatien, om han ikke snart skulle have renset vinduerne,
og han svarede: "Das ist doch Frauen Sache".

Den vending brugte jeg i flere år, indtil jeg engang til en stor fødselsdag i Tyskland,
lærte at det længere nordpå har noget med menstruation at gøre.

Da blev jeg flov og siden har jeg ikke brugt udtrykket: Frauen Sache,
selv om jeg stadig kender mange områder,hvor denne beskæftigelse hører hjemme,
også i det nye år...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-15 19:13

Citat
For en gangs skyld er jeg enig med dig Tommy,
vi skal ikke tude, men stramme ballerne.
Det lærte vi også hos de barske pionerer i Randers.
Nemlig Svend. Et stortudende fjols er handlingslammet og går i selvsving. I situationer hvor lokummet brænder på, skal der tænkes med hjernen - ikke med hjertet.

Citat
Jeg synes ikke vi har så meget at være stolt af,
med flygtninge der må sove i telte,
og nu bliver det jo snart frost vejr.
Sådan er det. De kommer hverken til at fryse eller sulte - modsat mange af vores gamle. Men op i røven med vores gamle, de er ikke andet end nogle dumme danskere...Ironi er anvendt.

Citat
Og jeg er sikker på at de nede i Schweitz har mere styr på det
Det kan du eddermame tro, de har. Der er en del muslimer ca. 5% og der tages ikke sær-hensyn. Skik følge eller land fly - og så skider Schweiz på, hvor meget EU-pamperne øffer over det.
Men, nu har Schweiz modsat Danmark også et ægte demokrati. Danmark har blot et pampervælde, som kaldes et demokrati.

Citat
Engang var jeg på skitur i Østrig med et uvejr,
og jeg spurgte tjeneren fra Kroatien, om han ikke snart skulle have renset vinduerne,
og han svarede: "Das ist doch Frauen Sache".

Den vending brugte jeg i flere år, indtil jeg engang til en stor fødselsdag i Tyskland,
lærte at det længere nordpå har noget med menstruation at gøre.

Da blev jeg flov og siden har jeg ikke brugt udtrykket: Frauen Sache,
selv om jeg stadig kender mange områder,hvor denne beskæftigelse hører hjemme,
også i det nye år...
Ja ja, "det er en kvindeting"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-15 23:21

IDA SCHOU, medlem af Radikal Ungdom
I
Citat
Danmark bryster vi os af vores grundlovsgivne ret til religionsfrihed, men når det kommer til religionslighed, er der lang vej igen. Jeg mener, det er på tide at stille spørgsmålstegn ved, om vi udelukkende bør have kristne helligdage i Danmark.

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE2994291/vi-mangler-muslimske-helligdage/

Den kan I så tygge lidt på.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 31-12-15 08:27

Hvis vi skal have muslimske helligdage? Så ser jeg frem til at holde en måneds Ramadan og efterfølgende Eid fest på sofaen. Altså ud over de kristne helligdage og 5 ugers ferie og særlige fridage.

Så er der selvfølgelig faren for at vi diskriminerer andre trossamfund. Det må vi for alt i verden undgå. Vi bør selvfølgelig også respektere de Russisk- og Græsk Ortodokse og holde jul en gang mere i januar. Kinesisk nytår snupper vi også lige med. Hinduernes helligdage har jeg ikke helt styr på, men de har i hvert fald 10 årlige højtider og så er der alle de muntre festdage som fejres af farverige stammer lige fra Hawaii i stillehavet til Senegal i Afrika, Haiti i Caribien og Equador i Sydamerika.

Mon jeg overhovedet får tid til at sove den ud? Nåmen, så kan jeg jo bare sygemelde mig. De 5-6 dage om året ser arbejdsgiveren nok gennem fingre med.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-01-16 19:54

Jeg takker hverdag min skaber for, at vi har religionsfrihed - ikke lighed.
Grundloven 5. juni 1849 indførte religionsfrihed i Danmark - men ikke religions-lighed

I Grundloven § 4 Står der "nemmerlig" at:
Den evangelisk-lutherske kirke er den Danske Folkekirke og understøttes som sådan af staten.

Folkekirken har således sit eget ministerium og skattevæsenet opkræver Folkekirkens medlemsbidrag. (Kirkeskat) Som modydelse varetager Folkekirken personregistreringen og mange steder også begravelsesvæsenet, ligesom Folkekirken bl.a. har begravelses-, vielses- og navneændrings-myndighed.

Det er mit håb -og største ønske, at Det Radikale Venstre - og navnlig deres leder, Morten Østergaard, ryger ud af Folketinget ved næste folketingsvalg.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-16 20:42

Jep ...og samme vej med PIa K.
En formand for rigets fornemmeste forsamling, som med en enig højesterets ord er citeret for:
Citat
racistiske synspunkter

..skønt hun ikke fatter det selv:
Citat
De er ganske almindelige, dagligdags synspunkter, som danskerne giver udtryk for. De har efter min begrebsverden intet med racisme at gøre

Kilde : http://www.information.dk/82685

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-16 00:49

Godt nytår til dig Molo. Og til alle Kandu-brugere

Tjaaaaeee, jeg ved egentligt ikke hvad jeg skal sige til din udmelding via link fra Dagbladet Information, udover at give Pia K. ret, når hun udtaler:
Citat
Til Ritzau siger Pia Kjærsgaard: »Højesteret er også mennesker. Jeg mener ikke, at det er en rigtig dom.

