/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Akut hjælp :/
Fra : cam19
Vist : 865 gange
20 point
Dato : 11-12-15 21:22

Hej alle, jeg er i nød og håber nogle kan hjælpe.. er ked af det og trist over det men skriver dette da jeg seriøst har brug for hjælp til et lån.
Jeg står og mangler 4000 kr akut. Jeg kan betale 1000 kr af hver mdr over 4 mdr fra januar af.
Jeg har ingen andre muligheder end at spørge her om jeg kan låne dem af nogle af jer, alle andre muligheder er undersøgte desværre. Har intet mere at sælge af værdi, har ikke nogle at låne af, kan ikke låne nogle steder. Jeg er ikke særlig stolt over at skrive det her på siden men mangler virkelig pengene! De skal gå til at overleve her i dec samt nogle regninger der virkelig skal betales nu.
Jeg står og skal starte på en frisk her til januar med økonomien men kan ikke rigtig overleve december måned :( Er der er venlig sjæl derude som vil låne mig dem?? Mvh..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-15 22:10

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 11-12-15 22:38

Ja det er frustrerende, hårdt og opslidende.. hverdagen fungerer bare ikke pga de spekulationer om at finde de penge så man kan få ro :( Penge er ikke alt men hold fast hvor har det faktisk ret meget betydning om at man har det godt trods alt..

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-12-15 23:32

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-12-15 00:28

Citat
Ja det er frustrerende, hårdt og opslidende.. hverdagen fungerer bare ikke pga de spekulationer om at finde de penge så man kan få ro :( Penge er ikke alt men hold fast hvor har det faktisk ret meget betydning om at man har det godt trods alt..

Har du været i din bank og fortalt om dine problemer?
Eller på kommunen?

Ellers kan det være du skal prøve LUKSUSFÆLDEN, jeg tror næppe der ingen i dette forum der springer på den galaj

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 12-12-15 08:04

Til cam19

Det skal du sikkert nok få noget ud af.

(Medlemsdato : 11-12-2015
Seneste login : 11-12-2015)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-15 08:22
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-15 08:26

Ps. Hvis det er f.eks. narkogæld, som har bragt dig i uføre?
Så synes jeg du skal spørge HA eller Bandittos i stedet. De yder gerne lån på særlige vilkår
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-12-15 09:02

Ny start i januar ?
Hør i banken om en kassekredit på 4000 kr, den kan i princippet køre længe som rådighedsbeløb på kontoen men koster også mere i rente.

Enkeltydelse som molokyle henviser til er også en mulighed, men bemærk at udgiften skal være forudset, såsom husleje og elregning, de vil se dit budget og kan stille ret så dumme spørgsmål.

70 af landets kommuner stiller hjælp til rådighed a la Luksusfælden hvis det er uoverskueligt, der er ikke en pose penge med, men de vil træffe aftaler med kreditorer som skal overholdes.
For at få den hjælp skal du være på overførsel, hvis det er SU er det nok også en mulighed

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-12-15 11:24

Der findes, så vidt jeg husker, forskellige muligheder i forhold til den sociale lovgivning. Hvis det er dér "skoen trykker", så skriv lidt mere om hvad det handler om, eller søg hjælp på K10.dk .

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-12-15 18:31

Hvis du ikke kan ´låne´ nogen steder, hvordan kan du så betale 1000.- pr måned / næste år.

Der findes låne muligheder på nettet som ikke har noget imod RKI og andet, kan du ikke få et lån ved dem, så er der virkelig noget galt.
https://www.kvikautomaten.dk/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-12-15 18:32

Mon ikke det bare er en Jule-troll

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-12-15 21:07

Citat
Der findes låne muligheder på nettet som ikke har noget imod RKI og andet, kan du ikke få et lån ved dem, så er der virkelig noget galt.
https://www.kvikautomaten.dk/

De tjekker stadig RKI via personnummer.
Og betaler man ikke hele det lånte beløb tilbage senest een måned efter bliver der virkelig noget galt
Ren åger der smider folk i et dybt hul, desværre lovligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-15 21:39

LuffeA ->
Citat
Ren åger der smider folk i et dybt hul, desværre lovligt.

..og de 'alternative' udlånere smider dig såmen også i et dybt hul ..helt u-lovligt
Til gengæld?
Så bliver hverken de eller du ...aldrig nogensinde fundet af myndighederne!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 12-12-15 22:57

Hej igen, nej der er desværre intet hjælp at hente, også derfor jeg skriver her af desperation :( Er på førtidspension desværre og derfor er der ingen hjælp. Derimod er der masser af hjælp hvis man er på kontanthjælp.. Banken kan heller ikke hjælpe da jeg har et lån der og de vil ikke forhøje det. Årsagen til at jeg kan betale i januar igen er fordi at jeg der vil stå i "nul" og starte forfra på en frisk. Men hold fast det er godt nok hårdt når man ingen hjælp kan få eller kender nogle at låne ved..
Har ikke brug for luksusfælden, har ok styr på det i det nye år, bare nu det hele brænder på..suk!

