/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Orientering
Fra : Mosebaek
Vist : 927 gange
100 point
Dato : 28-06-15 11:45

I dette for vort Kandu så vanskelige tider,med manglende e-mail orientering,er det mig magtpåliggende at oplyse jeg har afsluttet "Spørgsmålet" http://kandu.dk/spg173952.aspx

Måske endda med et lidt uventet resultat.

Og så ellers tillykke til Løkke. Han får brug for det. I min krystalkugle ser det ud til,han får lov til at holde een nytårstale. Derefter ser fremtiden lidt uldent ud.

M.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 28-06-15 13:08

Citat
Og så ellers tillykke til Løkke. Han får brug for det. I min krystalkugle ser det ud til,han får lov til at holde een nytårstale. Derefter ser fremtiden lidt uldent ud.

Lad os nu se om han/den regering holder så længe...

Den er jo dømt til at misløkkes inden tid. Det var jo ikke de personer det danske folk ville have på posten.

Næh, las os da hellere have beholdt den tidligere regering, så vidste vi da hvad vi havde og hvad vi ville få...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-15 13:48

Mosebaek ->

Jamen det er da o' bar' dejli', at man således kan tjene ind på gyngerne, hvad man har sat til på karussellen:
Citat
Svaret til dette spørgsmål er blevet accepteret, og er derved blevet låst.

Det er dog muligt at købe svaret af Mosebaek for 30 ledige point, som dermed får refunderet en del af de point, der er givet ved oprettelsen af spørgsmålet.

Ps. Krystalkugle?

https://www.google.dk/search?q=krystalkugle+til+salg&client=opera&hs=wkX&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=0t6PVYekB8fxUunfgaAB&ved=0CDYQsAQ&biw=1024&bih=698

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-06-15 15:51

Helt klart, jeg havde også valgt Funses svar.

Jeg kunne nu ikke lade være med at trække på smilebåndet da jeg læste hvad Funses RadiGale partikammerat skrev på sin fjæsbook: Som at lade ræven vogte gæs. Men ræven skal få med mig at bestille. Jeg er klar.

Bare fordi Venstre har truffet det rigtig valg - nemlig, at udnævne Inger Støjberg til integrationsminister.

Alt det andet, vedr. EU, arbejdsmarked, vækst i det offentlige, det skal Tulle-drengen nok klare.
- Ja så mangler vi lige Pia som Formand for Folketinget.

Så kan A godt vende hjemad igen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-06-15 17:58

Citat
Jeg kunne nu ikke lade være med at trække på smilebåndet da jeg læste hvad Funses RadiGale partikammerat skrev på sin fjæsbook: Som at lade ræven vogte gæs. Men ræven skal få med mig at bestille. Jeg er klar.

Jeg så også "denne trussel" på morgen tv. Gad vist om det har fået Løkke til at skifte underbukser. Jeg tror det næppe. Efter de Radikales nuværende størrelse,er der vel mest tale om en Mus/Elefant effekt.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-15 18:19

Det sku' da li'e mangle:

Citat
- Ja så mangler vi lige Pia som Formand for Folketinget.

En uskøn kamp om en løn der svarer til statsministerpostyen. Joeh.. de forstår at delee sol & vind lige derinde. Nu når Bertil Haarder fik en anden tjans. HTS er nu også med i opløbet ikke at forglemme, men så landede hun sikkert og roligt i Præsidiet som næstformand. Hvilket vel ikke kan undre?

http://politik.tv2.dk/valg2015/2015-06-28-thorning-skal-sidde-i-folketingets-praesidium

Ja, man tror sgu næsten det er løgn.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-15 18:35

Hvem sagde at der ikke er social mobilitet i Danmark?
..eller at Danskerne ikke har humor?
Nu skal landets højeste embede besættes af enten en hjemmehjælper eller en waffelbager
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-15 18:52

Her kommer en hidtil hemmeligholdt dokumentar om valget:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-06-15 19:57

Meget værre er at vor lokale Carl Holst er blevet forsvarsminister,
han har flyttet alt offentligt, sygehus, kaserne, sygeplejeskole, mm. væk her fra Sønderborg,
til Åbenrå, hvor han jo har været regionsformand.

Nu får han meget mere magt og kan skade endnu flere,
jeg frygter for hvilke nye, ubegrundede rokeringer, der nu kommer inden for vort forsvar?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-06-15 20:23

Citat
Nu skal landets højeste embede besættes af enten en hjemmehjælper eller en waffelbager
Ja, du så vel helst at det blev en af de der Akademikere, som kun benytter formler og teori når de skal understøtte egne beslutninger - og det viser sig som regel, at disse beslutninger er barberet for al sund fornuft.

Tag indenfor kommunerne. Hold da kæft, hvor er det kommunale system blevet ineffektiv, især efter de er begyndt at ansætte Akademikere. Men okay, Akademikerne er jo højt uddannet - bevares, men for helvede da, hvor er de træls at "bokse" med. Tit og ofte, når jeg hører på disse belæste herrer/damer, tænker jeg: Ja, H.C. Andersen skrev ikke "Kejserens nye klæder" forgæves.
Jo jo, denne H.C. var sgu en klog mand. Bare synd, han altid led af tandpine.

