/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kandu - et pragtfuldt Forum
Fra : bentjuul
Vist : 1137 gange
281 point
Dato : 30-10-15 16:31

Hvor er vi heldige at vi har et forum som kandu.dk og tilmed gratis. Ikke en bøjet 5 øre skal vi af med.

Derfor har jeg valgt at afinstallere AdBlocker så annoncerne kan ses. Ind imellem klikker jeg på nogle annoncer så kandu.dk kan tjene lidt moneter til det her herlige forum.
Jeg formoder at de får betaling efter hvor mange klik der er.

Jeg har en hurtig Internetforbindelse og en nyere computer så jeg mærker ingen forsinkelse når siderne skal ind.

Så jeg vil opfordre alle til, at klikke på et par annoncer, det tager højst 10 sekunder - til gavn for kandu.dk og os alle.

bentjuul

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-10-15 16:40

Du har en pointe der bentjuul

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-10-15 16:51

Det er jo lige før man får det indtryk, at du har fået aktier i foretagenet

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-10-15 16:56

Kandu er et langsomt døende site, hvor en hastigt aldrende og til stadighed mindre skare sidder og fører de samme krige som de har ført de sidste 20 år. Ind i mellem er der ved små mirakler nogen der får et brugbart svar på det de svarer på. Heldigvis for "Teamet bag Kandu" kører det af sig selv, uden nogen form for indgriben. Jeg har også adblock til at køre på Kandu.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-10-15 17:02

Selvfølgelig har jeg aktier - det er et rent reklame spørgsmål...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-15 17:56

Her er jeg så uenig, de mange reklamer irriterer mig og jeg klikker aldrig på dem.

Engang kunne man vinde noget ved månedens points, eksempelvis en farveprinter,
men ikke mere, og hvorfor skulle jeg støtte ejerne af kandu, der jo ikke engang vedligeholder.

>hvor en hastigt aldrende og til stadighed mindre skare...

Som jeg så nok er iblandt, men noget der undrer mig, mit sidste tip blev set af over 1000,
så mange aktive er vi nok ikke til daglig, så der må være gengangere?

Den oprindelige idé med kandu er god nok, eksempelvis,
hvis du ikke ved hvordan du skal male din dør, spørger du på kandu,
og en halv snes pensionerede malermestre fortæller hvad du skal gøre...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-10-15 18:06

Citat
Her er jeg så uenig, de mange reklamer irriterer mig og jeg klikker aldrig på dem
Hvad skal så betale omkostningerne for ar drive siden......

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-10-15 18:18

Citat
Kandu - et pragtfuldt Forum

.............og spændende. Har lige set at en brystholder nærmest påkalder fuld mobilisering, af alle tilrådestående midler, Hæren, Luftvåben og Søværnet.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-15 18:55

Ja du har vel ret - men jeg blev så træt af alle de små tøser på dating reklamerne.
Jeg har prøvet, at fortælle google-ads min mening om de dårlige reklamer.
Men det er da ikke alle mine styresystemer som er fritaget for reklamer.

Ps. BentJuul - vil du købe flere af de Kand-aktier, jeg har liggende.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-10-15 19:03

Ja, bare kom med dem så bliver jeg jo enebestemmende - og så ryger der én enkelt profil ud af klappen, der ikke bidrager med noget som helst udover en strikkeblog

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-15 19:16

Jeg prøvede lige at blive smidt ud af "strikkebloggen"................lykkedes dog ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-15 19:22

Dagens bi/bedrag:
http://www.favorite-games.com/
Aner ikke hvor lang tid det virker, kan ikke se noget om at det koster penge, men det virker fint på min pc.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-15 19:24
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-15 19:26

NB: Backgammon løber vist den forkerte vej - i forhold til MS games.
Men man kan vel vende sig til alt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-15 19:30