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 12-12-15 23:01

Er blacklistet på diverse lån på nettet så kan ikke bare tage et lån der ellers havde jeg nok gjort det for at overleve december her. Jeg får en højere indtægt til januar derfor vil jeg kunne betale løbende af der hver måned, bare nu det brænder på for alvor. Ved godt forummet nok ikke er folk der vil låne ud - skal et mirakel til for at låne ud til en man ikke kender - men man gør jo alt for at prøve at overleve, især mht mad osv. Det kunne jo godt være at der var en venlig sjæl derude som havde et godt varmt hjerte og stolede på en.. trods alt.

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 12-12-15 23:05

Og nej er ikke pga narkogæld ell lign. Bare et år der ikke er kørt ok for mig som jeg nu har fået rettet op på, mangler bare de 4000 for at det hele går op og jeg kan overleve.. Der er ingen hjælp at hente overhovedet, har undersøgt ALT. Når man er førtidspensionist er de ligeglade..

Kommentar
Fra : netop

Dato : 13-12-15 00:03

Det er da noget af en tåreperser den historie.

Har du virkelig ikke noget familie, nogen venner, bekendte eller andre som kender dig bare en lille smule - eller kender de dig for godt?

Citat
Det kunne jo godt være at der var en venlig sjæl derude som havde et godt varmt hjerte og stolede på en.. trods alt.

Du kan sikkert nok forstå, der ikke er nogen der tror på dig uden at kende dig og din baggrund.

Måske du kunne prøve en pantelåner
http://www.dr.dk/nyheder/penge/pantelaanere-faar-comeback-herhjemme

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-12-15 00:11

Citat
Er på førtidspension desværre

Ved ikke hvor du ? bor, men

De SKAL i bund og grund hjælpe dig..

Citat
De tjekker stadig RKI via personnummer.
Og betaler man ikke hele det lånte beløb tilbage senest een måned efter bliver der virkelig noget galt
Ren åger der smider folk i et dybt hul, desværre lovligt.

Klart nok - men nogle af stederne, kan man låne både det ene og andet på bar røv og.. = selv med den værste økonomi.

Men vedkommende kender åbenbart betingelserne - men har ikke over kommet at indfri dem.

Citat
Jeg får en højere indtægt til januar derfor vil jeg kunne betale løbende af der hver måne

Tvivler stærkt på at du får 1000.- mere i pension næste år = det kan vel dreje sig om 2-300.- før Skat skal har været dér = og imellem tiden er der rendt flere renter og gebyrer på dine eksisterende lån, så den må du vist NED PÅ BISTANDEN MED..

Citat
..og de 'alternative' udlånere smider dig såmen også i et dybt hul ..helt u-lovligt Tyveknægt
Til gengæld?
Så bliver hverken de eller du ...aldrig nogensinde fundet af myndighederne!

Har før skrevet om dét - men prøv en vekseler/pantebrevs mægler ? dem jeg har snakket med er totalt lige glade med om du er RKI kunde eller det der er værre.
De findes også som ´gode´ rådgivere uden for mange trusler osv - kun rykker skrivelser + masser af renter.. MEN tror alle har samme baggrund ud i HA og hvad de ellers kaldes - det plejer at være sådanne typer der står for Ínkasso ?? ikke filmen Inkasso -det ville være synd for Dansk Film..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-12-15 00:17

Citat
De SKAL i bund og grund hjælpe dig.

Smadder et stor vindue og hæld benzin over dig - med en lighter i hånden - så får du vand og brød de næste par dage...

Bare vær sikker på at ´gnisten´ er fjernet..

Men er den HELT ´rigtig´ med dig - så stadig Go´ Jul - og velkommen i det Danske velfærds samfund/ helvede.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-12-15 00:20
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-12-15 00:30

Havde du skrevet om hjælp til mad/ en pose Jule slik til ungerne/ Undulaten/Katten / Hunden ? begravelse hjælp - havde du sikkert fået bedre respons - frem for direkte at bede om penge..

Penge kan få ALLE mennesker til at hade sig selv og andre.

Men det er sikkert bare en Jule and/ troll, der vil ruske op i den Danske mentalitet omkring December måned.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-12-15 00:36

naiviteten længe leve! Man ligger vel som man har redt. Sååååååååå slemt kan det ikke uforskyldt være for nogen førtidspensionist her i DK.
Ingelein

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 13-12-15 00:36

Jeg synes ikke det er fair med de kommentarer at træde på en der i forvejen ligger ned og bare prøver at kæmpe sig igennem december måned her.. Jeg har brug for gode råd eller nogle der vil låne og ellers spar mig for det andet. Jeg har været alle muligheder igennem som jeg skriver ellers havde jeg nok prøvet dem. Har også solgt mine smykker, og nej har ikke noget familie. Familie er noget mange tager for givet men vi er desværre nogle stykker her i livet der har mistet dem for tidligt.. Så har bare brug for en der vil låne mig 4000,- ? Årsagen til at jeg kan betale tilbage er fordi jeg har fået et lille job ved siden af - så prøver da at komme videre istedetfor mange der bare opgiver og ignorer deres gæld.