Eller ønsker du, det blev en af de dér, du ved,..... demokratiske kommunister, som du stemmer på
Frank Åen f.eks. Altså, hvis han ikke skal være direktør for Mærsk Rederi, når "Ø" har nationaliseret det
Moderate Kommunister Viva la Revolución!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-06-15 20:26

Citat
jeg frygter for hvilke nye, ubegrundede rokeringer, der nu kommer inden for vort forsvar?
Vort Forsvar er efterhånden degraderet så meget, at der næppe er soldater nok til en rokering

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-06-15 21:58

Da jeg gik på Viborg Katedralskole havde vi en rektor, også tidligere folketingsmedlem,
som vi kaldte Knalde Karl, fordi han slog en proper næve.

Nu, hvor Tøse Tulle ikke vil tage et ansvar, får vi så en ny Knalde Carl,
bare vent, inden længe hænger både forgængeren Gade og Lille Lars ude i tovene...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-06-15 22:51

Citat
Nu, hvor Tøse Tulle ikke vil tage et ansvar,
Hvad er det for et ansvar du mener Kristian Thulesen skal tage?

DF. Kan ikke få sine ønsker opfyldt -og vil slet ikke være med til at lette topskatten. DF vil lette skatten for de lavt lønnede. Ydermere får DF ingen væsentlige indrømmelser på EU spørgsmål,
Hvorfor skal DF så patout gå med i regering? Forklar mig det, Svend!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-15 08:17

Kaptajn-Tommy ->

Frank Aaen havde jeg ganske rigtigt i tankerne, men han kan som du er inde på gøre bedre nytte andre steder. Mine personlige favoritter var nu go'e gamle George Metz eller Bjørn Elmquist ..begge tidligere radikale og ordentlige mennesker. Birthe Rønn Hornbech havde jeg nu også gerne set på posten. Hun forstår nemlig at holde kæft

I et repræsentativt demokrati handler det om at befolkningen vælger repræsentanter for at give dem mest muligt indflydelse på hvorledes landet skal regereres. Denne indflydelse får man, hvis man får stemmer nok, tager regeringsansvaret og besætter ministerposterne. Dermed har DF endnu engang taget røven på deres vælgere ved at undslå sig denne indflydelse på trods af de blev givet mandaterne til en regeringsdannelse.

I politik er det, i modsætning til sport, vigtigere at vinde end at være med. CTD vil bare være med som dommer, bænkevarmer eller tilskuer på sidelinjen. Det er næppe derfor majoriteten af vælgere har givet ham mandat til at danne regering. Modviljen til at efterkomme sine vælgeres ønsker kommer sikkert af, at manden ikke evner at samarbejde med udgangspunkt i en ledende post. Med et maritimt udtryk: Han er en glimrende navigatør, men evner ikke at påtage sig ansvaret som kaptajn, når kravene vokser og muligheden foreligger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-15 08:27

Ps. ..som du selv skriver:
Citat
DF. Kan ikke få sine ønsker opfyldt

Næeh... hvem kan det? Det kan kun en diktator.

Derfor har han nu stillet sig som et fornærmet barn hen i et hjørne, bakker ud og surmuler. I stedet for at få hænderne op af lommen og komme i gang med noget konstruktivt arbejde, så vi ved selvsyn kan se, hvad manden er gjort af.

Jeg tror han betakker sig fordi det så er slut med at bygge luftkasteller og lukke varm luft ud ...helt ansvarsfrit, holde vælgerne for nar og vaske sine hænder bagefter.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-06-15 09:34

Altså Molo,nu behøver du jo ikke at afsøge den nedre (nederste) grænse. Bjørn Elmquist...jeg har stadigvæk søvnproblemer,hvis jeg har set hans kontrafej i fjeneren. Endnu værre hvis jeg har hørt ham. Men det beviser,du har en vist form for humor,Molo.

Ellers er jeg meget enig med Kaptajnen. Mig bekendt,hørte dog lidt valg propaganda,har KTD hele tiden været skeptisk over for en regerings-deltagelse,såvel som LA og K.

Man kan jo allerede nu se,hans skepsis ikke var/er uden grund. Løkke er allerede ved at lefle for de højeste indkomster,mens justering af bundskatten,pænt må vente ude i det uvisse. Selvfølgeligt får han LA og K`s velsignelse til dette.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-15 09:40

Knalde Carl skal nok på sigt klare Tøse Tulle, nu hende i hjørnet,
værre bliver det med M.F. Skrige Skinken, en ny stor udfordring for dem begge...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-06-15 11:16

svendgiversen, hvem er

Citat
hende i hjørnet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-15 13:01

Tøse Tulle, nu til tælling, henne i ringhjørnet...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-15 13:36

Og det burde du jo kunne regne ud kloge ans,

hende i hjørnet, pigen i ringhjørnet,
Tøse Tulle der nu er blevet hunkøn...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-06-15 13:46

Citat
Tøse Tulle, nu til tælling, henne i ringhjørnet...

Ja,han tæller på fingrene,hvor længe han skal holde hånden under Løkken.

