/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kursus i dansk seksualmoral..og min bare
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 838 gange
200 point
Dato : 27-10-15 22:16

Kursus i dansk seksualmoral......og min bare røv!

Samtlige asylansøgere og familiesammenførte skal undervises i dansk seksualmoral i forbindelse med den danskundervisning, alle udlændinge modtager. Det mener ihvertfald et flertal i Folketinget.

Altså, det burde jo ikke være nødvendigt at belaste det arbejdende danske folk med ekstra skatter, blot fordi Mohammeds lystige svende mener, at når en kvinde ikke er iklædt Niqab, så er det en invitation til fri afbenyttelse af kvindekønnet.
Så kommer disse lallende Pædagokker og feminister myldrende frem og tror, at via dialogen - som så skal kaldes et "kursus" at de kan lære en person, som er opflasket via sin kultur med, at viser en kvinde sit hår eller et stykke hud, så er hun til fri afbenyttelse....... at sådan gør man skam ikke i Danmark.
Ja verden vil bedrages - og det bliver den.

Må jeg komme med et meget bedre foreslag til disse lystne svende, som ikke evner at holde lynlåsen lukket.

De skal ha' følgende at vide: Hvis du begår en kriminel handling, der udløser en hvilken som helst fængselsstraf, så bliver du udvist prompte. Du ryger tilbage til det sted, du kom fra! - Og det er uanset hvad der sker dig. Valget er dit - og dit alene!
Ingen danske vil hverken savne eller ynke dig. Og tænk igen på, at det var dit eget valg - ingen traf valget for dig.
God rejse hjemad - og sæt aldrig dine platfødder på dansk jord igen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-15 23:08

Citat
Samtlige asylansøgere og familiesammenførte skal undervises i dansk seksualmoral i forbindelse med den danskundervisning, alle udlændinge modtager

Og hvem kan det undre???
Den sidste jeg så på TV (Nord)??, var sang undervisning - GARANTERET lavet af mennesker der ´bare´ skal søge penge til Lokal samfundet og ellers forsøge at aktivere mennesker, der ellers kunne gå i skole og lære Dansk gratis - eller måske kan få ekstra tilskud til samme.. MENS de ældre/andre ikke kan få daglig hjælp.

Det er FANDME uhyggeligt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-15 23:14

Under Dokumentar/andet) film, ligger der et par gode film/klip på denne side, også om indvandrer misforståelser - hvis man altså gider se det:
http://filmcentralen.dk/alle

Gad vide om udlændinge får samme pæne behandling/ tilbud i deres hjemland/e..

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 28-10-15 06:11

Hej Kaptajn-Tommy, jeg har prøvet at få et skåne job men det har der ikke været penge til og nu er der så penge til seksualmoral, men at få et arbejde til mig er der skam ikke penge til og vi taler kun om et skånejob ved kommunen.
Jeg har set hvor det går hen hvis man ikke er flygtning eller indvandre så glem det, jeg sidder og tænker på hvor få jobs der er hvis man ikke har en uddannelse, disse mennesker beriger hele tiden vores samfund som at tage disse arbejdespladser så der vil ikke være nogen pladser til alm; dansker på vores arbejdespladser.
Det er noget af det værste jeg har oplevet i min levetid og de dansker politiker har total solgt ud og oven i det skal vi gå rundt og glæde os over at der kommer nogen ind over vores grænser.
alan57

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 28-10-15 07:35

hvorfor spille så mange penge på det de kan få i vide at hvis de ikke kan holder fingerne hos dem selv så er det ud af vagten på en enkelt billet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-15 07:51

Du har ret Tommy.

Der er ikke råd til det.

Ligesom der heller ikke er råd til daginstitutioner, skoler, ældre, syge, arbejdsløse, hospitaler, offentlig transport, skatteinddrivelse og kommunerne i det hele taget.

Der SKAL jo være penge til nye kampfly og skattelettelser for de 10% mest velhavende Danskere, samt udenlandske multinationale firmaer som opererer i Danmark. For:

Dét er der råd til!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-15 16:21

Ps. I skal se; sociale 'bekvemmelighedsflygtninge' og lykkeridderne finder hurtigt hjem selv:

http://ekstrabladet.dk/nationen/forventede-bolig-i-en-by-flygtninge-fortryder-asyl-i-sverige/5800461

..og go' rejse til jer, som ikke bryder jer om dårligt vejr.
Velkommen til jer andre, som er taknemmelige for et fredeligt sted og trygt husly hos os
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 28-10-15 18:45

Er næsten som sædvanligt enig med dig Kaptajn-Tommy.
Jeg er rigtig glad for det læserbrev fra den 16.årige i sidste uge. Hver gang sådanne historier dukker op, rykker det på folkestemningen. Og mon ikke især kvinderne bemærkede det. Det håber jeg, for jeg har på fornemmeren, at det især er kvinder der er pro indvandrer venlige, samt selvfølgelig venstrefløjen. Det er jo heller ikke dem der skal ud og skaffe pengene til det multikulturelle helvede, som bliver trukket ned over hovedet på os. Og få så styr på de grænser NU. Tag ejerskabet over Danmark tilbage.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-10-15 19:03

Citat
Der SKAL jo være penge til nye kampfly og skattelettelser for de 10% mest velhavende Danskere, samt udenlandske multinationale firmaer som opererer i Danmark. For:

Dét er der råd til!
Det er sjovt med jer socialister. I tror, at der står 10 store pengetræer i finansministeriets baghave som der bare kan plukkes løs af. Det gør der ikke.
Penge kan bruges én gang - altså, for nu at pinde det ud. Bruger du hundrede kroner på øl, fisse og hornmusik, så kan du ikke bruge den samme hundrede krone seddel på - f.eks. til indsamling til gavn for Frelsens Hær. Det burde være logik for burhøns.