Hellere betale et abonnement end have reklamer på siden, jeg bruger AdBlock plus og er dejlig fri for reklamer både her på siden og andre steder, på min Ubuntu computer har jeg forsøgsvis ikke installeret AdBlock plus i Firefox og kan at det er noget gøgl overalt, både over, under og på begge sider at der er dumme reklamer, en gang imellem kan jeg få lyst til at se nærmere på et produkt men så ser jeg på reklamen og finder ud af hvor den kommer fra, åbner en ny fane og går til siden UDEN at klikke på reklamen, jeg undgår altid at klikke på reklamer uanset hvilken side jeg besøger

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-15 19:49

Og så kan man jo ikke udmelde sig af kandu,
jeg tror kandu´s ejere får reklameindtægter efter antallet af medlemmer,
og så behøver jeg ikke klikke på noget som helst.

Kun en brøkdel af disse medlemmer ser nu de nye reklamer,
mange er døde, er blevet senile, eller andet,
og endnu flere har forladt kandu, fysisk med jævnlig logon, ikke reklame talmæssigt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-10-15 19:55

Citat
Og så kan man jo ikke udmelde sig af kandu,
Det ved man jo inden man melder sig til......

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-15 20:05

Jeg vidste det ikke.

Der er 48 der har fået points i oktober, her sidst på måneden,
og hvor mange medlemmer har der ikke været gennem tiderne, stadig kandu "brugere"?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-10-15 20:26

Citat
Jeg vidste det ikke
Det er jo din fejl at du ikke læser reglerne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-15 20:48

Ja !!!
Hvad man dog ikke kan finde ..af mere eller mindre 'opfindsomme' ting herpå sitet?
http://arbejdsudleje.dk/
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-15 21:07

Og jeg er vist ikke den eneste,
mange har gennem tiderne forgæves spurgt om hvordan man udmelder sig af kandu?

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 01-11-15 09:16

Er i grunden godt tilfreds med kandu,det undrer mig noget,at det er næsten de samme brugere der benytter kandu,og hvis man går måneder tilbage,kan jeg se,at der er mange,der ikke har accepteret svarene.Jeg har været medlem hos "experten"der får man en mail,hvis ens spørgsmål ikke bliver accepteret indenfor en bestemt tid !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-15 10:22

Det med at melde sig ud, er lidt pjattet.

Du behøver ikke at betale for , at deltage.
Du må lade være med at deltage.
Du kan skifte mail-adresse og smide den adresse væk. (næsten som at melde sig ud)
Du er ikke tvunget til at udlevere personlige oplysninger.
Du kan være total anonym på dette forum..........................hvis du selv vil.
Du kan få gratis hjælp af mærkelige mennesker.

Hilsen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-11-15 12:40

Jeg er medlem af andre fora som jeg ikke kommer på mere, men jeg lader da bare min profil være og lader være med at logge på de sider.

Jeg er også medlem af experten, men har ikke været derinde de seneste 4-5 år, men i dag var jeg lige et smut forbi....

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 281 point
Dato : 01-11-15 12:46

Man behøves ikke at være senil for at være på kandu, men det hjælper måske, at man kan komme ind og læse, hvad man skrev for 15 år siden?

da jeg startede var det en god side med mange fornuftige svar.

Så kom der en periode, hvor der kom en hel masse med mange profiler ind, og det var nok efter den periode, at kandu er gået lidt af dansen. det er ikke hvad det var for 14-15 år siden.

Den gang kunne man finde på, at gå ind flere gange om dagen. Nu sker det en gang imellem, for der er sjældent noget nyt!

Tiderne skifter - holdninger ændres - og nye kommer til. Sådan er det bare.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-11-15 12:56

Citat
Tiderne skifter - holdninger ændres - og nye kommer til. Sådan er det bare.
Det har du da helt ret i alka. men jeg syntes stadig det er et godt forum.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-15 13:09

Citat
Det med at melde sig ud, er lidt pjattet.