Om ca. en ½ år,er der valg igen. Så får DF absolut flertal. Så kan S og V sidde sammen som opposition,og pille næse og lave hoved.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-15 14:11

Nej Mosebæk,
og det er ikke Tøse Tulle jeg er bange for får for meget magt, det er Knalde Carl.

Tænk at en skolelærer fra, vist Rødding, skal forhandle om milliard indkøb af nye jagere,
som et modspil mod Putin og andre, og hvad med vore udstationerede elite soldater?

Jeg håber Lille Lars kan vejlede ham og hindre de første fejlinvesteringer/beslutninger,
men hvor længe??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-06-15 17:08

Svend,første gang du skrev "Knalde Carl",tænkte jeg på noget helt andet. Det beviser jo,jeg er en gammel gris.
Citat
Tænk at en skolelærer fra, vist Rødding, skal forhandle om milliard indkøb af nye jagere,
som et modspil mod Putin og andre, og hvad med vore udstationerede elite soldater?

Jeg har altid været fascineret af fly. Har bøger om dem. Besøgt vore flystationers stævner. Været på "studietur" til Imperial War Museum,RAF Hendon.
Men idag,på mine gamle dage,er jeg nærmest blevet antimilitaristisk. Vi har slet ikke råd til det jævle dyre isenkram. Slet ikke for at føre os frem i Mellemøsten. Hvor det eneste vi har fået ud af det,er over 40 døde danske soldater. Og en verden der efterhånden,er fuldstændig af lave.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-15 17:57

Så er vi jo igen enige, gamle pioner kammerat.

Og ja, hvad skal vi med nye dyre jagerfly, jeg tilslutter mig gamle Glistrups forslag:
En højtaler på Bornholm: Vi har overgivet os.

Og hvorfor skal vore unge, ukyndige soldater, der gerne vil opleve noget spændene,
komme krybende hjem fra Mellemøsten, med oplevelser, neuroser, de aldrig kommer over?

Sørgeligt nok er ukyndige Knalde Carl nu blevet forsvarsminister,
jeg håber ikke han igen dummer sig, som han har gjort her i Sønderjylland.

Og med mine/vore mange, nogle nye, kæle navne for kendte politikere,
ligt synd for Peter Ghris, der har brugt for meget af sin tid på at forsvare venstres politik
og som har forsømt at bevare forbindelsen til sit bagland.

Han er nu hverken minister eller i folketinget.

Opslugt/overhalet af Tøse Tulle her i Sønderjylland, og en farlig Knalde Carl.
Når vi tænker på hvad han har gjort for den mest industrielle, oplyste, del af Sønderjylland,
hvad kan han så ikke gøre af ulykker, både dansk og europæisk, globalt??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-06-15 19:25

Citat
Så er vi jo igen enige, gamle pioner kammerat.

Osse i den grad. .....på det punkt.
Citat
Og ja, hvad skal vi med nye dyre jagerfly, jeg tilslutter mig gamle Glistrups forslag:
En højtaler på Bornholm: Vi har overgivet os.

Jeg tror ialtfald ikke længere på en konventionel krig,ala WW2. De fleste lande har jo også rigeligt at gøre,med indenrigs fjender. Selv Rusland har jo bl.a. Tjetjenien,at holde øje med. Og sikkert mange,der gerne så Putin et hovedhøjde mindre.

Næh..den største fare,bortset fra terrorister,er en scenarie som denne:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article4566909.ece

Og her hjælper det ikke,med super moderne kampfly.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-15 20:01

Den moderne krigsførelse er jo tøset, med droner og ny overlegen gps teknologi,
så prøv nu, som det første, at få Lille Lars til at trække vore tapre soldater hjem fra slagmarkerne, og oplære, ikke dem men sikkert nogle andre, i at styre og navigere droner.

Jeg er sikker på at Lille Lars sagtens kan få Tøse Tulle med på dette,
men hvad med Knalde Carl og den konservative Pap Bøsse Pave, samt Anders Anderledes?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-15 20:15

Mosebaek ->
Citat
Jeg har altid været fascineret af fly. Har bøger om dem. Besøgt vore flystationers stævner.

Det var satans. Vi har noget til fælles? Bidt af en gal flyver. Jeg har haft samlet alle flyvevåbnets flytyper helt tilbage fra Avro 504 K til og med SAAB Draken i skala 1:72 ...med Dansk bemaling, kendingsbogstaver og kokader.
Til gengæld er jeg bange for at flyve selv
Jeg forstår nu heller ikke, hvad vi skal bruge ANGREBS fly som Joint Strike Fighter til? Hvem er det vi skal angribe? Næeh... vi har brug for at modernisere vort luft FORSVAR med moderne A2A raketter og nyt elektronisk udstyr til stealth flydetektion i vort luftrum.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-15 20:23

Ps. Droner er gode til rekogniseringsopgaver. De nye typer er ligeledes ANGREBS våben. Det er som nævnt det sidste vi har brug for. At smide penge efter angrebsdroner som RAPTOR er penge ud af vinduet, med mindre man har tænkt sig at skulle ramme Moskva ..eller bekæmpe Putin i Ukraine? Hvorfor skulle vi dog det? Vi ville blive udraderet som stat på under 2 timer i et gengældelsesangreb. Medlem af NATO eller ej!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-15 20:29

