/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Skal du have ny jagthund ?
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 591 gange
500 point
Dato : 02-08-15 10:07

Hvilken race skal man vælge ? En herboende jæger, kendt forfatter, hundeekspert og riffelinstruktør, har annonceret på Jægerforbundets hjemmeside, at hans hanhund af racen Kleiner Münsterländer har parret en tæve og forsøger på denne måde at give opdrætteren en hånd med at formidle salget af evt. hvalpe !
Tæven er af ren tysk afstamning og forfatterens hanhund er af ren dansk afstamning !! Jeg mener at kunne huske, at forfatteren for få år siden tordnede mod en opdrætter, nu afdød, der boede i nærområdet, at hans tyske køtere ikke duede til jagt og mange grimme ting blev sagt i den forbindelse. Men nu da forfatterens egen hund skal være far, er der kun de tyske linier der duer ? Det er jo pudsigt, ikk'?? Hans hund er ikke præmieret med noget som helst, har et hvidt øre samt er bærer af kryptokisme, hvilket er aldeles uønsket !! Om hunden overhovedet er avlsgodkendt, er et stort spørgsmål ??
Er der tale om dobbeltmoral i dette tilfælde ??

ØV4

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-15 21:29

Nej jeg skal ikke have en ny jagthund, jeg er modstander af al jagt på uskyldige dyr,
og selv om min lille Debbie, en dværg puddel, prøver at jage fugle, er den håbløs til jagt.

Men en Kleiner Münsterländer er da en udmærket jagthund, uanset hvor den er født.

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, men hvis du prøver at angive hvilken form for jagt
det drejer sig om, vil vi nok bedre kunne hjælpe dig med en egnet race?

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 500 point
Dato : 02-08-15 23:33

Tak for et bravour indlæg, hvor du klæder den selvbestaltede godsejer helt af. Nu mangler vi bare den "lille Dreng" i skikkelse af fedlingen Robert, som udbryder: "Jamen, han jo intet tøj på" så er det eventyret om "Kejserens nye klæder" om igen, bare med godsejeren i hovedrollen.

Når du nu spørger om:
Citat
Er der tale om dobbeltmoral i dette tilfælde ??
Må jeg svare med et rungende JA JA JA JA JA og atter et JA!
Alt -og jeg mener alt, hvad den mandsperson har med at gøre, er dobbeltmoral når det er værst.

Nå, skal hans hund med kryptokisme og hvidt øre til at være far til et kuld hvalpe....? Hmmmm, så kan det næppe blive værre.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-08-15 06:44

Og !! Tævehundens ejer er faktisk mest kendt for at opdrætte Nova Scotia Duck Tolling Retrievere !! Gud ved om det er en tæve af denne afstamning godsejeren har parret sin Knold (Trold ??) med ???

ØV4

Hvor er livet dog dejligt, specielt når ens "modstander" laver selvmål !!!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-08-15 19:24

At parre en kleiner med en Nova Scotia Duck Tolling Retriever er det nærmeste man kan komme på blasfemi - når det drejer sig om parring af hunderacer. Ikke fordi, jeg har noget imod kleinere eller tollere, men ligefrem parre dem...???? Det er vist det, der kaldes "Bajutavl"
Og mon dog ikke, canonfotografen laver en billedserie på 10.000 billeder af fødslen og smider serien på Facebook

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-08-15 07:53

Åh ja kære Tommy !! Et udmærket ord for avl: Bajutavl !!!
I dette tilfælde kunne man måske også bruge ordet Bajutsavl eller Bajutbavl eller ????

I øvrigt benytter [B]løgenhalsen[B] kun sit eget navn i hundens navn, skønt den rent faktisk hedder Hopkirk .... - helt typisk for fantasten. Derfor har han også fundet ud, at hvis han fortæller den undrende flok læsere at han er forfatter, gælder der ganske andre regler, da forfattere og andre kunstnere har "tilladelse" til fri fortolkning af virkeligheden - det man kalder kunstnerisk frihed !!! Tyg lige lidt på den, hvaba' !!!