Domme fra Højesteret og Landsret er generelt sindsyge og latterlige.

Tegn på sindsyge blandt dommere.
http://nyhederne.tv2.dk/2015-10-07-danmark-er-til-grin-forstaa-hvorfor-levakovic-ikke-blev-udvist

Tegn på sindsyge blandt dommere.
Hvor en 16 årig somalia neger voldtager en 13 årig
http://lokalavisen.dk/16-aarig-somalisk-dreng-faar-to-aars-faengsel-for-voldtaegt-af-13-aarig-pige-/20151103/artikler/151109719/1265

Uden link, kan jeg da berette om flere tilfælde , hvor Somalia negre har voldtaget piger i 10 års alderen. Omtalte pigebørn er blevet voldtaget både oralt og analt, uden det førte til udvisningsdomme.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-16 09:58

Tak Tommy ..og i lige måde. Håber året bringer lidt arbejde med sig. Jeg har brug for det. Det nager mig at jeg ind imellem må bede min velbeslåede lillebror om 'fattighjælp', når det kniber med at betale regningerne. Han gør det gerne og uden løftet pegefinger, men han har også overskuddet og med flid skabt sig en mindre formue. Jeg har flere bekendte der ikke har en sådan 'velgører' som holder hånden under en, når det sejler. De har det godt nok sværere end jeg. Jeg lider ingen nød i sammenligning.

Om højesteretsdommere har mere knald i låget end gennemsnittet kan jeg ikke forholde mig til. Jeg frygter mere for såvel den intellektuelle- som moralske habitus hos vore politikere. Jeg synes mere og mere at Folketinget er blevet et 'tag selv bord'. Det handler ikke om at servicere borgerne, men om at tilgodese sig selv og sine 'venner' i samme segment: DJØF'erne. Danmarks uden sammenligning mest overvurderede befolkningsgruppe. Om jeg fatter det er mere 'værd' at administrere end det er at vaske trapper, gå med post eller pleje ældre svagelige og syge. Jeg har tidligere haft småjobs i IT-branchen ligesom jeg har haft fysisk krævende arbejde som det ovenfor nævnte. Lønforskellen er en faktor 3-4 stykker og så meget mere værd er man ikke blot fordi man har siddet på skolebænken et par år længere og fået gaflet sig en lukrativ stilling. Jamen vi sidder også med et stort ansvar er argumentet for lønforskellen. Javel... et postbud har altså ikke en betroet stilling med et stort moralsk ansvar? ..og det har SOSU'en som passer din senile mormor altså heller ikke? At disse administratorer har en lang uddannelse bag sig betyder jo at de har været uproduktive i lang tid inden de kom ud på arbejdsmarkedet. Men så får vi historien om at de har siddet bag kassen i Fakta eller udbragt Søndagsaviser medens de studerede. JA, det gjorde jeg ved gud også allerede da jeg gik i folkeskolen! Jeg ved fra mange tidligere klassekammerater på EDB skolen og DTU i Lyngby at det er en gang øregas som intet har på sig. Mange er blevet båret igennem af deres vellønnede forældre og har fået arbejde gennem disses netværk. Joeh... nepotismen lever i bedste velgående.

Du kan lige våge på at trække 'misundelighedskortet'. Det vil alligevel prelle af som vand på en gås.

Næeh du; de er for de flestes vedkommende en samling asociale røvhuller med fingrene langt nede i klejnekassen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-16 21:37

Jamen, jeg giver dig ret i hele vejen igennem. Folketingspolitikere er stort set nogle halvstuderte stratenrøvere, som kun tænker på at rage til sig og lade pøblen/vælgerne betale.
(Se bare deres pension og rygekabiner vs befolkningens pension og rygeregler)

I tidernes morgen - nærmere betegnet, den 5 juni 1953 - blev landstinget afskaffes og det Folketing vi kender i dag oprettes - og udvides til 175 pladser + 2 færøske og 2 grønlandske - ialt 179 pladser. Grunden til at Danmark fik et så stort et folketing skyldes den ædle tanke, at det skulle være endnu mere repræsentativt for alle arbejdende grupper: Arbejdsmænd, håndværkere, bønderkarle, præster og bønder, osv osv osv. (Generelt set, sad håndværkere og arbejdsmænd for det meste i det daværende Landsting)

I dag er der sandelig kommet andre boller på suppen. Kommer en arbejder ind på tinget, går der ikke lang tid før snobberne, - venstresnoede TV-journalister og andet snobpak, begynder at rynke på næsen. Behøver jeg at nævne Pia K. og hendes arbejde som "Hjemmehjælper" . Uha nej, det var sandelig ikke phint og phornemt at komme på Tinget med sådan et arbejde i bagagen.