A2A raketter? Ups... Ja også dem, men det var nu S2A raketter jeg mente ...selvfølgelig.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-06-15 21:07

Citat
Det var satans. Vi har noget til fælles? Bidt af en gal flyver. Jeg har haft samlet alle flyvevåbnets flytyper helt tilbage fra Avro 504 K til og med SAAB Draken i skala 1:72 ...med Dansk bemaling, kendingsbogstaver og kokader.
Til gengæld er jeg bange for at flyve selv

Vi har skam meget tilfælles. Jeg var også bidt af en gal flysamler. Dog ikke hele flyvevåbnets samling. Gik meget op i F-4 Phantom. En formidabel fly. Brugt i mange lande. Ikke at forglemme den svenske AJ-37 Viggen. Også et fantastisk fly. Desværre udfaset. Kan lande på en landevej,lukke udstødningen fremad,(Reverse) gennem luftindtagene,og derved "bakke". Blive tanket og ladet,og flyve samme vej tilbage. Kan ses på mange youtube film.

Og har samme rædsel som dig,ved at flyve. Da jeg var på min såkaldte "studietur",fløj jeg med Sterlings Boeing 727. Den med tredie motor i halepartiet.

Jeg husker ikke hvorfor,måske har Stewardessen set jeg var helt grøn i hovedet,men jeg fik lov til en kig ude i Cockpittet.

Men nu er det jo ved at være yt,med flybøger. Der findes utroligt meget på nettet,om emnet.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-15 21:56

Enig med overvågnings fly i vort luftrum, og her er droner jo også sagen.
Suppleret med nogle få ubemandede forsvars raketter. Ingen tab af danske jet piloter.

Det samme og endnu mere påkrævet er vor militære indsats i Mellemøsten.
Kom hurtigt hjem for at forsvare Danmark, og indtil da, også her er droner jo sagen.
Ikke flere tab af danske fly piloter over områder, hvor vi ikke har noget at forsvare...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-15 22:30

Mosebaek -> Ja, der findes meget på nettet ..ikke mindst youtube dokumentarer

Nu er det ikke kun fly det hele. Jeg interesserer mig skam også for noget mere jordnært:
TANK's !!!
Al Tysk Panzer, div.soldater, motorcykler og kørertøjer under WWII samlet i skala 1:35 fra Tamiya.

Mine skala 1:72 fly var fra Airfix, Rewell, og Frog. Derudover div. ombygnings kit til 2 sædede versioner, foto-/radar dele mm. som ikke indgik i standard samlesættene. Overføringssæt med Danske kendingsmærker. Special maling fra Humbrol, mårhårspensler og hva' har vi. Det kostede en formue ...og var alle tiders hobby, men ikke liiiiiige noget man scorede damer på
..og så er der U-både ..samt resten af flådefartøjerne ..og tog ..og biler
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-06-15 23:10

