/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hold Danmark
Fra : svendgiversen
Vist : 709 gange
121 point
Dato : 08-09-15 13:53

Jeg kom til at tænke på det gamle drille udtryk:
Hold Danmark ren, følg en svensker til båden...

Måske er der nu basis for nye varianter af denne opfordring?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-09-15 14:35

Men hvorfor lader verden de forskellige sataner få lov til at slagte folk i eget land, før vi gør noget ved det. Hvorfor accepterer verden disse forkvaklede diktatorer, alt for længe. Er det måske fordi der er gode penge i at sælge våben til alle sider. Jeg kommer til at tænke på den gamle Danske film naboerne, hvor det var købmanden som tjente godt på "krigen".

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-09-15 14:38

Hold Danmark ren, følg en svensker til båden. godt mundheld
der er desvære mange der, ikke kan forstå at muslimer, vil overtage Danmark

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-09-15 14:43

Ferik - det hedder ikke "vil overtage" men "overtager"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-09-15 15:26

>muslimer, vil overtage Danmark

>> "overtager"

Hvornår? Selv lever jeg højest 20 år mere, så det bliver vel ikke min tid??
Og vi må jo ikke engang følge en migrant til båden, hvor hyn ellers kommer fra???

Men rigtigt, vi burde bekæmpe diktatorer, der hvor flygtningene kommer fra,
men det er jo ikke så let, når der eksisterer flere befolkningsgrupper i det samme område,
som bekriger hinanden med hver sin diktatoriske leder.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-09-15 16:56

Historien har det med at genta`sig. Denne linje er nøjagtig lige så aktuelt, som i 1940:
Citat
Frø af ugræs er føget over hegnet, åg på nakke og lås for vor mund.

Jeg anser ikke alle flygninger for at være terrorister. Men kan forestille mig, 10% vil arbejde på at bruge Gøgens adfærd.

Skaden er sket, igen som i 1940 (eller før) grundet vore politikeres slaphed. Som dog til dels skyldes EU.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-09-15 17:14

Det eneste vi kan være helt sikker på er, Politiet vil aldrig blive arbejdsløse, med den nye "verdensorden":
Citat
Tre dage i træk er indvandrergrupperinger fra henholdsvis Slagelses Nordbyen-kvarter og Korsørs Motalavej stødt sammen i voldsomme slagsmål.

Fakta er jo, de hader hinanden indbyrdes, (næsten) lige så meget, som de hader os.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-09-15 17:43

Jeg tror at din sammenligning halter lidt Mosebæk,

dengang i 1940 var det jo herrefolket sydfra, der ville beskytte os mod de grimme englændere,
nu er det nok andre troende der kommer hertil, og det er jo os, der er "de vantro",
men de vil vel ikke, som Hitler, beskytte os mod andre vantro?

Der er sikkert yderliggående muslimer mellem de mange indvandrere,
men der er endnu flere, der søger en bedre tilværelse her nordpå.

Det samme som mange af os, også fra din hjemegn, gjorde for små 200 år siden,
da de emigrerede til Amerika, og fik et nyt og bedre liv der.

En af min kones farbrødre fra USA kom hjem til Mors i stor Ford,
og forærede hendes mor et da ukendt høreapparat i Danmark,
senere var hun med en søster på ferie i det nordvestlige USA.

Jeg tror ikke vi bliver inviteret på en rejse til Syrien og endnu værre steder,
og jeg siger på forhånd: Nej Tak.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-09-15 18:19

Så på tv for et par dage siden at udlændinge ikke måtte rejse videre til Sverige af det Danske Politi - de ville ikke være i DK - men blev tvunget til det? hvad gik det ud på..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-09-15 18:59

Noget med en aftale om, at man skal registreres og vurderes i det land man først kommer til,
men de har jo været i: Grækenland, Makedonien, Serbien, Ungarn, Østrig og Tyskland
før de kom til Danmark, og hvis de gerne vil til Sverige, så lad dem dog...

Og min sammenligning halter også, når jeg ser på slægtninge der får hjælp fra de nye lande.

