/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Dropbox 1 gang til
Fra : ingelein
Vist : 460 gange
50 point
Dato : 12-10-15 00:00

Nu har jeg sendt links til mine billeder til familien.
Men hvad filen sker der lige?
Jeg har i timevis siddet og redigeret billederne og reduceret størrelsen for nogles vedkommende. De redigerede billeder er pænt lagt i en mappe med navne og numre ved hvert billede. Imidlertid ser jeg at Mapperne på Dropbox indeholder nu både de redigerede billeder og de originale billeder. Enkelte mangler helt, selvom de er i mappen.
Det er ærlig talt noget juks, for samtidig er billederne forsvundet fra deres originale placering.
Jeg bruger ACDSEE 8 ultimativ og her er der en database, som styrer mine billeder, så jeg lynhurtigt kan finde et billede ved hjælp af nogleordsfunktionen. Jeg hsr 18.000 billeder i arkivet, så hvis Dropbox i den grad overtager mine billeder og blander originaler og redigerede billeder sammen, har jeg vist rigtig trådt i spinaten ved at anvende det.
Er min oplevelse rigtig.?
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-15 00:13

Nej du har ikke trådt i spinaten ved at bruge Dropbox til at dele billeder, men du har sikkert gemt at kontrollere hvilke billeder der er i den mappe du har overført fra, jeg bruger ikke noget program til at gemme billeder de kopieres direkte til en mappe i biblioteket Billeder som jeg opretter manuelt til formålet, nu her i dag var jeg ude at fotografere til en bestilt opgave, jeg satte kameraets hukommelseskort i kortlæseren og kopierede billederne over i en mappe på computeren, derefter bruger jeg et program til at redigere men ikke til at gemme eller overføre til andre mapper, det foregår manuelt så jeg ved hvad jeg flytter eller kopierer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-15 00:14

Citat
du har sikkert gemt at kontrollere
slåfejl der skulle stå GLEMT

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-10-15 00:36

Hej .o.v.n.
Nej, jeg har kun de redigerede billeder i de mapper jeg specielt har oprettet til deling. De originale billeder er på 6-8 Mb stykket, og dem har modtagerne slet ikke brug for. De skal jo ikke lave plakater. Jeg forstår heller ikke at man dels kan se billederne i de mapper, jeg har oprettet, og dels som løse billeder, alle billeder taget ud af mapperne.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-10-15 00:42

Citat
Jeg hsr 18.000 billeder i arkivet, så hvis Dropbox i den grad overtager mine billeder og blander originaler og redigerede billeder sammen, har jeg vist rigtig trådt i spinaten ved at anvende det.

Dropbox er en ´service´ og hvad og hvor du ligger det hen på dét, kan aldrig blive deres problem.

Men var du ´snu´ lavede du en undermappe til dine redigerede billeder.
Dropbox ser KUN efter NØJAGTIGE duplikater (og undlader/ spørger) - ikke redigerede filer med samme navn/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-10-15 00:43

Citat
Jeg bruger ACDSEE 8 ultimativ og her er der en database, som styrer mine billeder

Andre bruger hovedet til at se efter om alt er i orden - det er trods alt minder?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-10-15 00:53

Hvad jeg mente var at Dropbox sorterer filer som din egen PC - lægger du en fil en mappe og filen allerede er der, hopper den til næste == det samme er ikke gældende ved ændrede filer = størrelse osv - derfor opret ny mappe til ændrede filer..

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-10-15 09:07

@mig selv
Du har ikke læst, hvad jeg skrev. Der er oprettet specielle mapper til de redigerede billeder. Derudover har disse billeder også fået andre navne. De hedder ikke længere det navn og nummer de fik af "kameraet" men jeg har omdøbt dem passende til mappens navn. F.eks. Hedder billlederne i mappen GAVEBORD = Gavebord_1 osv. Selvfølgelig har jeg stadigvæk billederne på SD kortet, men arbejdet med ar redigere skulle nødig være spildt.
Jeg skriver fra min Ipad og jeg vil tro at billederne også er på min Mac stadigvæk.

Som jeg ser det, når jeg åbner de links, som jeg har sendt til familien og til min egen mail, finder Dropbox både redigere og de tilsvarende originaler fra samme dato til opload, selvom originalerne slet ikke er i den mappa jeg har oploadet. Gad vide om det også sker, når jeg oploader filerne enkeltvis til nettet.

Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-10-15 13:49

Jeg indser at jeg er for dum til DROPBOX, så lad være med at at fortælle mig det - please.
Nu har jeg kigget på DROPBOX og de links jeg har liggende der..
Jeg ville indsætte et link her til mappen der indeholder billeder af gavebord og mad, altså neutrale billeder, som gerne må ses på KANDU.
Men nu har jeg konstateret, at denne mappe kan ses i SENESTE - FILER- BILLEDER.
Alle billeder er uploadet indenfor en halv time. Men hver af de tre nævnte kategorier viser forskellige billeder. Og i billeder kan man se andre billeder end dem jeg linker til.
Jeg tror at jeg opgiver DROPBOX.
INGELEIN

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-10-15 14:24

Hvordan downloader man så fra Dropbox. Meningen er at familien skal kunne downloade og bruge billederne. Vi er flere der har fotograferet og billederne skal sættes sammen i en bog.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-10-15 14:34

Jeg vil også gerne downloade billederne igen og gemme dem i min normale billed mappe, så de blliver omfattet af ACDSee's databasesystem.
@mig-selv. Hvis du kan have 18.000 billeder i hovedet i stedet for en database, er det imponerende. Jeg kan til nøds huske at jeg må have et billede af en begivenhed eller genstand, men hvor er billedet? Med ACDsee finder jeg det i løbet af et sekund, også selv om billederne er lagt på eksterne medier som externe Harddiske eller CD/DVD. Det kræver at man arbejder systematisk når man overfører fra kameraet, men det er også kun det, der behøves.

Igen til DROPBOX. I de mapper jeg har uploadet, vises ikke alle billeder. Men de vises, hvis jeg vælger filer eller seneste. ..................................
Ingelein
Ps. Jeg ved at mine skriverier kan være svære at forstå.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-10-15 21:33

Citat
Hvordan downloader man så fra Dropbox. Meningen er at familien skal kunne downloade og bruge billederne. Vi er flere der har fotograferet og billederne skal sættes sammen i en bog.
Ingelein

Altså? tror nok jeg har givet dig et link til http://www.4shared.com/ hvor du kan dele/uploade og ??fandes og hans.. samt invitere til deling og upload fra venner med og uden password.
Alt dette kræver, er en mailadresse som DU kan huske i tilfælde af nedbrud osv - samt det link der ´genereres´ for hver mappe du deler med andre - det kan ikke blive lettere, men det tager sgu en ½ time at sætte sig ind i hvordan og hvorledes = med fuld backup af ? 1 mappe/ som free bruger, og siden sidst, har de også udviklet app´s så det er lige til at bruge for ALLE.

Og 4shared virker som en lille hjemmeside hvor billeder vises i Thumbnails albums - men IGEN det koster sikkert et par timer at få ALT med adgang og tilladelser på plads - da den gratis udgave ikke er SÆRLIG HURTIG, men det er Dropbox vel heller ikke.

That´s all.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 14-10-15 21:40

NB: du får 10GB gratis, og kan bruge/oprette alle dem du ønsker, dog med hver sin mail adresse.

De skriver at der ? skal logges ind hver måned - ellers slettes indhold, det passer ikke, har lige set at mine gamle filer tilbage fra 2005 stadig er til rådighed.

Det er dog sjældent at jeg bruger det nu omdage, da jeg ikke har ret meget der skal deles med andre = men rart at se mine gamle filer - der iblandt ADCE8??? og meget andet..

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-10-15 21:43

Hej mig-selv
Det er modtagerne af billederne som har valgt at det skal være DROPBOX. Jeg har selv andre muligheder, blandt andet gennem ACDSEE, Flickr og Canon Gateway. Derfor går mit spørgsmål på DROPBOX OG INTET ANDET. Jeg har også fundet ud af at kopiere billederne tilbage på min pc.
Tak for alle gode råd
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 14-10-15 21:49

Tak for svaret mig-selv.
ADCE8 ? Det er ikke det program jeg har, det er ACDSee 8 pro ultima, og det er nyt fra ultimo 2014!
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-15 23:24

Citat
De hedder ikke længere det navn og nummer de fik af "kameraet" men jeg har omdøbt dem passende til mappens navn. F.eks. Hedder billlederne i mappen GAVEBORD = Gavebord_1 osv.

Det kan jeg så heller ikke ´fatte´, men kunne det være fordi du har flere maskiner? PC/MAC/Mobilos der forsøger at snakke sammen og der så opstår kopiér/ på begge maskiner og er det ALT SAMMEN sat til at synkronisere? automatisk.

Bruger selv Dropbox og har aldrig oplevet det du skriver.
Men jeg bruger det kun for nemheds skyld, da jeg så er fri for at skulle sæyye diverse stik og kabler til PC + Mobilos.

Og JO; jeg kan stort set huske samtlige billeder jeg har, men at finde dem kan være svært - også selv om de er ´katalogiseret´ i både R.. og andet, men sådan er det med alt.

Jeg har samme program som dig (8 Pro) samt en nyere 14/ eller hvad den kaldes, men ingen af dem ville jeg bruge til mine billeder - men det er vel et spørgsmål om smag og behag + programmets ? venlighed...
Syntes der imod at den/de ældrer udgave af samme var mere anvendelig til mit brug - hvis jeg skulle lokkes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-15 23:43

Det jeg i bund og grund tænkte på - var at du uploader med en maskine og en anden henter det ned - og d andren måske er sat til at uploade /synkronisere samtidig som de får NYE billeder og derfor automatisk omdøber filerne = måske på en af dine enheder - for jeg tvivler på det er Drobox der laver det nummer? så ville jeg mene at du får muligheden for at vælge OVERSKRIV eller OMDØB filer på en af dine enheder - og det kan du muligvis have overset.