/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
V9.com.
Fra : Mosebaek
Vist : 808 gange
300 point
Dato : 20-08-15 19:50

Win XP. Firefox browser.

Jeg har et irriterende problem, i min Firefox browser. Den er sat til standard. Jeg bruger altid en blank startside. Det virker også, når jeg starter Firefox. Men når jeg vil have en ny fane frem (ny side) kommer V9 søgemaskinen øjeblikkeligt. Ses sådan:
http://www.v9.com/?type=hp&ts=1439794741&from=mych123&uid=wdcxwd1600bb-00dwa0_wd-wmaek1551754&z=00e83372bb6c03e88ea68fegez4cdt1mft5zbm6z3g

Jeg har før elimineret f.eks. Delta search med held. Har prøvet på samme vis, ved at: Se om den var i "Tilføj/fjern". Ej tilfældet. Om den stod i Firefox genvej. Ej tilfældet. Kontrolleret Firefox i "Tilføjelser/udvidelser. Ej tilfældet. Har søgt på den i start-menuen. Ingen resultat. Har kigget efter i Stifinder. Samme resultat. Den vises ej heller under "instillinger > søgning". Kun Google er her.

Med andre ord...usynlig. Men den må jo ligge et sted, når den kan "overtage" fane nr. to, efter åbning af Firefox. Vil helst undgå Ccleaner m.fl. da jeg ikke har den bedste erfaring, med disse "rense" prg.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-08-15 19:58

Jeg har også slettet cookies og midlertidige filer. Samme nedslående resultat.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-08-15 20:30
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-08-15 20:38

Eller den mere langhårede

(1) In a new tab, type or paste about:config in the address bar and press Enter. Click the button promising to be careful.

(2) In the search box above the list, type or paste newtab and pause while the list is filtered

(3) Double-click the browser.newtab.url preference and enter your preferred page:

Page thumbnails (default) => about:newtab
Blank tab => about:blank
Built-in Firefox home page => about:home
Any other page => full URL to the page

Press Ctrl+t to open a new tab and verify that it worked.

Success?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-08-15 20:41

En mere og kilde

You can modify the browser.newtab.url pref on the about:config page and change the value from about:newtab to the website of your liking: https://www.google.com/

See this article about the New Tab page (about:newtab):

https://support.mozilla.org/kb/new-tab-page-show-hide-and-customize-top-sites

Kilde:
https://support.mozilla.org/da/questions/1013039

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-15 00:20

Havde noget lignende for et par dage siden i Crome, det var noget skidt der havde lagt sig ind i mine plugins, fjernede alle og problemet var løst.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 23-08-15 16:02

Åbn Firefox, tast eller indsæt "about:config" i adresse feltet og tryk Enter.
Klik på knappen "Jeg lover at være forsigtig"

I søge boksen skriver/indsætter du "newtab" og venter til listen er filtreret.

Find og dobbelt-klik på "browser.newtab.url" værdien og sæt den til din ønskede side:

Side med miniaturer (standard), skriv "about:newtab" og klik OK
Blank side/fane, skriv "about:blank" og klik OK
Firefox's indbyggede hjemmeside, skriv "about:home" og klik OK
Eller din egen foretrukne side, skriv fuld URL til siden, f.eks. "https://www.google.dk/" og klik OK

Tast så CTRL+T for at åbne en ny side/fane og for at tjekke at det virker!

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-15 18:47

Tak for svaret Klaudi. Det virker fint nu. Jeg tror det holder. Har genstartet Firefox, flere gange.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-08-15 19:46

velbekomme, håber det bli'r ved med at virke!