/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad med de rige flygtninges forældre
Fra : svendgiversen
Vist : 520 gange
140 point
Dato : 16-09-15 17:29

Vi ved jo godt at det kun er de rigeste, fra eksempelvis Syrien, der når frem til Europa,
nogle har deres børn med, men hvad med dem, der er blevet tilbage, uden forsørgelse.

Engang, i ikke socialiserede lande, skulle man have mange børn, helst sønner,
for at kunne sikre sig for at nogen kunne forsørge sig på sine gamle dage.

Tilfældigvis kender jeg nogen, der sender lidt månedligt overskud til forældre i Rumænien.

Men det er vel næppe muligt for de flygtninge, der nu er strandet i Serbien,
at sende noget som helst hjem til et bombet Syrien.

Helt i orden at nogen søger en bedre tilværelse i et andet land,
men man har vel også forpligtelser derhjemme...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 16-09-15 18:48

Goddag, jeg vil gerne have lov til at lave lidt rav i dén!
Teori: nogle Mullaher og nogle regenter i Mellemøsten sidder og samtaler over "Bogens" budskab om at rejse ud og formere sig - alt i mens man missionerer det i "Bogen" religiøse budskab.
Nu er det "bare" således at folket ikke selv kan tage sig sammen til at formidle budskabet - hvad gør vi så? Vi laver en krig i folkets baghave gerne alvorlig og så er vandringen startet! Samtidigt finansierer vi opførelsen af de templer der måtte blive brug for!"
Tanken kommer fordi at nærområdet ikke vil modtage flygtningene - men de vil gerne ofre milliarder på "templer" og litteratur der fremmer sagen! Om 25 år er den ledende religion så den flygtningene kom med og demokratiet væk!
Hvem sagde dette ved Jordskredsvalget i 1973 - det gjorde Mogens Glistrup!
Så er det jeg spørger HVAD GØR VI NU LILLE DU?
venligst
MV2

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-09-15 19:37

Det var dog en alvorlig drejning af mit spørgsmål.

>nogle Mullaher og nogle regenter i Mellemøsten...
Tror du at de så tager hånd om de stakkels forældre, der bliver ladt tilbage i udbombede byer?

Men lad gå, selv om jeg tror hovedparten af de der flygter nordpå til Europa gør det for at få en bedre tilværelse, ikke for at erobre vor verdensdel fra os vantro??

Men hensynet til gamle forældre er vist ikke lige sagen nu,
så måske er din indgang til mit oprindelige spørgsmål mere aktuel???

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-09-15 20:15

Citat
Bogens" budskab om at rejse ud og formere sig - alt i mens man missionerer det i "Bogen" religiøse budskab.
Nemlig MV2.
Lad mig supplere med Oberst Gadaffis ord: "Vi erobrer Europa. Ikke med kanoner og kampvogne, men med kvinder og barnevogne."

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-09-15 23:35

Jeg har ondt af de mennesker, der er på flugt nu. På tysk tv så jeg et par gamle forældre, som havde sendt deres 14 årige søn til Tyskland. De fortalte, at her ville han som mindreårig få opholdstilladelse/asyl og via familiesammenføring kunne de -og gud ved, hvor mange flere følge bagefter. Det kan man tolke efter egen smag, men jeg ville nu meget nødig sende mine børn ud af landet på en farefuld færd på denne måde.
Nu er jeg så gammel at jeg kan huske flygtningestrømmen sydfra efter 2. VK. Ok, det ligger så lang tid tilbage, men de var forkomne og forhutlede, trak deres gamle, børn og syge med sig i en blokvogn eller kærre. Derfor undrer det mig, hvordan flygtninge, der har været undervejs i flere uger har strøm på deres mobilos og at kvinderne for nogles vedkommende har perfekt make-up. I et indslag så jeg et center, hvor der blev delt tøj ud. Vel og mærke nyt tøj, varme jakker. En mand var sur over at han ikke kunne få en jakke i sort, men måtte tsge en rød eller blå.
Jeg går ind for at man hjælper i nærområderne når jeg ser og hører at flygtningene selv vil bestemme, hvor de kan få opholdstilladelse.
Ingelein

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-09-15 07:21

Jeg føler også med de mennesker der nu er på flugt ....

Citat
Derfor undrer det mig, hvordan flygtninge, der har været undervejs i flere uger har strøm på deres mobilos og at kvinderne for nogles vedkommende har perfekt make-up. I et indslag så jeg et center, hvor der blev delt tøj ud. Vel og mærke nyt tøj, varme jakker. En mand var sur over at han ikke kunne få en jakke i sort, men måtte tsge en rød eller blå.
Jeg går ind for at man hjælper i nærområderne når jeg ser og hører at flygtningene selv vil bestemme, hvor de kan få opholdstilladelse.
Ingelein

... men jeg undrer mig også.