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 13-12-15 00:39

Og mht min baggrund så er jeg et ganske alm menneske der bare er på førtidspension og der er ingen hjælp men masser af hjælp hvis man er på su, kontanthjælp eller har børn. Så jeg ved reglerne da de er undersøgt. Årsagen til gælden er bare simple udforudsete udgifter jeg nu slås med. Og det kunne jo derfor godt være der var en sjæl derude der troede på en og som var villig til at låne mig dem så jeg kunne komme videre..

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-12-15 00:40

God held med dit forehavende og god jul når det kommer dertil

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-15 09:05

Du lever i en fantasiverden:
Citat
masser af hjælp hvis man er på su, kontanthjælp eller har børn.

Sikke noget vrøvl og ammestuesnak. Du har langt bedre betingelser for hjælp som førtidspensionist og du behøver ikke engang forpligtige dig til at arbejde som de, for overhovedet at være berettiget til kontanthjælpen. At man hjælper børnefamilier med div. tilskud er ikke for de voksnes skyld, men for børnenes. Børn kan jo ikke selv gøre noget ved deres økonomiske situation.

Hvis du læser mit første link fra sundhed.dk vil du opdage at det ikke er noget krav, at man skal være kontanthjælpsmodtager for at være berettiget til denne hjælp. Selv som lønmodtager kan du være berettiget til hjælp. Læs dog hvad der står i linket:

Citat
Fakta
Hvis du står over for nogle helt nødvendige ekstraudgifter, som du ikke selv kan betale, kan du søge om hjælp i din kommune
Det er normalt et krav, at du har været ude for nogle personlige ændringer i dit liv, og at du ikke kan løse betalingen på anden måde
Udgiften skal være uforudset eller af helt afgørende betydning for dig og din eventuelle familie
Kommunen har nogle regler for, hvordan de skal vurdere, om du er berettiget til økonomisk hjælp i sådanne særlige situationer
I særlige situationer kan familier eller enlige, der har særligt svære vilkår, få midlertidig huslejehjælp
Hvis du modtager en offentlig ydelse, der svarer til kontanthjælp eller uddannelseshjælp, giver kommunen tilskud til tandpleje

Hjælpen kan søges af alle.

Citat
Hvis du kommer i en situation, hvor du vil få nogle særlige og helt nødvendige udgifter, som du på ingen måde kan betale selv, kan du søge om hjælp til betalingen i din kommune. De særlige udgifter er:

Rimeligt begrundede enkeltudgifter
Midlertidig huslejehjælp
Sygebehandling, medicin, tandbehandling mv.
Samværsudgifter
Flytteudgifter

Længere nede på siden er de enkelte punkter detaljeret beskrevet.

Her er selve lovgrundlaget:

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=173092#id8d512c07-e736-4f89-a5f6-93a7a9c85b80

Jeg har svært ved at se du skulle kunne stå med UFORUDSETE udgifter som førtidspensionist:
Citat
Årsagen til gælden er bare simple udforudsete udgifter jeg nu slås med

Har du spillet pengene op?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-15 09:18

Jeg tænker lige. Hvorfor kan du ikke som alle andre få en afdragsordning for dine uforudsete udgifter. Kreditor er næsten altid villig til at indgå forlig om betaling, da det er den sikreste måde for kreditor at få sine penge igen på.

Jeg skyldte på et tidspunkt 128.000 kr. til kommunen. Selvom jeg var på kontanthjælp og hjemløs i 6½ år lykkedes det mig via en afdragsordning at blive gældfri på 9 år ..og det er jeg stadig nu 7 år senere! Jeg fik ingen hjælp af nogen art.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-15 09:22

Ps. cam19 ->
Citat
træde på en der i forvejen ligger ned

Nu er du urimelig. Det er ingen her i dette forum der træder dig under fode. Det har vi brugere slet ikke kompetencer til. Føler du dig forulempet? Så læs reglerne for brug af kandu.dk:

http://www.kandu.dk/rules.aspx

Der er intet at komme efter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 13-12-15 10:03

Nej jeg føler mig slet ikke set ned på :) - Jeg ved bare reglerne da jeg har været mødt op på kommunen osv. De sagde ligeud at der ingen hjælp var. Det var ikke for at forskelligegøre folk med deres ydelser, ved bare at hvis man har børn eller er på kontanthjælp så er reglerne anderledes. Der er absolut ingen hjælp når man er på førtidspension. Tak for linkene men I må tro på det jeg siger, der er ingen hjælp når man er på førtidspension og slet ikke "den gamle ordning". '
Ja udforudsete udgifter, den er god nok! Det hele tog overhånd med udgifter og I har ret i at jeg skulle have tænkt mig mere om førhen med udgifterne. Dette har jeg nu været igennem og har derfor samlet op på det hele og til januar går jeg så igang med afdragsordninger osv.
Mit problem er ikke hvad der er sket og hvorfor og hvad man skulle have gjort - Jeg mangler bare de penge NU og hvis der er nogle der vil hjælpe ville jeg bare være dybt taknemmelig - ikke unden grund at man skriver her, så er det vist også tiltrængt!

