/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
ABP
Fra : jensviggo
Vist : 767 gange
100 point
Dato : 20-08-15 08:24

Har nu endelig opgraderet til win 10. Har installeret ABP, men ikonet kommer ikke frem i flere sites blandt andet hotmail kandu, og reklamerne florerer. Hvad kan jeg gøre

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-08-15 08:43

Hvis du absolut vil bruge windows, så brug i stedet windows 7. den udgave kan stort set det samme, men har ikke alle problemerne.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-08-15 08:50

Du kan stadig bruge Internt Explorer eller Google Chrome, der virker det omtalte program stadig.

Det er bare ikke implementeret i EDE endnu...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-08-15 09:53

Kan du fortælle os/mig hvad ABP er?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-08-15 09:58

Oversæt venligst ABP...............................................

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 20-08-15 10:47

Blokkerer for reklamer.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 20-08-15 11:09

blokkerer tilsyneladnde ikke på den her side hjælp. Ingen ikon i øverste højre hjørne

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-08-15 12:25

Fik vist ikke skrevet korrekt - kan ikke installeres i den nye browser EDGE som ligger i Windows10...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-08-15 13:54

Men du kan jo i søgefeltet i startmenuen få den gamle Internet Explorer hvor ABP virker i stadigvæk...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-08-15 14:18

Add Block Plus. Har ingen problemer med det i Windows 10.

(Man kan selvfølgelig godt klamre sig til oldtiden og Win7, men der er ingen vej uden om Win10, det er blot et spørgsmål om hvor længe man vil snyde sig selv for goderne i Win 10.)

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-08-15 14:22

Der må være én manual for "dummies" vedr. win 10, hvor alt bliver skåret ud i pap for os der ikke fatter den favre nye verden lige med det vuns - er der en sådan?
MV2

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-08-15 14:26

Citat
Add Block Plus. Har ingen problemer med det i Windows 10.

(Man kan selvfølgelig godt klamre sig til oldtiden og Win7, men der er ingen vej uden om Win10, det er blot et spørgsmål om hvor længe man vil snyde sig selv for goderne i Win 10.)

Nej, det er ikke WIN 10 der er problemet, det er EDGE Browseren...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-08-15 14:28

Citat
Nej, det er ikke WIN 10 der er problemet, det er EDGE Browseren...

Hvorfor bruge EDGE, når der findes brugbare browsere?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-08-15 15:26

Citat
Hvorfor bruge EDGE, når der findes brugbare browsere?

FUNNY fun2 måske fordi den er skidegod og hurtig...

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-08-15 05:54

Har ikoner på skrivebord til kandu/facebook/mail/osv. Hvis jeg starter programmer fra disse genveje virker ABP ikke. Hvis jeg starter dem vi Google Chrome er ABP aktiv og blokkerer for reklamer.
Hvorfor nu det.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-08-15 07:21

PRÆCIS JA Det er jo én af livets store gåder...

Sådan er der så utrolig mange gode spørgsmål og der kommer sikkert flere til - det er jo derfor vi har Kandu.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-15 11:50

Citat
Har ikoner på skrivebord til kandu/facebook/mail/osv. Hvis jeg starter programmer fra disse genveje virker ABP ikke.

Måske fordi de bliver åbnet med EDGE som standart

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-15 11:55

Citat
Har ikoner på skrivebord til kandu/facebook/mail/osv. Hvis jeg starter programmer fra disse genveje virker ABP ikke. Hvis jeg starter dem vi Google Chrome er ABP aktiv og blokkerer for reklamer.
det er fordi den nye Edge browser standardbrowser i Windows 10 og genveje åbnes med standardbrowser, du skal sætte en anden browser som standard til att åbne dine genveje

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-15 12:00

Ændre standardapp: Klik på flaget nede i venstre hjørne, klik på Indstillinger, klik på System, klik på Standardapps, ovre i højre side ruller du ned og finder Webbrowser og klikker på den, klik på den browser du vil sætte som standard til at åbne websider

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-08-15 12:37

der er ingen indstillingsikon

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-15 12:42

Venstreklik på flaget nede i venstre hjørne gå lidt op og klik på Indstillinger

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-08-15 12:47

Citat
der er ingen indstillingsikon

Læser du overhovedet svarene på dit spørgsmål

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-08-15 13:08

Har nu sat edge til standardbrowser, men ABP virker ikke endnu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-15 14:11

Citat
Har nu sat edge til standardbrowser, men ABP virker ikke endnu
skal man le eller græde flere af os har forklaret at AdBlock plus IKKE virker i Edge browseren læs og forstå hvad der skrives

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-15 14:40

Heller ikke med IE

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-15 14:41

Citat
Læser du overhovedet svarene på dit spørgsmål

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 22-08-15 13:54

Jo jeg læser skam svarene med stor interesse det gør jeg da. Jeg er meget glad for opmærksomheden omkring dette, men jeg er ikke altid på.

Men det korte og lange er så nu. ABP virker ikke i windows 10 browser og i IE men i Google Chrome, ikke i Google, har jeg ret, hvis ikke, så hjælp med at få den installeret....venligst.
Min standardbrowser står til 10. Jeg starter alle programmer fra Chrome, det virker. Starter jeg programmer fra ikoner fra skrivebord virker ABP ikke

MVH
jensviggo

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 22-08-15 16:38

Citat
Starter jeg programmer fra ikoner fra skrivebord virker ABP ikke
det er fordi du har den nye Edge browser som standard til websider.
Du skifter standardbrowser ved at venstreklikke på flaget nede til venstre på skærmen og klikke på Indstillinger, der klikker du på System og går ned og klikker på Standarapps, der kan du ændre til Internet Explorer eller Google Chrome som standardapp til at vise websider.
Internet Explorer er ikke vist på skrivebordet på de få Windows 10 jeg har set, men du finder den i Lokal disk C\Programmer\Internet Explorer åben mappen og højreklik på ieexplorer.exe vælg Send til og send den til Skrivebord (opret genvej) så kan du starte Internet Explorer fra skrivebordet men du skal først sætte den som standard til at vise websider som forklaret længere oppe
Citat
ABP virker ikke i windows 10 browser og i IE men i Google Chrome
passer ikke AdBlock plus virker fint i Internet Explorer men du kan jo bare bruge Google Chrome som standard browser hvis du vil det

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-08-15 17:30

Som han siger i reklamen:

DET BLIVER VIST EN LANG DAG I DAG...

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 22-08-15 18:50

Kl er nu 1847 og har gjort som OVN skriver og alle er glade, det virker. Så lang blev dagen da heller ikke. Tak O.V.N.
Osse tak til Marken for tålmodigheden

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-08-15 21:01

Så luk spørgsmålet!!!

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 23-08-15 06:39

Tak for svaret o.v.n..