Så skriver du: skattelettelser for de 10% mest velhavende Danskere,
Nu er det ved det, giver du topskattelettelser vil det gavne de fremtidige skatteindbetalinger med et vis antal ekstra milliarder. kig lidt på Storbritanien, de sænkede deres topskat fra 50 til 45 % Det gav ni milliarder pund ekstra i skatteindtægter.

Okay, lighedsprincippet bortfalder, men ingen bliver fattigere - kun rigere.

Videre skriver du:Der SKAL jo være penge til nye kampfly Ja selvfølgelig da!! Det burde da være logisk nok. Har vi en selvstændig Stat eller hvad...? Det, der kendetegner et Stat, er deres forvar og deres landegrænser. Så jo, et Forsvar og et Militær skal Danmark ha' - gerne dobbelt så stærkt som i dag. Det er vigtigt, det her!!

Men det vi egentlig kom bort fra var, om der skulle bruges penge til et seksualmoral-kursus til Mohammed Lystige svende. NEJ VI SKAL IKKE!!! Kan de indrette sig efter danske love og regler så yt, promte. Længere er den ikke.

Og til sidst, du skriver: Der er ikke råd til det.
Ligesom der heller ikke er råd til daginstitutioner, skoler, ældre, syge, arbejdsløse, hospitaler, offentlig transport, skatteinddrivelse og kommunerne i det hele taget.

Jo der er rigeligt råd til at behandle ældre, arbejdsløse, syge, børn anstændigt, men men, men og atter men, pengene kan kun bruges én gang, og Folketingspolitikerne har åbenbart prioriteret kulturberigelse størst.

Og lad mig så slå fast!! Den største fare for en Stat - eller et land, er ikke kapitalisme, men slet og ret HUMANISME

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-10-15 19:07

Citat
Men det vi egentlig kom bort fra var, om der skulle bruges penge til et seksualmoral-kursus til Mohammed Lystige svende. NEJ VI SKAL IKKE!!! Kan de indrette sig efter danske love og regler så yt, promte. Længere er den ikke.

Der skal selvfølgelig stå:
Kan de ikke indrette sig efter danske love og regler så yt, promte. Længere er den ikke.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-10-15 20:30

Efterhånden er EUtopister begyndt at vågne op fra deres Tornerosesøvn.
F.eks Marlene Halvvind siger: En national grænsekontrol mellem EUs medlemslande kan efterhånden blive svær at komme uden om.

Det konkluderer Marlene Wind, leder af Center for Europæisk Politik på Københavns Universitet, efter søndagens Balkan-topmøde endte uden konkrete løsninger på flygtninge- og migrantkrisen
.

Østrig er begyndt at røre på sig, de vil bygge et grænsehegn som Ungarns.

Norge har konkluderet at det vil koste 750 milliarder hvis vanviddet fortsætter
http://www.nrk.no/norge/flyktningene-kan-koste-750-milliarder-kroner-1.12614959

Mens Enhedslisten og Det Radikale sover videre med drømmen om, at den samme 100 kr. seddel kan bruges masser af gange.
Danskerne er racister & nazister, når de ikke kan indse det smarte i, at bruge den samme 100 kr. seddel 3 gange.

Helt personligt - og det mener jeg 100%, at borgerkrigen er faretruende nær. Gud forbyde det.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 28-10-15 23:26

Det hele begynder at lugte lidt brændt a la Max Frisch´s "Biedermann og brandstifterne" - så nej, at

Citat
borgerkrigen er faretruende nær

den skal du længere end til Schweiz med.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-15 08:32

Hvem var det lige der skulle redde kastanjerne ud af ilden da de PRIVATE pengeinstitutter selvforskyldt havde spekuleret sig til bankerot med underskud på over 400 milliarder kroner?
Hvem var det da, som bad om socialhjælp?

Kom nu ikke med ammestuehistorien om 'globalisering' og 'internationale konjukturer'.

Hvordan kan Danske aktiekurser på CO-indexet stige med 329% under og efter finanskrisen, når BNP ikke er steget tilsvarende?

Penge hænger ikke på træerne. Det er noget bankerne og finansielle institutioner opfinder ved at handle med/låne af hinanden. Til gengæld betaler vi gildet ..godt hjulpet af regeringens tyverier fra de svageste borgere med henblik på at forgylde de bedst stillede 10% af den Danske befolkning (..her iblandt folketingsmedlemmerne selv) og virksomhedsejerne med skattelettelser.

Selvfølgelig skal vi modernisere vort forsvar, men lad os dog få en diskussion om hvordan.

Danmark ER et kapitalistisk land og har ALTID været det, så glem lige den der med at skyde skylden for 'pengemangel' på kommunister, socialister og humanister. Ingen af disse grupper har nogensinde haft magt som de havde agt ..til at køre Danmark på røven. Det har kun kapitalisterne.