Nu, vi taler om Pia K. og Dansk Folkeparti, indrømmer jeg - endda gladeligt, at jeg stemte på dem ved sidste folketingsvalg med håbet om, at DF evnede at gøre noget ved Islam-byrden og EU-vanviddet. Indrømmet, der skete ikke så meget. De opfyldte ihverfald ikke mine forventninger, og derved er det sidste gang jeg sætter mit X ved det parti.
Jeg står nu og vakler, om jeg skal sætte min lid til "Dansk Samling" eller de "Nye Borgerlige"..?

EU skal stoppes. Okay, EU er også ved at begå selvmord - det er bare ikke gået op for det EU-liderlige danmark. Jo hurtigere selvmordet sker, desto bedre. EU påstår selv, de er Fredens Garant...ha ha ha ha....latterlige idioter! EU er det "projekt" der sælger flest dødbringende våben i verden......fnis...Fredens Projekt..... Min bare røv!

Islam-byrden: Hvis Danmark skal overleve økonomisk og kulturelt er det NU, der skal sættes en stopper for den fuldstændige, totale og sindsyge indvandring af bistandsklienter. Arbejdsgiverne slikker sig om munden over indvandringen fra Mellemøsten, derved er det jo arbejdsgiverne der fastsætter lønnen på arbejdsmarkedet - ikke fagforeningen. Arbejdsgiverne er allerede begyndt - og hvem går det udover...?
Indvandring er godt, men det skal være af de faggrupper, som efterspørges på arbejdsmarkedet.
Kittet i samfundet er så småt begyndt at smuldrer......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-16 09:12

EU er en kolos på lerfødder.

Indvandring er et problem og der burde indføres indvandingsstop.

Arbejdsgiveres våde drømme om indslusningsløn som konsekvens af løndumpningen iværksat af billige Østeuropæiske tilrejsende er at ødelægge den sidste rest af et velfungerende arbejdsmarked. Fagforeningerne har sat kikkerten for det blinde øje og sovet i timen.

Samfundet er ikke kittet sammen. Det er benhårdt blevet pillet fra hinanden siden AFR.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-01-16 19:39

Citat
Samfundet er ikke kittet sammen. Det er benhårdt blevet pillet fra hinanden siden AFR.
Jeg er glad for du kan se sammenhænget, MEN, Molo, du er også nødt til at refererer kendsgerningerne. For fakta er, at det var Poul Nyrup der globaliserede de ufaglærte job - og det var fagforeningerne -specielt S.I.D. (hed det dengang) der var så sure på DF fordi, DF forlangte en øst-aftale, som forebyggede dét vi nu ser vedr. løn-dumpningen fra øst-arbejdere. S.I.D. forlangte lige netop, at arbejdere fra øst - og danske arbejdere skulle søge jobs i danmark på lige fod (EU-aftale) derved gik den daværende SR regering med til, at lukke horder af øst-arbejdere ind i DK.

Så på en måde kan man sige: I fik som fortjent!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-01-16 07:38

I og I ? Tænk lige på at jeg ALTID har stemt nej til mere EU. Jeg har aldrig ment vi skulle have åbne grænser og pasfrihed. Den eneste del af EU jeg går ind for er handelsaftalerne som der blev lagt op til da det hed EF. Miljøkrav til produktion ser jeg også gerne harmoniseret ...til miljøets fordel ...ikke industriens og landbrugets.

Jeg ved ikke om vi er helt enige her:
Citat
arbejdere fra øst - og danske arbejdere skulle søge jobs i danmark på lige fod

Lige fod? Var det ikke på lige vilkår? (Ligeløn, lige opsigelsesperioder, samme ret til optjening af dagpenge, ..altså på lige arbejdsmarkedsvilkår i alle EU lande?). For det er nemlig noget helt andet end bare at kunne søge job i et andet EU land i konkurrence om jobbene med landets egen befolkning. Det har man nemlig altid kunne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-01-16 07:55

Den største ulykke i nordisk politik er/var at man begravede det nordiske samarbejde som kunne have ført til en stærk nordisk union (..her er ordet union på sin plads!).

Danmark, Norge, Sverige, Finland, Island, Færørene. Senere kunne vi have forhandlet Estland, Letland med ind ...Litauen skulle først komme i betragtning, når deres lovgivning og infrastruktur nærmede sig de andre nordiske landes. Det samme gælder Polen (..hvis de som Baltisk land skulle ønske det.)

Regeringssproget skulle være Svensk. Det er nok det sprog flest indbyggere i norden forstår nogenlunde.