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 13-12-15 10:05

Og tak for de søde kommentarer - rart nok at der er nogle der ikke ser ned på en, har fordomme osv bare fordi man lige har haft en hård tid hvor man skulle have tænkt sig bedre om :)
Det er altid nemmere at være bagklog men heldigvis lærer man af sine fejl og bruger dem fremadrettet. Vi danskere har en mani med at være efter hinanden istedetfor at hjælpe hinanden hvis man råber højt - Har bare brug for hjælp hurtigt ikke andet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-15 10:09

Og det er

Citat
Årsagen til gælden er bare simple udforudsete udgifter jeg nu slås med.

?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-12-15 10:33

Citat
Jeg ved bare reglerne da jeg har været mødt op på kommunen osv. De sagde ligeud at der ingen hjælp var.

At du har været på kommunen og har fået at vide, at der ikke er nogen hjælp at hente, er ikke ensbetydende med, at du kender reglerne. Desværre.

Det er faktisk ikke ualmindeligt, at kommunerne giver afslag på hjælp, selvom den er fuldt ud berettiget, i henhold til lovgivningen.

Oplyste de dig f.eks. om ankemuligheder?

Nej, sandsynligvis ikke.

Citat
Der er absolut ingen hjælp når man er på førtidspension.

Dette er ikke korrekt.
Jeg er på fp, og har flere gange fået hjælp til store tandlægeregninger, men aldrig uden først at have anket et afslag.

Når man vil søge om noget på kommunen, så er det klogest at gøre det skriftligt, mest for dokumentationens skyld.
Derudover er det rigtig fornuftigt, at bede om kvittering for modtagelse, da det (heller ikke) er ualmindeligt, at akter forsvinder hos kommunerne.

Derudover, så bør man altid anke et afslag, da det oftest gives ud fra devisen "går den, så går den".

Hjælp til enkeltydelse har intet med at gøre hvor ens indtægt kommer fra, det handler udelukkende om økonomi, og hvis det fremgår, at man selv har råd til, at afholde udgiften, men har prioriteret anderledes, så er der sandsynligvis ingen hjælp at hente.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-12-15 12:35

så forklar dog lige lidt nærmere, hvad den uforudsete udgift er, hvornår den er opstået, siden det pludselig er akut?
Og du fremadrettet har en plan for din økonomi. Jeg tror at du gør grin med os for at prøve vores beredvillighed for at låne penge ud til en vildt fremmed, der aldrig tidligere har meldt sig på Kandu. hvor mange andre fora har du søgt penge i?
min gamle slagter havde følgende opslag i sin butik:
DU MÅ GERNE HØFLIGT SPØRGE OM KREDIT - JEG GIVER GERNE ET HØFLIGT AFSLAG!

Der er vel ingen kreditorer, som vil nægte dig henstand, medmindre det er gæld til suspekte personer. hvad sker der, når du ikke betaler?
ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-15 14:14

Hvad skal du helt præcis bruge nøjagtig 4000 kr. til. ??????????????????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-12-15 19:14

4000,- kr er i og for sig intet problem, men hvilken sikkerhed? Eller hvad kunne man få til gengæld? At lægge pengene ud kunne nemt fikses, men får man nogensinde penge eller eventuelle ydelse igen? Her hvor jeg bor er der snildt havejobs, tapetsering, maling mm der kunne retfærdiggøre at man hjalp den anden vej.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-12-15 19:18

@3773
Wauw - du kan jo virkelig regne: -4.000 = -4.000
Undskyld - kunne ikke dy mig - er jo alvorligt nok
Ingelein

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-12-15 19:29

Det er skam fair nok Ingelein. Er nogen på røven, som jeg kender, hjælper jeg gerne. Er nogen på røven som jeg ikke kender, er spørgsmålet ret simpelt. Har jeg nogen sikkerhed for tilbagebetaling, eller er vedkommende interesseret i lavpraktisk at tjene penge. Hvis ej, har du ret i det er minus minus. At yde noget og så blive taget i røven er jeg færdig med.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-15 20:30

Som Troldepige er inde på mht. dokumentation.

Du bør altid få et afslag fra kommunen SKRIFTLIGT. Min erfaring siger mig; at får man et afslag? ..så beder man om at få det på skrift. Det har ofte fået sagsbehandleren på andre tanker.

Pludselig åbner der sig, magisk, andre muligheder.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-15 21:15

Citat
DU MÅ GERNE HØFLIGT SPØRGE OM KREDIT - JEG GIVER GERNE ET HØFLIGT AFSLAG!

Eller som cykelhandleren i vores by: I DAG KONTANT, I MORGEN KREDIT.

Der er noget uldent, ved dette spørgsmål. At være førtidspensionist, er i sig selv ikke en undskyldning for en dårlig økonomi. Slet ikke nu om stunder, hvor man får en hæderlig hyre.

Jeg gik på førtidspension i 1992. (Murer. Ryg-ben). Startede med 5.500,- / mdr. Endte på hele 7.500,- /mdr. Men det indebærer man er nøjeregnende med indtægter kontra udgifter. Okay, havde/har så, en kone på normal løn.

Jeg kunne såmænd også sagtens undvære 4.000,-. Men ikke til én, der er omgærdet af anonymitet, og mystik. Undskyld mig, men jeg synes du er lidt for naiv.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-12-15 22:38

Mosebæk
Vi er nok nogle stykker, der godt kunne undvære 4.000 kr - men vi har dem jo netop fordi vi er økonomiske og har styr på økonomien, også til uforudsete udgifter. Og fordi man har pengene, låner man dem jo ikke ud til vildt fremmede førstegangs Kandu'er.
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-15 08:37

cam19 ->
Du mangler tydeligvis professionel hjælp til at få styr på dit liv og din økonomi. Vi kan alle i en periode løbe ind i problemer som vokser os over hovedet. Det er der faktisk råd for.