Egentlig er det tragi-komisk at det netop er de borgerlige, som altid stiller sig på barrikaderne og råber:

Vi skal hjælpe vor egne først.

Hvorefter de går direkte ud og skærer ind til benet i bevillingerne til udsatte grupper med det ene formål at berige sig selv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 29-10-15 09:59

Danskerne vil måske gerne have en sådan løgnagtige regeringen som vi har fået, måske har vi fået det som vi vil have det.
Men husk på at de ting de fjerner og ødelægger aldrig kommer igen, de har slæbt danskerne gennem flere krige og brugt skatte penge på sådan noget pis den eneste krig der var nødvendig var krigen i Afghanistan pga: angrebet på USA, jeg gad godt at vide hvor mange børn af danske politiker der har været med i disse krige, nej de skal sku nok holde sig væk fra disse ting, så næste gang i vil have en krig så send jeres egne børn først.
alan57

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-15 13:38

Kpt. Tommy ->
Citat
Danskerne vil måske gerne have en sådan løgnagtige regeringen som vi har fået, måske har vi fået det som vi vil have det.

http://www.kandu.dk/spg174854.aspx

PRÆCIS... så hvad hulker 'de blå' over? De har fået, hvad de ønskede ..dig selv inklusive ..og I vil jo ikke betale. Vel?

Hvorfor skal det gå ud over 'de røde'. Læs lavindkomst grupper som hver gang skal betale gildet, men som ALDRIG har spekuleret så meget som een krone væk)?
Vore egne først...?
LØGN & LATIN !
Pengene ligger bedst i borgernes lommer. Javel... i de velbeslåede borgeres forstås!
</VOR HERPES BEVARE OS>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-15 13:43

Undskyld allan57 ->

Der skulle i overskriften på mit forrige indlæg naturligvis have stået:

DER SER DU: Kpt. Tommy -> osv.

Kommentaren var jo ikke henvendt til dig allan.
Sorry..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-15 13:58

Det er efterhånden blevet en konsensus blandt blå blok:

Modtager du ydelser fra det offentlige? Så skal du arbejde og betale selv!

Jamen .. HOV; så er det jo ikke en ydelse som 'det offentlige' betaler for.

..men skattelettelser, fradrag for renter (afskivning), arve afgift fritagelse ifbm. virksomhedsoverdragelse, redningsplaner for konkursramte banker, infrastruktur og forsvar ...dét skal alle vi andre selvfølgelig bidrage til økonomisk ...altså undtagen jer borgerlige, som 'holder hjulene i gang og skaber DYNAMIK' i samfundet. Hold da kæft for gang en bræk og snot.

Citat
Her er fire tegn på, at vi i Danmark heller ikke har lært så meget af sidste krise, og at en ny er på vej:

1) Ejendomspriserne i Københavns Kommune er de højeste nogensinde ifølge tal fra Realkreditforeningen. Hvis man gør tallet op for hele landet, ligger ejendomspriserne på 6,3 procent under det hidtil højeste niveau. Altså et stenkast fra fordums storhed - eller dumhed om man vil.

2) Aktier i Danmark har aldrig været dyrere i historien. C20-indekset ligger 92 procent højere, end da aktiemarkedet toppede før krisen. Hvis man sammenligner C20-indekset nu med 2009, så er aktieværdierne steget med 329 procent. Hvordan hænger det sammen med, at vores BNP ikke er steget, at arbejdsløsheden ikke er faldet (betydeligt) eller at reallønnen ikke er øget?

3) Vi har reddet aktionærerne og svigtet lønmodtagerne. Arbejdsløsheden er i bedring, men der er stadig flere arbejdsløse i dag end før krisen. Mens gamle mænd som Asger Aamund igen tjener kassen, er den tidligere kassedame stadig på kontanthjælp. Rig er blevet rigere og fattig fattigere.

4) Bankerne har skabt flere penge end før finanskrisen. Ja, du læste rigtigt: Når banken låner studerende 500.000 kroner til f.eks. et andelslån, så er det ikke nødvendigvis penge, banken har. De overfører bare 500.000 kr. til en konto og laver en ny konto, der står i minus 500.000 kr.
Tal fra Nationalbanken viser, at størrelsen af pengeskabelsen nu er over niveauet fra krisens lavpunkt. Det betyder, at gælden stiger, ligesom den gjorde før krisen.

Vi har med andre ord et boligmarked, et aktiemarked og en pengeskabelse, der er afkoblet fra, hvor mange der er i arbejde, hvor meget arbejdere tjener, og hvad vi reelt producerer af værdi. Sådan var udviklingen ikke for 20 år siden ifølge tal fra Danmarks Statistik, og den udvikling kan ikke være sund.

Vi skal en anden vej, og vi skal ikke lade os affeje med økonomer, der råber op om kompleksitet og uforudsigelighed.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 29-10-15 15:32

- og spørgsmålet var ...??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-15 16:59

Citat
Kommentar

Sønder

- og spørgsmålet var ...?? Hahahahaha

Nej.. Spørgsmålet er; om vi skal hænge os i flueknepperi omkring nogle få hundrede tusinde kroner i 'integrationsindsats' ..kald det bare oplysning om Danske forhold til nye borgere.

