/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Yt med Carl, men godt for os.
Fra : svendgiversen
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 07-08-15 19:34

Jeg har, i tidligere spørgsmål frygtet, at Carl Holst kunne blive Lars Lykkes efterfølger,
men ikke mere, han har på få uger ødelagt denne mulighed, for vindings skyld.

Han, som jeg kaldte Knalde Carl, da han blev ny forsvarsminister
også fordi han navnemæssigt mindede om og som min tidligere rektor Karl Olsen,
der slog en proper næve,

det gør Carl ikke mere, nu skal han,
der i sit tidligere job har flyttet alt offentligt her i Sønderjylland fra Sønderborg til Åbenrå,

dels til at forsvare sin dobbelt indkomst, dels som uddannet skolelærer
at stå i spidsen for indkøb af nye højt teknologiske kampfly...

Især det sidste har jeg det ikke godt ved,
men skal vi omdøbe Knalde Carl, til Halve Carl.
Man kan da ikke have halvt ret til at beholde noget?

Og den nye regions chef her i vor region syd , skal vel også have hans tidligere gage??
Når hun nu skal bestride hans job???

Accepteret svar
Fra : semmer

Modtaget 110 point
Dato : 07-08-15 20:03

Jeg har vekslet håndtryk med Carl Holst nogle få gange
troede jeg havde en ærlig guttermand foran mig

Sjældent har jeg taget så meget fejl

Halve Carl er i øvrigt et glimrende dæknavn
og samtidig godt dækkende

Desværre har statsledere det med at beholde selv åbenlyse fejlskud
normalt i 12-15 mdr.
for det må jo endelig ikke hedde sig . . . .
Men ved først givne lejlighed bliver Carl-Halv givetvis til Carl-X

Skomager bliv ved din læst

De gamle kloge ord skal man bestemt ikke kimse ad
for så var det da blot blevet til skrivepapir og blyanter
hvis han da ikke var blevet sat til at indgå aftaler om køb af computere
for så melder problemet sig igen:
"Hvad får jeg ud af det"

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-08-15 20:52

Tjahh, jeg synes i a sin gribende enkelthed, at han er en "tøsedreng"!

Han er en af de få fra V, jeg har haft en del sympati for, virkede som en "Carl for sin hat!"

MEN, når man har et job, der giver nogle goder hvis man forlader det, og lader sig blæse omkuld af lidt kritik, er man ingen Carl!

Masser af bank- og andre direktører, der har kørt virksomheden i sænk, forlader jobbet med en pose penge der er mange gange større end den lille million, CH fik med sig, indtil han tabte halvdelen.

Pletten kan ikke vaskes af, men problemet er snarere at han holdt lang ferie, i stedet for at forholde sig til klagerne fra forsvaret, der ikke kunne få svar fra ministeren, hvis ferie var hellig!

Der er tale om et svigt over for dem, hvis ve og vel han som minister skal varetage, rigtig dårlig start

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-08-15 21:32

Og nu skal, Halve Tøse Carl, ikke Tøse Tulle, forhandle med drevne sælgere/udbydere af kampfly.

Når jeg tænker tilbage til de, der forhandlede om vore indkøb af uduelige italienske tog,
hvor meget Grappa fik de, før de skrev under?

Og mon ikke Lille Lars skulle få et par mere erfarne politikere med i forhandlingerne,
jeg er sikker på at konkurrerende udbydere af kampfly, har noget endnu bedre end Grappa.

Ikke fordi jeg tror Halve Tøse Carl lader sig købe, det har han allerede forsøgt og tabt på.
Men ja, vi har forældede kampfly udstationeret, få dem dog hjem og hvad skal vi med nye?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-08-15 21:40

Citat
Men ja, vi har forældede kampfly udstationeret, få dem dog hjem og hvad skal vi med nye?

I betragtning af, at vores nuværende gamle kampfly ikke kan serviceres af vores flymekanikere, skulle vi hellere "købe" nogle flymekanikere end flere kampfly vi ikke kan holde kamp- og flyveklare

IC4 om igen??

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-08-15 23:14

Jeg har hidtil haft et positivt syn på Carl Holst, men kors, hvor fremtrådte han umyndigt og vattet i Tv angående det "halve". Men nu har han forhåbentligt bøffet karieren allerede.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-08-15 09:26

Tak for svaret semmer.