/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
1 TB til upload hos Flickr
Fra : ingelein
Vist : 470 gange
50 point
Dato : 15-07-15 18:21

Hej
Jeg har mulighed - ligesom alle andre medlemmer hos Flickr til at uploade alle mine billeder (1Tb). Det har jeg ikke villet hidtil - Er der nogen, som har gjort det - altså ladt programmet upoade rub og stub fra PC'en ? Hvad har Flickr ud af det?
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-15 21:29

Citat
Hvad har Flickr ud af det?
reklame - de regner med at du fortæller om deres fantastiske tjeneste til arbejdsgiveren og vennerne og kollegerne i IT afdelingen som så køber lagerplads og software hos Flickr.
Nej jeg har ikke prøvet Flickr jeg bruger Dropbox og OneDrive som også er gratis og det er med samme formål at de tilbyder gratis lager til mig: Nemlig at jeg kan fortælle venner og bekendte, arbejdsgiver og andre om tjenesten. Mine billeder uploades til Dropbox eller OneDrive direkte fra kameraet får sekunder efter billedet er taget.
Alle i diverse IT afdelinger snakker om cloudcomputing som fremtiden og så er det med at de forskellige udbyder gør sig synlige og det gør de billigt ved at lade dig og mig reklamere for dem.
Der er måske noget om snakken, de almindelige computere viger pladsen for de små tavlecomputer og smart telefonerne, den slags har ikke ret megen gemmeplads så billeder, videoer og musik gemmes i skyen og kan ses og høres uanset hvor du befinder dig, det kræver kun 3G netværk og det er der vist i det meste af landet.
Du bruger måske også en gratis antivirus? Det kan du rolig gøre de gratis er lige så gode som betalingsprogrammerne, men gratis antivirus er kun gratis for private, virksomheder skal betale og det gør de når du har fortalt om det fantastiske antivirusprogram du bruger på hjemmecomputeren

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-07-15 23:37

Jeg bruger denne, lidt mere annonym end så mange andre, 10GB gratis
http://www.4shared.com/
Men bruger dropbox til mobilen, da det er så nemt at dele.

1TB er meget data at miste - især vidoe/billeder, hvis det endelig skulle gå galt, selv har jeg en masse harddiske med alt på.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-07-15 23:53

@mig-selv
Ups..... Jeg kunne da ikke drømme om kun at have billederne i flick'rs sky. Jeg har dem på pc og på en 1 Tb extern disk - og de meget vigtige på både stick og dvd. Det er vist det, man kalder med livrem og seler. Skulle jeg have dem i skyen, var det for at kunne downloade til Ipad
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-15 00:14

Jojo, men mange tror altså at ´skyen´ er total sikret - hvilken den ikke er, og gemmer man sit ´kæreste´ på den måde, så er man altså tosset.
Men det er selvfølgelig en løsning som så meget andet
Som skrevet bruger jeg kun dropbox til den slags deling - og det er mest mellem min tlf og pc, samt alle mine data ligger på diske som også kopieres til disk.
Har prøvet at miste samtlig data jeg har haft liggende, og så siger man at mænd ikke græder - eller tager backup.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-07-15 13:05

Det er udmærket med alle de tjenester hvor man kan gemme sine ting (næsten) helt uden beregning. Men hvad med sikkerheden? jeg tør ikke stole 100% på sådanne steder. Det er vist ikke så længe siden at en sådan tjeneste pludselig lukkede og hvor en masse mennesker og firmaer pludselig mistede alle sine data. Og kan man være sikke på de folk som står bag? Hvad med kriminelle organisationer og efterretningstjenester m.m.? Nej få sit eget! Jeg er selv i gang med at eksperimentere lidt med at bruge den ganske ligge Raspberry PI II computer til noget sådan. Den bruger i sig selv højst 10 Watt og man kan sagtens slutte en stor USB harddisk til den. Den bør naturligvis sidde bag en fornuftig router, helst en med en god firewall.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-07-15 14:52

Hej, som jeg tidligere skrev ville jeg aldrig uploade mine billeder for at have en sikkerhedskopi, men for at kunne downloade et billede til Ipad eller en anden pc. Kunne også forestille mig at nogen i familien kunne downloade alle billeder fra f. Eks. Familiefester. Back up tager jeg på en ekstern 1 Tb HD.
INGELEIN

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 19-07-15 18:53

Citat
Kunne også forestille mig at nogen i familien kunne downloade alle billeder fra f. Eks. Familiefester.
den samme metode bruger jeg, jeg deler en mappe med de andre familiemedlemmer efter en begivenhed, der bliver oprettet en mappe med navn på alle familiemedlemmerne som de kan uploade deres billeder og videoer til på min konto, jeg har endnu ikke taget Flickr i brug men efter din reklame for tjenesten vil jeg undersøge hvordan det er med deling og så videre og måske også bruge Flickr i fremtiden, 1 TG billeder og videoer dækker langt mere end jeg nogensinde får brug for.
Det er netop personer som dig der fortæller om en tjeneste der får nye brugere ind og dermed endnu flere reklamekroner

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-15 16:08

Citat
ladt programmet upoade rub og stub fra PC'en ?
ja det har jeg så nu, det vil sige jeg har valgt de mapper som jeg vil uploade fra og som nu automatisk opdateres når der kommer nye billeder i, billederne på computeren kopieres til Flickr, de forsvinder ikke på computeren men kopien kan deles med andre gennem Flickr man kan dele enkelte mapper eller et enkelt billede med bestemte personer, man behøver ikke dele rup og stub men når der er billeder eller mapper som man gerne lade sine Facebook venner eller kontakter i mails se så er det nemt, men ikke nemmere end de andre tjenester som tilbyder gemmeplads i skyen

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-15 14:53

Tak for svaret o.v.n..