Eller; om vi meget hellere skal poste flere penge i de borgerliges og CEPOS' luftkasteller om lavere topskat til en pris af milliarder af kroner på bekostning af velfærd og alm. lønarbejderes vilkår, samt det sociale sikkerhedsnet ifbm. arbejdsløshed.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-10-15 19:59

Hold da kæft, Molo. Den får den onde rasme alt hvad remme og tøjler kan trække
Nu er det vel ikke sådan, at du selv tror på alt det utopi du selv skriver Gu' gør du så....!

Citat
- og spørgsmålet var ...??
Godt set, Sønder. Vi er kommet laaaaangt væk fra spørgsmålet. Men hver eneste gang drejer Molo det over til en gang kommunistpis.
Citat
Nej.. Spørgsmålet er; om vi skal hænge os i flueknepperi omkring nogle få hundrede tusinde kroner i 'integrationsindsats' ..kald det bare oplysning om Danske forhold til nye borgere.
Igen en omskrivning af, at den samme 100 krone seddel sagtens kan bruges 6 -8 gange.......altså i Ivans verden

Citat
LØGN & LATIN !
Pengene ligger bedst i borgernes lommer. Javel... i de velbeslåede borgeres forstås!
Så synes jeg da, at du skulle tømme dine lommer for penge og køre op på kommunen med dem.

Citat
den skal du længere end til Schweiz med.
Jeg kom hjem i weekenden. Boligen har stået tom ca. et år, og skal lige shines lidt op til Mutter vender hjem ultimo november
Citat
Det hele begynder at lugte lidt brændt a la Max Frisch´s "Biedermann og brandstifterne" - så nej, at
Jeg har læst bogen - og set det som teaterstykke......Giver stof til eftertanke.

Accepteret svar
Fra : lgs

Modtaget 200 point
Dato : 29-10-15 23:30

Ang. mit tidl. indlæg, hvor jeg bragte "Biedermann og brandstifterne" i erindring er det måske på sin plads at citere fra Katrine Winkel Holm flg.

Citat
Pittelkow og Jespersen, der i bogen bringer Muhammedsagens centrale citater og begivenheder frem af glemslen. Og efter endt læsning står det krystalklart, hvor skelsættende Muhammedsagen var. Og hvor dødsensalvorlig en trussel islamismen er for Vesten.

Helt genial er forfatternes brug af Max Frisch’s stykke Biedermann og brandstifterne, der handler om den pæne borgers møde med de destruktive kræfter i skikkelse af to mænd, der opsøger Biedermann i hans hjem. Mændene vil sætte ild til huset, og det kan Biedermann selvfølgelig ikke så godt lide, men han kan heller ikke overskue at tage opgøret med mændene. Så han lukker øjnene, luller sig ind i illusionen om, at brandstifterne i virkeligheden er nogle gode humanister, selv om han inderst inde udmærket ved, at de ved at sætte ild til hele hytten. Angsten får ham til at lukke øjnene, fortrænge virkeligheden og krybe for dem, der vil ødelægge ham og hans hjem.

Pittelkow og Jespersen sammenligner brandstifterne med islamisterne, og Biedermann med alle dem, der vælger at lukke øjnene for den totalitære trussel, islamismen er i dag.

Forfatterne kalder dem ”naivister”. Men Biedermann er jo ikke egentlig naiv. Han er ikke uvidende. Han ved tværtimod bedre, men vil ikke være ved sin viden, fordi det er for ubekvemt. For tungt, for træls, for angstprovokerende. Så hellere retouchere virkeligheden og trylle brandstifterne om til pæne mennesker. Hvem er så farlige? Ja, det er selvfølgelig de, der ødelægger Biedermanns drømmebillede og kalder brandstifterne ved deres rette navn.

Det er i hvert sådan vore dages Biedermænd reagerer. De, der peger på islamismens trussel er ”farlige”, og ”skadelige for integrationen”, fordi de skaber ”polariseringer” i befolkningen.

Vil man læse mere http://www.trykkefrihed.dk/biedermandene-og-de-islamistiske-brandstiftere.htm

Endelig for at runde af med Ayan Hirsi Ali: "De lave forventningers racisme" - forventer vi virkelig ikke mere og bedre af de tilrejsende (påtrængende) end at de skal undervises i basal, generelt acceptabel adfærd kønnene imellem?? Deres angiveligt højere uddannelsesniveau også taget i betragtning. Jeg spør bare - ligesom Kaptajnen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-15 08:30

Ja, jeg kommer vidt omkring et forsøg på at udstille det minimale problem som undervisning/oplysning til indvandrere og flygtninge er, set i nationaløkonomisk perspektiv.

Til gengæld kender jeg en eller anden, som ved enhver lejlighed i politiske spørgsmål liiiige skal vende indvanderdebatten ...uanset hvad emnet ellers måtte være ...Tommy
Nuvel. Dette ER dit spørgsmål og emne, så fyr du bare løs.

Trods vore uenigheder skal der dog ikke herske tvivl om at enhver som bryder loven, selvfølgelig er hjemfalden til straf. Det er ikke til diskussion. Det er derfor vi har en straffelov og domstolene.