Vi ville være blevet en af verdens førende, toneangivende og stærkeste økonomier. Militært ville der heller ikke være noget at komme efter hvis vi havde opbygget en fælles hær. Nordmænd og Danskere kunne bygge flåden, Sverige flyvåbnet, Finland elektronikken. De andre lande kunne blive underleverandører. Råstofferne, produktionsfaciliteterne og ekspertisen er/var vi i besiddelse af. Fødevareproduktionen ville heller ikke være noget problem. Fælles EL-forsyning og infrastuktur (handels- og transportsektoren).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-01-16 20:07

Undskyld, jeg først svarer nu, men jeg har haft så meget at se til. Totalt og helt udbombet om aftenen, men nu er jeg klar igen

Citat
Den største ulykke i nordisk politik er/var at man begravede det nordiske samarbejde som kunne have ført til en stærk nordisk union (..her er ordet union på sin plads!)
I nogle år var jeg også hooked på den tanke. Men i helvede, hvor er jeg glad for, at unionen kun blev til en "tegning på tegnebrættet"

Forestil dig, vi havde været i union med Sverige!!! Bare tanken giver mig gåsehud over hele kroppen. Sverige er i de sidste 10 - 15 år gået hen og blevet til et rigtigt kvalmende politisk korrekt land. Hele den politiske korrekte kvalme startede så småt med Olof Palme......hold da kæft, det rimede. Kvalme/Palme............ og siden er det politiske korrekte eskaleret helt vildt.

En anden meget meget kvalmende person er Obama. Stod den feministiske mandsperson da ikke, og stortudede for åben skærm !! Tænk engang, en præsident for det, der var verdens største militærmagt står tudbrølende for åben skærm !!!!
Nu skrev jeg "var" fordi, Obama har kastreret USA's militær til snart en parentes på verdenskortet - og det benytter Putin og Iran sig af. Putin & co opruster militært -og Iran ligeså, imens USA og Europa ruster ned. Det ender sikkert godt.

Må den ateistiske gud være med os.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-16 08:14

Citat
Forestil dig, vi havde været i union med Sverige!!!

Tjaeh... det kan da umuligt være blevet værre end nu hvor vi er i union med et kludetæppe af lande som politisk stritter i alle retninger. Næste randstat overvejer man i ramme alvor at gøre Tyrkiet til.
Så skal vi sikre dets grænser, da det jo bliver Europas ydre grænse mod Mellemøsten.
Det ender sikkert godt!

Så må jeg hellere tro på gud. Håber han er nybarberet og ser velsoigneret ud.
( ..rimer også; Gud/ud )
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-01-16 14:46

Det ved gud, vi skulle aldrig ha' været i Eu...........Det rimede også.

Nå, men vi skal ikke se så sort på tilværelsen. Nu blev Slagelse Sygehus sørme også beriget

Laurits Betjent mener ikke, det er nødvendigt at rejse tiltale, da det typisk er drengestreger der her er tale om.
Laurits udtaler videre; "Det eneste ærgerlige er, at vores kaffe blev kold og citronmånen tør. Men skidt med det, det er døde ting, de kan erstattes fra vores fælles kaffekasse. Ja...og så....Herregud da, bilruderne i tjenestevognen må danske skatteydere betale "

Politikommissær Striks supplerer Laurits; "Hvis disse drengestreger ikke stopper kan det være nødvendigt, at indføre endnu flere fartkontroller i Jylland, og.... fortsætter Politikommissæren med dyster mine, det ville være helt på sin plads at kigge jægernes våbentilladelser efter i sømmene. Men nu må vi se..!"

Først Odense, så Slagelse, hvem mon får æren næste gang..?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-01-16 08:54

Nå, men det er da på tide at hæve de folkevalgtes løn. Man siger jo at en højere løn tiltrækker de dygtigste, når det kommer til det lønsegment som betaler topskat. Deraf kan man slutte, at lønnen må have ligget langt under niveau i de sidste mange år. Det må der rettes op på!

Selvfølgelig skal lønstigningen ikke betales med forringelser i folketings- og ministerpensionen sådan som foreslået. Dette kan i stedet snildt finansieres ved hospitalslukninger, da vi så samtidig også slipper for bøvl med personalet, når tæskeholdene holder træf og politiet må tilkaldes. Enhver udgift på statsbudgettet skal naturligvis betales af borgerne. Det er jo dem som har valgt den lovgivende forsamling. Ethvert underskud her, må dækkes af besparelser på velfærden. Pengene kan jo kun bruges een gang.

Letter vi bare topskatten eller allerhelst afskaffer skatten for højtlønnede helt bliver alt godt ..også for de folkevalgte. De færre indtægter i statskassen som dette medfører udlignes af de vellønnedes muligheder for et højere forbrug til glæde for erhvervslivet, hvor især ejendomsmæglere og importører af luxus køretøjer øjner gode muligheder for større omstætning og dermed indtjening.

