/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
AVG indsamler data - Er det ok?
Fra : ara
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 13-09-15 08:38

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-15 08:49

Tjaeh.. de skriver:
Citat
Hvilke rettigheder har jeg i forhold til mine data?

Du har ret til at spørge os om de personlige data, vi behandler om dig, formålet og arten af denne behandling, og bede os om at fortælle, hvem vi deler dem med.

Du har ret til når som helst at anmode om, at vi opdaterer, korrigerer eller sletter (under antagelse af, at dette ikke påvirker de services, vi leverer til dig) dine personlige data. Bemærk, at vi kan afvise anmodninger, der sætter andres fortrolighed i fare, eller hvis de er urimelige eller gentagende eller ville kræve et uforholdsmæssigt stort arbejde. Medmindre du beder os om at slette dine data, skal du bemærke, at vi opbevarer din data i et år, efter at du er holdt op som kunde (men typisk opbevarer vi ikke dine data længere, end hvad der rimeligvis er nødvendigt i forhold til de formål, dataene blev indsamlet til).

Du har ret til at fravælge brugen eller indsamlingen af bestemte data, herunder personlige data og ikke-personlige data, ved at følge instruktionerne her.

Du har ret til når som helst at fravælge at modtage vores nyhedsbreve på mail, bulletiner eller andre oplysninger ved at følge den relevante opsigelsesproces, der er beskrevet i den pågældende mail eller det pågældende nyhedsbrev. Du skal være opmærksom på, at vores mails kan indeholde vigtige eller praktiske oplysninger om AVG's Produkter, f.eks. oplysninger om licensnummer eller status for dine ordrer eller konti.

Du har ret til at forvente af os, at vi beskytter dine personlige data og opbevarer dem sikkert. Vi arbejder hårdt på at beskytte AVG og vores brugere mod uautoriseret adgang eller uautoriseret ændring, videregivelse eller destruering af de oplysninger, vi har. Særligt gælder det, at:
Vi overholder altid denne Fortrolighedspolitik, når det gælder alle de data, vi indsamler fra dig
Vi begrænser brugen og videregivelsen af dine data og arbejder på at sikre, at alle, vi deler sådanne oplysninger med, behandler disse oplysninger med den fortrolighed og sikkerhed, de fortjener, og
Vi har etableret fysiske, tekniske og administrative fremgangsmåder, der er accepteret i branchen, for at sikre og beskytte de oplysninger, vi indsamler.

Linket her i :
Citat
Du har ret til at fravælge brugen eller indsamlingen af bestemte data, herunder personlige data og ikke-personlige data, ved at følge instruktionerne her.
VIRKER BARE IKKE !!!

Jeg tror du skal slå koldt vand i blodet. Du kan sikkert finde en menu et sted hvor du i AVG kan slå dataindsamlingen fra. Iøvrigt er folk sjældent klar over hvor meget deres browser 'sladrer', når de besøger en hvilken som helst internet hjemmeside:

http://browserspy.dk

Ps. Jeg bruger den gratis version af Zonealarm Firewall + Antivirus. 'Motoren' er på licens af Kaspersky's, hvilket borger for kvaliteten. Hentes hér:

http://download.cnet.com/ZoneAlarm-Free-Antivirus-Firewall/3001-2239_4-75708651.html?hlndr=1

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 13-09-15 08:56

Det slår du bare fra i valgmuligheder/ avanceret/ indstillinger for fortrolighed.
Selv har jeg fjernet alle flueben, da det ikke rager dem hvad jeg foretager mig

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-09-15 08:58

Du kan også nægte dét adgang til nettet via din firewall

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-09-15 09:49

AVG er et glimrende program så behold det og følg mig-selv's guide til at fjerne fluebenene.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-09-15 09:57

De indsamler jo data om fjernede trusler for at forbedre programmet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-09-15 10:07

De samler også andre oplysninger = færden på nettet, og dem syntes jeg at AVG har mange af i deres sidste udgave, alle er blokkeret af min firewall og slået fra i AVG

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 13-09-15 10:36

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-09-15 11:11

Må jeg komme med et "tillægs spørgsmål"?? mig-selv skriver:
Citat
Selv har jeg fjernet alle flueben, da det ikke rager dem hvad jeg foretager mig

Men, mon ikke denne skal beholde fluebenet:
Citat
Tillad "in the cloud" - verifikation af detekteringer.

Da AVG pointerer:
Citat
ADVARSEL: Hvis du deaktiverer denne funktion, kan det påvirke AVG`s evne til at
beskytte dig. Det anbefales på det kraftigste at holde denne funktion aktiveret.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-15 12:31

[hr ]Fortæl mig lige:

Hvad er forskellen på at gemme 'oplysningerne' indhentet fra DIG på deres 'egen' server-arkitektur hos AVG ..og så at kunne hente disse oplysninger af AVG fra 'Clouden' ?
'Du' sender så kun oplysninger om brug og privatliv til Cloud'en. Javel ..hvem 'ejer' den?
Men dette har du ikke mulighed for at undersøge eller påvirke (=forretninghemmeligheder), da det jo tilsyneladende er en 3. part's udgiver som 'hoster' Cloud'en ...og så er du jo ligevidt!

Nu skal du så finde ud af HVEM der sidder på 'Clouden' AVG benytter sig af ..og hvordan Cloud-indehavernes/host'ens politik er omkring 'privatliv'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-15 12:35

Ergo.. Mosebaek -> Ikke godt... ..nok
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-09-15 12:48

Dem der har lyst til at dele noget med nogen, skal have lov til det - jeg syntes bare alle skal snage i hvad vi bruger pc til, samt hvilke sider vi bruger mest - OG DET ER BARE IKKE NOGET JEG VIL HJÆLPE MED TIL.
Opdaterer mit virus beskyttelse engang om måneden - de finder alligevel intet, især ikke på Win10.
Den ser ud til at kunne den berømte Politi virus for døren - indtil videre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-15 13:11

Jeps.. korrekt mig-selv:

Jeg benytter også strategien: OTNTK (On The Need To Know)

..når det kommer til sikkerhed og delen ud af private oplysninger. Jeg bruger ikke 'Private Browsing', 'Anonym surf' ..og hvad de nu kalder det. Det er en falsk sikkerhed.
Man når meget længere med forsigtighed, fornuft og omtanke !
</MOLOKYLE>