Jeg ville da iøvrigt godt melde mig ind i koret af velmenene fjolser i folkeoplysningens navn. Jeg er sikker på at jeg med min store ekspertice kunne lære de muslimske indvandrere, at det rent faktisk er TILLADT at drikke alkohol i Danmark. Du kan dælme tro at de skulle komme på feltarbejde og ekskursioner rundt på byens værtshuse og beværtninger
...for skatteydernes penge ...naturligvis

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 30-10-15 11:30

I enhver diskussion er det jo god skik at holde for op mod imod, så det omvendte lader sig vel også gøre:

Når nu "forholdene i jernindustrien" er som de er - vi huser et stort og voksende antal mænd af en kultur, der kolliderer med vores, hvilket giver sig udtryk i modforanstaltninger som Tommy beskriver det. Det er da fristende og ganske nærliggende i den Biedermannske virkelighed som den danske at gå opdragelsens og dialogens vej - om dét virker er mere end tvivlsomt.

Derimod at sætte hårdt imod hårdt er et sprog, der forstås uden kurser af Muhammeds sønner, for det er de vant til hjemmefra.

PS: men hvortil er det lige vi skal/kan/må udvise de lystne svende?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-10-15 16:33

Citat
Til gengæld kender jeg en eller anden, som ved enhver lejlighed i politiske spørgsmål liiiige skal vende indvanderdebatten ...uanset hvad emnet ellers måtte være ...Tommy
Hvilket tildels er korrekt. Når jeg skimmer "gamle" indlæg igennem - dem, som jeg har deltaget i, gi'r jeg dig tildels ret i, at indvandring af især uintegrerbare muslimer holdes som regel op imod din argumentation med, "at så er skåret i hjælpen til dit og til dat" - og så er det netop at den lander på omtalte segment - altså indvandringen, fordi, det er stadig ikke gået op for dig og dine, at penge kun kan bruges et sted. Enten bruges der penge på de mange og utallige indvandrere som ikke evner - eller vil klare sig selv og sine - eller til de danske der er syge, pensionister, børn, folkeskoler, hospitaler, osv osv osv.......Den samme 100 kr. seddel kan kun bruges et sted.
Et hverdags eksempel. Hvis du bruger alle dine penge på øl, fisse og hornmusik, så er der jo logisk nok ikke penge til husleje. Og hvorfor tror du..? Fordi penge kun kan bruges én og samme gang.

Faktisk såre simpelt, og der kræves ingen uddannelse i økonomi for at få øje på logikken - kun sund fornuft.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-10-15 19:49

Tilad mig - her på falderebet, at bringe et par filosofiske strøtanker af Peter Neerup Buhl, som han kalder: Symbol- politikkens tidsalder.

For at bekæmpe voldskriminelle i nattelivet kriminaliseres lystfiskere med kniv.

For at markere stram udlændingepolitik udsendes en ukrainer, mens jihadister vender ”hjem”
til et Danmark med omsorg og jobtilbud. Man giver asyl og ulandshjælp, for så ”har man da gjort noget”, selv om det kun skader i det store billede.

Ligesom man indfører ”sparepærer”, der forurener mere (og lyser mindre) end de gamle.
Der er mange paralleller.
Politisk korrekt skal affaldet sorteres ved kilden – blot for at samles igen i én stor bunke på lossepladsen.

Danskere skal ”spare på vandet” – selv om vi her i landet kun bruger få procent af det tilgængelige ferskvand – vandmangel er kun et problem i f.eks. Mellemøsten, som vi skal lære at lide med. Vi skal opdrages, selv når det ikke nytter eller tilmed skader.

Den mentalt forstyrrede statsminister Kampmann sagde det allerede for et halvt århundrede
siden: Det dybere motiv til at åbne forindvandringen var ikke arbejdskraft, som kunne klares på anden måde, men at opdrage danskerne til at tolerere fremmede fra den store verden...

En stadig større del af politikken er der intet i normal forstand sagligt rationale bag. Terror ”bekæmpes” ved at visitere pensionister i lufthavnen og komme shampoo i små poser før flyturen, og ved at sende soldater til lande, hvor der snart er færre muslimer end her.

Arbejdsløse sendes på kurser, der ikke giver arbejde, børn skal bruge besværlige bilsæder, der ikke er sikrere end seler, og stadig flere tager piller uden at være syge.
Men her er pointen: Patienterne føler, de får det bedre, børnesæder giver følelse af ”tryghed”, de arbejdsløse skal føle sig ”bedre rustet” til arbejdsmarkedet osv. Alt handler efterhånden om at skabe illusioner ved at ”gøre noget” og derpå bilde sig selv og hinanden ind, at det nytter.
Men et sted derude er der dog en virkelighed, som er altings prøve, og her går kurven
i alt væsentligt kun én vej i symbolpolitikkens tidsalder.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-15 21:11

Pengene kan kun bruger een gang. Variant: Vi skal bruge pengene på vore egne.

Ja, men hvorfor skal de så nødvendigvis bruges på de som har?

Hvorfor skal der spares på velfærd til 'vor egne' Tommy?

Det er jo lige netop det som IKKE sker. Heller ikke om vi så gi'r NUL kroner i 'integratonsindsats'. Pengene forsvinder i stedet ned i et dybt stort sort hul i velhavernes lommer; i form af skattelettelser. Som vel at mærke IKKE bliver 'geninvesteret' i Danske arbejdspladser. Det er ren berigelse og veldokumenteret hyppen af egne kapitale interesser.

Det er et FAKTUM ..og har intet med kommunisme eller kapitalisme at anbelange.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-15 21:17

Ps. Demokratisk ...er det da SLET ikke!

Nærmere en aristokratisk og middelalderlig tankegang: Konge, adel og borgerskab.