Helt enig, Eyvind. Og når nogle spørger, hvordan man melder sig ud, er det ikke fordi de er i tvivl om hvardan man gør. Så tumpet kan ingen være. Nææhh, det er fordi vi alle skal vide at nu er de sure, på Kandu. Måske fordi de ikke er blevet strøget med hårene, men i stedet har fået sandheden at vide.

Så skal alle vide, at de er sure. Der er jo ikke noget ved at spille fornærmet, hvis vi andre ikke ved at de er det.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-11-15 13:27

Citat
Tiderne skifter - holdninger ændres - og nye kommer til
eller rettere
Citat
Tiderne skifter - holdninger ændres
der kommer ikke særlig mange nye til jeg tror at Kandu er døende i sin nuværende form
Citat
da jeg startede var det en god side med mange fornuftige svar
sådan er det heldigvis stadig, jeg har i næsten alle spørgsmål fået et godt svar, i de tilfælde hvor jeg ikke har er det fordi spørgsmålet bliver misforstået og jeg ikke er i stand til at forklare tydeligt hvad problemet er.
Jeg bryder mig ikke særlig meget om personforfølgelse, ved godt at jeg nogen gange selv var med men sådan er det i alle fora nogen tror de er bedre and andre og indbyrdes kævleri kan ødelægge et spørgsmål

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-15 15:06

Citat
Kandu - et pragtfuldt Forum

I "gamle dage" var det også sjovt. Jeg husker mange af de tidligere tråde/spørgsmål hvor lattermusklerne fik frit løb

Ak ja, intet er, som det har været , men det må jeg så leve med.

Jeg synes, det er glædeligt, at der er brugere, som selv kan finde svaret på det de ville spørge om og ikke "belaste" kandu med et spørgsmål kun for at gøre opmærksom på sig selv

kandu/brugere har været med til at "undervise" flere brugere, så brugerne selv har kunnet "google" sig frem til svaret

Kommentar
Fra : flirter

Dato : 01-11-15 15:41

Det har været sjovere ans, men jeg er stadig glad for kandu
Desværre er der mange der ikke tænker over at de får det hele gratis. og faktisk ikke behøver at yde, men kan nøjes med at nyde.......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-15 15:45

Altså... JEG har det stadig godt med min daglige dosis KANDU.DK
En frisk start på dagen ...og et kig ind senere.
Ikke altid interessant, men altid noget nyt & som regel lærerigt.
Underholdning på højt plan
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-11-15 15:46

Vi har haft mange morsomme timer herinde, her tænker jeg især på da blackliste funktionen blev oprettet og nummeret med den avatar som Dova nu har

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-15 15:51

ans og flirter -> Sjovt ???

Jeg mindes med moro denne beretning fra en bruger, som ind imellem gik lidt over gevind:

Citat
Ja det var så den helsemesse – Hol da kæft….Det var en oplevelse - Jeg er dybt imponeret. Jeg anede ikke man kunne fejle så mange ting. ALT kunne man blive helbredt for – blot skulle man købe et lille 3 farvet lys, eller en giftig udseende olie, fint hakkede brasilianske træsko som the, sten i alle farver, ting til at sætte på panden, hovedet, hænderne, fødderne – Alle med en helt unik magnetisk kosmisk stråling, som kan fjerne alt fra fnat til 3.die grads forbrændinger.

Alle de handlende er udklædt i den for deres specialitet særlige eksotiske klædedragter. Fede Karen fra Valby, der kunne se din sjæl med nogle helt specielle 3000 år gl træpinde formedelst et symbolsk beløb på 200 kr. havde skruet sit str. 56 korpus ned i en lille fiks kinesisk str. 38 kimono – et betagende syn.

Jeg var tavs som en østers – var mellem os sagt skide bange for at blive kapret til et af deres forsøg. Min Håndlæsningsdame var Gud ske lov optaget, så jeg hilste bare på hende – Jeg turde simpelthen ikke.