Molo...vi søgende mennesker keder os aldrig. Her er et udpluk af ting jeg har "arbejdet" med,
i tidens løb:
www.150th.com/rivers/rhinepic.htm * Fra WW2. US fremmarch over Rhinen.
www.1sted.dk * GOD DANSK SIDE,BL.A. KALENDER OVER HELE KRIGEN.
www.1sted.dk/ * Tryk på menu,højre øverst,derefter menu i venstre side.
www.1sted.dk/ii/2vk_links.asp * GODE LINKS.
www.acepilots.com
www.acepilots.com/korea_aces.html
www.acepilots.com/usmc_aces.html
www.acepilots.com/usaaf_eto_aces.html * Aces of the Eighth Air Force in World War Two
www.acepilots.com/usaaf_mto_aces.html * USAAF MTO Aces of World War Two
www.acepilots.com/usaaf_pto_aces.html * PTO/CBI Pilots of WWII
www.acepilots.com/usn_aces.html#top*U.S. Navy Fighter Pilot Aces of World War Two
www.achtungpanzer.com/panzer.htm * PANZERSIDE.
www.af.mil/bios/alpha.asp?alpha=A * Lang liste med US fly generaler.
www.af.mil/ * Vidio film.
www.afrika-korps.de
www.airpower.at/news03/0813_luftkrieg_ostmark/flaktuerme.htm * G-Turm Augarten.
www.angelfire.com/ct/ww2europe/ * MED STATESTIK OVER KRIGEN. PERSONEL OG VÅBEN.
www.answers.com/topic/flak-tower
www.armyvehicles.dk/macknr14.htm
www.audiemurphy.com/ * US højest dekorerede kampsoldat.
www.autogallery.org.ru/m/kruppp70.htm * Militære køretøjer.
www.axishistory.com * SVENSK SIDE,PÅ ENGELSK, OM TYSKLAND.
www.axishistory.com/index.php?id=31 * WEHRMAGT OPBYGNING.
www.axishistory.com/index.php?id=1145 * PLAN OVER ANGREB PÅ ENGLAND.
www.axishistory.com/index.php?id=45 * FOTO-GALLERI.
http://atlanticwall.dk * BUNKERS I DANMARK.
http://balsi.de/Homepage-Generale/Generale-Liste.htm * TYSKE GENERALER FRA ALLE VÆRN.
www.balsi.de/
http://soldaten.balsi.de/index.php?action=list&cat=400&subcat=0&chr=A
www.bills-bunker.privat.t-online.de * AMATØR HISTORIKER OM WW2.
www.bismarck-class.dk
www.cgsc.army.mil/carl/resources/ftlvn/ww2.asp * US GENERALER WW2.
www.chinadaily.com.cn/star/2000/0908/wn-2portrait.html * General Chennault
www.comandosupremo.com * ITALIEN WW2.
www.combinedfleet.com * JAPANS FLÅDE WW2.
www.crete-1941.org.uk/ * Invationen på Kreta.
www.danshistory.com/ww2/airforces.shtml * WW2 Air Power. Med navn på base og Commander.
www.dasreich.ca * OM SS.
http://da.wikipedia.org/wiki/2._verdenskrig * Dansksproget.
www.deutsche-geschichte-1919-1945.de/
www.deutschland-class.dk * Krigsskibe.
www.dhm.de/lemo/html/wk2/ * TYSK ÅR OG MÅNEDSOVERSIGT OVER KRIGEN.
www.diggerhistory.info/pages-weapons/anzio_annie.htm
www3.sympatico.ca/ergrenier/gren.html * Stor og omfangsrig side om 2.verdenskrig.
www.ditt.almanet.dk/index.html * DK side om danskere i tysk tjeneste.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_World_War_II_weapons_of_Germany
www.ess.uwe.ac.uk/genocide/bioprofiles.htm * LANG NAVNELISTE OVER DØMTE KRIGSFORBRYDERE.
www.ety.com/berlin/remer02.htm * 161 NAVNE PÅ HENRETTEDE FRA 20 JULI PLOT.
www.euronet.nl/users/wilfried/ww2/ww2.htm * STOR SIDE MED LINKS FRA WW2.
http://expage.com/page/gren14 * World war2 leaders.
http://expage.com/page/gren2 * World war2 leaders.
www.feldgrau.com * Tysk side,på engelsk,om alt fra 2.verdenskrig.
www.flensted.eu.com * Airwar over Denmark.
home.flevonet.nl/~beukema/crashedspit.htm * Crashedlanding,Robert Roland Stanford Tuck.
www.futura-dtp.dk/SLAG/SlagA/AtlanterhavetII.htm * God side med krigshistorie.---------------------- DANSK
www.futura-dtp.dk/SLAG/Krige/AndenVerdenskrig.htm * God side med bl.a. tabstallene.---------------- DANSK.
www.gedenkstaette-ploetzensee.de/index_e.html * OM PLOETZENSEE-FÆNGSLET I BERLIN.
www.generals.dk/generals.php * DANSK SIDE,PÅ ENG. OM ALLE KRIGENS GENERALER.
www.geocities.com/keydet49b/Members.html * US loge af flyver officerer med navne.
www.geocities.com/keydet49b/index.html      """""""""""""""""""""""""""
www.geocities.com/luftwaffe_aces/ * NAVNE OG BILLEDER PÅ TYSKE PILOTER.
www.geocities.com/~orion47/DENMARK/Denmark.html * DANSKE SS`er.
www.geocities.com/~orion47/WEHRMACHT/HEER/ * GENERALER,MED BILLEDE.
www.geocities.com/~orion47/WEHRMACHT/LUFTWAFFE/Genobst-LW.html