De fattige kan spise kage, hvis ikke de har brød
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-10-15 21:50

Citat
Hvorfor skal der spares på velfærd til 'vor egne' Tommy?
Det skal der heller ikke - efter min bedste overbevisning.
Men skiftende regeringer - især Helle Thornings -valgte at indvandrer & flygtninge skulle først og fremmest ha', hvilket førte til en klækkelig bistandsforhøjelse til kulturberigerne. Var det 10.000 kr. pr. måned de fik oveni, og som heldigvis er blevet stoppet.

Og.....så er det, vi igen & igen & igen & igen konkluderer, at pr. hver 10.000 der er brugt til ét formål, kan ikke genbruges til et andet formål.
Nu må du snart ha´ forstået det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-10-15 08:55

Nej, Tommy. Det er dig som ikke fatter. Det hedder prioritering. Pengene er der.

Nu vælger man at overføre midler, fundet på statsbudgettet via nedskæringer på velfærdsområder, til de absolut bedst stillede. Man kan spørge sig selv om ikke pengene ville være til større gavn, hvis de blev fordelt anderledes?

At pengene nu skal omfordeles fra fattig til rig skyldes en tese om en 'tickle-down' effekt, som desværre blot er en fiks idé i visse økonomers modeller. Ideen bliver med stor dygtighed solgt af bla. den borgerlige lobbyvirksomhed CEPOS og finansministeriets regnedrenge. Det samme gør myten om verdens højeste skattetryk. En påstand som er direkte usand. Desuden fremføres det som argument at arbejdsløse skal have større incitament til at tage et arbejde ved at forringe deres i forvejen lave levestandard, hvilket er en direkte hån mod de ledige, som gang på gang har måtte stå på mål for elitens egoisme og ragen til sig.

Det er ikke et spørgsmål om der er penge. Det er et spørgsmål hvad man ønsker at bruge dem til.

Du ønsker ikke at bruge penge på indvandrere og det er da også et legalt synspunkt. Selv vil jeg mene at de må kunne klare sig for en alm. kontanthjælp på linje med andre borgere uden for arbejdsmarkedet, selvom det ikke er nogen dans på roser heller.

Men at opdigte løgnehistorier om at riget fattes penge, for at kunne give gaver til de velstillede ved at tage fra fælleskassen og lade arbejdsløse udføre helt nødvendige funktioner i den offentlige sektor uden nogen form for rettigheder, er udtryk for et menneskesyn som jeg ikke på nogen måde har respekt for.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-10-15 09:05

Det slår mig også at de som mener, at man skal kunne klare sig selv uden statens indblanding (LA segmentet). At man selv skal betale for serviceydelser som hospital og pleje mv. ved at forskikre sig hos et privat forsikringsselskab også samtidig er personer der ingen nød lider. De står ikke selv i en situation hvor det handler om overlevelse. Andre menneskers ve og vel rager dem en bønne. Men tag deres betalte frokostpause fra dem? ..og de nedlægger flæbende arbejdet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-10-15 19:37

Citat
Men at opdigte løgnehistorier om at riget fattes penge, for at kunne give gaver til de velstillede ved at tage fra fælleskassen og lade arbejdsløse udføre helt nødvendige funktioner i den offentlige sektor uden nogen form for rettigheder, er udtryk for et menneskesyn som jeg ikke på nogen måde har respekt for.
Nu ved jeg så ikke, hvem du mener der opdigter løgnehistorier. Det kan ikke være mig, jeg har ikke opdigtet nogen historier

Citat
Det er ikke et spørgsmål om der er penge. Det er et spørgsmål hvad man ønsker at bruge dem til.
Jo, det er i høj grad et spørgsmål om penge, og hvem, og hvor de skal bruges - hvor henne og på hvad.
Økonomisk set er der regnet ud - Helle Thorning regeringen - at indvandringen i snit koster i omegnen af 15 - 20 milliarder go'e danske kroner. (Jeg mener at beløbet skal ganges med 2,5. Men lad nu det ligge) Påstår du, Molo, at det beløb ikke er taget fra den alm. velfærd, såsom fra hospitaler, hjemmehjælp, skoler, osv.....Og giver du mig ret i, hvis vi ikke havde haft indvandring af bistandsklienter fra mellemøsten til en pris af - netop 15 - 20 milliarder kunne vi ha' brugt beløbet til mere velfærd til gammel danskerne.
Eller påstår du i sædvanen tro, at pengene kan bruges mere end én gang.

Citat
Desuden fremføres det som argument at arbejdsløse skal have større incitament til at tage et arbejde ved at forringe deres i forvejen lave levestandard, hvilket er en direkte hån mod de ledige, som gang på gang har måtte stå på mål for elitens egoisme og ragen til sig.
Nu kan du sådan set ikke komme udenom, at der er masser af arbejde de ledige kunne tage. Vi har stadig 80.000 østarbejdere i danmark indenfor landbrug og gartneri, men dansk arbejdskraft kan virksomhederne ikke få - ingen vil ha arbejdet. Derfor klinger det hult i mine ører, når du skriver om "Egoisme og ragen til sig"
Jeg forstår godt hvorfor de ledige ikke vil ha' jobbene - det kan nemlig ikke betale sig!! Og hvorfor ikke??? Fordi skatten er for høj!
Iøvrigt læste jeg i aviser igår, at Hotel -og Restaurations branchen heller ikke kan få den arbejdskraft de efterspørger.....blandt danske.

