/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
vil det hjælpe at taget et dumpet fag om
Fra : esbrablok
Vist : 693 gange
50 point
Dato : 11-08-15 11:25

hej.

har en længere heftig diskussion med en veninde.

hun er folkeskolelærer og jeg universitets studerende.

Jeg har dumpet et økonomiske fag 3 gange, da jeg har utrolig svært ved det fag.

Jeg fortæller min veninde, at mit skema passer perfekt med, at jeg kan følge et andet hold i det dumpede fag, og på den måde " tage faget om igen"

jeg står med et stort smil på læben, og siger nu har jeg muligheden for at få hele faget repeteret igen og kan så bestå det.

Hendes svar: et stort tomt blik. jeg spørger hvad der er galt og hun kikker på mig, som om jeg har gjort noget sindsygt.

hun svarer så mens hun ryster på hovedet og ligner et stort spørgsmålstegn.

Hvad vil du få ud af det.

jeg bliver ret irreterret og svarede. Jeg får repeteret faget igen. jeg tager altså faget om.

hun kikker stadig mærkeligt på mig og en større diskussion bryder ud.

vi diskuttere frem og tilbage, mens hendes holdning er at det er latterligt og til ingen nytte at tage faget om.

jeg udbryder så.

vil det sige at hvis du har en elev der ikke forstår at 5x5 giver 25, så vil du bare fortælle eleven at det er ærgeligt??

vi diskuttere så videre og jeg slutter diskussionen med, at hun ikke skal være folkeskolelære, hvis det er hendes filosofi, at det ikke hjælper noget at få gennemgået et stof igen, hvis man ikke har fattet det..

for at slutte denne diskussion.

håber jeg i vil komme med nogle kommentar om, hvem af os der er helt galt på den.

hun læser med her i tråden.

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-15 11:59

Ved ikke hvad du senere vil bruge ´faget´ til, men kan du ikke lære det efter 3 forsøg, kan jeg godt forstå vedkommendes holdning.
Men som ´veninde´ burde hun vel støtte dig
Og hvis der er tale om et helt år, du skal gå om?
Citat
at hun ikke skal være folkeskolelære, hvis det er hendes filosofi,

I gamle dage da jeg tog kørekort, gik der også en elev der havde dumbet teori de første 20 gange, men blev ved trods alt - ved ikke om vedkommende nogen sinde bestod, men flere måneder efter jeg var færdig sad vedkommende stadig og modtog undervisning - ved ikke om man kan den slags nu omdage.
Hvis du endelig vil have det ´fag´ så bliv ved.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-08-15 16:27

Der er sikkert noget du er bedre til og som du hellere bør satse på?

Jeg kender en der ikke blev læge, fordi hun ikke kunne klare kemi,
i dag har hun en million forretning som ejendomsmægler...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-08-15 23:34

Tjaeh... på min uddannelse (Datamatiker) SKAL man bestå alle delfag for at bestå samlet til afsluttende eksamen. Så der er egentlig ikke så meget diskussion. Vil man tage uddannelsen? Så skal alle fag bestås ...ellers står man uden eksamensbevis i sidste ende og en 'halv' uddannelse kan man sgu ikke bruge til så meget, hvis man har en forventning om at skulle kunne klare sig på arbejdsmarkedet efterfølgende.

Min klassekammerat dumpede et fag og måtte tage et semester om. Nu arbejder han hos Microsoft til en 'pæn' hyre. Han var ALDRIG blevet ansat hos Microsoft med en 'næsten' eksamen, men kunne sikkert nemt have fået job som ekspedient hos Computer-City eller El-Giganten. Så det afhænger nok af dit eget ambitionsniveau, hvor mange kræfter du vil lægge i din uddannelse.

Den der svendgiversen's ammestuehistorie skal du nok ikke lægge så meget i. Vi har alle hørt skrønen om skopudseren fra New-York der blev mangemillionær

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-08-15 01:18

JEG lukker lige lidt galle ud - sorry.

Citat
skopudseren fra New-York der blev mangemillionær

Du mener vel Bill Gates? der ikke ville dele sine ? .- med ham der i bund og grund stod for hans Windows (skole kammerat)? eller hører den også til ?? skrønerne.

Charlie Chaplin? var vist heller ikke ligefrem rig.
Og ALLE andre i US er blevet det på andres bekostning - selv nybyggerne var mere eller mindre rige før de tog til det vilde Westen og prøvede lykkens gudinde

Men at skulle gå 3 semester (går ud fra vi snakker 1 ÅR) og kan man ikke lære de første 3 ? hvorfor så de næste, og kunne man ikke de første = snak med en ´underviser´ ikke en Lærer - men hvad er øknonomi? for noget nu om dage.

Molokyle? du ved vist ikke hvor mange ??? utilpassede ´mennesker´ både Gates DIVERSE sikkerheds ´programmer og ISÆR CIA/FBI + Kina + det nye land der ikke vil finde sig i Japan-tid ANSÆTTER (Nord Korea), men de/ og mange andre er vokset op med et par taster de kunne lege med - hvilket vi andre ikke er, vi skulle først lære at skrive med EN FINGER - osv og de? hackere lever et liv i LUXUS på Staternes bekostning.
Vil nødig snakke om PET i lille danmark.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-08-15 01:22

Og så var der reklamer fra BET = games - ud til højre med Kandu + adblock og deres reklamer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-08-15 07:35

mig-selv -> Undskyld mig, men jeg forstår ikke hvad du skriver?

Bill Gates var vist ikke skopudser. Det er myten om at alle er deres egen lykkes smed, når det kommer til at sikre sig succes på arbejdsmarkedet, jeg opponerer imod. Jeg går ud fra at man vælger uddannelse efter interesse og i håbet om, at komme til at arbejde inden for sit fag og gøre det til en levevej. Dette sikres bedst vil at tage alle uddannelsens moduler.

Jeg har måske udtrykt mig en smule uklart? Det er min overbevisning at esbrablok bør tage faget om.

Men hvis målet er at blive buschauffør? Så er det evident at et manglende universitetsfag intet betyder i den forbindelse.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 12-08-15 16:47

Intet er umuligt, det umulige ta`r bare lidt længere tid. Selv sprang jeg universitetet over, og gik videre til murerfaget. Nå, spøg til side. Jeg tror det drejer sig om at skabe de rette forudsætninger.

Vi har nok alle forskellige indlærings metoder. Jeg husker da at jeg havde problemer med enkelte fag på teknisk skole. Ting jeg simpelthen ikke fik fat i, når læreren underviste. Men, når jeg kom hjem, i eenrum og virkelig koncentrerede mig, åbnede det sig som regel lige pludseligt.

Derfor er min anbefaling, bestem med dig selv, AT DU VIL. Find så den rette metode til indlæring. Koncentrer dig, måske hjemme. Slå hende pigen med de store ...... ud af hovedet, mens du læser / tænker. Det var min medicin. Ud af 28 elever, fik jeg den fjerde højeste karaktèr.

M.

Godkendelse af svar
Fra : esbrablok

Dato : 15-09-15 22:07

Tak for svaret Mosebaek.