/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Telefon Terror
Fra : svendgiversen
Vist : 682 gange
127 point
Dato : 12-09-15 19:09

Min kone er de sidste par uger dagligt blevet ringet op af nogen, der taler engelsk,
når hun så siger: "Det er Erna" lægger de på.

Da de ringer både på hendes fastnet og mobil nummer, må de jo have en slags forbindelse?

I dag, da hun var ude, tog jeg hendes mobil telefon og spurgte, på mit bedste engelsk,
hvorfra kender du Erna, og der blev igen lagt på.

Hun har en slags telefon svarer og nummeret der ringer er: 00 58 67 49 82.
Med forbehold for evt. to gange 58, hendes søn mener det er fra USA?

Er der nogen, der har haft tilsvarende opringninger på det sidste?

Og er der nogen, der med disse oplysninger kan finde frem til, hvem der ringer til hende??

Da hendes afdøde mand har familie i USA, er vi lidt bekymrede over en evt. manglende kontakt
men det kan jo også være en religiøs sekt, migranter, eller andre???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-15 19:24

Citat
Da hendes afdøde mand har familie i USA, er vi lidt bekymrede over en evt. manglende kontakt
men det kan jo også være en religiøs sekt, migranter, eller andre

Hvis det er din kones afdøde mands telefon..................prøv at svare med hans navn.

Hvis det er en fidus opringning, reagerer de ved svar.
Hvis den kun ringer een gang, er det for at du skal ringe tilbage....................det bliver dyrt.

Står telefonerne i din kones navn......................er det nok fup ug fidus.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-09-15 19:31

00 58 er Venezuelas landekode. Så mon ikke det er fup og de håber blot at der ringes til deres nummer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-09-15 19:42

svendgiversen, det har du spurgt om tidligere.

Både dit og din samleverskes telefonnumre er frit tilgængelige, når der søges på Krak.

I må jo begge ønske, at alle kan ringe til jer, da det er muligt at finde telefonnumrene på Krak.

Hvorfor ikke få udeladt nummer. De personer/familie, som vil i kontakt med jer, kender vel nummeret.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-09-15 19:52

Ja begge telefoner står i min kones navn,
hendes mand hed noget helt andet og har været død i over 10 år.

Vi kender ingen i Venezuela.
Og vi prøver ikke på at ringe tilbage til det pågældende nummer.

Men vi håber da opringningerne snart hører op?

Er der eller noget vi kan gøre, evt. klage, selv har jeg telmore, men min kone har TDC.
Mon de kan gøre noget??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-09-15 20:01

Citat
Er der eller noget vi kan gøre, evt. klage, selv har jeg telmore, men min kone har TDC.
Mon de kan gøre noget??

SPØRG DOG TELMORE OG TDC

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-09-15 20:04

svendgiversen, det er nu sådan, at alle kan ringe dig og din samleverske op, da jeres telefonnummer er at finde.
Hvis I havde enten hemmeligt/udeladt nummer, så ville det ikke ske.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-09-15 20:19

Ja, vi fægter med åben pande, alle vore venner og bekendte, også kandu brugere,
skal kunne finde frem til os.

Og det kan da ikke være rigtigt at nogen fra, måske Venezuela,
skal tvinge os til at få hemmelige numre.

Hvis det forsætter vil vi kontakte TDC.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-09-15 21:41

Jeg er blevet kontaktet af dette nummer +688899

Tog ikke tlf da jeg ikke kendte nummeret, har fundet dette!

Telefon: +688899 (Tuvalu)

Firma: MICROSOFT-SVINDEL
Nett: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/datakriminalitet/svindler-utga-seg-for-aa-vaere-fra-microsoft-men-ringte-politiet/a/23404728/

http://www.telefonterror.no/688899

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-09-15 23:19

Jeg har heller ikke udeladt, eller hemmeligt, nummer, og ønsker det heller ikke. Det har aldrig været et problem.