Citat
Du ønsker ikke at bruge penge på indvandrere og det er da også et legalt synspunkt. Selv vil jeg mene at de må kunne klare sig for en alm. kontanthjælp på linje med andre borgere uden for arbejdsmarkedet, selvom det ikke er nogen dans på roser heller.
Jeg har intet imod indvandring - absolut intet, jeg mener endda, det er en nødvendighed. Men jeg er ihvertfald imod indvandring som den foregår nu. Indvandring af en menneskeskare der ingen -eller meget få kvalifikationer har er direkte sindsygt. Vi skal tage imod de indvandrede som har de kvalifikationer firmaer og virksomheder efterspørger. Det, Danmark og herved Europa har gang i, er direkte sindsygt - og det går også galt.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 01-11-15 06:28

Citat
Nej, Tommy. Det er dig som ikke fatter. Det hedder prioritering. Pengene er der.

Hmm. Så var det altså bare for sjov, at Corydon solgte ud af DONG. Det er også bare for sjov, at staten hiver skatten hjem på private pensioner, langt ud i fremtiden?
Nej Molokyle, riget fattes penge, og kunstgreb må tages i anvendelse for at imødegå dette.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-15 07:53

Jeg kender ingen ledige, der såfremt de fik muligheden, ikke ville tage en Øst-Europæers job. Det er arbejdsgiverne der ikke vil have Danske medarbejdere. De opslår ikke engang stillingerne.

De henter deres arbejdskraft via bureauer som dette: http://arbejdsudleje.dk/
Citat
Jeg forstår godt hvorfor de ledige ikke vil ha' jobbene - det kan nemlig ikke betale sig!! Og hvorfor ikke??? Fordi skatten er for høj!
Iøvrigt læste jeg i aviser igår, at Hotel -og Restaurations branchen heller ikke kan få den arbejdskraft de efterspørger.....blandt danske.

Løgn i din mund: Skatten er ikke højre end de lande vi sammenligner os med, tværtimod:

http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/ECE2882742/mytedraeber-danskerne-betaler-ikke-mest-i-skat/

At Hotel -og Restaurations branchen heller ikke kan få den arbejdskraft de efterspørger.....blandt danske ..er en and opfundet af HORESTA i Nordjylland (brancheorganisation for arbejdsgivere):

http://www.tv2nord.dk/artikel/358902:Erhverv--3F----Helt-til-grin-at-der-mangler-arbejdskraft

Reset -> Hvordan kan du påstå at et af verdens rigeste lande mangler penge? Det går forrygende økonomisk for Danmark sammenlignet med andre Europæiske lande og vi har i forvejen et af verdens allerbedste investeringsklimaer, når det kommer til at oprette virksomheder.

Hvorfor Blå Bjarne solgte ud af DONG er også en gåde for stort set hele nationen ...og vi må ikke vide hvorfor og hvordan.

Hvis riget fattes penge? Hvordan i hede hule kan man så påtænke at forære over 5 milliarder væk til topskattelettelser? På bundlinjen bliver tallet større, da det er pengene fremover vil mangle som skatteindtægter.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 01-11-15 11:32

Citat
Reset -> Hvordan kan du påstå at et af verdens rigeste lande mangler penge? Det går forrygende økonomisk for Danmark sammenlignet med andre Europæiske lande og vi har i forvejen et af verdens allerbedste investeringsklimaer, når det kommer til at oprette virksomheder.

Ikke desto mindre, forventes der et underskud på 51.mia i år.

http://www.dst.dk/da/Statistik/NytHtml?cid=19189

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-15 15:26

BEMÆRK !!! ..og lær at læse indenad Reset ->
Citat
Ikke desto mindre, forventes der et underskud på 51.mia i år.

Næeh ... det er ikke et FORVENTET underskud ...det er et BUDGETERET underskud!
..altså et forventet underskud ..sådan; som man har PRIORITERET fra regeringens side
..og heri dette budget, har man altså vægtet skattelettelser højere end velfærd
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-11-15 19:10

Citat
Løgn i din mund: Skatten er ikke højre end de lande vi sammenligner os med, tværtimod:

http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/ECE2882742/mytedraeber-danskerne-betaler-ikke-mest-i-skat/
Fornærm nu ikke min intelligens ved at linke til en Radikal Partiavis.

Jo, vi har et af verdens højeste skattetryk, fordi - og her holder du fast - skatter kan grundlæggende deles op i tre forskellige kategorier: indkomstskatter, ejendomsskatter samt forbrugsskatter. I 1970 udgjorde indkomstskatter 20 pct. af BNP mens de i 2014 udgjorde ca. 34 pct. af BNP.

Skattetrykket ser således ud:

Danmark = 48,6
Frankrig = 45
Sverige = 42,8
Tyskland = 36,7
Schweiz = 27,1

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 01-11-15 20:47

Citat
..altså et forventet underskud ..sådan; som man har PRIORITERET fra regeringens side

Ok, men øverst på siden står der "Marts version". Dengang var det vel Socialradikalerne der stod for husholdningen.Ikke?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-11-15 22:30

Nu viser det sig, at det, som div. racist-nazist-fascisterne påstod vedr. flygtninge og migranters uddannelse er fakta...... At flertallet ingen uddannelse har.
Det faldt absolut ikke i god jord hos venstrefløjen. Uha da nej. Feel good segment indtog folkets talerstol og proklamerede højt og flot -og uden blusel, at flertallet af de migranter og flygtninge der i lind strøm kom ind over grænsen var ingeniører, tandlæger, special læger, computergenier, osv.....sæt selv ind.... og deres børn var som minimum, matematiske genier.