Lad os dog fortsætte af samme spor indtil kun de som tjener mindre end 8.000.000 kr. om året betaler skat. Nemlig til den del af statens udgifter som er helt nødvendige for velfærden: Motorveje og Lufthavne. Resten kan vi afvikle. Især overførselsindkomster til syge og arbejdsløse, da de jo ikke bidrager til dynamikken i samfundet. Ja, de køber jo ikke engang Tesla'er som bil nr. 3. De er en ren og skær overflødig udgift, hvor pengene kunne bruges meget bedre på apanage og festlige middage i statsforvaltningens ministerembedskontorer.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-01-16 19:45

Citat
Nå, men det er da på tide at hæve de folkevalgtes løn. Man siger jo at en højere løn tiltrækker de dygtigste, når det kommer til det lønsegment som betaler topskat. Deraf kan man slutte, at lønnen må have ligget langt under niveau i de sidste mange år. Det må der rettes op på!
Det har folketingspolitikerne stemt ned, såååå, det kan vi ikke rigtigt komme videre med.
Hvilken regering nedsatte forøvrigt den kommision..?

Citat
Letter vi bare topskatten eller allerhelst afskaffer skatten for højtlønnede helt bliver alt godt ..også for de folkevalgte. De færre indtægter i statskassen som dette medfører udlignes af de vellønnedes muligheder for et højere forbrug til glæde for erhvervslivet, hvor især ejendomsmæglere og importører af luxus køretøjer øjner gode muligheder for større omstætning og dermed indtjening.
Det har vi diskuteret masser af gange før, og jeg er kommet med flere link på, at det kan betale sig at lette på topskatten. Samfundet som helhed bliver rigere, MEN, vi får et mindre lige samfund - men ingen bliver fattigere. De fattige bliver lidt rigere og de rige bliver endnu rigere. Det er åbenbart dødsdømt, da vi kommer i karambolage med Janteloven....

Citat
og importører af luxus køretøjer øjner gode muligheder for større omstætning og dermed indtjening.
Der er ingen logik i et samfund med høje afgifter. Høje afgifter fører ikke til velstand !! Det er kun arbejdspladserne der giver mere velstand til alle, hvilket også kunne ses, hvis vi skuer tilbage til tiden omkring 1955 og op gennem 1960 og ind i 1970., hvor så oliekrisen desværre anmeldte sin ankomst og Anker Jørgensen panikker og giver afgiftskruen nogle gevaldige nøk opad.

Lige pt indføres i tusindevis af livstids-bistandsklienter fra mellemøsten, alle de kr og ører disse livstids-bistandsklienter skal ha', må nødvendigvis tages fra andre.... gæt på fra hvem...?

Fra de Radikale og Enhedslisten kommer tordentaler i lind strøm over at livstids-bistandsklienter skal bo i opvarmede teltlejre med fri kost - men ingen fra dette segment kerer sig pt om vores egne hjemløse, som må sove på gader og stræder -og må tigge sig frem til et måltid mad.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-16 07:52

Nu er det sådan at lavtlønnede og folk på overførselsindkomst betaler en større del af deres indtægt i skatter og afgifter og har en mindre procentdel tilbage af deres rådighedsbeløb end en vellønnet som har en større procentdel af rådighedsbeløbet efter skat og afgifter. De mindrebemidlede klarer sig endda. Hvorfor kan velstillede ikke aflevere en større del af deres indkomst og alligevel klare sig?

De kommer næppe til at gå for lud og koldt vand selvom de skulle bidrage bare en smule mere til vores fælles samfund. Tænk at man uden at blinke skærer i hjælpen til Danmarks fattige ud fra argumenter om at ellers har vi ikke råd til velfærdssamfundet. Gjorde man det samme ved de højeste indtægter ud fra samme argumenter, i form af afgifter eller strammede skatteskruen, så vil det i følge de velstillede selv; få hele samfundet til at gå på røven. Jeg nægter at godtage sådanne argumenter. De er båret af mangel på empati og enøjet bjærgsomhed, grådighed og egoisme.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-16 07:55

Ps. Det er som om man undslår sig et medansvar for velfærdsstaten ved at man siger:

De fattige, syge og gamle kan bedre undvære. De har jo ikke så meget at miste som os andre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-01-16 15:50

Citat
Hvorfor kan velstillede ikke aflevere en større del af deres indkomst og alligevel klare sig?
Ja hvorfor tror du..?
Hvis jeg tjente en hulens masse penge, tror du så, jeg gav dem væk..? Desværre nej.

Citat
Nu er det sådan at lavtlønnede og folk på overførselsindkomst betaler en større del af deres indtægt i skatter og afgifter og har en mindre procentdel tilbage af deres rådighedsbeløb
Som jeg har skrevet 100 vis af gange. Skatter og afgifter er for høje i Danmark. Afgifter fører ikke til velstand for nogen, overhoved.

Citat
De fattige, syge og gamle kan bedre undvære. De har jo ikke så meget at miste som os andre.
Hvem siger - eller har sagt det..?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-16 08:53

Man tjener kun 'en hulens masse penge' hvis der er andre som udfører det egentlig produktive arbejde. Desværre er disse højtlønnede, som man kan læse af dit eget indlæg, tilbøjelig til at ville beholde alle disse penge selv og meget utilbøjelige til at bidrage til fælleskassen. Også selvom man faktisk har råd. Man ser intet galt i at man kan foretage afskrivninger på skattebilletten (..finansieret af alle andre via fælleskassen) og forlanger skatterne sat ned, mens de som ikke har noget at afskrive må holde for, når det kommer til nedskæringer og besparelser for at få råd til denne manøvre. Det er en holdbar strategi for de mest velhavende, men uholdbart for resten af samfundet. At værne om de 10% mest resurcestærkes indtægter på bekostning af 'resten' er et dødfødt projekt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-01-16 12:00

Molo, har du tænkt over dette?

