/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor flytter Carl Andreas Larsen f. 1868
Fra : 2601
Vist : 620 gange
400 point
Dato : 23-11-15 16:14

Jeg søger efter Carl Andreas Larsen født 20 jun 1868 på Bjerne Mark, Horne sogn i Sallinge herred, Svendborg amt søm søn af Sømand Rasmus Larsen og hustru Karen Jensen.

Han bliver Konfirmeret 01 okt. 1882 i Horne Kirke, Horne sogn i Sallinge herred, Svendborg amt og derefter forsvinder han. Han optræder ikke ved sine søskendes børns dåb.

Nogle der kender til ham?

På forhånd tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 400 point
Dato : 23-11-15 17:47

Nææ, men hans yngre bror bliver gift 1-3-1898 opslag 249
VH Palle

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-15 20:56

Ja, igen efter dette:
http://www.kandu.dk/Spg174996.aspx

Måske skulle jeg alligevel kontakte min gamle nabo Frede Larsen fra Horneland,
ud over Finn havde han kontakt med en anden slægtsforsker,
lidt af en særling, der har det meste af Sydvest Fyn gemt på sin gamle computer...

Min kone besøger Frede Larsens kone i morgen...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-15 21:14

Her et 10 år gammelt kandu spørgsmål,
bare for at vise min gamle nabos tætte relationer til dine Larsen fra Horne/Bjerne land

http://www.kandu.dk/Spg76171.aspx

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 27-11-15 12:58

Til pallebhansen

Må jeg sige dig mange tak for dit forsøg på at hjælpe mig, men jeg har ham også død.
Du må undskylde at jeg først nu svare dig men jeg har været i Jylland hos min søn.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 27-11-15 13:15

Til svendgiversen

Må jeg sige dig mange tak for dit forsøg på at hjælpe mig.

Jeg har tjekket de forskellige links, men desværre var der intet nyt.

Du må undskylde at jeg først nu svare dig men jeg har været i Jylland hos min søn.
Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 28-11-15 15:22

Til alle.

Fra en anden har jeg fået at vide at han er rejst til USA 1888 og blev gift derover.

med venlig hilsen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-11-15 11:23

http://www.udvandrerarkivet.dk/udvandrerprotokollerne/

Navn:   Larsen, Carl Andr.   Stilling:   Maler
Alder:   20   Bestemmelsessted:   Atlantic, Ja.
Kontrakt nr.:   84300   Forevisningsdato:   07-03-1888
Sidste oph.sogn:   Fåborg   Sidste oph. amt:   Svendborg
Sidste oph.sted:   Faaborg   Bestemmelses land:   USA
Bestemmelses by:   Atlantic   Bestemmelses stat:   Iowa
Skibsnavn:   Indirekte
IDkode:   I8788L2910

VH Palle

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 29-11-15 11:59

Tak for svaret pallebhansen.

Når du får point er det fordi du kom med oplysninger om hans broder selv om jeg havde dem.
Så må Svensgi få nogle næste gang

Med venlig hilsen.