På et tidspunkt var jeg under mit langsomme tilbagetog endt på første sal. Der stod jeg med øjnene indstillet på uendeligt og prøvede på ikke at virke synlig angst. Pludselig siger en stemme til mig – Vil du velsignes – Jeg vender mig skræmt til døde mod stemmen og ser en pæn dame i 50 års alderen. Hun smiler, og jeg tænkte det gør de sgu altid inden de går efter struben. Men hun mente hvad hun spurgte mig om. Jeg tænkte mig lidt om, inden jeg svarede – Ja fandme ja sagde jeg – Det er lige hvad jeg trænger til – en rigtig god gammeldags lørdags velsignelse.

Hun plantede mig i en behagelig stol og tilkaldte en ”velsigner” – Daw sagde han jeg hedder xxxx, hvad hedder du?? Jeg hedder Molo svarede jeg – synes ikke jeg ville bruge mit eget navn – vidste jo ikke rigtig hvordan denne velsignelse ville ende. Han lagde sin hånd på min skulder og sagde luk bare dine øjne og slap af. Er der noget du specielt gerne vil ha' jeg går i forbøn for… spurgte han – Jeg tænkte lidt inden jeg svarede… Hvordan ser det ud med at be' om en Mercedes spurgte jeg – Han kiggede en lille smule bebrejdende på mig, og sagde at det ikke liiiige var den slags ting han ”forbønnede” med. Nå … hvad fan.. skal jeg så be om… Jo nu har jeg det, jeg vil gerne være fri for alle de sygdomme man kan komme til at fejle iflg. denne messe. Den var han med på – Jeg fortsatte og spurgte om lidt held i kærlighed var noget han kunne tage med - Den var han osse helt med på. Det var, sagde han faktisk efter sygdom deres største forbønsartikel – den gik som varmt hvedebrød. Jeg tænkte, at selv om det var gratis, så ville jeg lige prøve om jeg osse kunne få flettet Kandu ind i det, og spurgte om det var for meget, hvis han lige tog Kandu med, så de kunne få deres lort op at stå. Han så lidt betænkelig ud – Han kunne jo ikke vide om Kandu er noget frækt eller farligt, men han accepterede det – Hi hi tænkte jeg …. Der fik han sgu sine forbønners største udfordring

Så startede han – Ajiii……. han begyndte med at tilkalde forstærkning – Hvad fanden har han gang i tænkte jeg, og da han 4 gang havde råbt på en eller anden han kaldte Jesus – blev jeg lidt nervøs – Så krævende synes jeg da ikke jeg havde været… Men det var ganske ufarligt, for der kom ingen.

Det stod på i 5-10 min, og jeg sad sgu og var ved at falde i søvn. Pludselig stoppede han og sagde - SÅ Molo…. Nu er du velsignet…... Kanon sagde jeg. – Har du det godt nu…. spurgte han – ja fint fint svarede jeg – Jeg er da ikke ringere end da jeg kom, så det er vel godt nok. Kan du føle noget spurgte han – Føle og føle svarede jeg – Jeg blev en kende nervøs – Var noget gået galt – Var jeg lam fra halsen og nedefter nu, og jeg begyndte lidt febrilsk at undersøge om jeg var mere handicappet end da jeg kom – men nej det hele fungerede som før – ikke godt, men heller ikke værre.

Kan du mærke varme.. spurgte han – det kunne jeg, men jeg havde osse alt mit vintertøj på i en messehal med 25 gr. hvilket jeg lige bemærkede til ham – For at sige det som det var – Han var ikke tilfreds med mig, men ski med det – Jeg fik siddet lidt ned.

Efter denne sindsoprivende oplevelse med kontakt til det hinsides ville jeg ha en kop kaffe – Men ak ak – Ingen smøger på en helsemesse, og stk. prisen for kaffe var i øvrigt 18 kr. for et papbæger med et let giftigt fluidum som han kaldte kaffe – frisk udsprøjtet af en multimaskine, der kunne alt fra at bage kransekage til at levere denne underlige væske.

