/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
XPCOM
Fra : sdam
Vist : 719 gange
200 point
Dato : 26-11-15 09:38

Hvem kan oplyse mig hvad "XPCOM" står for, og hvorfor dukker det pludselig frem af tågen?
Er der nogen der kan komme med et link til en "gratis" reparation af denne fejl??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-15 10:06
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 26-11-15 12:46

https://en.wikipedia.org/wiki/XPCOM

Skift browser

Hvorfor? Fordi:
Citat
Criticism[edit]

XPCOM adds a lot of code for marshalling objects between different usage contexts (e.g. different languages). This leads to code bloat in XPCOM based systems. This was one of the reasons why Apple forked KHTML to create the WebKit engine (which is now used in several web browsers in various forms, including Safari and Google Chrome) over the XPCOM-based Gecko rendering engine for their web browser.[2][3]
The Gecko developers are currently trying to reduce superfluous uses of XPCOM in the Gecko layout engine. This process is commonly referred to as deCOMtamination within Mozilla.[4]

..netop og præcis:
Citat
This leads to code bloat in XPCOM based systems.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-15 12:52

Ps.

Det kunne være en ældre APP/Extension som driller i din Gecko browser; (Chrome, Firefox eller Opera).

Jeg gætter på det er en af dine browsere? Du har 'skoddet' IE ??
..og nu sidder du med problemerne!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-15 13:13

Du får lige et svar mere på:

Citat
Er der nogen der kan komme med et link til en "gratis" reparation af denne fejl?

JA: RESET/nulstil evt. geninstaller din Gecko browser til fabriksstandarden
https://support.mozilla.org/da/questions/965228

Gælder ALLE Gecko baserede browsere:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gecko_(software)

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 20-12-15 13:48

Tak for svaret molokyle.