/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
vedhæftede filer i outlook 2010
Fra : bjarnebr
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 10-12-15 17:46

Når jeg dobbeltklikker på en vedhæftet fil i Outlook 2010 får jeg en fejlmeddelelse med teksten "Ordinalen 9297 blev ikke findet i DLL-biblioteket C:\program files (x86)\Microsoft Office\Office15\wwlib.dll" hvis jeg i stedet for klikker en gang på den vedhæftede fil kommer der en knap som jeg kan klikke på og så åbnes filen
Jeg har Outlook 2010 og Arcrobat reader.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-12-15 20:05

I den programmenuen hvor Office pakken ligger er der et 'reparer Office' link, prøv at køre den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-15 22:12

Hvad hedder filen til efternavn.
Du kan evt åbne den med LibreOffice ............ https://da.libreoffice.org/

Har du flere muligheder når du kigger på den vedhæftede fil.
Altså det "billede" som vises ned af siden ...........er der en skrå blyant så klik på den for så åbnes den måske af en PDF læser.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 11-12-15 10:56

Det er PDF filer, som jeg har problemer med, hvis jeg dobbeltklikker får jeg fejlmeddelelsen hvis jeg i stedet for klikker en gang kommer knappen og hvis jeg klikker på den kan jeg åbne filen som almindelig tekst, i går var der den samme fejl med htlm filer, det er der ikke i dag, i dag er det kun for PDF filer.
På den maskine jeg bruger mens min egen er til reparation er der installeret Windows Pro og noget af Office 2010 og så hele Office 2013, mens jeg selv har Office 365 (Office 2016) som jo er bundet op på min Microsoft konto (maskinen er logget på min Microsoft konto)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-15 11:02

PDF åbnes jo af eks. acrobat reader eller via LibreOffice.

Højreklik og vælg hvad den skal åbnes med. Der burde være et par muligheder.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-12-15 12:08

Muligvis skal du holde shift nede samtidig med højreklik.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 11-12-15 12:12

Når jeg højreklikker får jeg IKKE mulighed for at vælge "Åben med"

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 11-12-15 13:44

Prøv at gem som og læg den på skrivebordet.............og så højreklik > valg til åbning.

Men altså hvis det er en PDF så prøv at hente en PDF læser.

https://acrobat.adobe.com/dk/da/products/pdf-reader.html

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-12-15 15:20

Som Eyvind skriver
Citat
Prøv at gem som og læg den på skrivebordet.............og så højreklik > valg til åbning.

Hold SHIFT tasten nede og højreklik på filen, så skulle du gerne få en menu, hvor Åbn med er en mulighed. Når du har fundet Acrobat Reader og sat flueben i Brug altid det valgte program til at åbne denne type filer. Klik OK. Sådan virker det i hvert fald i Vista.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 11-12-15 15:48

Tak for svaret Eyvind.