/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Dropbox - oploade hele mapper?
Fra : ingelein
Vist : 393 gange
50 point
Dato : 11-10-15 21:29

Hej
Kan man oploade mapper til Dropbox eller skal man oploade filerne enkeltvis. Har en masse barnedåbsbilleder jeg skal oploade til deling.
Ingelein

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 11-10-15 21:36

Ja, dropbox kan også synce foldere. Foldere skal kopieres ind i dropboxfolderen...bingo

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-15 22:34

Ja du kan kopiere, flytte eller oprette en mappe i Dropbox mappen på comuteren, den kommer automatisk op på nettet hvor du kan vælge at dele, du kan selvfølgelig også oprette en mappe direkte i Dropbox på nettet og uploade billederne dertil

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-10-15 22:37

Tak - og så det næste problem. Hvordan kan jeg dele dem med personer i familien? Jeg har højreklikket og har adgang til at indskrive nogle navne - eller at vælge ALLE. Endnu et klik spørger og læse/skrive. Meningen er at de skal kunne downloade billederne.
Jeg er for dum til at forstå, hvordan det fungerer.
Hvem hjælper mig videre?
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-10-15 22:38

Mine billeder er kopieret og jeg kan få adgang til dem på nettet. Men hvordan gør de andre?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-10-15 22:44

De skal have læse adgang.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 11-10-15 22:47

Du skal dele fra Dropbox på nettet, hold musemarkøren over den mappe du vil dele og klik på Del, der åbner et vindue hvor du kan invitere folk til samarbejde (de inviterede kan redigere og selv uploade billeder til mappen) eller send et link, linket kan du kopiere i en e-mail for eksempel, et eksempel på Send et link er her:
https://www.dropbox.com/sh/75vv3u9191e7hf6/AADh0Ow9LjvfCSB4FWk-cQPza?dl=0
det er en mappe med billeder af nogle snegle som huserede i haven
du kan også dele enkelte billeder ved at holde musemarkøren over og klikke på Del

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 11-10-15 23:17

Tak for svaret o.v.n..
Ja - tak - nu fungerer det for mig. Det er leopardsnegle blandt dræbersnegle på dine billeder.
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-15 23:32

Tak godt du fik delt billederne