Jeg skred – Hov venner og veninder – entreen er 65 kr. – Bare lige I ved det, hvis I vil velsignes, eller reddes på en eller anden måde – De kan ALT – Prøv dem…….

Ram… den nyvelsignede

Tråden kan I selv finde. Hvis det skulle have interesse
:D </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-15 16:33

Citat
Kandu er et langsomt døende site

Enig...men jeg bider nu mærke i "langsom". Alt er jo døende, hvis vi ta`r det helt bogstaveligt. Selv solen er døende. Er det noget med et par mia. år, de mener den holder?? Så må vi finde andre varmekilder, for at få vores radiser til at gro.

Kandu vil holde min tid ud, og mange mange år derefter. Selvfølgeligt er den ikke en evighedsmaskine. (Er forresten vist ikke opfundet endnu). Selv resterne af internettet, vil være en gåde, for de individer der vralter rundt på vores klode, om 500 eller 1000 år. I stil med vores runer, eller de mærkelige tegn på de Ægyptiske pyramider. (De skal forresten scannes nu).

M.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-11-15 16:54

Citat
Kandu er et langsomt døende site
Det er alene op til brugerne om sitet er døende. Jeg er så optimistisk at der en dag indfinder sig brugere der går mere op i bibeholde sitet end at tale om et døende forum.
Selvfølgelig kan ejerne lukke det, men det tror jeg ikke sker.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-15 19:04

Jeg tror også kandu vil overleve, i hvert fald i min tid,
og bare man så kun vil svare på spørgsmål, der kan hjælpe kandu brugeren i tvivl.

Men hvordan får nye potentielle brugere øje på kandu,
i mit tilfælde var det en tilfældighed, i forbindelse med slægtsforskning.

Ingen af dem, som jeg har kontakt med, kender kandu,
og som min kloge, gamle nabo siger: kandu er ikke seriøst.
og jeg må give ham ret i mange tilfælde...

Unge dyrker jo andre medier: "Synes godt om".
Noget der for mig ofte er endnu dummere end de værste kandu svar.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-15 19:34

Fra en anden tråd/spørgsmål som nu er lukket

Citat
Er ikke onlineEyvind

Dato : 01-11-15 14:44
Og Ans - jeg lover dig, at der ikke kommer en helsides figur, ind på din skærm.

Det husker jeg også fra gamle dage, det var p.... irriterende, men der var da dem, der morede sig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-15 19:50

svendgiversen, hvad mener du så ?????

Citat
Ingen af dem, som jeg har kontakt med, kender kandu,
og som min kloge, gamle nabo siger: kandu er ikke seriøst.
og jeg må give ham ret i mange tilfælde...

Synes godt om funktionen

Citat
Unge dyrker jo andre medier: "Synes godt om".
Noget der for mig ofte er endnu dummere end de værste kandu svar.

den kunne da godt bruges her på kandu.

De "værste" kandusvar kommer ofte af de "værste" kanduspørgsmål.

Stiller en bruger et "værste" spørgsmål, så må brugeren jo også finde sig i at få et "værste" svar, hvad du så end mener med "værste"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-15 20:11

Ans, venligst forfølg mig kun i mine egne spørgsmål,
det her drejer sig jo om kandu, ikke om mig.

Jeg gentager, fra et nu lukket spørgsmål:
>Og man bidrager, når man forsøger at svare på spørgsmål,
hvor andre kandu brugere er i tvivl,
ikke når man kun kritiserer og nedgør andres spørgsmål.