www.geocities.com/~orion47/WEHRMACHT/LUFTWAFFE/Gen-LW.html
www.geocities.com/Area51/Cavern/2941/links.htm * STALINGRAD.
www.globalsecurity.org/military/agency/usaf/10af.htm * Tenth air force.
http://gsteinbe.intrasun.tcnj.edu/ww2/officercorps/luftwaffe/general.htm * TYSKE OFFICERER ALLE 3 VÆRN.
http://history.acusd.edu/gen/WW2Timeline/start.html * ANDEN VERDENSKRIG.
http://home7.inet.tele.dk/steen-h/Befrielsen.htm * Mest fra Skjern.
www.humanitas-international.org/holocaust/bios_a.htm * FOLK FRA KRIGENS TID.
www.islandfarm.fsnet.co.uk * Engelsk krigsfangelejr.
www.jagdtiger.de/index2.htm
www.kbismarck.com/tirpitz.html
www.kriegsgefangen.de * Tysk side om tyske krigsfanger. Sprog: Tysk/engelsk.
www.lexikon-der-wehrmacht.de/Personenregister/ AngersteinK.htm
www.lexikonderwehrmacht.de.
www.lexikon-der-wehrmacht.de/Orden/Ritterkreuz/RKEA-R.htm * RITTERKREUZ-TAGER. STOR NAVNELISTE.
www.lexikon-deutschegenerale.de/
www.lib.auburn.edu/archive/find-aid/250.htm * Navne på mange US Generaler.
www.luftwaffe39-45.historia.nom.br * GOD SIDE MANGE BILLEDER.BRASILIANSK.
www.marinewives.com/knowledge/individ.htm
http://members.tripod.com/ww2links/asien/w2-asien.htm#1940 * En verden i flammer.
http://members.aol.com/ItalyWW2/Menu.htm * KAMPE I ITALIEN.MASSER AF FOTOS.
www.milhist.dk/besattelsen/dkww2/dkww2_dk.htm * DANSK MILITÆRHISTORIE.
www.militaria-lexikon.de
www.nationalmuseum.af.mil
www.net-lexikon.de/Liste-der-Beteiligten-des-Aufstandes-vom-20.-Juli-1944.html * FOLK MED I OPSTAND MOD HITLER.(20 juli plot).
www.panzer-archiv.de
www.panzerlexikon.de * STOR OPSLAGSVÆRK.
www.panzerphotos.dk/p2.html * BILLEDER AF KAMPVOGNE.
http://panzerplatte.de/
www.panzerworld.net/index.html * BILLEDER AF KAMPVOGNE.
www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/gulf/oral/horner/1.html * FRA GULFKRIGEN.
www.photosammler.de/Data/HTML/Ritterkreuz/rkwass01.htm
www.pilotenbunker.de/ * TYSK FLYSIDE.
www.powcamp.fsnet.co.uk/Unidentified%20POWS2.htm * BILLEDER AF TYSKE KRIGSFANGER.
www.prinzeugen.com * TYSK MARINE.
www.ritterkreuztraeger-1939-45.de/RK-inhalt-Seite.htm *ALLE VÆRN.
http://ritterkreuz.heim.at/els/els_namensliste.htm
www.scharnhorst-class.dk * SØKRIG.
http://search.freefind.com/find.html?id=5906471&pid=r&mode=ALL&query=&sitemap=Site+Map&t=s * MASSER AF LINKS,OGSÅ PERSONER.
www.sgipt.org/politpsy/3reich/O440720.htm * BILLEDER AF PERSONER FRA 20 JULI PLOT.
www.skalman.nu/third-reich/gallery-heer-persons-h.htm * Billeder.Byt om på bogstav (Her "h"
www.skalman.nu/third-reich/heer-armeekorps-10.htm
www.skalman.nu/tredje-riket/a.htm
www.spartacus.schoolnet.co.uk * GOD SIDE MED MASSER FRA WW2.
www.specialcamp11.fsnet.co.uk/ * Tyske krigsfanger i England.
www.specialcamp11.fsnet.co.uk/Vizeadmiral%20Walter%20Krastel.htm
www.ssocr.com * GENERALER.
www.stalingrad.net * Med masser af links.
www.stefan-wiegard.de/wiki/Liste_der_Beteiligten_des_Aufstandes_vom_20._Juli_1944 * LISTE OVER HITLER-MODSTANDERE 20 JULI 1944.
www.surfacezero.com/g503/showgallery.php?cat=802 * Ford Canada.
www.tigerpanzer.de/main.htm * TYSK SIDE OM KAMPVOGNE.
www3.sympatico.ca/ergrenier/gren.html * World war2 leaders.
http://uboat.net
www.uboat.net/fates/losses/ * Sted for sunkne skibe på Google Earth: Ocean skibsvrag.
www.usmc.mil/history.nsf/0/ 77f992b2acb682eb852564d70059c642?OpenDocument&ExpandSection=4 -
www.us-israel.org/jsource/Holocaust/indexnazi.html * TYSKE NAZI LEDERE.
www.voicenet.com/~lpadilla/boyington.html -
http://wald.heim.at/sherwood/531425/els/els_namensliste.htm * Højest dekorerede officerer.
www.warbirdregistry.org * FLY FRA ANDEN VERDENSKRIG.
www.warfoto.com * Bl.a Audie Murphy.LINKS.
www.wargamer.com/ww2timeline/western.asp * KRIGEN DAG FOR DAG.MASSER AF LINKS.
www.waffenhq.de
www.ww2incolor.com
www.ww2.web64.dk * Har set 1942.
www.ww2archives.net * KRIGSARKIV.
http://ww2photo.mimerswell.com/index.htm * Stor side,foto.
www.ww2pacific.com/wwt/fleet.html * Hangarskibe.
www.wwiidaybyday.com/ * UNIFORMER, RANG, FOTOS M.M.