Min 19-årige datter var meget fortørnet, da hun i fredags havde taget toget fra Odense til Sjælland, hun havde set mange flygtninge på Odense station, og de fleste af dem havde I-Phones.
Så der er vist ingen tvivl om, at det er de bedre stillede der flygter, og på den baggrund må det eneste rigtige være, at hjælpe dem i deres nærområder, så de dårligt stillede også kan få glæde af hjælpen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-15 07:42

Jeg nægter at tro at rige flygtninge udgør noget uoverkommeligt stort problem for hverken Serbere, flygtningene selv eller deres familie. Myten om rige flygtninge er noget vås. Den med de mange veluddannede mellem flygtninge tror jeg heller ikke en dyt på!

Det er alm. lykkeriddere som flygter/udrejser i håb om et bedre liv. Ikke at man kan fortænke dem i dette!

Penge frem og tilbage mellem konti er intet problem i disse digitale tider ...uanset i hvilket land man befinder sig. Har de virkelig så mange penge? Så var det vel intet problem blot at rejse som turist f.eks. til Hawaii, Syd Afrika eller Caribien. Der skulle også være skønt på Cuba

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-09-15 19:20

>et par gamle forældre, som havde sendt deres 14 årige søn til Tyskland...

Hvor må det være forfærdeligt at være nød til dette,
og hvordan udvælger man, hvem der skal af sted og hvem der må blive hjemme?

En snes enlige børneflygtninge forsvandt i Malmø, hvad blev der af dem??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-09-15 19:45

Du er nem at narre, Svend.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-09-15 19:50

Ja, svendgiversen,
Man skal prøve at sætte sig ind i flygtningenes sted. I går tog vorel snart 50 årige søn afsted i vores sejlbåd for et par dage i det sydfynske øhav. Den 18 årige datter havde kørt ham til havnen, så hun kunne låne bilen et par dage. Mens vi stod og kiggede på de afsejlende, kredsede to lavtflyvende jetjagere rundt over os. Jeg kunne ikke dy mig for at sige til pigen: tænk hvis vi var et sted, hvor flyene smed bomber.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-09-15 19:52

Vorel = vores. Øv for alle de fejl man kan skrive på en ipad!!!
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-09-15 21:15

Ja, jeg er måske lidt naiv,

men i den dansk svenske debat hørte jeg lige en af de der ved mest om de mange flygtninge,
fra Syrien, nemlig vor Kharder, bekræfte begrundelsen for dette spørgsmål.

Det er de få velbeslåede, der nu forsøger at komme til Europa,
med smart phones og make up, og jeg forstår godt at unge danske piger undrer sig.

Men som Kharder også sagde, der er over 7 millioner fattige flygtninge tilbage i Syrien,
der ikke har mulighed for at flygte, og mange af dem vil dø af sult.

Herimellem sikkert mange ældre, hvis rige børn nu søger nordpå,
kan man svigte sine forældre på den måde?

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 140 point
Dato : 17-09-15 21:23

Citat
Herimellem sikkert mange ældre, hvis rige børn nu søger nordpå,
kan man svigte sine forældre på den måde?

Der forventer vel, at kunne få familiesammenføring.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-09-15 21:36
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-15 21:38

Nasar Kharder er et fjols !!!

½.) http://politiken.dk/indland/politik/ECE2773319/khader-vil-saette-dansk-militaer-ind-mod-is-i-syrien/

1.) http://politiken.dk/debat/ECE2838305/danmark-symptombehandler-kun---grib-nu-ind-i-syrien/

..hvilket jeg har givet udtryk for med dette debat indlæg i Politiken:
Citat
NK's argumentation for militær intervention på landjorden i Syrien minder i betænkelig grad om nazisternes slagsang.

Her lettere omskrevet:

I Syrien brænder nu
en ildebrand så fin
og bålet der man slukker bedst ..
med træuld og benzin.

Jeg har ingen løsning på Syriens problemer, men er stensikker på at mere krudt og flere kugler ikke er vejen frem.

Man kan ikke myrde sig til fred.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-09-15 11:10

Tak for svaret Troldepige.

Så bliver de 1000 nye måske til 7-8000? Lad dem dog blive dernede og sørg for dem der.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-09-15 11:38

Citat
Tak for svaret Troldepige.

Velbekomme.

Citat
Så bliver de 1000 nye måske til 7-8000? Lad dem dog blive dernede og sørg for dem der.

Lige præcis. Så er der også større sandsynlighed for, at hjælpen lander hos de rette, og ikke kun hos dem, der har penge og overskud til, at flygte derfra.