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-11-01-syv-ud-af-ti-flygtninge-kan-ikke-det-vestlige-alfabet

Det betyder jo som sagt intet - økonomisk, at disse migranter/flygtninger ender på bistandshjælp eller førtidspension, da vi efterhånden er blevet fortalt af venstrefløjen - masser af gange, at penge, det er noget man plukker fra de såkaldte "pengetræer" og disse finurlige papirsedler kan genbruges masser af gange.........for øvrigt samme fremgangsmåde som med hønsefjer. Én fjer bliver til ti høns....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-15 09:44

Jep Reset. Det var i den forrige regerings periode. De havde nu også hele tiden tilkendegivet at de ville føre blå bloks finanspolitik videre da de overtog magten. De lagde de slet ikke skjul på at de ville viderefører VKO's pengepolitik. Det fik vi bl.a. både at se og føle da de slagtede efterlønnen, førtidspensionen og dagpengene. Alene dagpengereformen gav besparelser for 3.6 milliarder, så det er da flot at det nye 'dagpengeforlig' tilbagefører 0.3 millarder ..selvom det selvfølgelig på bedste politikerjagong kaldes 300 millioner og rækker som en skrædder i helvede.

Jeg kan undre mig over hvad alle disse sparede milliarder blev brugt til? Nåeh ja, nu husker jeg : Lettelse af virksomhedsskatten. Det var jo det værktøj der skulle til for at skabe vækst og investeringer i nye arbejdspladser. Skete det? Njøe.. det var ikke nok siger CEPOS nu. Så derfor skal virksomhedsejerne have tilført yderligere midler. Den eneste effekt at disse reformer er for mig at se; fortsat stigning i ulighed. Det er da heller ikke lykkes for de kloge økonomer at bevise deres påstand om effekten af disse skattelettelser, men de mener besynderligt nok alligevel at have ret i deres antagelser.

Selvfølgelig skulle der også lige gives førstehjælp til spekulanterne i finansverdenen, men det var jo som sagt 'globaliseringen' og den internationale (..læs Amerikanske) konjukturs skyld. Dertil kom 'problemerne' hos Skat med inddrivelse af skattegæld og pengoverførsler til banditter i habitter i udlandet som momsrefussion. Joeh... der er huller nok at lappe, men hvorfor skal skal lige netop de 10% rigeste Danskere og udenlandske firmaer holdes skadeløse ..ja endda have et økonomisk incitament til at formøble endnu flere af vores fælles midler?

Tommy -> Vi kan slet ikke blive uenige om at Mellemøstlige og Afrikanske flygtninge er en stor økonomisk og kulturel belastning. Bestemt ikke nogen ressource. Men det du hidser dig op over i denne tråd: Kulturformidling og information om Danske forhold til flygtninge og indvandrere, rent økonomisk, er noget man skal finde luppen frem for at gøre til et problem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-11-15 19:22

Citat
rent økonomisk, er noget man skal finde luppen frem for at gøre til et problem.
Ja, så er vi tilbage til start - det er også godt nok.
Jeg fatter ikke vi - danskerne - skal bruge nogen som helst penge på projektet. Almindelig oplysning må være nok.
Som jeg skrev i det første indlæg: De skal ha' følgende at vide: Hvis du begår en kriminel handling, der udløser en hvilken som helst fængselsstraf, så bliver du udvist prompte. Du ryger tilbage til det sted, du kom fra! - Og det er uanset hvad der sker dig. Valget er dit - og dit alene!
Ingen danske vil hverken savne eller ynke dig. Og tænk igen på, at det var dit eget valg - ingen traf valget for dig.

God rejse hjemad - og sæt aldrig dine platfødder på dansk jord igen.

Og længere er den ikke!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 03-11-15 16:04

Citat
Ingen danske vil hverken savne eller ynke dig.

Der tager du desværre fejl Tommy, og du ved det godt. De, åh så gode venligboere vil klynke til verdens ende, hvis en liderlig muslim udsættes for udvisning.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-11-15 16:18

Citat
Der tager du desværre fejl Tommy, og du ved det godt. De, åh så gode venligboere vil klynke til verdens ende, hvis en liderlig muslim udsættes for udvisning.
Desværre har du ret. Vi så også "venligboerne" den 9. april 1940 stående med blomster og madpakker og bød den tyske besættelsesmagt velkommen. "Venligboerne" havde jo læst i Dagbladet Politiken, at Churchill var en meget farlig mand.

Meget apropos Venligboerne og efterplaprerne, er "Biedermann og brandstifterne" meget højaktuelt den dag i dag. Og indlæggets fader....lgs...., modtager derfor pointene.

Også tak til dig Reset, for go'e indlæg.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-11-15 16:19

Tak for svaret lgs.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-11-15 16:28

GUD... og jeg som troede de hed: Væmmeligbeboerne
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-11-15 18:11

Citat
GUD... og jeg som troede de hed: Væmmeligbeboerne
Det er ikke alt her i livet, der har dette rette navn...