ØV4

Vil i øvrigt ikke håbe, at Bajutten igen overfalder sagesløse mennesker og beskylder dem for at være fallenter, drukkenbolte m.m.m.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-08-15 18:46

Citat
da forfattere og andre kunstnere har "tilladelse" til fri fortolkning af virkeligheden - det man kalder kunstnerisk frihed !!!
Jaaa, men ikke så meget mere. Stærke kulturradigale kræfter er i gang i Sverigestan. Denne gang har idioterne kastet sig over forfatterinden Selma Lagerlöf, som er yderst kendt i Sverige. I 1910.... ja i 1910 - altså for 95 år siden, skrev hun "En historie fra Halland". I historien indgår der en sigøjner ved navn Jan, som Lagerlöf skildrer negativt. Det får den kulturradigale llitteraturkritiker Brolander til at kalde Lagerlöf for racist.

Tænk, kjære Øjenvidne, en afdød svensk forfatter bliver beskyldt for racisme. Nu kan man så gisne om godsejeren, forfatteren, riffelinstrutøren, hundedomptøren, jærgeren m.m ikke lever livet farligt ? Jeg tænker her på hans tilsvining af en afdød Kennel ejer - Injurielovgivningen tænker jeg på.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-08-15 07:20

Hvor er det beskæmmende med alle disse "frelste" meninger vi bliver oversvømmet med i vore dage !
Racisme er en vederstyggelighed uanset hvor den forekommer, men at kalde en stor del af befolkningen for racister fordi vi stadig kalder sorte mennesker for negre, er sgu' for langt ude ! Blot det at kalde det man i dag kalder flødeboller for en negerbolle er uf - det har jeg lært som barn at de hed ! Men det er forbudt ! Negro spirituals ? Hvad skal man kalde den type sorte sange fra Amerika ??? Listen er uendelig lang; hvornår ophører vanviddet med de belærende takter, vi dagligt belemres med ?
Tommy, du nævner selv sigøjner ! I dag hedder de romaer eller ??? Jeg er enig med dig i de urimeligheder vi skal finde os i fra "stærke" kræfter, er helt ude i hampen. Sagt på en anden måde, så vil jeg ikke finde mig den nedgørelse vi er udsatte for, blot fordi vi er født 40 og 50erne.
Lad os holde fast ved de lærdomme vi er opfostret med og lad os opføre os som civiliserede mennesker. Lad os ikke styre af vildfarne forfattere mv.

ØV4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-08-15 07:24

Satans - nu glemte jeg et par i'er i noget tekst - prøv at finde ud af hvor !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-08-15 11:37

Citat
Satans - nu glemte jeg et par i'er i noget tekst - prøv at finde ud af hvor
Skidt med det! Det er heller ikke altid jeg får læst korrektur før "SEND" knappen bliver aktiveret

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-08-15 13:45

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-08-15 20:44

Jeg hører igennem Rygters Bureau at DJ bløder en masse medlemmer..?
Medlemsflugten - hvis man kan kalde den det, skyldes angiveligt at DJ vil oprette hjortelaug - eller som de skriver på DJ, " hjortelav "

Nu er jeg ikke medlem af DJ, og er derfor ikke informeret om disse nye tiltag.
Er det noget du ved noget om, Øjenvidne ?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-08-15 07:09

Jeg har ikke været medlem af Jægerforbundet i adskillige år, p.g.a. alt det svindel og humbug de præsterede under den tidligere herregårdsskytte Chr. Ravnkjærs velsignelser. Han blev jo, som bekendt, "adlet" for sin store indsigt og foretagsomhed, selvom han burde være smidt i fængsel for bedrageri, sammen med en håndfuld tillidsfolk fra forbundet, som også havde snablen dybt og grundigt i forbundets kasse !!!
En masse rygklappere støttede tyveknægten. Én af de værste er en vis forfatter, der får udbetalt bibliotekspenge for sin bog "Krybskytten" - mon ikke det kan blive til kr. 3,15 pro anno ???
Den viden jeg har om forbundet i dag, modtager jeg mundtligt fra gode venner som stadig er medlemmer, en sjælden gang et aftryk ved større ting.
Det er helt forståeligt med en medlemsflugt - mange ønsker ikke den form for kammerateri der stadig florerer !! Det om hjortelaugene har jeg sporadisk hørt lidt om, uden at have bidt mærke i det. LAV - er det ikke foder til rener ??? Eller til forfattere med store kunstige dænder ?? Købt på den anden side af jordkloden ??? I samkøb med en tidligere kongelig prins, nu greve ????

