/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Kan ikke afmelde nyhedsbrev - efter køb
Fra : ingelein
Vist : 2371 gange
50 point
Dato : 31-05-15 18:34

Hej
Jeg har for lang tid siden købt nogle el-artikler hos MinInTheBox.com. Det skulle jeg aldrig have gjort, for varerne blev leveret fra Kina - og der kom nogle afgifter på det. Heldigvis var beløbet under en minimumgrænse. Men jeg vil aldrig mere købe noget på det "skraldsted". Jeg får ofte tilbud med rabatter osv., dem kan jeg "unsubscribe", men der er ingen mulighed for at blive fri for deres nyhedsbreve. Er det i grunden lovligt? Er træt af mails fra det firma. Nu har jeg sat dem på min "spam" liste hos TDC.
Men er det lovligt? Jeg gider ikke reklamer og nyhedsbreve. Vil gerne selv bestemme, hvad der kommer i min mailbox.
Ingelein

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 31-05-15 18:36

Godt spørgsmål. Jeg har samme problem med dem.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-05-15 18:52

@yearhouse
Når man har klikket på deres link til unsubscribe får man følgende meddelelse_
Citat
You have successfully unsubscribed.

*Please note that unsubscribe only applies to our Promotional Reminder notifications.
You will continue to enjoy our Newsletters.

Så kommer man ikke længere!
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-15 19:02

Citat
Men er det lovligt?

JA, der hvor du har købt = sælger de mail adresser videre.

At du så ikke kan se - at det kommer fra, kina?? kan vis læses nederst på siden - bare fordi siden er på DK, skal man ikke tro for meget.

Og så er siden forresten en af de dyrere (kina sider), hvad angår visse varer.

Har selv handlet ved dem og hver ENESTE gang jeg forsøger at afmelde - dumper der pludseligt en masse op som jeg ikke ønsker - så efter et års tide uden afmelding, gider de mig ikke mere, gælder andre sider også.

Det med at afmelde sig?? er lig med DOBBELT så meget spam, da de kan se at adressen er i live.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-05-15 19:18

Ved at google, fortælles af mange, at det ikke er en dansk side!

Andre har også problemer med nyhedsbreve
https://dk.trustpilot.com/review/miniinthebox.com/dk

Afmeld
http://www.miniinthebox.com/da/knowledge-base/c1160/a2224.html

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 60 point
Dato : 31-05-15 19:32

På facebook vil de også slippe for de skide mail..
https://www.facebook.com/miniintheboxdk?brand_redir=116451211743509

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 15-07-15 18:19

Tak for svaret katekismus. Jeg har sat dem på min spam liste hos TDC.
Ingelein