Og undskyld Bent, dette sidespring i et ellers pragtfuldt Forum.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 20:41

Citat
Det er alene op til brugerne om sitet er døende

Siden/ serveren kører vist på sol-energi med ½ flade batterier - der er ikke til at komme ind på siden om natten/ efter solen er gået ned? MEN det hjælper altid om morgenen, så kommer der lidt mere fut i siden,..
Og det kan jeg vel ikke være den eneste der har bemærket.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-15 20:58

molo,

den tråd var nem at finde

svendgiversen,

det er smalltalk og jeg kommenterer indlæg, som det passer mig.
Det gør du jo også, så hvor er forskellen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-15 21:02

Ans - Jeg vil gerne høre dine indlæg her i smalltalk.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-15 21:09

EYVIND, KAN DU HØRE MIG NU ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-11-15 21:11

Du er meget velkommen ans, jeg er helt enig, og når en svendgiversen skriver
Citat
Ingen af dem, som jeg har kontakt med, kender kandu,
og som min kloge, gamle nabo siger: kandu er ikke seriøst.
og jeg må give ham ret i mange tilfælde...

Unge dyrker jo andre medier: "Synes godt om".
Noget der for mig ofte er endnu dummere end de værste kandu svar.
Så behøver du ikke at undskylde svendgiversen - efter at du har startet den dialog..... med ovenstående indlæg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-15 21:14

Med lidt justering på Teamveawer og din åbne Skype kan jeg høre dig, endda selv om du ikke råber.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-15 21:16

>Det gør du jo også, så hvor er forskellen?

Forskellen er at jeg prøver at svare på de spørgsmål der bliver stillet,
men at du gør det modsatte med mine spørgsmål og nu også i andres.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-15 21:21

Hvis det var meningen, at man ikke skulle høre noget i Smalltalk, ville det nok hedde "Smallscribe"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-15 21:31

Eyvind, så skal jeg nok lade være med at råbe
Igen fra "gamle" dage var der mange af brugerne på kandu, der brugte skype
Det var også sjovt

svendgiversen,
jeg kommenterede dette indlæg fra dig

Citat
Ingen af dem, som jeg har kontakt med, kender kandu,
og som min kloge, gamle nabo siger: kandu er ikke seriøst.
og jeg må give ham ret i mange tilfælde...

Jeg forstår det ikke, men måske du kan forklare mig, hvad du mener med

Ingen af dem, som jeg har kontakt med, kender kandu
når du samtidig skriver

og som min kloge, gamle nabo siger: kandu er ikke seriøst.
og jeg må give ham ret i mange tilfælde...

Til orientering, så fortsætter jeg med at kommentere indlæg i denne tråd, så længe det er muligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-15 21:46

Ja Ans - og nogle af de gamle Kanduer har stadig profiler liggende.............

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-15 22:33

Citat
Vi har haft mange morsomme timer herinde, her tænker jeg især på da blackliste funktionen blev oprettet og nummeret med den avatar som Dova nu har

Jeg fik faktisk flere privatbeskeder fra brugere (skal nok undlade at nævne navne), som spurgte hvad de havde gjort siden jeg havde blacklistet dem.

Som om de ville være i stand til at skrive beskeder til mig hvis de virkelig var blaclistede, men det tænkte de sikkert ikke lige på

Nå, men åh ja, de gode gamle Kandu-dage, da der virkelig var sjovt at være her.
Nu kigger jeg bare ind fra tid til anden, der kan gå måneder imellem.

Der er da også flere andre jeg kan se ikke er så aktive.

Hvor er refi, han har ikke været her i næsten 4 måneder, meget usædvanligt?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-15 22:43

Rettelse til foregående indlæg, det er sgu mere end et år siden refi har været her, i juli 2014

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-11-15 23:17

jeg lavede den avatar for at drille AJ da blacklist funktionen var indført og det lykkedes til fulde sammen med ans - hold da op hvor sjovt.... og vi havde de samme oplevelser som dig dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-15 23:55

Åh ja, AJ, han gik heeeelt i selvsving og var snoskforvirret omkring det med den avatar

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-15 09:31

Tak ans, fordi du er så venlig at oplyse mig om modstriden i mine indlæg.

Min nabo kendte heller kandu før jeg gjorde ham opmærksom på det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-15 10:09

Der bliver spurgt ind til:
Citat
hvordan får nye potentielle brugere øje på kandu

Det kan jeg give et bud på: Via Google.