Hvis du fodrer fugle i haven om vinteren, så flokkes alle fugle til foderbrættet og spiser lystigt af maden. Fuglen har ingen problemer med selv at skaffe føden - den flyver jo bare hen til dig og spiser.

Lige pludselig sker det frygtelige. Du stopper fodringen. Hvad sker der så?
Jo, alle de fugle, som var vant til at komme hen til dig for at spise, dør af sult.
Hvorfor? Fordi, de stakkels fugle har aldrig lært at skaffe føden selv, da alt blev serveret foran næbbet på dem.

Kan du drage en morale af det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-16 13:05

Jeg fodre KUN fugle ...hvis de ikke har andet at leve af.
Når frosten slipper, må de klare sig selv ...som alle andre.

Som jeg kan læse dit indlæg: Vil du hellere lade de forfrosne og sultne dyr uden anden mulighed for føde .. DØ.

Er DET moralsk? (..for så vidt det ikke går ud over dine egne overlevelsesmuligheder?)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-01-16 13:54

Citat
Som jeg kan læse dit indlæg: Vil du hellere lade de forfrosne og sultne dyr uden anden mulighed for føde .. DØ.
Der er ingen dyr i naturen der dør af sult.

At fodre fugle i haven er menneskeskabt og misforstået godhed, som fratager fuglen sit overlevelsesinstinkt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-16 08:20

Citat
Der er ingen dyr i naturen der dør af sult.

Sludder. De dyr som er i live ...er netop de som ikke er døde af sult.

Du kunne med samme rigtighed påstå (..for så vidt du havde ret):

I naturen dør ingen mennesker af sult.

At fodre fuglene i storbyen er, føler jeg, at kompensere for de habitater VI har ødelagt for at skabe plads til os selv. Ja, men sådan er naturen indrettet. Den stærke overlever.

Jeg er iøvrigt meget selektiv med min fodring. Om jeg ofrer så meget som en krumme på flyvende rotter (denne mærkelige blandede bestand af importerede klippeduer og tamduer) og måger (..hvad laver de i byen? ...UD på havet med dem!)?NEJ!

Skov-/ringduer som lever i par for livet må såmen gerne spise med. Der kommer kun 3-4 par. Næeh... jeg fodre fortrinsvis gråspurve og mejser. Det er sgu så underholdende at se sådan en lille størrelse blive snuppet i flugten af en spurvehøg (Der bor et par i vor baggård) eller blive flået af Tårnfalkeparret som bor i Phillips Kirkens tårn. Når jeg iblander nødder i foderet kommer de 2 krager som holder vagt her i kvarteret, samt et par skader og spiser med. Det er jo naturens skraldemænd, men fødegrundlaget er lidt spinkelt om vinteren, da der jo ikke på denne årstid ligger andre fugle på redde, som de jo ellers elsker at plyndre. Ind imellem dukker nogle trækfugle op for en kort bemærkning. Sjagger, vindrossel og silkehaler, en enkelt fuglekonge og ind imellem de fastboende solsorte, gulirisk og gærdesmutte.

Egentlig så leverer jeg blot en alternativ fodermulighed og skaber dermed 'min egen natur', hvor der ellers ingen ville være. Det er først og fremmest for min egen fornøjelses skyld, sådan set ikke for at sikre arternes overlevelse. De kunne som du er inde på sagtens overleve som art, men der ville ikke være mange at kigge på netop her hvor jeg bor, hvis ikke det var for vinterfodringen.

Om sommeren får de kun vand. For så får jeg også fornøjelsen af dem på den årstid.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-01-16 20:00

Citat
Sludder. De dyr som er i live ...er netop de som ikke er døde af sult.

Du kunne med samme rigtighed påstå (..for så vidt du havde ret):

I naturen dør ingen mennesker af sult.
Nej, det er skam ikke sludder!
Der er rigeligt med føde i naturen - og ingen normale raske dyr dør af sult i naturen. Det, som kan være problematisk set med misforstået godhed er, at svagelige og gamle dyr vil dø under en streng vinter. Men det er kun godt - set med et naturligt kendskab til naturen. Det er skadeligt for en given art overlevelse, hvis svage dyr får lov til at videreføre sine gener.