Hvis det går emigranterne godt, får de sikkert økonomisk hjælp derhjemme,
men de skal jo ikke på ferie i Serbien, men i de nye emigrant lande.
Så hvis det går godt for deres slægtninge i Sverige, så bliver de nok også inviteret derop?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-09-15 21:59

Jeg ser nu, at de der kommer til Danmark og gerne vil videre til Sverige, ikke får lov.
Enten bliver de registreret her, eller bliver sendt tilbage til Tyskland. Det kan ikke være rigtigt?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-09-15 22:25

Selv om overtagelsen ikke bliver lige med det samme kan man godt blive bekymret.
Vi har jo også nogle efterkommere, at tænke på.
Det der benyttes er såkaldt omvendt racisme:" Hvis ikke jeg må udfolde min middelalderkultur, undertrykke mine kvinder og kalde det religion"................så er i racister.
Det er foregået i mange år, og de fleste lukker øjnene af angst for at blive kaldt racist.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-15 10:05

Citat
Jeg ser nu, at de der kommer til Danmark og gerne vil videre til Sverige, ikke får lov.
Enten bliver de registreret her, eller bliver sendt tilbage til Tyskland. Det kan ikke være rigtigt?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-09-15 11:40

Og glem gamle aftaler fra før flygtninge tilstrømningen var ude af kontrol,
og lad de asylansøgere der gerne vil til Sverige, få lov til det.

Hold Danmark ren, sejl en muslim over sundet...

Ingen har vel lyst og hjerte til at sende de, der har været uger undervejs i mange lande,
under kummerlige forhold, tilbage til de usikre forhold de flygtede fra?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-15 11:56

Jeg ville hellere gøre de usikre forhold sikre.........................og fjerne satanerne.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-09-15 13:20

Og hvem er så satan lige nu i Syrien, hvor de fleste migranter kommer fra:

Den diktatoriske regerings leder?
Alkaida lederen, der undertrykker kvinder og os vantro??
eller lederen af de krigeriske kurdere, mindretal og forfulgt i flere lande???

Når man fjerner en diktator, plejer der at komme én eller flere igen, ofte værre...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-09-15 14:40

Citat
Og hvem er så satan lige nu i Syrien, hvor de fleste migranter kommer fra:

Bl.a. Islamisk Stat. Man kan rolig regne med, at de nu har krigere, der stille og roligt forbereder "indsats" i Europa.

Iøvrigt chokerende at se, hvor hurtigt de fremmede kan sætte danske love ud af kraft.
http://www.dr.dk/nyheder/indland/den-soenderjyske-motorvej-e45-er-spaerret

Spærre en motorvej uden videre....................stoppe togdriften.................

Var der to danskere kommet gående i nødsporet, var der lynhurtig dukket 10 patrulje vogne op.

Uhyggeligt at se, hvor hurtigt danskerne indordner sig, for deres forgodtbefindende. Og så har de jo ikke endnu, gravet sig ned her i landet...........arme land. Fremtid: ??????????? Måske: 0000000

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-15 15:39

Hør NU !!! Rusland er vejen frem!
Jer er sikker på at Putin kan bruge MASSER af; Robitnics (..arbejder = ROBOT) !
Hvorfor ikke sende flygningestrømmene Øst på ???
Der er helt sikkert MASSER af arbejde der skal gøres i Sibirien!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-15 15:47

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-09-15 16:20

>hvor hurtigt de fremmede kan sætte danske love ud af kraft.

Nu er det vist ikke migranterne, men forældede aftaler om asyl,
før indvandringen sydfra kom ud af kontrol,
der er skyld i de vanvittige forhold, både i tog og på motorveje?

Lad dog de flygtninge, der gerne vil videre til Sverige, få lov til det...

Og molo, Putin er nu aktiv i Syrien, med våben og nu også soldater,
han holder med præsidenten, så vist svært for os skabe sikre områder der.

Endnu sværere at slippe af med diverse djævle/diktatorer...

Og vist ingen emigranter har ønsket at komme til Rusland, slet ikke Sibirien.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 09-09-15 17:47

Og her er så den kuwaitiske version - sakset fra DR:

"I sidste ende er det ikke fornuftigt at modtage folk der er forskellige fra os. Vi ønsker ikke folk der lider af indre spændinger og traumer i vores land. Golf-staterne egner sig alene for folk der arbejder, sagde embedsmanden, Fahad al-Shalami"

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-15 17:49

Citat
Iøvrigt chokerende at se, hvor hurtigt de fremmede kan sætte danske love ud af kraft.