Lidt nattelæsning.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-06-15 23:27

Her er noget jeg gransker,lige for tiden. Godt det er mit eget tråd. Ellers var jeg nok blacklistet. Problemet er,at når jeg læser nogle af nedenstående,dukker der links op,der ser interessanter ud. Så må jeg jo lige kopiere den,til senere brug. Og sådan bliver det jo ved.
http://da.wikipedia.org/wiki/Panserslaget_ved_Kursk
http://da.wikipedia.org/wiki/Operation_Bagration
http://da.wikipedia.org/wiki/Operation_Market_Garden
http://da.wikipedia.org/wiki/Slaget_om_Haag
http://da.wikipedia.org/wiki/Slaget_ved_Hannut
http://da.wikipedia.org/wiki/Panther
http://da.wikipedia.org/wiki/Falaise-lommen
http://da.wikipedia.org/wiki/Felttoget_i_Nordafrika
https://da.wikipedia.org/wiki/Operation_Dragoon
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_for_Castle_Itter
http://da.wikipedia.org/wiki/Slaget_om_Gr%C3%A6kenland
http://da.wikipedia.org/wiki/Slaget_om_Monte_Cassino * Ødelæggelse af klostret

https://da.wikipedia.org/wiki/Angrebet_ved_Mers-el-K%C3%A9bir
https://da.wikipedia.org/wiki/Operation_Torch
http://da.wikipedia.org/wiki/Slaget_ved_Kasserinepasset
http://da.wikipedia.org/wiki/Felttoget_i_Italien
http://da.wikipedia.org/wiki/Invasionen_af_Sicilien
http://da.wikipedia.org/wiki/Operation_Cobra
http://da.wikipedia.org/wiki/Panzer_IV
http://da.wikipedia.org/wiki/Unternehmen_L%C3%BCttich
http://da.wikipedia.org/wiki/Slaget_ved_Edson%27s_Ridge
http://da.wikipedia.org/wiki/Operation_Perch
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Totalize
http://da.wikipedia.org/wiki/Cactus_Air_Force
http://en.wikipedia.org/wiki/Vistula%E2%80%93Oder_Offensive
http://en.wikipedia.org/wiki/Vienna_Offensive
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Berlin
http://da.wikipedia.org/wiki/Operation_Vengeance
http://da.wikipedia.org/wiki/Doolittle-raidet
http://da.wikipedia.org/wiki/Slaget_ved_Tassafaronga
http://en.wikipedia.org/wiki/Flak_tower
http://en.wikipedia.org/wiki/Zoo_flak_tower
http://da.wikipedia.org/wiki/Felttoget_p%C3%A5_Salomon%C3%B8erne
http://da.wikipedia.org/wiki/Landing_Ship_Tank
http://da.wikipedia.org/wiki/Curtiss_P-40_Warhawk
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Cartwheel
http://da.wikipedia.org/wiki/Felttoget_p%C3%A5_Admiralitets%C3%B8erne
http://da.wikipedia.org/wiki/Felttoget_p%C3%A5_Ny_Guinea
http://en.wikipedia.org/wiki/Convair_B-36_Peacemaker
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Bismarck_Sea
http://da.wikipedia.org/wiki/Operation_Ke
http://da.wikipedia.org/wiki/F4F_Wildcat
http://da.wikipedia.org/wiki/Grumman_F6F_Hellcat
http://da.wikipedia.org/wiki/Slaget_om_Guadalcanal
http://da.wikipedia.org/wiki/Operation_Tractable
http://da.wikipedia.org/wiki/Hawker_Typhoon
http://da.wikipedia.org/wiki/Slaget_ved_Schelde
http://da.wikipedia.org/wiki/Operation_Goodwood

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-15 08:01

Mosebaek -> Du mangler et par interessante link:

http://www.civildefensemuseum.com/sirens.html (HUSK: Skru op for lyden!)

http://www.navalhistory.dk

http://www.militaryfactory.com

Du ..og sikkert de fleste andre kan prise jer lykkelige over at jeg ikke lægger alle link til min kæphest over dem alle: Programmeringssprogs anatomi og implementation.

Til gengæld får du her et par foredrag som måske kan kaste lys over min store interesse for erkendelsesteori og spontan opståelse af kompleksitet:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-06-15 09:07

Mange tak for links. Dem skal jeg lige have studeret nærmere.
Denne bundt af links,jeg har hæftet på,er kun ment som en joke. Måske endda en dårlig,af slagsen.

Mange af dem er sikkert også "døde",da det kan være 10-12 år siden,jeg fandt dem. Men skidt,jeg tror ikke ret mange fordyber sig i dem.
Citat
og så er der U-både

Skulle jeg trække een frem,når du nævner U-både,må det blive:
http://www.uboat.net/fates/losses/ De tyske U-både sænkede utrolig mange tons. Men led selv enorme tab.
Citat
Du ..og sikkert de fleste andre kan prise jer lykkelige over at jeg ikke lægger alle link til min kæphest over dem alle: Programmeringssprogs anatomi og implementation.

Det er absolut uden for min hjernekapacitet.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-15 12:50

Mosebaek ->
Citat
Det er absolut uden for min hjernekapacitet.

Man skal ku' kravle før man ka' gå. Så du begynder hér:

http://www.amazon.com/Structured-Computer-Organization-6th-Edition/dp/0132916525/ref=dp_ob_title_bk

Så får du styr på det helt basale ...og kan derefter opbygge din computer fra bunden:

1.) Digitallogik
2.) Kredsløbsteknologi (hardware)
3.) Memory management, sorterings-, søge- og disk algoritmer, filsystemer og data repræsentation (..samt logiske operationer)
4.) Micro- & maskinkode (..samt pnemonics, assembler og talsystemer)
5.) Operativsystemer
6.) Netværk og dataudveksling
7.) Applikationer
8.) Præsentation

Altså OSI-modellen ..sådan ca.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-15 13:12

Nu vi alligevel er gået helt; off topic? Mon ikke snart Tommy Haddock og Tonganeseren så også kommer og beriger os med lidt relevant viden om; drivmidler, 'side by side' og 'over and under' bøsser, Muflon'er osv.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-15 13:29

For mit indre øje ser jeg allerede Kaptajnen klar parat til jagt, hvor han end måtte lande:

http://peecee.dk/upload/view/451297
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-06-15 15:44

Jeg kan ikke rigtig følge med i dette spørgsmål, som jeg troede drejede sig om politik,
nu vist mere luftforsvar?