Citat
At fodre fuglene i storbyen er, føler jeg, at kompensere for de habitater VI har ødelagt for at skabe plads til os selv. Ja, men sådan er naturen indrettet. Den stærke overlever.
Hvilket er direkte forkert. Dyr, som bruger byer som foderplads er enten svage dyr - eller, der er for mange af arten, og bør derfor reguleres. Husk at takke jægerne.
Mht. fugle - især skovduer/alm.duer, som bliver fodret i byerne er desværre også en misforstået godhed. Desværre er det kun uvidende mennesker der fylder æde i dem. Duer udgør en enorm sygdomsrisiko for mennesker, i form af smitte via deres afføring/duelort. Duer er skadedyr i lighed med rotter.

Citat
Egentlig så leverer jeg blot en alternativ fodermulighed og skaber dermed 'min egen natur', hvor der ellers ingen ville være. Det er først og fremmest for min egen fornøjelses skyld, sådan set ikke for at sikre arternes overlevelse. De kunne som du er inde på sagtens overleve som art, men der ville ikke være mange at kigge på netop her hvor jeg bor, hvis ikke det var for vinterfodringen.
Du har skabt din egen kunstige natur ved at fodre. Du har gjort gode fugle svagelige med din misforstået hjælp i form af kunstig fodring. Den dag du kradser af og ingen gider at fodrer dør "dine" fugle ganske enkelt af sult, fordi "dine" fugle aldrig har lært at skaffe føden selv.
Det lyder hårdt, men det er kendsgerninger.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-16 21:55

Ja, vi har også fodret fugle, mest for vor fornøjelses skyld,
nogle er nu ved at blive en plage, afhængige af os,
men må vi så ikke fortsætte med at fodre dem,
i hvert fald indtil denne vinter er ovre?

Og vi mennesker fodrer jo de dyr/fugle vi bedst kan lide og helst vil se,
vi fodrer svanerne, men ikke mågerne, og oppe i haven småfugle.

De får det bedste, solsikke frø, og også æbler, som især solsorte elsker,
men så her i dag kom en stor måge og huggede et halvt æble i flugten,
og nu vil min kone ikke mere lægge æbler ud til fuglene i haven.

Selektiv fodring igen, vore solsorte har jo ikke gjort noget forkert.
Solsikke frøene er for store for de små fugle, der må flyve flere gange og drøvtygge.

Og svanerne tror at deres faste, daglige foderplads er under vor badebro,
heldigvis kan de kun ved højvande vade op over stenene til vor have,
hvor de lejlighedsvis har skidt og tigget helt oppe ved hovedindgangen.

Rigtigt, vilde dyr skal forblive vilde, og vi har syndet ved at fodre dem,
men nu er vi vist nødt til at fortsætte et par måneder endnu??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-01-16 23:35

Citat
Ja, vi har også fodret fugle, mest for vor fornøjelses skyld,
nogle er nu ved at blive en plage, afhængige af os,
men må vi så ikke fortsætte med at fodre dem,
i hvert fald indtil denne vinter er ovre?
Ja, det bliver du jo nødt til. Du har jo gjort dem afhængig af "et ta' selv bord" og de dør hvis du ikke bliver ved.

Citat
Selektiv fodring igen, vore solsorte har jo ikke gjort noget forkert.
Nej, solsortene har ikke gjort noget forkert, men det har du, set ud fra et natur-perspektiv.

Citat
Rigtigt, vilde dyr skal forblive vilde, og vi har syndet ved at fodre dem,
Ja!! Og du kan sone dine syndere ved at fremsige 10 x Ave Maria.

Og hermed kommer der en psalme......Syng.....Syng for satan da!!

Nu vågne alle Guds fugle små
Mel.: C.E.F. Weyse 1837

Nu vågne alle Guds fugle små,
de flyve fra reden og sjunge;
de prise vor Herre, så godt de formå:
de takke for livet og lyset med fløjtende tunge.
Nu kvidrer svalen på kirketag
og spurven ved menneskers huse;
de synge: Godmorgen! de synge: Goddag!
De synge: Guds fred! Gud ske lov! og i luften hensuse.
Småfuglenes sang vor Herre forstår,
han kender hver sjæl i sit rige;
de fattiges lovsang han ikke forsmår,
han ser, hvad de målløse skabninger alle vil sige.
Os ser du også, du kære Gud!
du hører vor røst i din Himmel;
når fuglene flagre af rederne ud,
du hører småbørnenes pris i din jublende vrimmel.

B.S. Ingemann 1837.
Nøøøøøj, hvor var den psalme dog smuk !! Pip pip pip pip pip pip

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-16 10:00

Først vil jeg hjertens gerne takke jægerne som holder vores naturlige bestand af hjorte og fasaner sund.

Egentlig troede jeg at fasaner slet ikke er Danske fugle og at hjorte først og fremmest holdes i 'reservater' som Jægersborg dyrehave, men sådan er der jo så meget.