Rigtigt mange søgninger på alt mellem himmel og jord (..på Dansk naturligvis) giver en Kandu henvisning. Det kunne være en mulighed?

Det var sådan jeg 'landede' her. Jeg skulle lige vide noget om at 'fryse' et billede fast på en hjemmeside, når der scrolles op/ned på siden. Ak ja tiden går. Nu om dage er der kommet en CSS funktion til netop dette. Dengang måtte man bruge javascript og DOM.

http://www.kandu.dk/Spg16013.aspx

Iøvrigt henner det da stadigvæk at nye brugere (..ikke bare nye profiler) støder til. Det er da glædeligt, selv om del også har forladt os henad vejen.
Nogen har man sagt farvel til med sorg
...andre med en hovedrysten

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-11-15 11:55

Og nogen/én dukker så op igen i en anden forklædning - men dog ganske gennemskuelig...

De fleste, ældre brugere vi sikkert vide hvem der er tale om

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-11-15 12:20

Citat
Åh ja, AJ, han gik heeeelt i selvsving og var snoskforvirret omkring det med den avatar
Den har vi haft megen glæde af dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-15 13:16

Citat
Her er jeg så uenig, de mange reklamer irriterer mig og jeg klikker aldrig på dem.

Noget der kan irritere mig, det er brugere, der enten i tip eller spørgsmål benytter "reklame" for egen vindings skyld

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-11-15 14:59

Citat
Noget der kan irritere mig, det er brugere, der enten i tip eller spørgsmål benytter "reklame" for egen vindings skyld
Det er jeg ligeglad med, idet de fleste tip er med link til et eller andet. der koster i de fleste tilfælde. Og jeg kan ikke vurdere hvad der er for egen vindings skyld. Jeg syntes at der bestemte brugere herinde der går i selvsving hvis det er et link til et firma/produkt, medmindre det er et tip de selv kan bruge.....
Kandu har ingen regler imod reklamer i tip, sålænge kandu accepterer det er det for mig OK.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-15 19:43

Noget jeg så igen ikke forstår,
jeg er blevet belært om at man ikke må reklamere i kandu,
men at det ikke gælder for tip, vidste jeg ikke.

Men det kan da ikke være mit sidste tip om en tur til Tønder marsken.
>For egen vindings skyld,
jeg får jo ikke noget forærende derfra.

Og så om spørgsmål der kunne være skjulte reklamer:

Hvis man synes noget er for dyrt og for dårligt,
og man så efterspørger et bedre og billigere tilbud i kandu,
så er det vel ikke reklame, nærmest det modsatte.

Det er jo netop hoved hensigten med kandu: "Vejen til en hurtig løsning",
underforstået både bedre og billigere...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-11-15 20:01

Citat
Men det kan da ikke være mit sidste tip om en tur til Tønder marsken.
>For egen vindings skyld,
jeg får jo ikke noget forærende derfra.
Nu handler alt ikke om dig svendgiversen, en dag opdager du vel der er andre brugere

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-15 20:53

Kun fordi ans sammenkædede mit indlæg med sit eget,
troede jeg, at det primært var mine indlæg det drejede sig om.

>>Her er jeg så uenig, de mange reklamer irriterer mig og jeg klikker aldrig på dem.

>Noget der kan irritere mig, det er brugere, der enten i tip eller spørgsmål benytter "reklame" ...

Og ja, der er mange andre kandu brugere end jeg.
Sorry Svend

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-11-15 08:15

Jeg ved ikke med jer? Jeg fik ingen mail fra kandu.dk idag ...selvom jeg kan læse, at er kommet nye indlæg her i tråden siden jeg skrev min kommentar igår.
Det sker jo fra tid til anden at deres e-mail server 'løber over'
Nåeh... men de fleste rutinerede brugere overlever jo nok alligevel
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-15 15:47

I al ydmyghed har jeg heller ikke fået advi fra kandu om svar i dag.

