/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Krog / Krogh
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 1456 gange
50 point
Dato : 14-10-05 23:54

Jeg søger efterkommere til slægterne Krog/Krogh fra Diernæs og Brahetrolleborg sogne, Sallinge herred.
Jeg har alle oplysninger fra mormornerne samt folketællingerne på nettet.
Hvis du i din søgning er støt på navnet i det sydfynske, er jeg meget interesseret.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-10-05 17:29

Her er nogle lokale sydfynske søgemuligheder, Svend
"
Hans Krog, Hundstrup
http://www.historie.syd-fyn.dk/kildemat/skifte/egeskov4.htm

Peder Krog Diernesse 77 aar
D: Peder Kroghs Daatter her af Byen: Anna
D: Hans Michelsen Kroghs Søn, Katterøy: Rasmus

http://www.fynhistorie.dk/kildemat/kirkeboeger/diernaes/diernaes-k1.htm
www.fynhistorie.dk

Cecilie Cathrine Marie Krog
· Born: 20 May 1827, i Stend Kro
· Married 20 May 1854 to Niels Jørgensen
· Died: 11 Mar 1903
http://www.fynhistorie.dk/bang/1756.html

Husmand Peder Rasmussen Krog i Ore på Holmegaards Gods
http://www.fynhistorie.dk/lok-foren/skifte/ahlefelt-skifte1.htm
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-10-05 17:40

lidt flere, nu med focus på Brahetrolleborg, Svend
"
Krog
Jens Pedersen Hjulmand f.1828 - Fagsted, Brahetrolleborg, Svendborg, Dk
Michel Pedersen Gårdmand f.1680 - , , Svendborg, Dk
Peder Andreas Jensen Kreaturhandler f.1863 - , Brahetrolleborg, Odense, Dk
Peder Michelsen Gaardmand f.1714 - , Diernæs, Svendborg, Dk
Peder Pedersen Gårdmand d.1786 - , Diernæs, Svendborg, Dk
Peder Pedersen Gårdmand d.1747 - , Diernæs, Svendborg, Dk

Krogh
Mrs. f.1680 - , , Svendborg, Danmark
Petra Jensine f.1899 - , Vigerslev, Odense, Dk
http://hjem.get2net.dk/krogh-thomsen/curtis/index3.htm

Nogle af mine aner i Haagerup:

Morforældre: Anders Nielsen Krog, f. 18.06.1864, "Tryggesæde" d. 18.12.1920 g.m. Anne Cathr. Jørgine Nielsen, f. 30.04.1864, "Bolyst", d. 16.01.1947.
http://www.lokalarkiver.dk/brahetrolleborg/07%20Slaegtsforskning.htm

Relaterer til Krog-slægten fra Haagerup - Brahetrolleborg
http://www.ukendtebilleder.dk/foto200/00371/fot00371.htm
"
http://www.virgo-fyn.dk/html/kirkehtm/hill33.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-10-05 17:27

Undskyld jeg kom med oplysninger, navne og links, som du sikkert kender?
Jeg ville se om der var nogle i sognetræf, der søgte i de nævnte sogne,
og fandt dig, og du bor jo selv i lokalområdet...
(selv bor jeg på Als og kan næsten se derover).

Måske fandt jeg et par af dine slægtninge??
Min nabo Frede Larsen er fra Fåborg egnen og har samlet
et stort Sydfynsk slægtstræ, men vist ingen Krog(h), jeg vil spørge ham...
Mere udfordrende er dit andet spørgsmål, Slesvig og Schlesien,
her kan jeg måske bedre hjælpe, Svend

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 16-10-05 21:34

Har tjekket de forskellige links, men desværre var der intet nyt.

Til Svend.
Hvilke slægter og sogne arbejder din nabo med.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-10-05 22:48

Frede Larsen er 75 år og vist født i Horne eller der omkring,
hans far Peter Larsen er født 1897 på Bjerne mark,
hans farfar er en Jørgen Larsen, men her er han vist gået i stå?

Med moderens familie, vist fra Svaneke egnen, er han kommet meget længere...
Der er nogle "grever" i familien, ikke rigtige men kaldt sådan, og flere Roulund...

Kan du hjælpe ham videre? Må han kontakte dig?? Via e-mail eller her i kandu???
Svend

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 16-10-05 23:28

hej Svend
Han må gerne kontakte mig, enten her eller direkte på finnkyhn@hotmail.com der nok er nemmere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-10-05 09:33

Naturligvis ikke Svaneke, men Svanninge...

Jeg vil spørge Frede om han er interesseret i at samarbejde/få hjælp, når jeg kommer hjem fra arbejde,
han bruger Family Tree Maker på min anbefaling, og kan sende GedCom, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-10-05 19:44

Fik du mit mail fra Frede Larsen?
kunne du læse hans GedCom??
Var der noget du kunne bruge???

Har du flere oplysninger om de samme familier?
Kan du hjælpe Frede videre??

Svend

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 18-10-05 21:45

Hej Svend
Mit Brother Keepers virker ikke. Er ved at geninstallere det, derefter får du en melding. Gi mig lige et par dage.