Nåmen, det skal ikke skille os ad. Plaf du bare løs. Det får jeg sgu ikke ondt i røven af
...medmindre du er en god skytte Tommy
Dette er jo 'smalsnak', så man kan tillade sig at vælte rundt i emner uden at forholde sig til det oprindelige 'spørgsmål', så her kommer dagens 'emne':

Jeg har læst mig til (..gæt hvor?) at nu ønsker erhvervslivet at man kigger seriøst på job med indslusningsløn øremærket til flygtninge ...efter sigende for at tage ansvar for at integrere dem. Nydeligt ansvar må jeg sige: UD med de lavtlønnede Danskere (..de kan så gå på kontanthjælp) og ind med endnu ringere lønnede 'gæster'. Løndumpning sat i system af staten. Præcis som alle de aktiveringsordninger der findes for ledige i almindelighed.

Hvorfor skal 'gæsterne' overhovedet have løn, når Danske ledige skal arbejde uden? Man kan jo sige, at så tjener de i det mindste deres egne penge, men er det ikke forskelsbehandling? Jeg mener: Som ledig i løntilskud eller virksomhedspraktik er man ikke dækket af de sædvanlige arbejdsmarkedsvilkår. Det vil man være med en indslusningsløn, så det mere end udligner forskellen ved at være på overførselsindkomst og skulle arbejde for denne som ledig.

Jeg har svært ved at se at dette skulle gavne andre end arbejdsgiverne. De 'uintegrerbare' får man i hvert fald ikke has på og jeg kan heller ikke se 'gæsternes' kvinder for mig i færd med trappevask eller som reklameomdelere eller i det hele taget arbejde i selvstændige jobs uden mandlig overvågning (..de kunne jo blive forulempet af liderlige Danskere derude, når de trisser rundt helt alene).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-16 10:12

Ps. Jeg glemte at nævne dette scenarie:

Fredag kan man selvfølgelig ikke arbejde som tilrejsende gæst. Der skal man jo i bedehuset. Den klarer arbejdsgivere og staten imidlertid nemt: Man aktivere bare de fyrede i egne stillinger som faste vikarer i løntilskud den ene dag om ugen. På den måde vil de ledige Danskere samtidig leve op til de nye krav om 225 timers arbejde om året for at være berettiget til fuld understøttelse på kontanthjælp.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-01-16 13:22

Citat
Egentlig troede jeg at fasaner slet ikke er Danske fugle og at hjorte først og fremmest holdes i 'reservater' som Jægersborg dyrehave, men sådan er der jo så meget.
Ja, nu er det jo sådan, at fasanen er en kinesisk fugl, som blev importeret til Danmark i ca. 1870 - som jagtobjekt. I Danmark bliver der udsat i 100.000 vis af fasaner hvert år....Stadig som jagtobjekt.....Ligeså i andre lande.

Dåvildt: udsat i Danmark i år 1200 - og er derfor i Dyrehaven. Dåvildtet i Dyrehaven bliver selektivt reguleret af Skytten.
Kronvildt: selv indvandret i år 1000
Sikavildt: udsat i Danmark i år 1900
Det var den korte version. Ønsk dig ikke den lange

Citat
overvågning (..de kunne jo blive forulempet af liderlige Danskere Meget Glad derude, når de trisser rundt helt alene).
Virkeligt godt set Det findes der utallige eksempler på. Bare se rundt om i europas byer.

Hvad du ellers skriver vedr. indslusningsløn osv, er vi 100% enige om. DOG, er der en tidsel. Du kan bla. takke fagforeningerne for det - især, SID, som det hed dengang......Ja, og så narrehatten med de lånte fjer, "Cand Polit" Poul Nyrup

Nå, mon ikke vi snart skal slutte tråden? Jeg lader den lige "stå" til en gang i aften

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-16 13:52

Joeh... vi.. (DU) kan godt droppe denne tråd 'fremadrettet' ..som det hedder på newspeak
Men tro nu ikke, at du af den grund vil kunne 'gemme did' og ikke vil kunne blive mødt med frådende ildhu i debatter og andre tråde hér på sitet ..af undertegnede.
Dertil er mit EGO for stort. Dette ville jeg ikke kunne lade passere!
..uden mit vidende og indsigtsfulde kommentarer
Nu ER du 'advaret'
</DUK DIG>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-01-16 14:41

Citat
Men tro nu ikke, at du af den grund vil kunne 'gemme did' og ikke vil kunne blive mødt med frådende ildhu i debatter og andre tråde hér på sitet ..af undertegnede.
Det vil jeg se frem til. Venstrefløjserne kan ikke kaste med brosten på Kandu.....endnu da.

Så jow da, alle dine kommentarer uden brosten, vil jeg med glæde se frem til.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-01-16 18:56

Pointene får du fordi, du ikke har kastet med venstrefløjens yndlings skyts = brosten og Molotovcocktails

Ser frem til at gennembanke dig verbalt igen igen

Mvh
Tommy
Nu med netundertrøje.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-16 07:45

Takker for påængårnø

Citat
Ser frem til at gennembanke dig verbalt igen igen

Prøv du bare, men så skal du nok stå lidt tidligere op. Jeg har mine meningers mod og lader mig ikke kyse! (..ej heller kysse.) Til gengæld er jeg pacifist (...det siger vi venstresnoede altid ...indtil REVOLUTIONEN kommer).
</MOLOKYLE>