/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Facebook
Fra : begga
Vist : 461 gange
50 point
Dato : 11-12-15 15:25

Hej
Hvis jeg har brugt facebook på et bibliotek og logget af men computeren stadig står på siden kan den næste bruger så gå ind og finde mit navn og se hvad jeg har skrevet?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-12-15 16:07

Jeg kender ikke Facebook, men har være inde andre steder, og har selv lavet websider med login. Jeg er ret overbevist om at når du har logget ud så er det ikke muligt at gå ind og kigge på dine ting. Normalt heller ikke med tilbageknappen, men det kommer meget an på hvordan de har lavet systemet. Men så skal der også stå at du er logget ud så du er sikker på at serveren har "fattet" det. Noget helt andet er hvis maskinen skulle være inficeret med et eller andet spyware som gemmer alt hvad man har foretaget sig, så er der ingen garanti for noget somhelst.

Men uanset hvad så er det altid en rigtig god ide at lukke browseren helt når man forlader maskinen et sådant offentligt sted.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-15 16:23

Citat
logget af men computeren stadig står på siden kan den næste bruger så gå ind og finde mit navn og se hvad jeg har skrevet?

Både ja og nej, ja hvis pc er sat til at huske koder og brugernavn!
Det kan du som regel se når du er logget af, hvis navn vises
i login feltet, så kan næste bruger sikkert komme ind på din profil!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-12-15 19:13

De ´offentlige´ pc´r bliver vist nulstillet hver dag - så tror næppe der er nogen der har set for meget.

Men stadig dumpt at bruge de maskiner til noget vigtig = netbank osv, da der om morgenen kan være lagt spyware ind som aflæser samtlige tasteslag, og kan afhentes af ´personen´ før lukketid.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 12-12-15 17:25

Tak for svarene.
@mig-selv: Tak for rådet, det var jeg ikke klar over.

Man kan som regel se den internetadresse der er tastet ind selvom man har takket nej til at computeren skal kunne huske adgangskoderne. Hvis man taster den adresse ind vil man så ikke kunne se navnet på profilen, søge på navnet og dermed se hvad jeg har skrevet under en aliasprofil?

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 12-12-15 23:54

Ligesom chatklienten MSN Messenger og Googles mailtjeneste Gmail har Facebook fået tilføjet en funktion, der lader dig se og afslutte aktuelle sessioner. Du kan altså se, hvor længe en given bruger foruden dig selv har været logget ind som dig med din identitet - og med hvilken browser samt styresystem.

http://www.computerworld.dk/art/205482/saadan-holder-du-din-facebook-konto-for-dig-selv

Kommentar
Fra : begga

Dato : 13-12-15 14:56

Tak for svarene. Jeg tænker på, hvis man har mit profilnavn og søger på det så kan man se hvad jeg har kommenteret. Hvis jeg ikke lukker helt ned for facebook kan man se hvilken emailadresse jeg bruger i feltet til venstre og hermed også finde mit profilnavn og dermed søge sig frem til hvad jeg har skrevet og kommenteret. Håber spørgsmålet giver mening.

Godkendelse af svar
Fra : begga

Dato : 30-01-16 19:31

Tak for svaret katekismus.