Og selv om mit sidste tip vist har fået et rekord stort antal seere, de fleste gengangere,
savner jeg stadig information om det var mine eller andres spørgsmål, hvilke?

Der gav anledning til, via denne min kommentar:
>>Her er jeg så uenig, de mange reklamer irriterer mig og jeg klikker aldrig på dem.

Til denne kritik:
>Noget der kan irritere mig, det er brugere, der enten i tip eller spørgsmål benytter "reklame" for egen vindings skyld

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-11-15 18:06

Citat
Noget der kan irritere mig, det er brugere, der enten i tip eller spørgsmål benytter "reklame" for egen vindings skyld
Det handler ikke om dig svendgiversen, hvis du bliver ved med at spørge om det samme må jeg sætte dig udenfor døren.....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-11-15 18:08

Nu er du sat udenfor døren svendgiversen og bliver først lukket ind igen efter kl. 20.00

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-11-15 23:32

Velkommen tilbage svendgiversen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-11-15 23:53

Citat
Jeg ved ikke med jer? Jeg fik ingen mail fra kandu.dk idag

Heller ikke her. Men det er jo gammel nyt. Derimod lærte jeg noget nyt nyt i dag:

Kan se denne tråd ligger øverst igen. Troede man kun kunne hæve pointerne een gang.

D.v.s. hvis jeg starter en tråd med 10 point, og forhøjer med 10 hver gang, kan jeg få en "topplacering" 48 gange.

Eller er det mine manglende matematiske evner, jeg udstiller her.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-15 08:31

Mosebaek -> Du regner glimrende, men du kender tilsyneladende ikke reglerne for forhøjelse af point. Du kan kun forhøje 2 gange.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-11-15 12:45

Citat
Noget der kan irritere mig, det er brugere, der enten i tip eller spørgsmål benytter "reklame" for egen vindings skyld

Det har jeg vel ret til at mene. Der er flere brugere, der har benyttet sig af det.
svendgiversen, du er ikke den eneste., men det har intet med "Marsken" at gøre.

Undskyld bentjuul, men følgende citat er fra svendgiversens nu lukkede tudetråd

Citat
svendgiversen, jeg forstår ikke hvorfor jeg skal være en del af, at du er blevet blacklistet i nogle timer af en anden bruger.
Du opretter med det samme en "tudetråd". Det gjorde du også for et par dage siden, da ingen havde bedømt dit sidste tip efter et par timer.

Men hvem gav dig 5 gyldne stjerner, det gjorde bentjuul, for at hjælpe dig med de superpoint, som du manglede, for at få dit ønske opfyldt.
Er du ikke glad i dag for at det lykkedes med hjælp fra bentjuul

Citat
Som nu undtagelsesvis holder sig lidt tilbage, det ville jeg også gøre i hendes situation.

Hvad mener du med ovenstående?????????????????

Hvis du tror jeg er en tøsedreng, så har du taget meget fejl. Hvis jeg havde været logget på kandu i går, så havde jeg også svaret, men det var jeg ikke.
Du kan på ingen måde sammenligne mig med dig.
Hvorfor ville du holde dig tilbage?????????????????

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-15 13:07

Tak Bent fordi du åbnede igen.

Og tak ans fordi det "for vindings skyld" ikke han noget med mine spørgsmål at gøre.
Det troede jeg, fordi du ovenfor citerede mit indlæg om kandu reklamer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-15 15:05

Mosebæk - det bliver 49 gange................................fantasiregning giver altid et ulige tal.
Det siger min fætter, som er ud af Pascal familien.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-11-15 18:29

Tak ans - havde jeg set den tudetråd der var oprettet så var svendgiversen ikke blevet lukket ind igen, den var for dum....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-11-15 23:49

Der sker vist ikke meget mere i tråden her, så jeg lukker snart.....

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 05-11-15 23:50

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-11-15 08:45

elv tak bentjuul.