/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvad afgør om et netværk er privat eller
Fra : Bille1948
Vist : 966 gange
500 point
Dato : 02-12-15 15:18

Offentligt i Windows 10?

Jeg har en trådløs router, som Windows mener er offentlig, selvom den er yderst privat.

Hvor - i Indstillinger - kan man rette det, hvis det kan rettes.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-12-15 16:06
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-12-15 19:53

For det første, windows mener altid (og med rette) at et netværk er offentligt og dermed usikkert.
Det er så op til brugeren at vurdere at netværket er sikkert.

Nor du opretter forbindelsen kommer den op og spørger om den skal skifte til privat (noget i retning af Tillad at computer kan registreres af andre på nettet.

Du kan altid skifte sådan her: klik på netværk nede ved uret --> klik på netværksindstillinger --> klik på avancerede indstillinger --> Gør denne pc synlig

Slået til = privat
Slået fra = offentligt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-12-15 21:48

Det ligger i kontrolpanel/ Netværk og....
Citat
Nor du opretter forbindelsen kommer den op og spørger om den skal skifte til privat (noget i retning af Tillad at computer kan registreres af andre på nettet.

Man kan da kun komme på netværket? hvis man har koden til Router - ELLER man kører det lokalt PC til PC med WiFi, som ikke kræver kode.
Men man kan stadig finde dit netværk - dog ikke bruge det, med mindre det bliver hacket.

Eller har jeg misforstået det med sikkerheden.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-12-15 20:57

Citat
Man kan da kun komme på netværket? hvis man har koden til Router - ELLER man kører det lokalt PC til PC med WiFi, som ikke kræver kode.
Men man kan stadig finde dit netværk - dog ikke bruge det, med mindre det bliver hacket.

Eller har jeg misforstået det med sikkerheden.

Jeg tror du har misforstået spørgsmålet, Bille1948 ER koblet på netværket, windows kører bare på den forkerte sikkerhedsprofil, derfor guiden til at skifte sikkerhedsprofil.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-12-15 23:11

Citat
Jeg tror du har misforstået spørgsmålet,

OK, jeg bruger bare mit Wifi - over Router, og det kræver Routerens koder - kører jeg lokalt med Wifi til PC - VIA Router - kræver den en kode til min pc - mener det er noget med fildeling?/ inviter gæster - WIN 7.
Men helt sikkert min sikkerhed der er galt med - da jeg ikke vil have et åbent netværk - altså lige det du beskriver = bortset fra at jeg stadig skal smide ud med koder, til mine ´genstande´ der vil snakke sammen (lokalt), og det kan forvirre mig, hvis det er ÅBENT..

Nå, men det var også bare en side bemærkning + en meget dårlig Router, som jeg ikke bare kan skifte ud..

Ellers kan du måske bruge :
https://www.teamviewer.com/en/index.aspx

Citat
som Windows mener er offentlig, selvom den er yderst privat.

Kan være fordi du INGEN Firewall har, eller bruger Windows indbyggede, så skal du åbne Firewall og redigere derfra - hvis du ikke kan gøre det gennem Det ligger i kontrolpanel/ Netværk og.... .

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-12-15 13:23

Som jeg skrev, så er det Windows 10, og jeg kan derfor ikke genkende noget af de I skriver for enten Vista eller Windows 7.

Uden jeg har ændret noget vælger Windows fra gang til gang om det pågældende netværk skal være Privat eller Offentligt.

Så spørgsmålet er: Hvor i Windows 10 kan man selv styre dette?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-02-16 22:09

Er der ikke nogen, der har et godt bud?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-02-16 23:20

Jeg prøver igen, om der er nogen, der vil "bide på spørgsmålet"

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-02-16 23:25

...ellers annullerer du bare som vanligt!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-02-16 00:01

Jeg har jo allerede skrevet hvordan du gør, så jeg kopierer lige mig selv:
Citat
Du kan altid skifte sådan her: klik på netværk nede ved uret --> klik på netværksindstillinger --> klik på avancerede indstillinger --> Gør denne pc synlig

Slået til = privat
Slået fra = offentligt

Ovenstående er til win 10.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-02-16 09:34

Det er ikke det, der kommer frem, når jeg trykker på ikonet, hverken når jeg klikker eller højreklikker.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-02-16 10:58

Der skal nok stå følgende EXTERMINATOR:
Rediger avancerede indstillinger for deling så tryk på denne så kan man slå Netværksregistrering til eller fra og dermed om man er synlig....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-02-16 16:08

Men det ændrer absolut INTET på at den mener det stadig er et offentligt netværk.

Så det hjalp ikke noget.

Andre forslag?

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 29-02-16 19:41

Hmmm, sådan her https://drive.google.com/file/d/0B76SzvSB_f3bS192MjRxVG0wTm8/view?usp=sharing

Citat
Men det ændrer absolut INTET på at den mener det stadig er et offentligt netværk.

Hvor er det helt præcist at du ser det?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-02-16 21:40

Jeg højreklikker på trådløs ikonet nede til højre, og vælger Åben Netværks- og delingscenter, og derinde står der under netværket navn, at det er et Offentligt netværk.

Godkendelse af svar
Fra : Bille1948

Dato : 29-02-16 21:43

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Det link gjorde udslaget.

Kommentar
Fra : bentjuul