Der findes en sammenslutning af socialrådgivere som arbejder på frivillig basis. De giver sig af med:

a.) Social- juridisk rådgivning.
b.) Psykologisk rådgivning.

Det koster ikke noget at få hjælp.

Du finder dem hér: http://sr-bistand.dk/

Jeg vil kraftigt råde dig til at kontakte dem. Det er folk med hjertet på rette sted, men du skal ikke forvente at de låner dig kontanter.

Held og lykke
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 16-12-15 09:02

Hej.. Jeg har været alt det igennem I beskriver. Jeg skal feks lægge pengene ud for tandlæger og så sende regningen ind så får tilskud til det. Det er så også det eneste tilskud. Jeg har været på kommunen, I må tro på hvad jeg siger selvom jeg sagtens kan forstå jeres holdning.
Ja jeg har været dum og naiv, har brugt for mange penge end jeg havde såre simpelt! Nu prøver jeg så at komme ovenpå igen og ved at række hånden ud. Jeg skal bruge de 4000,- kr til overlevelse af mad pt, og nogle regninger der SKAL betales. Det er ikke for sjov jeg spørger her og det er helt ok at I ikke kan/vil låne mig nogle men noget prøver man jo hvis man er godt sulten og frustreret..
Ja jeg er ny herinde, når man ikke har noget at sælge af værdi eller har nogen familie så prøver man jo hvad der skal til. Jeg er ovenpå med økonomien igen i januar og skal så derfra starte med at betale min gæld af. Gælden er fra to hårde år med diverse ting som biludgifter (som jeg kom af med), skilsmisse, flytning osv - og oveni sygdom så så gjorde at jeg ikke havde overblikket til sidst og ligesom bare gav op. Dette har jeg nu kæmpet med det sidste halve år for at komme i nul så gælden var overskuelig.
Det eneste jeg spurgte om var bare om der var en venlig sjæl der ville låne mig dem??
Jeg vil give 500-1000 oveni tilsidst for besværet hvis det havde interesse..
Jeg kan så bare først betale tilbage sidst i marts/april for ikke at komme til at love for meget da jeg gerne vil have styr på det!
Kan godt forstå I synes jeg er naiv, melder mig til her osv men noget er man jo nødt til at prøve for at overleve.. Og ja jeg ligger som jeg har redt men for mit vedkommende gælder det bare om nu at komme ovenpå igen m økonomien istedetfor at tænke over hvad jeg skulle have gjort anderledes - den tur har jeg også været igennem.
Sig ihvertfald meget gerne til hvis nogle er interesseret i at låne mig dem - det er faktisk ret hårdt pt at tænke på de mangende penge hvert eneste sekund :(

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-12-15 09:15

Hvis din situation er som du har beskrevet, er jeg ret sikker på du via din bank kan få et overtræk/mindre lån på din konto i banken.
Du har jo efter som du skriver gjort en hel del for at slippe ud af gælden. det plejer de jo nok at sætte pris på og ville kunne honorere.
Jeg kan ikke i min vildeste fantasi tænke mig de afviser et så lille beløb HVIS det er det eneste der skulle være til hindrer for at du kan komme på fode igen først i det nye år.

Men jeg ville nu i første omgang tage kontakt til http://sr-bistand.dk/ som molokyle nævner, så er du allerede på rette spor og ikke afhængig af andres (måske i blandt, tvivlsomme) hjælp...

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 16-12-15 17:39

Banken VIL ikke hjælpe :( jeg kan ikke kreditvurderes.. derfor. Når jeg er på højkant igen er det virkelig med at få en opsparing så man selv kan klare sig selv. Tager også kontakt til en gratis rådgiver jeg har snakket med som kan hjælpe mig et skub videre med at få snakket med nogle af kreditorerne. Men det er nu jeg mangler de penge, altså lige nu og indtil løn igen sidst i dec. Så er bare på den og damn hvor pasta ikke mætter i længden. Holder intet jul i år osv pga dette men bare det at gå sulten i seng hver dag og frygte at blive smidt ud af sin lejlighed gør at man bare opgiver indeni helt. Og det vil jeg ikke - derfor jeg skrev her - men sig endelig til hvis der er nogle der vil hjælpe mig og selvfølgelig kan man stole på mig ellers havde jeg ikke været så åben her. Ville kun være taknemmelig og føle mig hjulpet i sidste øjeblik og så gå et nyt år i møde uden problemer.
Det er nu 3000,- jeg mangler pt :( suk

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-12-15 20:54

Citat
men sig endelig til hvis der er nogle der vil hjælpe mig og selvfølgelig kan man stole på mig ellers havde jeg ikke været så åben her. Ville kun være taknemmelig og føle mig hjulpet i sidste øjeblik og så gå et nyt år i møde uden problemer.
Det er nu 3000,- jeg mangler pt :( suk

Du har da ikke været åben om en snus, det kræver ikke særlig meget at vride nogle krokodilletårer ud her i forummet - der er jo stadig ikke en levende sjæl der aner om hvem du er - måske bare er en dygtig fupmager der forstår at vende ordene så man skal få ondt af den stakkels cam19

Du må prøve et andet sted - jeg kan ikke kreditvurderes - sikke noget fis i en hornlygte.