Tænk hvis de fik deres legetøj med?
https://www.youtube.com/watch?v=EgnxQ8VvdC0

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-09-15 18:25

Nu er det ikke legetøj, men menneske skæbner, det drejer sig om, venligst...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-09-15 20:15

Nu ved vi jo, at det kun er ca- 20% der er flygtninge. 80% må så være lykkeriddere og forklædte ISIS.
Det store spørgsmål må så være; Er Europa ikke bedste tjent med - i første omgang - at sende de 80% retur.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-09-15 21:25

> mig-selv

Enhver kan da se, de er på glatførekursus. De forbereder sig på klima ændringerne.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-09-15 21:51

Er det nu så forkert at prøve at skabe en bedre tilværelse i et andet land,
det samme som vore emigranter/lykkeriddere gjorde for små 200 år siden i Amerika,
desværre findes der ikke længere en ny verdensdel, som de kan erobre fra uskyldige indianere.

Efter det de har af ønsker, og efter det de har gennemgået på turen herop i 5-7 europiske lande, kan vi da ikke bare sende dem tilbage til det de flygtede fra.

Uanset tidligere forældede aftaler, fra før indvandringen sydfra var ude af kontrol,
lad dog de stakkels flygtninge, der gerne vil til Sverige, få lov til det.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 121 point
Dato : 09-09-15 23:05

Citat
lad dog de stakkels flygtninge, der gerne vil til Sverige, få lov til det.

Glimrende idè, som jeg kan gå helt ind for. Og svenskerne står jo med åbne arme, så .........

Jeg synes vor kære humanist, er blevet lidt tavs, på det sidste.

M.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 09-09-15 23:25

Citat
Men hvorfor lader verden de forskellige sataner få lov til at slagte folk i eget land, før vi gør noget ved det. Hvorfor accepterer verden disse forkvaklede diktatorer, alt for længe.

sådan skrev Eyvind allerførst i tråden - og det er kernen i de øjeblikkelige problemer - altså lige bortset fra, at flygtningene kommer fra rådne samfund (pardon my French), hvor først kommer familien, så klanen, så den lokale warlord og så...et velfungerende samfund.... glem det, tror ikke ordet "samfund" i dets dybe, europæiske og dermed oprindelige kristne betydning findes i disse menneskers ordbog og forestillingsverden.

Derfor er alt, hvad vesten foretager sig p.t. ren symptombehandling.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-09-15 11:21

Det har jo aldrig været noget problem for de europæiske lande at blive gode venner efter en krig, men her er der tale om en helt anden kultur.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-09-15 13:03

Når det uvirkelige, pludseligt bliver til virkelighed. Jeg har før nævnt ordet undtagelsestilstand. Altså hvor love og rettigheder, bliver sat ud af kraft.

Det var ment lidt som en tankespind, fra min side. Men igen blev min fantasi, overhalet af den skinbarlige virkelighed:
Politiet tilsidesætter loven (registrering). Og pludseligt er det lovligt at være menneskesmugler.

Med hensyn til annulerede rettigheder, tænker jeg her bl.a. på bilisters rettigheder, til at benytte sønderjyske motorvej. Der høj og flot blev spærret af, til fordel for folkevandringen.

Fremtiden er indtruffet.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-15 13:39

Derfor ..som tidligere fremstillet:
Citat
Hvorfor ikke sende flygningestrømmene Øst på ???

Næeh... bliver der sagt:
Citat
Og molo, Putin er nu aktiv i Syrien, med våben og nu også soldater,
han holder med præsidenten, så vist svært for os skabe sikre områder der.
Og vist ingen emigranter har ønsket at komme til Rusland, slet ikke Sibirien.

Hmm... mon der ikke er en vis form for diskrepans i argumentationen her?

Hvis VI skal modtage 'krigsofre' som TAK for vor deltagelse i nedkæmpning af Diktatorer i Nærorienten?

Kan andre våbenføre magter i området da ikke afkræves det 'samme'
..for at holde disse Diktatorer ved magten?

svendgiversen ?
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-09-15 17:56

Tak for svaret Mosebaek.

Fornuften sejrede i første omgang, de fleste der vil til Sverige, får nu lov til det.

Men der er endnu flere flygtninge på vej, og der må findes nye, bedre og klare regler...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-09-15 20:10

Selv tak. Ja, det er jo ren Wild West tilstande. hvor selv basal lovgivning er sat ud af funktion.

Det eneste der er helt sikkert: Vi får aldrig vort gamle Danmark tilbage igen.

Jeg er ikke ene om denne bekymring:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/terror/pet-islamiske-krigere-kan-vaere-kommet-til-danmark-blandt-flygtninge/5725810

Vh. M.