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-08-15 21:09

Jeg havde håbet - i min naivitet - at når godsejerens fætter blev løst fra sin formandspost, så kom der nye boller på suppen, samt alt nepotisme var piiist væk. Jeg blev skuffet Omvendt, kunne jo sige til mig selv, at når politibetjenten og jagtrejsearrangøren fra Korsør var med indover som Claus's store støtte og fortaler, kunne det hele vel ikke andet end gå i lort.

Citat
En masse rygklappere støttede tyveknægten. Én af de værste er en vis forfatter, der får udbetalt bibliotekspenge for sin bog "Krybskytten" - mon ikke det kan blive til kr. 3,15 pro anno

Nu barsler omtalte forfatter med en "bog" nr. 2 med tidtlen: Mit liv som jærger og krøbskyte og dumtør og godsejer å så viger.

Mvh.
Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-08-15 11:44

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-08-15 22:24

Tak for påings, kjære Øjenvidne

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-08-15 00:59

At parre en kleiner med en Nova Scotia Duck Tolling Retriever er det nærmeste man kan komme på blasfemi - når det drejer sig om parring af hunderacer. Ikke fordi, jeg har noget imod kleinere eller tollere, men ligefrem parre dem...????

Nu er det også set, blandt racen Homo Sapiens, at man forsøger sig med blandingsracer

Nogen gange går det ikke så godt, andre gange kommer der noget fornuftigt ud af at blandinger og gudskelov er der også nogle hvor der slet ikke kommer noget ud af bestræbelserne. Vi kender alle et svagt lysende eksempel i vores "kreds".

Er lige kommet hjem fra en biltur på næsten 5.000 km - og er træt som en bedemandsforretning. Men hvilken tur!!!! Store oplevelser - hele vejen igennem. Den største var nok, at vi på vejen ind i Tobleroneland kom i klemme mellem to Lotus Seven`er. Den første overhalede lige før et hårnålesving, hvorefter jeg forhindrede den anden i at overhale over en strækning på cirka 10 km med gutten lige i baghjulene og med den første cirka 30 meter foran. Jeg kunne simpelthen ikke dy mig. Konen sagde ikke et kvæk, selv om hun havde lovet mig at kaste op på mig, hvis jeg nogensinde begyndte at køre virkelig stærkt. OK! Hun var noget bleg - men alligevel fattet - og derpå meget, meget rasende. Sådan en Yeti kører fantastisk i kurver. Den er kun 8 sekunder om at komme op på 100 km/timen. Da Lotuskøreren sluttelig overhalede mig, fik jeg da også en tommelfinger vendt opad.
Og så brød Helvede løs. Denne gang varede skideballen cirka 2 timer, og konen lovede mig, at hun, hvis jeg i al offentlighed berettede om køreturen, omgående ville forlade lokalet.
Desværre var toppen af Mont Blanc dækket af tåge, men flot var det.
Inden man nu udnævner mig til komplet fartidiot må jeg lige indskyde, at jeg tidligere, i bgyndelsen af ,60`erne dyrkede motorsport sammen med en ven. I fællesskab ejede vi en MiniCooper i Standardklasse 1000 og erhvervede banelicens.
Det var en Lotus Super Seven som ødelagde mit liv, da jeg fik lov til at prøvekøre den over 10 banelængder. Intet når den i køreegenskaber. Den allerstørste bilforelskelse overhovedet.

Ak ja!! Jeg forærede min søn en 1275 Cooper og renoverede gearkassen. Den levede kun kort tid - men sønnen overlevede i bedste velgående.

Jæ ve ha en Lotus - vil jeg, og hvis jeg vinder i Lotto, kommer der til at stå en Lotus i mit soveværelse.

Mvh.

Tonganeseren

Ulykkeligt forelsket.