Du starter med akut at skulle bruge 4.000,- nu kan du klare det med 3.000,- i morgen måske 2.000,-

Find dig nogle enemmere ofre end der er i dette forum.

Kom ind i kampen kammerat

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-12-15 21:19

Tror nu nærmest at det er en kammeratinde - men ikke engang det ved vi. Vi kunne måske snakke med dine kreditorer - men dem må vi jo heller ikke vide noget om? Tandlæge, købmand, kludebutik, skobutik, taxa (skulle ikke undre mig, men de skal vel have cool cash). Måske har du også bare hidtil lånt dig frem - og de står nu på måtten og vil se penge?
Du er nu meget hemmelighedsfuld. Efterhånden synes jeg at denne tråd er ved at blive lidt klam.
Ingelein

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-12-15 21:33

Citat
Men det er nu jeg mangler de penge, altså lige nu og indtil løn igen sidst i dec. Så er bare på den og damn hvor pasta ikke mætter i længden. Holder intet jul i år osv pga dette men bare det at gå sulten i seng hver dag og [B]frygte at blive smidt ud af sin lejlighed [/B]gør at man bare opgiver indeni helt.

Hmmm, så vidt jeg har forstået, så mangler du penge til mad til resten af måneden, og nogle regninger.
Hvordan kan det handle om din husleje?
Du har vel (forhåbentlig) betalt husleje for december, og huslejen for januar betaler du vel ud af den pension du får udbetalt d. 31/12?

Ellers, hvis du bor til leje hos et boligselskab, så ring og snak med dem om det, boligselskaberne vil hellere finde en løsning end de vil sætte mennesker på gaden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-15 22:28

Når man har levet over evne? Så må man efterfølgende leve med konsekvenserne deraf.
...medmindre man er falleret bankdirektør, finans- eller boligspekulant.
For så betaler bistandsklienter, pensionister, syge og handikappede selvfølgelig regningen i form af 'pakker' finansieret af 'reformer' ....fastsat ved LOV af den folkevalgte repræsentative forsamling.

Ingen smalle steder dér. Markedet regulerer sig selv ...bare spørg blå blok.

Disse 'regler' gælder bare ikke for os andre dødelige.

Bryder man sig ikke om denne politik?

Så er det sikkert bare fordi man er misundelig.. eller fordi man satte et 'forkert' kryds på stemmesedlen ved sidste folketingsvalg.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 17-12-15 12:13

Hvor er det trist at når man prøver at række hånden ud efter hjælp så vælter det ind med forskellige nedladende kommentarer om hvad man skulle have gjort osv osv. Det eneste spørgsmål var bare om der var nogle der kunne hjælpe og så må I jo tænke hvad I vil :) Hvis det er temmelig akut og man er rimelig sulten kan man ikke samtidigt have overskud til at forklare årets forløb. Der burde man selvfølgelig bare tænke at hvis man havde gjort hvad man kunne og man skrev her, ja så var det nok fordi at alle muligheder var lukkede. Trist at man skal vende alt og stå til ansvar for spørgsmålene herinde.. Jeg fandt noget at sælge som det sidste derfor mangler jeg nu 3000,. men det er jo sagen udvedkommende da jeg bare mangler hjælpen og ikke tiden herinde til at skære alt ud. Jeg ved ihvertfald at når jeg kommer på højkant igen så ved jeg udemærket godt hvad det betyder at skrive herinde efter hjælp og så håber jeg virkelig at jeg kan hjælpe vedkommende. Nogle gange kan det være hjælpen i sig selv at hjælpe andre - det kunne komme godt tilbage. Men har ikke brug for flere spørgsmål om bagklogsskab, at man skal tørre øjene osv - det var egenlig bare hjælp med lån af penge og ikke andet - og ved at der er nogle herinde der sidder og tænker det samme. Ved godt at det er lidt mistænksomt at låne folk penge ud man ikke kender men det er 3000 og hvis man virkelig gerne ville kunne man jo mødes, bede om nummer, email eller lign og så kunne det hele jo løses - og så lær at stol på folk istedet for altid altid at holde folk på afstand ved hele tiden at være bedre end andre omg!
Behandl andre som du vil behandles selv - husk det nu fremover selv :) Om ikke andet så tak for dem der virkelig ville hjælpe med råd med links osv, dette drejer sig pt bare om at jeg selv har indhentet al den form for hjælp der var og alt er udelukket derfor skrev jeg her. Men altid noget at nogle herinde ville hjælpe uden nogle former for åndsvage sætninger bagefter - God vind til jer, jeg ved at jeg nok skal klare den - er en man kan stole på så må videre i søgningen om de sidste penge så mad kan komme på bordet og især i denne tid hvor alle faktisk burde være åbne og tænke at en eller anden dag kunne de jo selv komme til at sidde i denne situation, en december hvor man skulle spise rugbrød alene den aften uden familie osv - Og dette har ikke noget at gøre med tårepresseri - det er fakta og kan desværre ramme alle - både den fattige og rige - dette er bare en forkert drejning i mit liv jeg tog og istedetfor at mange vender ryggen til deres gæld vælger jeg så bare istedet at kæmpe og så selv få rettet op på det så det ikke skader hele samfundet og så kan jeg selv være stolt bagefter over at være ovenpå igen istedetfor bare at opgive. Jeg vil arb videre på at finde dem - god jul til jer!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-12-15 14:12

