/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Optage fra TV - DR.DK
Fra : PeterPeter
Vist : 419 gange
20 point
Dato : 21-09-15 12:50

Kære alle
Min søster skal være med i Versus, som sendes på Fredag den 25/9 på DR.

Hvordan optager jeg denne udsendelse, så jeg kan have den på min harddisk ??

Programmet vises LIVE og efterfølgende på DR.DK - Men hvordan pokker optager man sådan en udsendelse ???

Tak

/Peter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-15 12:52
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-09-15 12:55

Nu ved jeg jo ikke om du kan tilslutte en harddisk til dit TV, men det var en mulighed med en ekstern en af disse.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 21-09-15 13:10

Nu er det jo ikke selve skærmen jeg skal recordere.... Men mere programmet der bliver sendt
Jeg vil jo gerne have det i max kvalitet

Hmm.... Troede der var en smart ide til dette

Kan godt tilslutte ekstern HD til mit tv, men har desværre ikke mulighed for at optage....

Tak for jeres svar

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-09-15 13:42

Ved du om der er en HDMI-UDGANG på dit TV? for der findes faktisk optage udstyr med HDMI-indgang. Jeg mener også at jeg har set noget som ikke koster det helt store.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-15 14:08

Denne henter programmer fra Dr.dk
https://www.internetdownloadmanager.com/
Så burde denne også klare det:
http://www.videohelp.com/software/StreamTransport
denne er også god:
http://jdownloader.org/

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 21-09-15 14:10

Jeg har HDMI udgang, men ønsker ikke at købe nyt udstyr....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-15 14:12

Citat
Denne henter programmer fra Dr.dk
https://www.internetdownloadmanager.com/

Gratis en måneds tid.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-15 21:38

Citat
Nu er det jo ikke selve skærmen jeg skal recordere.... Men mere programmet der bliver sendt Blink
Jeg vil jo gerne have det i max kvalitet

De vises forhåbentlig som film (med din søster) på skærmen - hvis det er på PC, og det kan de programmer altså optage = det er ikke PRINT screen.
De andre links (IDM), kan hente selve streamen ned uden du behøver at se på mens de optager.
Når du starter udsendelsen på DR, kommer der automatisk en blå boks op over klippet der vises med teksten DOWNLOAD, og så vælger du bare bedste kvalitet, tror ikke DR har bedre end 360p.
Og kan du ikke selv gøre det, skal jeg gerne downloade og sende et link til dig hvor du kan hente det.