For nogle få dage siden ringede min fastnettelefon, og nummerviseren viste dette: 001313656466 (jeg skrev det ned for at se, om det gentog sig). Når min nummerviser viser sådan et "mystisk" nummer, eller udeladt nummer, så præsenterer jeg mig ikke, sige blot "Ja" eller "Hallo".
Der var helt stille i den anden ende, ikke en lyd. Så efter at have sagt "Hallo" nogle gange lagde jeg på.

For en del år siden ringede min telefon, og nummerviseren vist et nummer der så udenlandsk ud, da jeg svarede lød det som om, at en båndoptager startede og så startede noget der kunne lyde som en længere remse, og så lagde jeg på.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 127 point
Dato : 12-09-15 23:59

Uanset om du kender nogen fra Venezuela, så er nummeret derfra. Og som jeg skrev tidligere et fup nummer. Få nummeret blokeret.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-09-15 01:05

Fik opringning fra en spanier 4 dage i træk på nøjagtig samme tidspunkt men de gik alle på telefonsvarer..............iøvrigt var det fra Spanien og ikke sydamerika.
Så sendte de en sms hvor jeg ved en google-oversættelse fandt ud af at det var fra et tøjfirma, jeg skrev blot "Get lost" i et svar og hørte ikke mere til dem.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 13-09-15 08:35

bentjuul skriver:
Citat
Få nummeret blokeret.
.
Men vil det ikke kræve henvendelse til og medvirken fra telefonselskabets side?

I dag, hvor der findes utallige apps, ville det være en herligt, hvis nogen kunne opfinde en funktion til at filtrere telefonopringninger, så man kan frasortere de numre, man ikke ønsker at blive ringet op af. Lige fra stalkere, sindsforvirrede personer til venezuelanske, indiske og andre fupnumre (fx dem, der udgiver sig for at ringe fra Microsoft) samt - ikke at forglemme - telefonsælgere, der med aldrig svigtende gå på mod vil sælge avisabonnementer, velgørenhed mm. Både på fastnet og mobil er der behov for at kunne frasortere numre.

Jeg forstår godt, at svendgiversen ikke vil have hemmeligt telefonnummer. Vi er vel mindst en million mennesker, der her i landet bor i små lokalsamfund, hvor det er nyttigt at kunne kontakte hinanden telefonisk; det vil være en meget uheldig tendens, hvis telefonbøger krak.dk og opslagssider på nettet lidt efter lidt udgår, fordi flere og flere går over til hemmelige numre.
Men er der ikke snart nogen, der vil opfinde et nummerfilter til telefonnumre? Eller findes det allerede, siden bentjuel skriver få nummeret blokeret?

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 13-09-15 08:37

Vi har begge været ude for det samme,en person,som på dårligt engelsk ville et eller andet,vi fandt aldrig ud af,hvad han ville.Opringningrne strakte sig over flere åneder,indtil vi brugte et gammelt trick,når vedkommende ringer,puster du af fuld kraft i en trillerfløjte,som f.eks.fodbolddommere bruger,så ringer de ikke mere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-09-15 09:02

Citat
I dag, hvor der findes utallige apps, ville det være en herligt, hvis nogen kunne opfinde en funktion til at filtrere telefonopringninger,

I nogle antivirusprogrammer som også er et must til smartphones er der en blokeringsfunktion for opringning og sms hvis man ikke vil høre et kvæk fra et antal numre mere, det findes både i Kaspersky og det gratis Avast og går under betegnelsen Anti-theft.

De der ringer op skifter jo ikke eget telefonnummer eller bruger mange, men det gør de til gengæld med mailadresser da det er lynhurtigt og for det meste gratis at oprette flere.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-09-15 09:43

Citat
Men vil det ikke kræve henvendelse til og medvirken fra telefonselskabets side?
Jo til ens fastnummer, men hvis man har en smartphone kan nummeret blokeres via en apps.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-09-15 09:44

Tak for svaret bentjuul.

Og, hvis det fortsætter, vil vi få TDC til at blokere nummeret...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-09-15 11:04
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-09-15 11:20

Godt fundet og også tak til dig katekismus,

så må TDC jo også kende til dette odiøse nummer?
Hvad de så end er ude på??