/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Price Fountain hvordan slette
Fra : svendgiversen
Vist : 580 gange
55 point
Dato : 12-12-15 20:17

Når jeg forlader min PC står der nu en opfordring fra dette firma,
om at handle den sorte fredag og meget mere.

Men der er ikke noget slette X og meddelelsen bliver stående...

Er der andre der har fået den samme anmodning?
Og hvordan slipper jeg af med denne opfordring??

Nederst står der OK, men tør jeg trykke på dette???

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 65 point
Dato : 12-12-15 20:25

Jeg kender ikke denne side, men den ser tilforladelig ud.

https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/163072-removal-instructions-for-pricefountain/

Måske andre kan sige god for den.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-12-15 20:26

Programmet er sikkert kommet ind ved at du har installeret et andet program og måske ikke har fået slettet et flueben!

Slet Browserdata eller kør et rense program f.eks. Ccleaner - så det kan fjerne sporene.

Clou

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-12-15 23:50

Slet dine Cookies (rydder? også adgang koder) og ryd op - især midlertidige internet sider.

Men ellers plejer de ting at følge med programmer, som skrevet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-15 22:26

Den står der stadig efter tre dage med øverst: Update Required
og nederst OK, noget jeg ikke tør trykke på.

Selv er jeg ikke meget for at rydde op,
men min kones EDB kyndige søn kommer snart forbi,
og ellers kommer min datalog nevø hjem fra Grønland her i Julen.

Når jeg ikke trykker på noget i den Price Fountain, der nu stadig står på min skærm,
sker der vel ikke noget, inden de, mine hjælpere kommer til jul?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-15 08:59

Du skal under INGEN omstændigheder trykke OK. !!! Det er Adware.

Eyvind er inde på den rigtige løsning. Følg denne vejledning:

https://malwaretips.com/blogs/price-fountain-removal/

eller....

Hent, installer og udfør en Complete scan med SAS (SuperAntiSpyware):

http://www.superantispyware.com/download.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-12-15 18:41

Min kones søn har nu slettet det omtalte malware,
vist via et andet program end foreslået her i kandu?

Ved lejlighed vil jeg høre hvilket, som jeg så kan anbefale...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-15 08:09

Et gæt: Det var ADWcleaner? ...som indgår i linket til mawaretips ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-15 13:23

Min kones søn trykkede bare på Alt Crtl Delete

Noget jeg normalt kun bruger til at genstarte,
men han fik en liste over i gang værende programmer,
og kunne så via teamviewer slette den pågældende mal ware...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-15 17:12

Tak for svaret Eyvind.