Nu strammer du den virkelig. Sælg din pc! gå til Folkekirkens nødhjælp, varmestue og bespisning. så kommer du igennem December måned uden at sulte. Hvis kommunen ikke vil hjælpe dig, så tilbyd din hjælp som opvasker et eller andet sted. Du skriver jo at du kan arbejde lidt, men er stadigvæk meget lukket om din person. Mand? Kvinde? Hvor i landet bor du? Der er mange mennesker som har plads til een mere omkring julemiddagen.
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-12-15 16:27

Citat
Jeg vil arb videre på at finde dem - god jul til jer!

Det vil sikkert hjælpe - God jul til dig også

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-12-15 16:45

Penge finder man ikke - langt de fleste af os må arbejde for dem.
Spring over julen, det er der mange, der gør helt frivilligt.
Ingelein

Kommentar
Fra : netop

Dato : 17-12-15 16:49

cam19 kan åbenbart ikke fatte, at et nej er et nej - det er jo kun sørgeligt...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-12-15 18:49

cam19
vær i julehumør og luk denne tråd - spild ikke mere tid på håbet om at nogen herinde vil låne dig penge, så tumpede er vi ikke herinde. da slet ikke når du tilbyder ågerrenter. Det kunne man komme i spjældet for - altså for at udnytte dig.
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-12-15 23:32

Dette må da lige være noget for dig...

http://pantialt.dk/?gclid=CJfd24qI-MkCFSL4cgod92ABJA

Hos Pant i Alt – får du et kontant lån mod indlevering af dine effekter
Indenfor aftalt løbetid tilbagebetaler du, og får dine effekter retur.
Simpelt og nemt. Start den gratis og uforpligtigende ansøgning nu, og få en professionel vurdering indenfor 48 timer

Guide Ansøgning
1. ANSØGNING

Ansøg og find ud af hvad din kontante udbetaling kan blive Vurdering
2. VURDERING

Vi vurderer dine effekter og giver dig et udbetalings tilbud

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 02-01-16 17:40

Tak for råd og link.. Jeg har desværre ikke nogle ting at kunne pantsætte eller sælge ellers kunne det have været en mulighed. Men rart nok at der er nogle der prøver med gode råd.. tak

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-01-16 18:14

Jamen nu skulle alle dine problemer jo være ude af verden og i fald nogen havde lånt dig penge, er du jo i dag i stand til at tilbagebetale 1000 kr. - Så vær sød at lukke tråden.
Godt nytår uden økonomiske problemer - og med mindre naivitet!
Ingelein

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 03-01-16 12:20

Du har nok aldrig været i denne situation Ingelein. Du svarer ikke medmenneskeligt. Ingen har brug for dine råd herinde tror jeg. Du snakker og du ved ikke hvad du snakker om. Herinde har folk brug for gode råd, tilbud og lign og ikke ønsket om at blive set ned på eller om hvad man kunne have gjort osv. Det hjælper ingen. Og nej har endnu ikke en løsning. Men kald det da bare naivitet at spørge herinde, man prøver jo alle de muligheder man har på nettet hvis det virkelig er behovet værd. Men ja håber da at du har haft en god jul og et godt nytår!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-01-16 13:26

Ufatteligt at du ikke kan forstå almindeligt dansk cam19

Der er tilsyneladende ikke nogen naive sjæle herinde som vil springe på dine påfund for at få lokket penge ud af godtroende personer...

Hvis det stod til dig skulle enhver der lige mangler nogle mønter blot skrive ind her og så ville penge fosse ned i lommen på vedkommende...

Kom nu ind i kampen og få lukket spørgsmålet som ingelein hr foreslået.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-01-16 13:38

Hm...... lover cam19 ikke at hun ville kunne tilbagebetale her i januar. Nu er hendes/hans problemer åbenbart slet ikke løst.
Jo Cam19 vi har også været meget fattige da jeg var barn og mine forældre har levet af socialhjælp, fordi min far ikke ville meldes ind NSDAP. (Hitlers parti). Han måtte sælge sin fiskerbåd og vi kunne hutle os igennem. Vi er mere end een gang gået sultne i seng. Boede med 5 personer på 2. sal i en 35 kvadratmeter lejlighed med et lokum, uden lys og vindue bygget ind under trappen til 1. sal. Det er vist det, andre bruger til kosteskab. Vi var kun 6 familier om at dele det!.
Jeg tror at du har det bedre i dag, end jeg havde det som barn. Det vi har, har vi arbejdet hårdt for.
Så se at få fingeren ud eller sæt dig på gaden for at tigge.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-01-16 13:42