Og her kan jeg anbefale jer at besøge:

http://visitbristol.co.uk/things-to-do/fleet-air-arm-museum-p24851

Har I været der, det har jeg og det var en oplevelse...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-15 15:50

svendgiversen -> Joeh.. såvidt jeg er orienteret; kan man køre lige til 'døren' med tog !!!
</TØSEDRENGEN>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-06-15 19:51

Citat
Jeg kan ikke rigtig følge med i dette spørgsmål, som jeg troede drejede sig om politik,
nu vist mere luftforsvar?

Det er jo en meget alsidig tråd. Vi kommer rundt i alle hjørner.
Og historien,skal der være plads til.

Citat
http://visitbristol.co.uk/things-to-do/fleet-air-arm-museum-p24851

Det var li`e got grow. Den har jeg ikke så meget som hørt om. Men tak for tippet.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-07-15 16:37
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-07-15 19:55

Nej, og noget jeg synes er helt forkert.

Dengang jeg kom her til egnen havde vi en udmærket, førende fabrik af landbrugsmaskiner, JF.

Stifteren var, som så mange andre, en tidligere ansat på Danfoss, og noget ikke mange ved,
Danfoss prøvede faktisk på at lave høstmaskiner, og også strygejern og vaske maskiner,

men som man senere indså, du skal ikke være en konkurrent til dine egne store kunder,
og derefter tjente Danfoss tykt på bare at være underleverandør.

Og også inden for mit speciale, hydraulik, har Danfoss nu en stor fabrik i Polen,
hvor de flere gange har overgået Nordborg i kvalitet, og selvfølgelig også i pris.

Vi må vist leve med at Østeuropa snart kommer op på siden af os, og er det ikke i orden?

Lidt sværere er det i Sydeuropa, lige nu Grækenland, som har problemer med euroen,
og jeg ser gerne en græsk drakmer igen, så kan vi da komme på en billig ferie...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-07-15 21:29

Citat
Vi må vist leve med at Østeuropa snart kommer op på siden af os, og er det ikke i orden?

Jo det er det jo sådan set. Det skulle jo bare helst være af egen "fremdrift". Men markedskræfterne / konkurrencen har jo udviklet sig sådan,at industrien selvfølgeligt vandrer derhen,hvor de bedste betingelser,er til stede. Jeg kan bare ikke li`det er med EU tilskud.

Ved godt vi også får masser af EU tilskud. Især til landbruget. Herunder slagterier,mejerier m.m.

Men stadigvæk er den største misære herhjemme,at lønnen og skatterne er alt forhøje. Det begyndte at gå galt,helt tilbage til tresserne.

Som gammel bondeknøs,kan jeg sagtens huske JF maskinerne. De lavede græsslåmaskiner,selvbindere m.m. Mener også de lavede en lille mejetærsker,der var fastgjort på siden af traktoren.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-15 09:04

Det er altså de høje lønninger og de høje skatter der er betingelsen for velfærdssamfundet 'som vi kender' det. Lavere lønninger (..gælder det også på chefgangen?) og lavere skat fjerner det økonomiske fundament for driften af de offentlige ydelser som; politi, brandvæsen, hospitalsvæsen, ældrepleje, børnepasningsordninger osv. Uden midler til at drive disse offentlige organer? Intet velfærdssamfund. Hvis det er personlig forsikring mod sygdom, ulykke, arbejdsløshed, alderdom og privat vagtværn, ambullancekørsel og brandslukning mod betaling du ønsker dig i stedet? Så er jeg stået af.

Hvad er det i vores velfærd det er gået galt siden 60'erne. Joeh... situationen med finanskrisen, ...som kun kradsede på de svageste befolkningsgrupper og eskalerende udgifter til 'forsvar' (..læs: Invasion af en fremmed stat uden lovhjemmel) kan vi takke Fogh og VKO regeringen for. Skatten ER blevet lettet for de højste indkomster og virksomheder, men har dét 'fået gang i hjulene'? Nøeh... ikke stort. Hvilket viser at præmissen med skattelettelse kun fører til ulighed og ikke til vækst og nu vil man altså have mere af samme medicin: Skattelettelser i toppen og nye kampfly. At lette skatten på en indkomst evt. ved at gøre skatten 'flad' som LA foreslår vil igen kun øge uligheden mellem de bedst stillede og de dårligst, samtidig med der bliver dårligere råd til kerneydelserne i velfærdstaten.

Men det er vel næppe noget nyt, at det er mit standpunkt og udgangspunktet for min argumentation.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-15 12:43

> Skattelettelser i toppen og nye kampfly,

Nej, det er ikke det vi har brug for, så hellere en lavere moms, som pap bøssen foreslår,
men kan vi håndtere to moms satser, som vi kender det her sydfor?

Den lille mejetærsker var besparende, men udviklingen løb hurtigt fra den,
større, selvkørende mejetærskere tog over...