Nu tror jeg at cam19 bare prøver på at tage fis på os allesammen. Sælg PC,en, afmeld internettet, det er da en start, for ad virtuel vej får du ingen penge. Jeg ser ikke ned på nogen der ligger ned, men på nogen, der er så tåbelig at søge hjælp her - og ikke engang kan opfylde sit løfte om tilbagebetaling har jeg ingen medlidenhed.
Ingelein -

LUK NU NED FOR SPØRGSMÅLET. DER KOMMER INGEN PENGE OG DU KAN IKKE BETALE TILBAGE

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 03-01-16 14:45

Luk Ingelein.. tro mig flere herinde har det nok ikke særlig godt med dig og dine ord. Har ikke brug for sådan en som dig. Er hamrende ligeglad med hvordan du har haft det som barn osv. Du snakker og snakker og du aner intet om hvad situation jeg pt står i så drop de kloge ord når du intet ved om mig pt og hvad situation jeg er i. Jeg er jo hele tiden i nul derfor kan jeg ikke betale førend hullet er lukket, det er ren logik men nok ikke for dig. Ja selvfølgelig søger jeg andre steder for herinde er det spild af tid.. skal bare lige finde ud af hvordan man lukker tråden..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-16 16:19

Lukker tråden?

Hjælpen kommer her: http://www.kandu.dk/faq.aspx#26
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-01-16 17:23

Citat
du aner intet om hvad situation jeg pt står i så drop de kloge ord når du intet ved om mig pt og hvad situation jeg er i. Jeg er jo hele tiden i nul derfor kan jeg ikke betale førend hullet er lukket, det er ren logik men nok ikke for dig. Ja selvfølgelig søger jeg andre steder for herinde er det spild af tid..

Ærlig talt, er det ikke lidt patetisk blot at skyde skylden på Ingelein for din situation?

For der er jo ingen der aner hvad for en situation du pt. står i, for du har ikke fortalt hvad dit problem er, endsige fortalt hvem du er eller hvor du kommer fra, så hvordan tror du selv du ville takle en lignende situation hvis du havde mulighederne for det?

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 03-01-16 17:52

Tak molo.. Jo marken jeg magter bare ikke at høre på han/hendes altid kloge ord om hvad man kunne have gjort, synes vedkommende har det med at være ret klog istedetfor behjælpelig. Jeg ved godt hvordan jeg selv ville ha taklet dette.. ville ha hjulpet hvis jeg kunne eller også komme m råd da jeg nu ved hvor hårdt det er at sidde i denne situation. Altså nok gået over i pv snak ell lign. Dette er jo et råb om hjælp og er ikke for sjov. Derefter ville man så kunne beskrive nærmere om hvor man kom fra osv, mødes ell lign hvis der var en der ville låne feks. - Dette var bare et forsøg men uden held så må lede videre. Vil bare gerne undgå at gøre noget dumt som forværrer situationen så det er bare med at suge alle de råd til sig som muligt.. Ha det godt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-01-16 12:40
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-01-16 12:41
Kommentar
Fra : cam19

Dato : 04-01-16 13:10

Tak marken, er også alle de råd jeg har gjort det sidste år. Man er bare nødt til at være stærk og spare alle de steder man kan. Alle dem der siger de ikke kan spare sidder alligevel med biler, huse og mange dyre ting de bare kan sælge, eller ryger som en skorsten. Jeg har ryddet op i alt, sparet alle de steder jeg kan, får næsten ikke noget mad osv, men vil bare af med den gæld jeg har stiftet mig. Det er mig selv der ikke har haft styr på det ok, så må selv kæmpe. Det er bare svært at kæmpe hvis man ikke ligesom kom i "nul" og kunne starte på at kæmpe. Men der er en der igår kom mig til hjælp så nu kan jeg få lidt mad her i mdr og mine regninger er betalt. Det som jeg nu må slås med er at lukke øjnene for dem jeg skylder penge og det er ikke fedt. Men er nødt til at indse at det må tage tid, få betalt det vigtige så jeg ikke bliver smidt ud osv og så må jeg tage året som det kommer og få betalt gælden af. Så må tage de spark der kommer med folks reaktioner men jeg kan ikke pille håret af en skaldet så folk får deres penge, kan bare ikke sige hvornår.
Ønsker absolut for ingen overhovedet denne tur jeg er igennem pt og har været længe.. tak for råd under alle omstændigheder!

Kommentar
Fra : cam19

Dato : 04-01-16 13:12

Ved ikke lige hvordan man lukker tråden. Molo havde et link, men forstod ikke hvad man skulle gøre. ? Noget man skal trykke på i min første besked eller..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-01-16 13:13

YNK !

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-01-16 13:19

Enten giver du en point, eller du annullerer spørgsmålet, så er tråden lukket.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-01-16 13:22

Du vælger under en brugers kommentar: Ikonet til højre derunder: [Accepter]
...eller [Annuller] på samme måde svaret nede til højre for dit oprindelige indlæg ...øverst på siden.
..alt efter temperament
..og så vælger du 'værdien' af svaret ...ved at bestemme antal 'Stjerner' for det valgte svar
..og trykker [Send].
</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : cam19

Dato : 08-01-16 01:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål